Alleen op vakantie, waar ga ik heen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joline_

Alleen op vakantie, waar ga ik heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 19:30

Hallo allemaal,

Ik ben voor aankomend voorjaar/zomer/najaar aan het kijken wat ik wil doen betreft vakantie. Vorig jaar heb ik een vakantie in mn eentje geboekt (single reis). Dat is me heel goed bevallen, maar wil nu eigenlijk weer iets anders. Heb geen vriend en vriendinnen gaan allemaal wel met partner op vakantie.

Werkvakantie (boerderij/ranch/paarden) lijkt me ook wel leuk, maar gezien de beperkte tijd (max. 4 weken) geloof ik niet dat veel mensen daar op zitten te wachten.

Hebben jullie misschien tips/leuke ideeen voor mij?

Anoli

Re: Alleen op vakantie, waar ga ik heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:36

Oh wat stoer zeg dat je met een groepsreis bent gegaan. Ergens zou ik dat ook wel een keer willen doen, maar ben altijd wat huiverig voor zo'n onbekende groep. Straks mag je niemand en daar zit je dan je hele vakantie mee opgescheept :')

Wat vind jij leuk? Rondreizen en dus overal maximaal 2 dagen blijven of blijf je liever op 1 locatie. Hoe ver weg wil je gaan?

Misschien is er hier een bokker die in het buitenland woont en wel iemand kan gebruiken in de zomer?
Verder is het leuk om met een auto rond te trekken, maar dat moet je maar wel willen en durven alleen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:38

Bokker Lifaya werkt geloof ik periodes op een ranche in Amerika.
Wellicht dat zij je misschien kan tippen?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:44

Mijn oom gaat ook altijd alleen op vakantie en hij zweert bij Mallorca. Dat is echt zijn land zegt hij!
Lekker een klein appartementje huren, smorgens broodjes halen en lekker thuis ontbijten of ergens in een cafeetje lekker gaan ontbijten maar ook gewoon all-inclusive op een hotel.
Hij besteedt zijn tijd gewoon met wandelen, fietsen, dingetjes bezichtigen,... Het bevalt hem heel goed daar alleen.

Hij is ook al een aantal keer naar Griekenland geweest. Omdat hij alleen is zoekt hij vaak naar landen/steden waar veel te zien is en waar veel mogelijkheid tot wandelen/fietsen is

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:52

Wellicht zou je het leuk vinden om een paar weken in Frankrijk op een boerderij te komen helpen?
Zo ja, dan kunnen we eens via PB kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:55

Ik ben afgelopen jaar voor het eerst alleen op reis geweest, 3 weken rondreizen door het noorden van argentinie en een stukje brazilie. Ik was er al eens met een vriendin geweest, dus wist dat er reizen daar erg makkelijk is en je snel contact maakt in de hostels. Juist in je eentje!
Dus misschien is zoiets een optie voor je? Bijv. Thailand schijnt erg makkelijk te zijn als backpackland voor beginners en ook niet zo duur :-)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:00

Ik ben vorig jaar met Djoser weg geweest en dat is goed bevallen. Bij hun reizen, gaan veel singles en alleen reizenden mee en zo ook met mijn reis. Het was erg gezellig, maar je hebt wel (mits zo geboekt) je eigen hotelkamer. Het is dat het budget dit jaar wat kleiner is, maar anders zou ik dit jaar weer een reis bij deze organisatie boeken.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:23

Ik ben heel blij dat ik dit topic tegen kom! Ik heb besloten om dit jaar voor het eerst in m'n eentje op vakantie te gaan en ik ben blij dat ik niet de enige ben.
Mijn relatie is afgelopen zomer uit gegaan en iedereen om mij heen heeft partners en kinderen en gaan daarmee op vakantie. Afgezien van 4 dagen Texel met paard, verwacht ik niet dat er nog veel meer gaat gebeuren en ik zie het niet zitten om 5 weken thuis te blijven.
Ik lees dus lekker mee, hoop op goede ideeën en miss iemand die mee wil? :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:30

Ook hier iemand die geen partner heeft maar wel graag op vakantie wil.
Helemaal alleen ben ik in 2013 wel in Polen geweest. Dat was op een fokkerij met Ijslanders ( nederlandse eigenaren) en ik heb daar ook mijn paard gekocht.

Dat was al heel spannend... Erg leuk daar trouwens!
Www.punktur.nl voor degenen die misschien nieuwsgierig zijn geworden. Je kunt daar heerlijk vakantie houden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:25

ik ben alleen in een reis na boedapest , bratislava en wenen geweest, prima te vermaken alleen. praag ligt er ook nog vlakbij om te combineren.. ik kwam in wenen gewoon een amerikaanse reiziger tegen die ik ook in boedapest had ontmoet.

ik vloog na boedapest vanaf daar over de donau na bratislava geweest en ook vanaf daar met de boot na wenen. (je zou diezelfde reis ook met de trein kunnen doen.)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:25

Club Med schijnt erg leuk te zijn voor singles

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:26

Zoek of woof bijvoorbeeld :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:38

Kijk eens op workaway. Hele leuke werkplekken en projecten over heel de wereld. Beetje zoals wooff, maar dan veel uitgebreider in soorten projecten.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 10:40

Bedankt voor alle ideeen!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 01:35

En als iemand een prachtig land als Portugal ziet zitten, en dan vooral denken aan zon, zee, strand... want wij wonen zo'n 15 km. vanaf de Atlantische oceaan, dan is vakantie bij een mede-bokker misschien ook wel een idee? Of je nou alleen komt of als stel (vriendinnen), maakt niet uit. We hebben een superleuk houten chalet, waar je jezelf helemaal zelf kunt vermaken, maar ook een appartement in ons eigen huis, voor als je niet alleen wilt zijn. Het kan allemaal! Zie mijn onderschrift voor de website!

Oh ja, en onze DA heeft prachtige Arabieren waarmee ze langdurige buitenritten organiseren, ik garandeer de prachtigste uitzichten vanaf een paardenrug die je je maar kunt bedenken!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 03:38

Chiave schreef:
Bokker Lifaya werkt geloof ik periodes op een ranche in Amerika.
Wellicht dat zij je misschien kan tippen?

Hihi lees dit nu pas maar ik heb toentertijd idd op een ranch geholpen (2012) maar ben nu gewoon in mijn eentje naar New York gegaan :)) 16 december vertrokken en 9 januari weer terug gekomen. Het nadeel aan alleen reizen is dat het gewoon vreselijk duur is. Je betaald de volle pond voor een kamer en taxi's etc.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:24

Ik lees even mee! Ik ga hoogstwaarschijnlijk ook alleen dit jaar. Zie erg veel rondreizen voor individu's, echter is het erg duur dan..

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:23

Voor een single Bokker willen we best wat aan de prijs voor het appartement doen hoor.
Het is idd. veelal duur omdat je dan alleen reist, kan me wel voorstellen dat het soms geeneens haalbare kaart is. Maar dat kan beter per PB geregeld worden.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:53

countrygirl schreef:
En als iemand een prachtig land als Portugal ziet zitten, en dan vooral denken aan zon, zee, strand... want wij wonen zo'n 15 km. vanaf de Atlantische oceaan, dan is vakantie bij een mede-bokker misschien ook wel een idee? Of je nou alleen komt of als stel (vriendinnen), maakt niet uit. We hebben een superleuk houten chalet, waar je jezelf helemaal zelf kunt vermaken, maar ook een appartement in ons eigen huis, voor als je niet alleen wilt zijn. Het kan allemaal! Zie mijn onderschrift voor de website!

Oh ja, en onze DA heeft prachtige Arabieren waarmee ze langdurige buitenritten organiseren, ik garandeer de prachtigste uitzichten vanaf een paardenrug die je je maar kunt bedenken!

Oh wat klinkt dit gaaf! :D

Ik heb zelf mijn zomervakantie(s) al geregeld, maar ik zal het eens aan m'n ouders doorgeven, die willen geloof ik binnenkort naar Portugal.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:00

En wat dacht je van een taalcursus volgen in het buitenland? :) Of gewoon simpelweg backpacken! Dan leer je vanzelf mensen kennen.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:49

Nou, heel graag Eulogy, de omgeving is hier zo schitterend, heerlijk ontspannen stranden etc., mooie natuur, je kunt flamingo's zien en dolfijnen!
En mocht je toch de drukte inwillen, Lissabon is een supermooie stad waar je heerlijk kunt shoppen.
Maar ook heel veel cultuur, er is nog best veel bewaard gebleven aan paleizen, musea, kathedralen etc.etc.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:53

Ik heb in November alleen door IJsland gereisd.. Wat mij betreft een enorme aanrader, een onwijs gaaf land en ik heb me geen moment alleen gevoeld, ik had het veel te druk met de natuur en dingen doen!!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:19

Ik lees ook even mee! Ik ben er nog niet over uit of ik een grote vakantie wil, of dat ik dit jaar meerdere citytrips maak.

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:50

Ik lees ook mee.

Relatie is net paar dagen uit, en ik wil toch heel graag een paar x weg dit jaar.

Wie weet kunnen mede Bokkers wel samen op vakantie, met een groepje of 2/3 mensen. Je weet het nooit...

Komen igg aantal interessante tips voorbij :)

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:53

Ik ben in mijn eentje een week gaan rondreizen door het midden en zuiden van Ierland. Daar een auto gehuurd en alleen het eerste en laatste hotel had ik gereserveerd. De rest op de bonnefooi gegaan. Wat een prachtig land, heel divers, veel te zien en te doen en prachtige natuur en fantastisch aardige mensen.

Ik was eerder met de auto een weekje naar zuid Duitsland gegaan maar dit was echt zo fantastisch. Veel gezien en gedaan en je ontmoet juist snel mensen omdat je in je eentje bent. Aanrader!