Weekje naar London wie wilt mij helpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Weekje naar London wie wilt mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 14:50

Hoi! :wave:

Ik ga met een vriendin van 19 tm 24 december naar engeland. Wij zijn opzoek naar een goed en goedkoop hotel omdat we studenten zijn. Ook zijn we opzoek naar vliegtickets.

Wie weet er een goede site waar je zo goedkoop mogelijke tickets kan vinden en goedkope hotels kan vinden?
We willen P.P. max 300 euro uitgeven. Dus 600 euro voor vliegtickets en hotel.

En belangrijk is ook nog dat het hotel dicht bij het vliegveld ligt anders moet je natuurlijk uren reizen voordat je bij je hotel bent :P
Alvast bedankt!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:53

Besef je je dat de verschillende vliegvelden niet in Londen liggen ;)
Daar zit nog een heel stukje reistijd tussen.
Het kan dus veel handiger zijn om juist WEL een hotel in de stad te kiezen.
Waarom vliegen en niet met de trein bijvoorbeeld?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:56

Een beetje net voor Mark en mij naar Londen gaan :p

Vliegtickets: easyjet.
Wij hebben een hotel van travelodge, betalen 30 pond per nacht voor zijn tweeën :)

en ik denk dat je liever een hotel in het centrum wilt ipv bij het vliegveld. Die zijn namelijk dan elke keer een pokkestuk reizen naar het centrum :p

Maureen95

Re: Weekje naar London wie wilt mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 15:01

Trein is eventueel ook nog een optie :j

Jaa Laura haha :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:02

Het zijn wel de feestdagen, zou daar wel rekening mee houden qua hotelkosten.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:03

Ik zou niet met de trein gaan, duurt veel langer en is waarschijnlijk ook een stuk duurder dan vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:05

Al naar Eurolines gekeken? Dan ga je met de bus. Heb even snel gekeken en je zou dan 148 kwijt zijn, samen. Je bent een tijdje onderweg en ja, dat is wel een beetje jammer... Maar in vergelijking met vliegen in het hoogseizoen (vliegen naar Londen rond kerst is heel erg duur namelijk) valt het reuze mee :j

Qua hotels zou ik even op booking.com of iets dergelijks kijken, en gewoon zsm het goedkoopste hotel boeken. Hoe eerder je boekt hoe goedkoper het blijft.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 15:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 15:06

Overigens maakt een hotel in de stad of een beetje aan het randje niet zo veel uit imo. Zou toch als ik jullie was een metrokaart voor 3/5 dagen kopen omdat je dan overal in de stad makkelijk en snel kan komen. Valt qua prijs reuze mee en je kan dan wel wat meer spelen met de kosten van je hotel

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 17:35

Ja we willen een metrokaart kopen inderdaad! Maar ik ben dus nog opzoek naar een goedkope vlucht :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:38

Ik ben laatst 3 dagen in Londen geweest. Vliegen met Ryanair was ongeveer 60 euro retour. Daarna nog met de bus/trein naar hotel. Ik heb uiteindelijk in die 3 dagen ruim 400 euro uitgegeven. Londen is héél duur!

Kijk vooral naar Ryanair dus en budgethotels. Eventueel een hostel iets voor jullie? Kan je een 2 persoonskamer boeken maar ook een kamer waar je met meerdere mensen slaapt. Dat scheelt in kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:38

Je kan met easyjet of ryanair vliegen. Ryanair gaat vanaf Eindhoven en gaat meestal naar London Southend geloof ik. Easyjet vliegt vanaf Amsterdam en gaat naar alle vliegvelden. Ik zou dan aanraden naar London Luton te gaan en vanaf daar met Easybus naar Liverpool Street te gaan (of een ander Underground station, afhankelijk van waar je je hotel boekt natuurlijk). De Easybus is behoorlijk goedkoop en een goede service!

Hotels heb ik geen ervaring mee, maar als je vragen hebt over vervoer; schroom niet te vragen!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:41

Vliegen met prijsvechter als Ryanair (vanaf Dusseldorf Weeze naar Stansted bijvoorbeeld). En dan trein/bus naar king's cross nemen. Rond king's cross liggen wel goedkope hotels, maar kwaliteit is niet hoog. Zou eerder opzoek gaan naar een jeugdhostel en dan met tube (de metro) lekker rondreizen. Dat is prima te doen. Ik zelf bezit een Oysterkaart (kom er heel veel), dus kan niet veel zinnigs zeggen over dagkaarten. Als je nog wat tips nodig hebt over waar je naar toe wil, dan hoor ik het graag.

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:48

Gewoon kijken op vliegtickets.nl; vliegen op Londen City vind ik zelf het fijnst en is ook een relaxt vliegveld met niet zoveel stress en drukte rondom inchecken en de douane. Je bent ongeveer 80-90 euro per persoon kwijt om te vliegen. Houdt wel rekening met bagage (vaak 50€) voor ruimbagage (en ja, ze wegen je handbagage steeds vaker), als je gaat shoppen red je het niet met alleen handbagage van 10kg. Daarnaast betaal je altijd boekingskosten, zo'n 12-25 €. Tip: kijk eens op couchsurfing sites voor echt goedkoop overnachten. En: als je een leuke goedkope vlucht gevonden hebt, maar nog niet geboekt hebt, koop dan je ticket vanaf een andere computer. Dit soort sites (ook Ryanair enzo) houden namelijk de ipnummers en zoekopdrachten bij en drukken er zo een paar tientjes bij op als ze merken dat een bepaalde vlucht interessant is. Ook is vliegen op dinsdag en donderdag vaak goedkoper dan op andere dagen. Succes!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 17:52

Heb net even bij Ryanair gekeken maar daar is het ook allemaal best duur :P

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:53

Ik neem normaal alleen handbagage mee, want mijn koffer heeft optimale formaat daarvoor (vlieg met Ryanair waar je bijbetaald voor baggage in ruim). Dinsdag en donderdag is vaak idd goedkoper. Ik betaalde voor januari retourtje Stansted-Weeze maar 40 pond (51 euro).

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:54

En elke keer als je zo'n website bekijkt eerst van te voren je cookies wissen.
Er wordt gezegd dat wanneer je vaker op een website komt, de prijzen duurder worden

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:57

Je vliegt getour voor 2 personen van Amsterdam naar Southend (en dan met trein naar London voor 14 pond) voor 114 pond (146 euro) Dat is 73 per persoon en een nette prijs voor die data,

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:08

Maureen95 schreef:
Heb net even bij Ryanair gekeken maar daar is het ook allemaal best duur :P

vind ik niet gek rond kerst :=

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:10

Idd N0a. TS wil rond kerst reizen en boekt ook redelijk laat, waardoor prijs omhoog schiet, maar toch is er nog wel wat te krijgen hoor, maar niet voor de laagste prijs van het jaar.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:14

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:16

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:16

Ik heb mijn ticket voor NY met geluk heel goedkoop kunnen boeken :) 16 dec tot 8 jan. Maar ik denk als ik het zo last minuta als jij had geboekt (heb mijn ticket naar NY 2 a 3 weken geleden geboekt tijdens KLM feestdag) dat ik nu het dubbele kwijt zou zijn :')

Is de ferry geen optie? geen idee wat dat kost

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:18

Ferry en trein zijn over het algemeen duurder (en duurt langer). Verder komt je met boot in Dover aan (meestal) en dan ben je nog niet in London.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:24

Trein valt wel mee hoor, duurt geloof ik vanuit Rotterdam minder dan 5 uur en dan ben je wel meteen in het centrum :) Toen ik dat deed woonde ik dan wel in Gouda en hoefde ik dus bijna niet te reizen naar Rotterdam, maar deed er volgens mij niet veel langer over dan als ik was gaan vliegen.