Een jaar lang studeren voor de taal in Engeland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Een jaar lang studeren voor de taal in Engeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:11

Hoihoi!

Ik zou zo onwijs graag een jaar willen studeren voor de taal in Engeland! Het lijkt me gewoon onwijs gaaf, ik zit momenteel in de 4de klas en sta momenteel lekker hoog voor Engels. Engels is echt mijn taal en ik vind het ook erg leuk om het te spreken. Nu was mijn droom om zodra ik 18 ben naar Engeland te gaan voor een jaar en daar de taal te studeren. Ik weet nog helemaal niet hoe ik dit ga realiseren maar ik wil het zo onwijs graag. Het staat al een hele tijd op mijn verlanglijstje omdat ik zo hou van de Engelse taal en ik nog nooit in Engeland geweest ben :D . Mijn beste vriendin heb ik gevraagd mee te gaan, alleen zij wilde liever nog niet plannen voor nu, terwijl het over 2/3 jaar pas is.

Wie heeft dit gedaan, of kan me tips en trics geven over het realiseren van dit plan?

KimD

Re: Een jaar lang studeren voor de taal in Engeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:16

Je kunt er ook eens een stage doen om te kijken of het bevalt, voordat je gelijk vertrekt. :P

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:17

KimD schreef:
Je kunt er ook eens een stage doen om te kijken of het bevalt, voordat je gelijk vertrekt. :P

Ik weet niet of ik dat kan haha, begin volgend jaar met mijn MBO, maar wie weet :j

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:21

Voor veel universiteiten heb je een certificaat (bijv. Certificate of Advanced English) nodig om je Engels te bewijzen voordat je überhaupt wordt toegelaten. Zo'n diploma alvast halen zou een goed idee zijn :)

Op studiebeurzen staan er vaak wel informatiestands en ook op internet is er genoeg over te vinden. Lees je goed in! Een meisje uit mijn klas moest bijvoorbeeld cum laude slagen om toegelaten te worden.

Heb je ook al een idee op welke uni je wilt studeren? Ze hebben allemaal andere eisen en procedures, dus ook slim om daar alvast naar te kijken.

Succes!

Edit: oh ik lees nu dat het over MBO gaat. Geen idee hoe dat werkt, sorry!
Laatst bijgewerkt door Celestial op 14-11-14 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:21

Er zijn toch ook van die schooluitwisselingen in de zomervakantie?
Dat kan volgens mij al als je 16 bent.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:23

Celestial schreef:
Voor veel universiteiten heb je een certificaat (bijv. Certificate of Advanced English) nodig om je Engels te bewijzen voordat je überhaupt wordt toegelaten. Zo'n diploma alvast halen zou een goed idee zijn :)

Op studiebeurzen staan er vaak wel informatiestands en ook op internet is er genoeg over te vinden. Lees je goed in! Een meisje uit mijn klas moest bijvoorbeeld cum laude slagen om toegelaten te worden.

Heb je ook al een idee op welke uni je wilt studeren? Ze hebben allemaal andere eisen en procedures, dus ook slim om daar alvast naar te kijken.

Succes!

Pfoe heel veel informatie opzoeken dus haha. Dankjewel voor je tips! Eens kijken waar ik dat CAE kan halen en voordat het zo ver is ga ik me goed inlezen inderdaad!

Ik heb verder nog geen idee aan welke 'uni' ik ga studeren haha. Maar weet ook niet of ik daar een mooi niveau voor heb(Kaderberoeps).

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:26

Het zou wel kunnen, je kan het beste misschien eerst een zomer taal cursus doen hier in England :) Dan leer je heel veel, ook over het land. En kun je kijken of je het hier echt leuk vind :) volgens mij doet bellerbys college (Greenwich, London) zoiets in de zomers, als je onder de 16 bent slaap je Dan in een gastgezin, en boven de 16 op campus geloof ik (mijn campus was tijdens het schooljaar bewoond door studenten van mijn university en tijdens de zomervakantie door de taalcursisten.) bedenk wel dat studeren in England HEEL duur is (£9000 per jaar collegegeld, Ong. £500 per jaar voor boeken en studiemateriaal op zijn minst, tussen de £450 en £800 per maand voor een kamertje op campus, en Dan nog eten, drinken, vervoer, uitstapjes etc.) ik woon zelf al heel Lang in England, als je dingen wil weten, vraag maar raak :D

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:29

Sizzle schreef:
Er zijn toch ook van die schooluitwisselingen in de zomervakantie?
Dat kan volgens mij al als je 16 bent.

Ik heb geen flauw idee wat dit is helaas, kun je me wat meer info geven?

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:32

saddledancer schreef:
Het zou wel kunnen, je kan het beste misschien eerst een zomer taal cursus doen hier in England :) Dan leer je heel veel, ook over het land. En kun je kijken of je het hier echt leuk vind :) volgens mij doet bellerbys college (Greenwich, London) zoiets in de zomers, als je onder de 16 bent slaap je Dan in een gastgezin, en boven de 16 op campus geloof ik (mijn campus was tijdens het schooljaar bewoond door studenten van mijn university en tijdens de zomervakantie door de taalcursisten.) bedenk wel dat studeren in England HEEL duur is (£9000 per jaar collegegeld, Ong. £500 per jaar voor boeken en studiemateriaal op zijn minst, tussen de £450 en £800 per maand voor een kamertje op campus, en Dan nog eten, drinken, vervoer, uitstapjes etc.) ik woon zelf al heel Lang in England, als je dingen wil weten, vraag maar raak :D

Zou je me hier wat meer over willen vertellen? En jeetje wat een geld, dat wist ik helemaal niet. Misschien moet ik maar niet gaan studeren maar ipv dat gewoon een kamertje huren en daar een jaartje gaan wonen ofzoiets? Zoveel geld.. Dat hebben mijn ouders en ik echt niet haha. Ik werk dan wel maar van dat schrale loontje kan ik me zoiets niet veroorloven.. Wat leuk dat je in Engeland woont! Was dit ook jouw plan of ben je er gewoon gaan wonen?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:32

Ohja wat celastial zegt is trouwens ook waar, toegelaten Worden op uni als nederlandse word ook geen appeltje eitje. Weet niet precies hoe dat gaat want ik ben hier al heel Lang op school geweest voor ik naar uni ging, maar vrienden van mij moesten een hele examendag doen at oxfordhouse in Amsterdam, Dan krijg je een certificaat voor je Engelse Taal beheersing , volgens mij spreken, luisteren, lezen en schrijven. Daarbij moeten je cijfers echt goed zijn (meestal meeste kans met op zijn minst aab of abb), en je moet een motivatiebrief schrijven over waarom JIJ toegelaten moet Worden tot die specifieke studie aan die specifieke uni (nou moeten engelse studenten dat ook)
maar als je t echt wil is t de moeite waard :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:34

Google het even?

Als je zoekt op taalcursus vind je al genoeg. Vriendin van mij deed dat. Die reisde voor 3 weken ofzo door Engeland heen en ondertussen leerde je de taal. :)

Niet te moeilijk denken. ;)
En als het pas over twee jaar is, je kan altijd een jaartje in UK gaan werken.. als nanny oid.

En ik weet niet waar je wilt gaan wonen, maar een kamertje huren en de taal oefenen.. Zet London maar uit je hoofd dan. :D Zo duur!

Je kan natuurlijk altijd een jaar hier verhuizen en in een restaurant o.i.d. aan de slag. Zoveel 'non-engelsen' doen dat hier.

Succes! :D mooie ambitie!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:36

saddledancer schreef:
Ohja wat celastial zegt is trouwens ook waar, toegelaten Worden op uni als nederlandse word ook geen appeltje eitje. Weet niet precies hoe dat gaat want ik ben hier al heel Lang op school geweest voor ik naar uni ging, maar vrienden van mij moesten een hele examendag doen at oxfordhouse in Amsterdam, Dan krijg je een certificaat voor je Engelse Taal beheersing , volgens mij spreken, luisteren, lezen en schrijven. Daarbij moeten je cijfers echt goed zijn (meestal meeste kans met op zijn minst aab of abb), en je moet een motivatiebrief schrijven over waarom JIJ toegelaten moet Worden tot die specifieke studie aan die specifieke uni (nou moeten engelse studenten dat ook)
maar als je t echt wil is t de moeite waard :j

Ik had me hier echt nog totaal niet ingelezen, wauw wat een werk om alleen maar te studeren in Engeland voor een jaar..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:37

Ik heb geen info maar weet dat veel tieners een paar maandjes naar engeland gaan.
Gewoon even schooluitwisseling engeland googelen.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 14-11-14 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:37

OneAndOnlyx schreef:
saddledancer schreef:

Zou je me hier wat meer over willen vertellen? En jeetje wat een geld, dat wist ik helemaal niet. Misschien moet ik maar niet gaan studeren maar ipv dat gewoon een kamertje huren en daar een jaartje gaan wonen ofzoiets? Zoveel geld.. Dat hebben mijn ouders en ik echt niet haha. Ik werk dan wel maar van dat schrale loontje kan ik me zoiets niet veroorloven.. Wat leuk dat je in Engeland woont! Was dit ook jouw plan of ben je er gewoon gaan wonen?

sommige mbo studies geven je ook de kans op buitenland stages, Dan ben je natuurlijk al een stuk goedkoper uit :D ik ben zelf al op mijn 8e maar engeland gegaan, op een kostschool, en daarna naar university, nu woon ik samen met mijn engelse vriend, dus zo ben ik hier verzeild geraakt ;) ik weet niet precies wat het kost Om naar bellerby's Te gaan, ik zat zelf op de university, maar ze zaten op dezelfde campus :) veel buitenlandse studenten gaan daarheen, als je bellerbys college Greenwich intypt zul je denk ik op de officiele website uitkomen :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:38

Nagini schreef:
Google het even?

Als je zoekt op taalcursus vind je al genoeg. Vriendin van mij deed dat. Die reisde voor 3 weken ofzo door Engeland heen en ondertussen leerde je de taal. :)

Niet te moeilijk denken. ;)
En als het pas over twee jaar is, je kan altijd een jaartje in UK gaan werken.. als nanny oid.

En ik weet niet waar je wilt gaan wonen, maar een kamertje huren en de taal oefenen.. Zet London maar uit je hoofd dan. :D Zo duur!

Je kan natuurlijk altijd een jaar hier verhuizen en in een restaurant o.i.d. aan de slag. Zoveel 'non-engelsen' doen dat hier.

Succes! :D mooie ambitie!

Is Amerika ook zo duur dan? Want iedereen uit mijn omgeving zegt dat ik voor mijn plan beter kan gaan studeren in Engeland?

En inderdaad die dingen die je opnoemt als nanny of in een restaurant lijkt me zeker ook erg leuk!!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:38

Er zitten hier genoeg zomer scholen die curcussen in de (zomer)vakantie geven voor enkele weken. Cambridge zit er bijvoorbeeld vol mee. Gewoon eens googlen op summer language school England oid.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:38

Een talencursus wilde ik ook al voorstellen. Ik ben zelf een paar jaar geleden voor een cursus van 3 weken naar Engeland geweest, maar in het gastgezin zat toen ook een meisje dat een half jaar daar bleef en uiteindelijk voor een officieel examen zou gaan.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:40

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:41

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:42

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:45

Amerika schijnt duurder Te zijn Dan England, vooral qua school, maar ook moet je veel Meer regelen natuurlijk Dan :)
high school exchange year klinkt wel leuk voor je, maar Dan moet je er wel rekening nee houden dat je wss terechtkomt op sixthform :j

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:50

saddledancer schreef:
Amerika schijnt duurder Te zijn Dan England, vooral qua school, maar ook moet je veel Meer regelen natuurlijk Dan :)
high school exchange year klinkt wel leuk voor je, maar Dan moet je er wel rekening nee houden dat je wss terechtkomt op sixthform :j

Denk niet dat ik voor dat(ongelofelijke) geldbedrag wil gaan studeren haha. Misschien is werken als nanny ofzo wel iets meer voor mij weggelegd.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:53

Ik heb sinds Augustus terug nadat ik 13 maanden in USA heb gewoond.
Enige optie die je hebt is of studeren, wat bakken vol met geld kost..

Of als au pair (via een organisatie).. anders krijg je geen visum.
Als je op toeristen visum gaat kun je 3 maanden, maar dan mag je uiteraard niet werken. Zelfs vrijwilligerswerk is niet altijd toegestaan.

High school wilde ik ook altijd doen maar ook dan (tenminste die tijd dat ik dat opzocht) tik je bijna 10.000 euro aan.

Nu woon ik dus in London, maar ik werk fulltime.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 22:57

Nagini schreef:
Ik heb sinds Augustus terug nadat ik 13 maanden in USA heb gewoond.
Enige optie die je hebt is of studeren, wat bakken vol met geld kost..

Of als au pair (via een organisatie).. anders krijg je geen visum.
Als je op toeristen visum gaat kun je 3 maanden, maar dan mag je uiteraard niet werken. Zelfs vrijwilligerswerk is niet altijd toegestaan.

High school wilde ik ook altijd doen maar ook dan (tenminste die tijd dat ik dat opzocht) tik je bijna 10.000 euro aan.

Nu woon ik dus in London, maar ik werk fulltime.

Ja heb net even wat doorgelezen over werken in Amerika, dat is allemaal helemaal niet zo makkelijk. Is het in Engeland makkelijker?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:57

Waar in London woon jij nagini, als ik vragen mag? :D leuk Om er eindelijk achter Te Komen dat er Meer bokkers in England wonen :D