Veilig in Rome?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Veilig in Rome?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:04

Hoihoi! :)

Ik ga in Februari met school naar Rome, maar ik had toch een vraagje.

Ik had van vriendinnen gehoord dat het daar voor meisjes (met name knappe meisjes) niet altijd veilig is. Natuurlijk ben je vaak met de klas, maar we krijgen vooral 's avonds veel vrije tijd (De meesten zijn al 17/18, en we zijn 5 Havo). We mogen dan gaan en staan waar we willen, als we maar voor een bepaalde tijd terug zijn.

Wat zou ik kunnen doen dat het wat veiliger is enzo? Ik ben zelf helemaal niet lelijk (dit is niet om op te scheppen ofzo, maar om de hele situatie wat uit te leggen), en ik heb ook een paar hele knappe vriendinnen waarvan er een paar model zijn. We willen natuurlijk ook gewoon 's avonds de stad in om een hapje te eten enzo, maar wat is wel en niet slim?

We nemen geen jongens mee omdat de meeste jongens die meegaan helemaal geen vrienden van ons zijn. We zijn dus echt een groepje meiden.

Ik heb uiteraard ontzettend veel zin in de reis, ik heb altijd al naar Italië willen gaan.

Als iemand tips heeft ofzo, zou dat heel fijn zijn! :)

ElineR

Re: Veilig in Rome?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:05

Wij waren op werkweek laatst. Was zelf naar Londen maar een vriendin was naar Rome. Ze vond er niet veel bijzonders aan qua gevaarlijkheid. Misschien is dat in enge steegjes anders maar ik zou enge steegjes en dronken lui ook mijden.. Verder in een groep en altijd een telefoon mee :D.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:07

Rome is serieus niet gevaarlijk hoor :+ niet echt anders dan Amsterdam of Utrecht...
of ik ben te lelijk :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:09

Alleen zou ik niet gaan rondzwerven, maar dat zou ik in geen enkele stad aanraden om te doen 's avonds laat :D
Met een groepje lijkt het me wel veilig, ik heb me er geen moment onveilig gevoelt toen. Natuurlijk wel goed om je spullen denken en zorgen dat je een telefoon hebt met nummers van leraren erin voor als er wel wat is

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:11

Ik ben zelf een keer met de klas naar Istanbul geweest en ik heb me geen moment onveilig gevoeld! Wel een soort celebrity want hartstikke veel mannen vroegen of ze met ons op de foto mochten en we kregen ook veel gratis dingen dus maak er gebruik van haha :p

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:13

Huh... Istanbul is Turkije :') de vraag ging over Rome

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:13

Het is op alle toeristische plekken in de stad 's avonds druk zat, dus zolang je niet in de stille plekjes gaat rondzwerven komt het vast goed ;)

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:14

Jaaa weet ik dacht al dat die reactie zou komen haha maar ik dacht dat het niet zo veel zou verschillen?
Ik ben verder nog nooit buiten nederland geweest dus weet er niet zo veel van hoor :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:15

Ach, Italie stikt van de beeldschone vrouwen dus zo heel erg opkijken van een paar knappe hollandse meiden zullen ze nu ook weer niet hoor. Al zijn italiaanse mannen erg complimenteus, dat zijn ze tegen vrijwel alle vrouwen. Moet je dus met een beste kist zout nemen :o

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:21

LZP >> BEU

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:34

Rome is in mijn beleving niet onveilig, al zou ik 's avonds niet met een paar jonge meiden door de achterbuurten gaan struinen.
Italiaanse mannen zijn wel wat vrijpostig, ze uiten zich altijd uitgebreid als ze een mooie en dan met name blonde vrouw zien. Dat hoort daar een beetje bij de cultuur en moet je je gewoon niet te verl van aantrekken.

Pas wel op de vele zakkenrollers die je daar hebt. Ze zijn gehaaid en verdomd snel!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:36

Ik ben ook met school op werkweek in Rome geweest en ook wij kregen 's avonds vaak vrije tijd. Aandacht van het mannelijke Italiaanse volk is inderdaad wel aanwezig, maar niet hinderlijk ofzo. Ik heb me dan ook geen moment onveilig gevoeld in Rome!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:38

troi schreef:
Ach, Italie stikt van de beeldschone vrouwen dus zo heel erg opkijken van een paar knappe hollandse meiden zullen ze nu ook weer niet hoor. Al zijn italiaanse mannen erg complimenteus, dat zijn ze tegen vrijwel alle vrouwen. Moet je dus met een beste kist zout nemen :o

Inderdaad. Italianen zeggen alleen maar hoe mooi je bent, dat je echt heel mooi bent,
dat je de mooiste vrouw die ze gezien hebben. Ook kunnen ze vragen, omdat je zo mooi bent,
of je anders met ze wilt zoenen. Of even "mee wilt daarheen om te praten", en als je nee zegt,
dan vragen ze of je het echt niet wilt, want je bent echt heeeeeeel mooi & daarna lopen ze verder.

Ze zijn echt niet gevaarlijk, echt niet. :Y)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:39

Rome is veilig.

Ja,...mooie vrouwen houden ze van en ciao bella zul je er wel horen.

Maar denk dat de stad niet onveiliger is als Amsterdam.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:42

Ik ben ook op romereis geweest met school met 's avonds vrije tijd. Tja, wat is veilig? Italiaanse mannen zijn over het algemeen veel losser en handtastelijker dan nuchtere Nederlanders en er lopen verschillende onfrisse figuren rond. Ooit met mijn ouders in Rome op een terrasje gezeten toen er opeens een bebloede huilende man kwam langslopen := dat was wel even schrikken. Als je in een groepje bent met het liefst wat jongens erbij en je blijft in drukbezochte gebieden als de trevifontein zeg ik, niks aan de hand. Al moet je natuurlijk overal op je portemonnee/telefoon/camera letten. Verder een heerlijke stad en geniet ervan!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:44

het is maar rome :') je moet wel heeel wonderschoon zijn dan en met zakken geld rondlopen ofzo moet het onveilig zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:45

BTW,....Rome is geweldig!!!!!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:47

verootjoo schreef:
Rome is serieus niet gevaarlijk hoor :+ niet echt anders dan Amsterdam of Utrecht...

:') _O-

Nou ja, zoiets wou ik ook al zeggen.
Net zoals in NL gewoon niet in je uppie op stap gaan, maar met wat vrienden/vriendinnen en dat goed afspreken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:48

Sjolvir schreef:
verootjoo schreef:

Net zoals in NL gewoon niet in je uppie op stap gaan, maar met wat vrienden/vriendinnen en dat goed afspreken.

Ja maar dat doe je omdat je gewoon een leuke rustige avond wil hebben.

Niet omdat je op het Neude aangerand wrdt ofzo.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:50

Rome is echt niet gevaarlijker dan Amsterdam, Utrecht, Den Haag of wat dan ook. Daarnaast zijn er in Italië zoveel mooie meiden en is het geen Turkije waar zowat alles dat blank is mooi is. Je moet echt beeldschoon zijn wil je heel Rome achter je aan krijgen. :')

Je moet het alleen niet uit gaan lokken, dát is wat vaak het geval is als een groep meiden lastiggevallen wordt, maar dat heb je overal ter wereld. Gewoon niet teveel aandacht gaan lopen vragen en het komt allemaal goed. ;) Dat heeft verder niets met mooi zijn te maken, jongens die dat willen kijken niet zo nauw.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:53

Rome gevaarlijk?
dat ligt eraan of jij de gevaarlijke plekken opzoekt..voel mij bijvoorbeeld in Rotterdam of Amsterdam onveiliger als in mijn uppie door Rome :P
Het is een grote stad en overal heb je plekken waar het onveilig is, maar die buurten moet je gewoon niet opzoeken..
niet al te snel denken 'daar bij de toeristen is het duur' en daar weg van willen voor het goedkopere...
Gewoon op de (drukkere ) nettere plekken blijven en je bent voor mijn gevoel 99% veilig :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:57

NatasjavE schreef:
Citaat:

Ja maar dat doe je omdat je gewoon een leuke rustige avond wil hebben.

Niet omdat je op het Neude aangerand wrdt ofzo.

Nee maar in Rome staat ook niet op elke hoek een aanrander hoor :+ nooit last gehad van Italianen. Op de snelweg zijn ze vervelender...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:00

Nee, dat zei ik ook niet :)

Ik zei dat het veilig is in Rome.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:06

Citaat:
Nee maar in Rome staat ook niet op elke hoek een aanrander hoor :+ nooit last gehad van Italianen. Op de snelweg zijn ze vervelender...

Ff offtopic,
maar **** wat een autorijders idd, die krijgen het rijbewijs als bonus bij een potje tomatensaus :')

Idd, niet alleen de straat op gaan en gewoon rieel nadenken ;)
en idd, er kan er altijd ene zijn.. maar ook hier is het grotendeels veilig en kan je alsnog tegen de gek aanlopen..

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:06

Ik ben net 2 weken terug van vakantie in Rome. Heb me geen moment onveilig gevoeld. Let wel op in welke buurt je loopt. In het centrum is er niks aan de hand maar sommige buurten en de buitenwijken kunnen wel onveilig zijn.
Toen wij met de bus onderweg waren richting vliegveld werd er voor ons met veel geweld een auto gestolen. Op klaarlichte dag om 10 uur smorgens midden op straat.
Ik heb me in het centrum wel enorm geïrriteerd aan opdringerige straatverkopers.
Pas goed op met je spullen, vooral bij de toeristische plekken, het stikt overal van de zakkenrollers.