Één dagje Londen of Parijs (Slangenreizen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Één dagje Londen of Parijs (Slangenreizen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 10:16

Hoi allemaal :D ik overweeg om via Slangenreizen een dagje op en neer naar Londen of Parijs te gaan, aangezien de prijzen zeer gunstig zijn (Londen €52.50 en parijs €39). Nu vroeg ik mij af of er meer mensen deze reis hebben gemaakt, en is slangenreizen een fijne organisatie om mee te gaan? Ik heb beide steden al eens gezien, het is meer als een dagje uit. Ervaringen? Deel ze hier :D

Lienepien95

Re: Één dagje Londen of Parijs (Slangenreizen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:22

Ja ik heb het gedaan samen met mijn vriend toen we een jaar samen waren :). Het is echt super leuk en voelt als je thuis bent echt alsof je even op vakantie bent geweest :). Zorg er wel voor dat je vantevoren goed slaapt want het is heeeel erg vermoeiend. Wij waren naar londen onderweg van 23.00 de ene dag tot 6.30 de volgende dag xD

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:24

Ik vond het ook leuk! Inderdaad wel een lange dag, maar als je er al eens geweest bent en je weet wat je wil zien is het prima te doen! Ik was naar london voor 39 euro met hun , dus even kijken naar aanbiedingen?

tiffaany95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:25

Ik heb het ook gedaan :) er zijn vaak acties op groupon van slangenreizen

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 10:28

snikky schreef:
Ik vond het ook leuk! Inderdaad wel een lange dag, maar als je er al eens geweest bent en je weet wat je wil zien is het prima te doen! Ik was naar london voor 39 euro met hun , dus even kijken naar aanbiedingen?

Klopt, via groupon :D nu nog kiezen tussen Londen en Parijs...

Ja ik geloof wel dat het vermoeiend is haha. Reispilletje en lekker slapen!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:32

Het was leuk maar niet voor herhaling vatbaar (Londen). Je had aardig wat tijd om te winkelen en rond te wandelen, maar 2 nachten in de bus was verschrikkelijk. Heenreis geen oog dicht gedaan. Terug wel, maar toen ik thuis kwam kon er pas echt geslaapt worden. Busreis is geen probleem maar voor mij, Londen in ieder geval, Parijs is wat korter en op enigzins normalere tijden, niet meer zonder hotel!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:36

Ik heb het ook gedaan maar heb hele slechte ervaringen met Slangenreizen ga niet alles openbaar zetten maar het komt erop neer dat ik in parijs achter gelaten ben door de bus chauffeur en zelf de weg naar huis moest komen!
s'nachts reed er geen trein meer of te wel een nacht op straat in Parijs gezeten, bestolen en al en s'morgens nog naar huis zien te komen!
ik zeg doe het niet met deze organisatie want ze laten je compleet vallen als je ze nodig bent!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:51

Gaaf dat wil ik ook :oo
Nu nog iemand zoeken die met me mee wil xd

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:16

Fotografie91 schreef:
Ik heb het ook gedaan maar heb hele slechte ervaringen met Slangenreizen ga niet alles openbaar zetten maar het komt erop neer dat ik in parijs achter gelaten ben door de bus chauffeur en zelf de weg naar huis moest komen!
s'nachts reed er geen trein meer of te wel een nacht op straat in Parijs gezeten, bestolen en al en s'morgens nog naar huis zien te komen!
ik zeg doe het niet met deze organisatie want ze laten je compleet vallen als je ze nodig bent!!

Wow, dat is echt bizar....

Minute

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:32

Fotografie91 schreef:

Je hoeft niet alles openbaar te zetten, maar iets meer informatie zal wel fijn zijn in dit geval.
Was je te laat bij de bus? Hoe werd erop gereageerd dat jij nog in Parijs was/wat stelden zij voor?

Ik kan mij namelijk voorstellen dat wanneer jij te laat bij de bus bent de buschauffeur wel gewoon wegrijdt. Wanneer ze wachten stond hier nu namelijk tussen de reacties dat het ééuwig wachten is op mede reizigers die te laat bij de bus komen en dat hierdoor OV in Nederland bijvoorbeeld niet aansluit... Een organisatie van zulke reizen kan het nooit voor iedereen goed doen denk ik.

Maar als je wel op tijd was en ze zomaar wegreden zonder jou is het weer een ander verhaal, natuurlijk.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 17:35

Ik heb inmiddels een busreis via groupon gekocht met Slangenreizen naar Londen! we gaan 15 november, zal daarna hier een update plaatsen hoe het was :D voor als er nog meer mensen dit overwegen :j

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 17:36

Vorig jaar november gedaan, superleuk, maar wel behoorlijk krap zitten in de bus.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:48

Minute schreef:
Fotografie91 schreef:

Je hoeft niet alles openbaar te zetten, maar iets meer informatie zal wel fijn zijn in dit geval.
Was je te laat bij de bus? Hoe werd erop gereageerd dat jij nog in Parijs was/wat stelden zij voor?

Ik kan mij namelijk voorstellen dat wanneer jij te laat bij de bus bent de buschauffeur wel gewoon wegrijdt. Wanneer ze wachten stond hier nu namelijk tussen de reacties dat het ééuwig wachten is op mede reizigers die te laat bij de bus komen en dat hierdoor OV in Nederland bijvoorbeeld niet aansluit... Een organisatie van zulke reizen kan het nooit voor iedereen goed doen denk ik.

Maar als je wel op tijd was en ze zomaar wegreden zonder jou is het weer een ander verhaal, natuurlijk.

wij waren op tijd maar de bus chauffeur had ons over het hoofd gezien dus was eerder vertrokken.
achteraf thuis gebeld en contact met ze gezocht en kregen te horen dat we pech hadden en als we wouden mochten we nog een reisje nou sorry maar ik stap niet meer in de bus bij die organisatie hebben nog geen excuses gekregen!!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 19:55

Wat onwijs vervelend van je ervaring Fotografie91 -O-
Kan mij voorstellen dat je niet snel meer zoiets doet.

Nu heb ik zelf geen ervaring met slangenreizen, maar wel met een kort reisje naar Londen. Ik kan het niet aanraden :n Het is enorm vermoeiend en eigenlijk zonde van je tijd. Als je bijvoorbeeld een hotelletje boekt voor 1 nacht in Londen heb je al veel meer plezier van je reis.

Ik ga graag nog een keer naar Londen, maar dan wel langer en met een of meerdere overnachtingen :j
Londen zelf is natuurlijk wel heel erg aan te raden, maar dat geldt ook voor Parijs :j Ik ben in beide steden geweest (in Londen 1 dag, in Parijs 5 dagen) en ik vond het prachtige steden :j

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 21:21

Anoli, klopt maar gelukkig ben ik al eens in Londen geweest dus in principe heb ik alles al gezien :D Het is nu meer het 'vakantie-idee' dat ik toch nog even in het buitenland ben geweest :D Verder gewoon lekker door de stad heen slenteren en shoppen!

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:35

Ik ben van de zomer met slangenreizen naar London geweest, 1 dagje voor 39 euro inderdaad via Groupon.
Voor mij was het wel de eerste keer London en met goed plannen heb ik bijna heel de stad door gegaan en zelfs nog even geshopt *\o/*

Ik vond het superleuk, alleen mega vermoeiend. Vooral omdat de reis zo gebroken was. Inderdaad pas 23.30 uur weg gaan, 2 uurtjes rijden en toen moesten we de bus uit. Op de boot mocht je namelijk niet in de bus blijven. Dan paar uurtjes varen, beetje kunnen dutten, maar lekker slaap je dan ook niet & dan weer twee uurtje in de bus richting London -O-

Terugweg hetzelfde verhaal natuurlijk met de boot. Dat doorbreekt de hele rit dus heel erg. Ik kan namelijk echt wel goed slapen in een bus (al meerdere busreizen gedaan). Maar je moest er dus uit en heel je 'nachtrust' was hierdoor doorbroken :')

Ik vond het wel een aanrader verder! Echt even een vakantiegevoel inderdaad, gezellige buschauffeur! :D

Ook waren ze heel duidelijk in dat de bus zou vertrekken als je niet op tijd was! Er was één gezin te laat, maar deze werden eerst opgebeld (mobiel) en ze kregen ze niet te pakken. Toen werd het thuisfront gebeld met de mededeling dat de bus zou vertrekken als ze niet snel kwamen. Nog een keer mobiel gebeld en toen kregen we ze wel te pakken, zijn toen een half uur later vertrokken. Dus vond het op zich wel netjes geregeld, niemand achter hoeven laten ;)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:21

Ff googlen op slangenreizen? ;-)

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:45

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 07:49

Ik ben vorig jaar 1 dagje met slangenreizen met kerst naar Parijs geweest. Was echt heel leuk, alleen wel doodvermoeiend.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 03:06

Mijn Vader heeft dit een keer gedaan Om mij op Te Komen zoeken in London (boarding school dus logeren was toen geen optie) hij vond het heel fijn Om mij Te zien, maar hij was verschrikkelijk moe, het was koud die dag en het was eigenlijk gewoon niet echt een succes :') hij is Dan ook ontzettend blij dat ik nu gewoon een huisje heb hier en hij dus gewoon kan douchen en blijven slapen, Dan is t niet veel duurder maar wel veeeeel comfortabeler :p

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 11:48

Ik ben 4 oktober met mijn vriend een dagje naar Parijs geweest via Slangenreizen!
Al met al een goede reis. :)
We hebben helaas 1,5 op het opstappunt moeten wachten, maar dat kwam door onverwachtse file daar naartoe. (Dat verwacht je ook niet om 02:00 's nachts...)

Verder een voorspoedige busreis gehad (alleen een gigantische snurker achter ons :')) en ongeveer van 11:00 tot 22:30 in Parijs kunnen rondwandelen! En op de terugweg hebben we nog een korte route door Parijs gereden langs de hoogtepunten.

Uiteindelijk lag ik om 09:00 's ochtends pas weer in bed en heb ik die hele middag moeten slapen, maar het was wel echt super leuk! :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:24

Aanrader, heel leuk dit soort reisjes :D Inderdaad wel erg vermoeiend.

Hetgeen wat mij hier juist aan trekt, is dat je maar voor 1 dag betaald. Ik heb andere organisaties bekeken qua prijs, dan vertrok je bijv. op vrijdag middag maar kwam je laat aan in Londen of Parijs. Dus aan die dag heb je niks gehad. Dan had je 1 dag om daar te zijn en zondag ochtend ging je dan weer vroeg naar huis dus aan die dag heb je ook niks gehad, maar je betaald wel voor 3 dagen, dat vond ik een beetje zonde.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:31

En waarom niet zelf boeken. Dus vliegen met Ryanair (of ander buget vlieger) dan ben je niet dood moe van de reis zelf. Dagje (of 2) shoppen in Londen en dan weer terug vliegen. Dat zou ik persoonlijk liever willen ivm vermoeidheid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:35

Wel een paar keer in London of Paris geweest maar altijd meerdere dagen, goedkope vlucht en goedkoop hotel in de buurt van de metro en het is goed.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:37

Toevallig gaan wij met kerst 2 dagen naar Parijs!