Mexico 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Mexico 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 14:37

Vorig weekend met mijn vriend de vakantie geboekt naar Mexico <3

We gaan naar een kleinschalig hotel in Playa Del Carmen, wat al een mooie stad op zich blijkt te zijn en ook nog eens op redelijke afstand van Cancun.

Zijn er bokkers die ook naar Mexico gaan aankomende zomer of al eens zijn geweest?
Wat is zeker niet te missen en wat kun je maar beter wél missen??
Hoe zijn de mensen? Hoe is het eten?

Wij gaan op 16 augustus en komen op 2 september weer terug.
Kijk er nu al enorm naar uit!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:46

Gaaf! Wij zijn afgelopen zomer geweest. Geweldige vakantie gehad. We hadden all inclusive, maar omdat we alle dagen weg waren, was dit wel een beetje jammer. Walvishaai zwemmen was erg gaaf, maar niet boeken bij het hotel! Boek dit bij een kraampje onderweg, want als je via het hotel of de reisorganisatie boekt betaal je soms 3x teveel!!

Wij zijn ook naar Chitzen Itza geweest, erg heet en benauwd, maar had het niet willen missen.

Ons hotel lag in Playacar, vanuit daar zijn we wel eens 's avonds naar de boulevard met eettentjes en winkeltjes gelopen, maar dat was niet wat voor ons. Toch was het wel leuk om een keer weg te zijn bij het hotel, want er zijn ook hotels die aan de grote weg liggen. Ik weet niet of je dan misschien via het strand nog naar een ander hotel kunt lopen, maar anders ben je altijd gebonden aan een taxi.

We hebben 3 dagen een duikcursus gehad in Puerto Morelos bij twee Nederlanders die daar een duikschool zijn begonnen, was erg leuk! Veel rustiger, meer een vissersdorpje wat begint te groeien. In de weekenden gaan de Mexicanen uit Cancun hier naartoe.

Je kunt ook ergens een tour doen waarbij je ontzettend veel dieren zou zien. Mensen die wij kennen hebben dat gedaan, die hebben nog niet eens een flamingo gezien, dus dat was geen aanrader. Weet de naam niet meer.

Verder gewoon genieten!!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 02:52

Ik heb vorigjaar de rondreis Mexico, Belize &Guatemala gemaakt! Mexico is geweldig! <3

De mensen zijn leuk en het eten vonden wij iets te lekker :+

Tulum moet je zeker heen! Dit is een maya tempel aan zee! Zo mooi, en je kan er ook nog is zwemmen!

Chitzen Itza is indrukwekkend en ik had het niet willen missen maar persoonlijk vind ik andere tempels mooier... :x
Chitzen Itza is mij te toeristisch en ook heel erg gerestaureerd! Je mag ook deze tempel niet beklimmen...

Persoonlijk vond ik de tempels bij Coba geweldig! Denk dat het zonder rondreis net iets te ver is maar zeker een aanrader! Wij waren met onze groep de enige toeristen! En je mag bijna overal op!

Ook moet je zeker gaan zwemmen in een cenote! Dit is een soort grot met water! Heel mooi en lekker verfrissend! :D

Het waterpark Xel-ha schijnt ook erg leuk te zijn!

Walvishaaien hadden wij helaas geen tijd voor, maar zeker doen!

Campeche is ook een heel leuk stadje! Leuke mensen en een heerlijke sfeer! Merida vond ik persoonlijk ook erg leuk! Ben alleen bang dat die afstand te groot wordt...

Ik weet niet of het wordt aangeboden als excursie, maar mocht er een meerdaagse excursie naar Tikal aan worden geboden moet je dat zeker doen! Het ligt in Guatemala maar is zo ontiegelijk mooi! De natuur waar je doorheen loopt.. Wij zijn zwijntjes, vosjes, neusbeertjes, aapjes en veel vogelsoorten tegen gekomen!

Mexico is echt geweldig... <3

_Nancy

Re: Mexico 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 16:55

Klinkt goed zeg!! *D
Helemaal zin in.

De dingen die genoemd zijn gaat op het lijstje :)
Gaan we tegen die tijd kijken waar wat ligt en wat haalbaar is enzo.

Misschien autootje huren daar? Of is dat compleet af te raden daar..

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:56

Veel mensen raden het af! Een rijbewijs heb je zo, dat stelt niet zoveel voor in Mexico. Je bent gewoon in je nadeel als je als toerist een ongeluk krijgt. Veel Mexicanen zijn, dacht ik, niet verzekerd.

Ons is aangeraden om alles met de bus of taxi te doen. Wij zaten dicht bij de boulevard van Playa del Carmen en daar zat ook het busstation. Het is niet duur en goed geregeld. Bij ons reden alle bussen netjes tijd en er worden zelfs films gedraaid in de bus! Ga alleen niet in de buurt van het toilet zitten, want dat stinkt! Bus duurt alleen wat langer, maar niet omdat hij vaak moet stoppen. Hij rijdt langzamer.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 03:28

Bussen waren volgens onze oude reisleider prima te doen! Die nam vaak een nachtbus van Cancun naar Palenque! Hier woonde hij met zn vrouw en kinderen! (leuke plaats trouwens *D )

Ik heb me overigens ook geen moment onveilig gevoeld in Mexico!

En ja, het rijbewijs is daar heel makkelijk te behalen! Dus sommige mensen rijden nou niet echt goed :+

Ik weet niet of het nou Guatemala of Mexico was waar je bij je theorie examen de examinator wat geld toe schuift, jij de antwoorden krijgt en deze uit je hoofd leert voor de toets :+

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 00:22

Ik zou geen auto huren maar met van die georganiseerde dagreizen meegaan. Of je neemt een normale bus, maar dan moet je wel wat Spaans kunnen (in mijn ogen) om er zeker van te zijn dat je het goed regelt. Zo'n georganiseerde dagtrip is wel duurder, maar ook beter geregeld. Campeche is een stuk verder weg dan Merida, en ik vind er zelf niet zo veel aan.

Vanuit Playa kan je zeker veel leuke dingen zien, zoals veel mensen hierboven al zeiden. Je kunt verschillende Maya ruines bekijken in het binnenland, maar Tulum is door de mooie ligging een echte aanrader. Daarnaast heb je er ook een groot natuurreservaat liggen waar je georganiseerde activiteiten kan doen. De opbrengst hiervan gaat grotendeels naar het reservaat. Ook zwemmen of snorkelen in een cenote is super vet. Plus de eilanden die daar in de buurt liggen, Cozumel en Holbox zijn heel gaaf!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:50

Hoi hoi.
Als ik ook ff inbreken mag op jullie topic.

Mijn vriend en ik gaan 11 Maart voor drie weken naar Mexico.
Eerst drie dagen in Cancun om vervolgens een rondreis van 9 dagen
(Mayan Highlights) te maken. Nadat we daarvan terug komen, verlengen we
onze vakantie nog met een week in Playa Del Carmen.

Graag zou ik willen weten of Bokkers hier nog tips hebben voor een vakantie naar
Mexico.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:34

juniper schreef:
Ik zou geen auto huren maar met van die georganiseerde dagreizen meegaan. Of je neemt een normale bus, maar dan moet je wel wat Spaans kunnen (in mijn ogen) om er zeker van te zijn dat je het goed regelt.

Wij spreken vrijwel geen woord Spaans, maar het is ons wel gelukt, dus ik denk dat het nog wel meevalt hoe lastig het is. Je kunt ook bij de receptie van het hotel vragen welke bus je moet hebben.

Als je de naam van de plaats waar je naartoe wilt maar kunt uitspreken :D

@ MargrietJonk:
Tips heb ik verder weinig, wij zaten in een ander seizoen (juli/augustus) en toen kon je met walvishaaien zwemmen. Als je geluk had zag je ook mantaroggen en dolfijnen, maar wij hadden dat geluk niet.
De walvishaaien kun je van juni tot september zien, de andere dieren weet ik zo niet.

Zwemmen in een cenote had ik nog wel willen doen. Wij waren er 9 dagen, waarvan we 3 dagen een duikcursus hebben gedaan en dan de walvishaaien en nog een dag naar Chitzen Itza, dus qua tijd konden we niet alles doen wat we wilden. We kwamen ook wel een beetje om echt vakantie te vieren :+

Chitzen Itza vond ik ook erg mooi, maar die zal al wel in jullie reis zitten. De tempel in Tulum moet ook bijzonder zijn, die is aan zee. En je had nog een andere tempel, daar mag je ook de trappen op. Maar daar weet ik zo de naam niet meer van.

Mexico was in ieder geval super! Jullie gaan vast een geweldige vakantie tegemoet, veel plezier!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 12:57

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:37

Ja je kon er leuk zwemmen maar verder vrij weinig haha. Bij ons hotel waren er wel een paar visjes te zien bij het snorkelen maar geen koraal ed.

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:56

Mexico is echt heel gaaf! Ben vorig jaar ook naar Playa del Carmen geweest.
Prachtige stranden, echt de stranden uit een boekje: bounty! Wat wij hebben gedaan is zwemmen met de walvishaaien, Tulum, Chichen Itza en naar Isla Cozumel... Allemaal heel gaaf en aan te raden maar er is nog zoveel meer te doen!
Jullie gaan er zeker geen spijt van krijgen!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:47

Als je mooie stranden wilt zien kun je beter naar Tulum gaan. Daar is het vaak ook rustig (in vergelijking met Playa) en je hebt er een heel mooi natuurpark. Snorkele zou ik doen bij Isla Mujeres of Cozumel.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:48

Jeaulijn schreef:
Wij spreken vrijwel geen woord Spaans, maar het is ons wel gelukt, dus ik denk dat het nog wel meevalt hoe lastig het is. Je kunt ook bij de receptie van het hotel vragen welke bus je moet hebben.

Haha ja ik ben soms een beetje overdreven voorzichtig.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 21:40

Er komen al veel goede ideeen voorbij! :D

Heb er al heel veel zin in, ben heel benieuwd naar de stranden en de Maya tempels.
Zo te lezen is er van alles te doen daar, gelukkig :)
We willen wel een beetje een actieve vakantie met af en toe strand :)

Lieees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:02

Super leuk! Ik ga deze mei naar Cancun en wat ik zeker ga doen is met van die jetpacs onder je voeten vliegen!

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:25

Wij vertrekken deze keer voor de derde keer naar Mexico.

De Maya tempel in Ek Balam was een leuke excursie deze tempel mocht nog beklommen worden. De tempel is nog niet zo bekend maar wij vonden het daardoor wel de moeite waard.

Tulum is vanwege de ligging ook erg mooi.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:32

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:56

Dank je voor de uitleg!

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 02:02

Playa is echt een gezellige stad. Tulum zelf weet ik niet zo, dat stadje is vooral bekend vanwege die tempels. Wij zijn naar de tempels in Tulum geweest en daarna naar het strand playa paraiso daar in de buurt. Wow dat was echt een strand zoals je zin in de boekjes ziet. Bij playa ook mooie stranden, maar hier zijn de grotere hotels en dus veel drukker , voor het zwemmen maakt het niet uit.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:43

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 20:48

Mijn vriend en ik zijn helemaal verliefd op Mexico.
Heb het daar geweldig gehad. Vooral Turtle Beach en Coba. En Tulum!
Lekker zwemmen in de senotes. Super.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 8a16446efb

Wij waren zelf ook in Playa del Carmen en verbleven in Allegro Playacar. Was een 3,5-sterren hotel, all inclusive maar het eten was ontzettend lekker. Het personeel was ook super vriendelijk. Er hong een beetje huiselijke sfeer, wat wij wel fijn vonden :D

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 21:55

merel_gomez schreef:
voor de ervaren mexico vakantiegangers, wat is een leukere plek Tulum of Playa? En welke heeft het beste zwemstrand?

Het ligt er aan wat je wilt. Playa is grotendeels een massatoerisme stadje met hostels en grote hotels, waar verschillende dingen te doen zijn, zoals snorkelen, duiken, en georganiseerde tours.

Tulum heeft geloof ik ook wel wat hotels, maar ook nog heel veel 'ongerepte' natuur en het is veeeel minder druk. Je kunt er bv op het strand overnachten, maar het is veel avontuurlijker. Waarom verblijf je niet in Playa, en ga je voor een of twee dagen naar Tulum? Dan heb je het toch gezien en ervaren, maar wel de gemakken van Playa gehad.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 15:41

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:53

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt