Voor het eerst naar Orlando in 2015!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Voor het eerst naar Orlando in 2015!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 11:30

Nou, ik maak ook even de overtocht naar de VS in 2015 en dan nog wel naar Orlando... alleen zie ik vreselijk op tegen die heeeeeeeele leuke Jet lag die mij vast gaat plagen onderweg of in het hotel daar! Ik ga dan wel met een cluppie mee maargoed...

Ook ben ik nog never in de VS geweest dus ik heb geen flauw idee wat ik er kan van verwachten! Wel een vraag tussendoor: kan ik gewoon mijn spulletjes opladen met zo'n reisstekker zonder dat ik brokken krijg? (had gehoord dat ze in de VS een ander voltage hebben?)

En ik ga trouwens 10 dagen daar naartoe, dus cameraatje kent geen rust haha!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:20

Orlando, leuk hoor!
In dit topic kun je heel veel info over de VS vinden: [BEU] USA 2014

Voor wat betreft je vraag over de stekker, ik heb zelf nog nooit problemen ondervonden met de voltage.

Keet

Re: Voor het eerst naar Orlando in 2015!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:25

Je kan daar gewoon alles opladen hoor :) moet wel een reisstekker (of 2) meenemen. Altijd handig.
Gaaf hoor! Ben jaloers op je :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:29

Jetlag terug in NL wordt erger :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 15:33

gabyfedde schreef:
Jetlag terug in NL wordt erger :)

OMG... |( Wat kan ik daaraan doen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:49

Zo snel mogelijk je normale ritme oppakken qua opstaan en gaan slapen. Niet teveel toegeven aan de moeheid.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:53

Ik heb dit jaar geen last gehad van een jetlag.
Ging naar new york dus 6 uur eerder daar.
Kwam om 2 uur Amerikaanse tijd aan en ben gewoon doorgegaan en rond 10 uur naar bed gegaan, niets aan de hand.
Terug landde ik om 10 uur Nederlandse tijd en het voelde dus als midden in de nacht, maar even nachtje door gevoel genegeerd en op tijd naar bed en vooral er weer op tijd uit en je zit weer in t goede ritme!

Super toffe reis hoor, ga je naar de attractie parken?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 15:57

Suus___ schreef:
Ik heb dit jaar geen last gehad van een jetlag.
Ging naar new york dus 6 uur eerder daar.
Kwam om 2 uur Amerikaanse tijd aan en ben gewoon doorgegaan en rond 10 uur naar bed gegaan, niets aan de hand.
Terug landde ik om 10 uur Nederlandse tijd en het voelde dus als midden in de nacht, maar even nachtje door gevoel genegeerd en op tijd naar bed en vooral er weer op tijd uit en je zit weer in t goede ritme!

Super toffe reis hoor, ga je naar de attractie parken?

Ja tuuuuuuurrrrrrlijk anders ben je er niet geweest he?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 16:07

Hoelang zit je in de plane richting Orlando?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:20

Meestal zo'n 9 uur heen en 8 uur terug.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:28

Reisstekker kan je gewoon bij de action kopen.

Jetlag is meestal alleen op de terugreis, dus gelijk je normale ritme oppakken en s'avonds pas slapen

Welke parken ga je? 10 dagen is weinig om alle parken te doen met 4 Disney parken, 2 Disney water parken, 2 universal parken, seaworld en Bush Gardens in tampa

En heb je wel een esta aangevraagd?

Voor de rest veel plezier, ben er het afgelopen jaar (okt, jan en okt) 3 x geweest

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 16:39

Douraque schreef:
Reisstekker kan je gewoon bij de action kopen.

Jetlag is meestal alleen op de terugreis, dus gelijk je normale ritme oppakken en s'avonds pas slapen

Welke parken ga je? 10 dagen is weinig om alle parken te doen met 4 Disney parken, 2 Disney water parken, 2 universal parken, seaworld en Bush Gardens in tampa

En heb je wel een esta aangevraagd?

Voor de rest veel plezier, ben er het afgelopen jaar (okt, jan en okt) 3 x geweest

Oeeeeeei vragen vragen vragen :D

Esta/paspoort wordt aangevraagd, oa een disney park in, naar het epcot center en nog wat meer...

Citaat:
Florida wordt ook wel de Sunshine state genoemd. Bijna het hele jaar zon, mooie stranden en veel toeristen. Die komen niet alleen voor het lekkere weer, maar vooral voor de vele attracties zoals de Disneyparken, Sea World en Epcot Centre. We gaan een aantal attractieparken bezoeken en genieten van wat Orlando te bieden heeft. Deze reis staat voor de 9e keer in onze reisgids en veel reizigers gingen al met Dolfijn naar Florida!

Mogelijkheden voor excursies
- het Magic Kingdom, een van de Disneyparken
- Downtown Disney, een groot winkelcentrum met o.a. de grootste Disneywinkel ter wereld
- Epcotcentre of Animal World
- de MGM Studio’s

Hotel Clarion Inn & Suites (onder voorbehoud)
- ligging aan de beroemde International Drive in de buurt van o.a. Sea World, in de buurt ligt het Point Orlando entertainment met winkels en restaurants
- verblijf in 2- of 3-persoonskamers met tv, koffieapparaat en badkamer met bad en/of douche en toilet
- receptie, lounge en bar
- zwembad met bubbelbad

Maaltijden
Ontbijt in het hotel. Lunch en diner in of buiten het hotel.

Reisdocument
Geldig paspoort. Een Nederlandse identiteitskaart is NIET voldoende. Als blijkt dat u bij vertrek geen geldig paspoort heeft, dan eindigt uw reis op het vliegveld. U maakt dan geen aanspraak op terugbetaling van uw reisgeld.
Voor reizen naar Amerika moet u zelf vooraf via internet een ESTA-verklaring aan vragen. De kosten voor het aanvragen van een ESTA-verklaring zijn ongeveer $ 15,- (aanvraag in het Engels). Die kosten zijn voor uw rekening en moeten met een creditcard betaald worden. Het is ook mogelijk om in het Nederlands een ESTA-verklaring aan te vragen en met I-Deal te betalen. Dat is wel duurder. Zonder ESTA-verklaring is het niet mogelijk Amerika in te reizen. U krijgt een aantal weken voor vertrek van ons een instructiebrief over hoe u de ESTA-verklaring aan moet vragen. U bent zelf verantwoordelijk voor de ESTA-aanvraag. Mensen met een veroordeling of psychische aandoening krijgen doorgaans geen ESTA-verklaring. Als een ESTA-verklaring geweigerd wordt, is dat geen geldige reden van annulering.

Bijzonderheden
U moet voor deze reis zeer goed ter been zijn. Loophulpmiddelen zijn op deze reis niet toegestaan. Op deze reis is een beperkt aantal eenpersoonskamers beschikbaar. Tijdens deze reis is het op sommige momenten NIET toegestaan om zonder reisbegeleiding op pad te gaan of alleen achter te blijven, ook niet als dat in uw aanmeldingsformulier staat! De reisbegeleiding bepaalt dit. Dit is een mooie, maar ook vermoeiende reis. Houd u rekening met wachttijden in de parken.

De vliegtarieven op deze reis zijn aan prijswijzigingen onderhevig. De gepubliceerde reissom is een indicatie. De daadwerkelijke reissom kan afwijken, zowel naar boven als naar beneden. Wij proberen uiteraard de beste prijs voor u te krijgen! Als u deze reis boekt en de reissom valt meer dan 5% hoger uit dan de gepubliceerde reissom, dan mag u kosteloos annuleren. De definitieve reissom stellen wij uiterlijk half februari 2015 vast.

http://www.dolfijnvakanties.nl/reizen-v ... code=15230

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:49

Ik weet het HorseyDude, het is en blijft een gaaf land. Kom er nu al van jongs af aan en ik blijf er naartoe terug keren. Afgelopen oktober nog de parken gehad en dat inlijft gewoon leuk

Epcot vond ik niet heel leuk, Magic Kingdom en Animal Kingdom zijn qua Disney mijn favorieten

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:54

Douraque daar sluit ik me bij aan, waterparken vond ik ook niet geweldig dus die laat ik de volgende keer ook zeker schieten..

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:58

Heerlijk, wij gaan ook weer eens naar de VS, planning was twee weken Texas, maar aangezien we erg behoefte hebben aan relaxen, is het Orlando geworden. Bijna twee weken in een villa. Jij gaat georganiseerd begrijp ik?
Voor wat betreft opladen, dat lukt wel, maar kan soms langzamer gaan want 110V ipv 230V. Föhnen met je Nederlandse föhn kan je bijvoorbeeld vergeten, maar in het hotel zal er vast wel eentje zijn en anders koop je er eentje voor een paar dollar bij Walmart of Target. Tip: als je een stekkerblok meeneemt van huis, heb je maar één reisstekker nodig.
Laatst bijgewerkt door Ceetje_bokt op 23-12-14 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:59

De waterparken vond ik leuk toen ik wat jonger was. Alleen nu heb ik dat wel gehad.

De Disney parken, Universal en Bush Gardens zijn mijn favoriet. SeaWorld heb ik kennissen werken, dus daar kom ik nog wel eens (maar liever niet)

En downtown disney is geen winkelcentrum. Het is een winkelgebied gericht op Disney met diverse eetgelegenheden. RainForest Café is daarbij een aanrader

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 16:59

Ik denk dat HD met een georganiseerde reis gaat en zijn leiding zijn ESTA e.d. regelt.
Denk dat zelf regelen een beetje te ingewikkeld is voor de TS ;)
Laatst bijgewerkt door Keet op 23-12-14 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:05

Keet schreef:
Ik denk dat HD met een georganiseerde reis gaat en zijn leiding zijn ESTA e.d. regelt.
Denk dat zelf regelen een beetje te ingewikkeld is voor de TS ;) gezien zijn beperking.

En dit moet hier benoemd worden want?

Toffe kans HD. Ik ben zelf nog nooit die kant op geweest. Zal vast genieten worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:08

Wel gaaf dat je naar de states gaat! Qua jet lag, gewoon meteen in het ritme van de states gaan slapen, eerste dagen zijn wat vermoeiend maar je komt er overheen ;) Ik heb in mijn eerste dagen in NYC helemaal niet geslapen :') maar heeft niks met jet lag te maken, ik slaap sowieso al ruk. ook in NL. Als je terug in NL komt, zou je een nacht kunnen doorhalen, afhankelijk van hoe laat je aankomt. Dan gewoon weer op NL tijd slapen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 20:58

Keet schreef:
Denk dat zelf regelen een beetje te ingewikkeld is voor de TS ;)

Hoewel ik nog wel IETS kan, doet gewoon mijn super begeleidster dit! :D Ik draai er mijn hand niet voor om, hoewelllllll............

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:00

Ach ik ben ook elke keer blij als mijn vriend dat soort zaken regelt hoor ;) wij boeken altijd via het reisbureau. Lekker makkelijk :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 23:54

Veel plezier! Ik vond vooral Universal Studios helemaal te gek! En Seaworld! En verder het hoofdpark van Disney! Kijk wel uit met nat worden in de attracties en dan weer in een koude ruimte, mijn vader heeft er een flinke longontsteking van opgelopen ;)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 00:06

Ben toevallig afgelopen zomer nog in Orlando geweest met mijn vriend :D
Meestal hebben we (mn ouders en ik) een huisje met zwembad, en dan om de dag een park bezoeken.
Heerlijk relaxte sfeer hangt er altijd vind ik :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 18:16

Oeeehhh, spannenddddd! De leiding gaat volgende week de reis regelen! Here we goooooo!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 09:56

Zo, eerste bevestiging is alweer binnen... over een tijdje krijg ik de factuur binnen (als er genoeg verdere aanmeldingen zijn voor de reis)

Ik krijg zowiezo verdere berichten over de reis!