Zachte of harde koffer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Zachte of harde koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 21:39

Zoals in de titel staat, welke heb je en waarom?

Ik neig naar een zachte maar maak mij een beetje zorgen over het stuk gaan tijdens de vlucht :)

Tips hoor ik graag!

blensink

Re: Zachte of harde koffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:41

Ik heb een grote harde koffer, maar volgens mij kun je ook rustig met een zachte koffer vliegen.
Heb verschillende gasten die met een zachte koffer aankomen en die heel blijft.

Fijne vakantie waar ga je naatoe als ik zo onbeschoft mag zijn.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:42

Wij hebben altijd zachte koffers gehad. Die kunnen bol staan en wegen over het algemeen wat minder dan de harde. Uiteindelijk slijten alle koffers en kunnen ritsen kapot gaan, hard of zacht.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:43

Heb een harde, regelmatig uitgeleend en behoorlijk wat afgereisd en nog steeds heel (Samsonite)8 jr.
Mijn moeder een Caravet (hard) of zoiets en ook veel gereisd leeft ook nog na 7 jr.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:44

Ik heb een zachte koffer. Ziet er nog als nieuw uit na 2x Amerika en 1x Azoren (en diverse autovakantie's), maar ja ... zou ook verbaasd zijn als dat niet het geval was. :+

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:44

Ik heb een harde koffer :j Heb ooit eens een verhaal gelezen over iemand die met een zachte koffer reisde en waar iemand drugs in een van de vakjes aan de voorkant had gestopt. Volgens mij is drugs ook sneller te ruiken op een zachte koffer door honden als iemand die drugs heeft gebruikt bijvoorbeeld jouw koffer aanraakt maar pin me der niet op vast :=

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 21:51

Ik ga naar Florida :) . Bedankt tot zo ver, ik dacht aan een zachte met een kofferzak. Nadeel van de USA is dat ze je koffer bij de douane moeten kunnen open maken....

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 21:58

ruitje schreef:
Ik ga naar Florida :)

Gaaf veel plezier!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:01

Als je geen tsa slot hebt kun je een band kopen met zo 'n slot en je kofferslot op nul laten....

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:12

Ik heb een zachte koffer.
Is nog nooit iets kapot gegaan. Evt. breekbare dingen gewoon tussen kleding enzo stoppen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:15

Harde koffer voor lange reizen, zachte voor binnen Europa. Zachte koffers kunnen open gesneden worden. Gebeurd maar zelden, maar ben wantrouwig wat betreft dit soort zaken. Heb dit jaar meegemaakt dat mijn harde koffer met sloten en een band erom is geprobeerd open te maken. Niet gelukt en ze hebben de band weer vastgemaakt, waardoor ik kon zien dat deze helemaal anders zat dan ik hem vast heb gedaan. En dat ding is met veel kracht pas lost te krijgen, dus die valt er niet zomaar vanaf. Ik ga toch liever voor harde koffer op verre reizen. Heb wel gewoon zacht koffertje dat precies afmetingen van handbaggage heeft trouwens. Ideaal voor Europa.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 22:23

hier altijd zachte koffers, voor zo ver ik weet nog nooit iets kapot gegaan, voor zowel binnen als buiten europa gebruiken we zachte koffers

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:14

Zachte koffer, zowel mijn hele grote als mijn handbagagekoffertje. Ze zijn lichter qua gewicht, en kunnen inderdaad bol staan (lees: volgepakt worden). Mijn koffer gaat alweer zes jaar mee, en is nog zo goed als nieuw. Heeft lange en korte vluchten overleefd, en ook busreizen door Engeland, Italië en drie weken Amerika.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:17

Ik heb een zachte en heb hem naar Amerika laten sealen voor de zekerheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:18

Dribbel schreef:
Harde koffer voor lange reizen, zachte voor binnen Europa. Zachte koffers kunnen open gesneden worden. Gebeurd maar zelden, maar ben wantrouwig wat betreft dit soort zaken. Heb dit jaar meegemaakt dat mijn harde koffer met sloten en een band erom is geprobeerd open te maken. Niet gelukt en ze hebben de band weer vastgemaakt, waardoor ik kon zien dat deze helemaal anders zat dan ik hem vast heb gedaan. En dat ding is met veel kracht pas lost te krijgen, dus die valt er niet zomaar vanaf. Ik ga toch liever voor harde koffer op verre reizen. Heb wel gewoon zacht koffertje dat precies afmetingen van handbaggage heeft trouwens. Ideaal voor Europa.

Precies dit. Ik heb een harde Samsonite koffer met klipjes. Wil om bovenstaande reden geen koffer met rits. En heb er ook zo'n band omheen.

Voor de handbagage heb ik wel een zachte koffer met rits maar die heb ik geen tel uit het zicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:25

Ik zou een harde koffer nemen. Je hebt niet altijd mensen die zacht met je koffer om gaan (scheur of deuk in je koffer etc). En is gewoon veel veiliger om je spullen in mee te nemen (kan tegen een stootje, lastiger open te kraken).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:32

Wij gebruiken al zeker 20 jaar dezelfde harde koffers die minstens 2 tot 3 x per jaar mee op vakantie (ook naar de VS) gaan. Ik vind het ideaal en zoals je leest zijn ze dus behoorlijk duurzaam, ze hebben al de nodige smijtpartijen overleefd. Voor de VS laten we het cijferslot open maar doen er een band met TSA slot om. Voor de handbagage hebben we wel een zachte trolley vanwege het gewicht.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 23:34

Ik heb wel eens een zachte koffer maar dan alleen kleren erin. Dingen als toilettas enz heb ik toch liever in een harde.

Veel plezier op vakantie!
(Ga dr voor t gemak even vanuit dat het vakantie betreft....)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 09:03

Ik heb een zachte koffer en daar ben ik prima tevreden over. Reis wel vooral binnen Europa, dus geen ervaring met openkraken of Amerikaanse douane.
Vind wel dat een zachte langer mooi blijft, je hebt immers geen last van krassen of deuken. (Of ie ook langer meegaat is een ander verhaal, daar heb ik hem nog niet lang genoeg voor.)

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 09:20

Hard! Ik heb een samsonite en ja ze kosten een paar centen maar heb hem nu al ruim 15 jaar en heeft heel wat vlieg en reis uren gemaakt ( en ook naar landen waar ze geen luxe bagagebanden hebben en veel gooi en smijt werk is met je koffer )en heeeeel veel in vervoerd....qua kilo's :P maar hij is op een aantal krassen zo goed als nw. Sluit altijd en is nog niet krom oid.

Fijne vakantie i iedergeval

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 09:26

Ik zou voor een zachte of een 'echt' harde (met van die clipjes) gaan.

Ik werk bij de aankomstservice van een luchtvaartmaatschappij en heb al heel veel koffers vervangen en dan valt het me op dat de 'harde' koffers met rits toch wel het meest kapot gaan.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:01

Ze hebben bij kassa de rolkoffertjes test gedaan deze of vorige week.. misschien moet je die even bekijken :p

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:08

Neem een Samsonite koffer met harde schaal. Het kost wat maar je koopt echt een kwaliteitsproduct! De garantie van Samsonite is ook erg goed.
Goedkoop is echt duurkoop wat koffers betreft. Ik heb al veel reisgenootjes met een kapotte zien slepen omdat wieltjes eraf vielen of omdat er een scheur zat in de schaal. Met een Samsonite hoef je daar niet zo bang voor te zijn.

Oh en neem er eentje met een TSA slot, dan mag je ook in de USA reizen met je koffer op slot.

Let goed op de acties en dan kan je er aardig voordelig aankomen. Ik heb in elk geval geen spijt van mijn koffer. :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:16

Ik heb een harde koffer. Vriendlief een zachte. Beide zijn ze prima.

helaaa is na 1x gebruik op de terugweg, mijn harde koffer gescheurd. Maar toen waren alle koffers kapot die op die kar hadden gelegen, zowel hard als zacht. (Duurde heel labg voordat de laatste koffers uit het vliegtuig kwamen)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 10:18

Wij hebben een grote zachte trolley koffer met TSA slot. Heeft afgelopen jaar 3 trips naar Florida overleefd en nog geen beschadiging te zien. En een TSA slot kan door douane opengemaakt worden.

Voordeel van een zachte koffer is dat deze minder weegt en dus meer in de koffer kan. Een harde koffer, zoals samsonite, weegt leeg al enkele kilo's en daardoor zit je zo aan je 23 kg.