Fotografie reis naar IJsland, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Fotografie reis naar IJsland, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 20:58

Deze zomervakantie ga ik niet meer met mijn ouders mee, en wil ik graag zelf iets ondernemen. Feestvakantie heb ik nou wel gehad, ik wil dingen zien, en zoveel mogelijk ervan vastleggen! Op een fotografie reis dus :D

Ik zou heel erg graag naar IJsland of Canada gaan, om daar dan rond te reizen met als doel om zoveel mogelijk te fotograferen. Ik heb nu twee van dit soort reizen met mijn ouders gedaan en zo ontzettend genoten, dat ik dit echt vaker wil doen.

Maar nu is het punt, er wil niemand mee :') Mijn vriendinnen zijn allemaal van het op het strand liggen de hele dag, en hebben vanzelfsprekend geen zin achter mij aan te hobbelen terwijl ik mijn statiefje om de 5 meter neerzet omdat ik toch echt die ene plaat wil hebben. Nu dacht ik dus aan een georganiseerde fotoreis, maar als ik kijk wat voor soort mensen er mee gaan, zijn het toch vaak mannen van rond de 50. En nouja. :') Ik weet nou niet of ik daar 2 weken mee wil optrekken.

Dus nu heb ik een beetje zoiets, wat nu :+ Zijn er bokkers die ervaringen hebben met fotoreizen waar ook jongeren mee gaan? Mag ook vanuit het buitenland of een gevarieerde groep met mensen uit andere landen. OF zijn er misschien bokkers die dit ook wel zien zitten? :D Ik ben overigens 20 jaar, 21 volgende zomer.

Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen en ik volgend jaar met dit soort plaatjes thuis kom :D :D
Afbeelding

Toevoeging:

Ik ben nu bezig om een fotografie reis voor 8 personen door IJsland te regelen, in juli/augustus voor een budget van ongeveer 2000 euro. Hier heb ik dan alleen wel 8 personen voor nodig :D Dus wie o wie wil er mee? Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen. :D :D
Laatst bijgewerkt door Murthul op 21-09-14 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek titel aangepast + aanvulling in OP

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:06

Leuk dat ik dit tegen kom!

Afgelopen vakantie ben ik met de reis organisatie SNP voor 8 dagen naar IJsland geweest. Een foto rondreis door het zuiden en 8 dagen lang alleen maar fotograferen.

Het was mijn eerste vakantie alleen dus ik wilde voor de eerste keer alles goed geregeld hebben. Ik hoefde dan ook niks te doen, alles was geregeld.(vervoer, slaap plaatsen, eten etc.)

De groep bestaat maximaal uit 14 personen met een kok en reisleider. Voor een eerste reis vond ik dat erg prettig. De groep was wel erg gevarieerd kwa leeftijd waarmee ik de jongste was. (18 jaar) Maar ik had meteen aansluiting en vond het erg gezellig.

Je betaalt er wel wat voor maar dan is ook wel alles geregeld en een curcus natuurfotografie inclusief boek en informatie reis map.

Hopelijk heb je er wat aan en voor meer informatie mag je uiteraard pb'en :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 21:10

Verity schreef:
Leuk dat ik dit tegen kom!

Afgelopen vakantie ben ik met de reis organisatie SNP voor 8 dagen naar IJsland geweest. Een foto rondreis door het zuiden en 8 dagen lang alleen maar fotograferen.

Het was mijn eerste vakantie alleen dus ik wilde voor de eerste keer alles goed geregeld hebben. Ik hoefde dan ook niks te doen, alles was geregeld.(vervoer, slaap plaatsen, eten etc.)

De groep bestaat maximaal uit 14 personen met een kok en reisleider. Voor een eerste reis vond ik dat erg prettig. De groep was wel erg gevarieerd kwa leeftijd waarmee ik de jongste was. (18 jaar) Maar ik had meteen aansluiting en vond het erg gezellig.

Je betaalt er wel wat voor maar dan is ook wel alles geregeld en een curcus natuurfotografie inclusief boek en informatie reis map.

Hopelijk heb je er wat aan en voor meer informatie mag je uiteraard pb'en :D

Ja, hier heb ik naar gekeken. Wel erg aan de prijs, maar dan heb je wel alles. En je krijgt ook hulp en tips etc bij het fotograferen toch? Was jij de enige rond de 20? Want ik vind een gevarieerd gezelschap niet zo erg maar ik vind het wel jammer als ik tussen de veertigers zit zeg maar :D

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:21

Het is zeker wel aan de prijs maar natuurlijk met alles inbegrepen en snelle service :)

Het is een natuur rondreis gecombineerd met een fotocursus landschap fotografie. Ook nog erg leerzaam en hij weet ook echt de mooiste plekjes te vinden en je goed te helpen.

Mijn groep bestond uit 2 20 jarige, wat dertigers en nog wat ouder. Er ging ook een reis met alleen 50 jarige maar over het algemeen wisselt dat erg. En is daar van te voren niks over te zeggen wat het weer wat lastig inschatten maakt.

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:35

Geweldig dat je dit wilt gaan doen! Naar IJsland en Canada gaan staat ook op ons wensenlijstje. Alleen die prijzen hè....., en dan ook nog per persoon :=
Maar binnen Europa zijn er volgens mij ook mooie (goedkopere) opties. Wat dacht je van Noorwegen in de winter of Schotland? De foto's die ik van Schotland altijd tegen komt, zijn vaak ook fenomenaal. Zag deze site, misschien heb je er wat aan.
http://www.snp.nl/reizen/fotografie/themareizen

Edit, nog een site. Aan de linkerkant zie de verschillende opties staan.
http://fotoreizen.net/fotoreizen/schotl ... rfst-2014/
Laatst bijgewerkt door 9jinte9 op 15-09-14 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Re: Ik wil op natuur-fotografie reis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 21:42

Jaa Noorwegen of Schotland is ook prachtig! Die staan ook zeker op nummer 2 :D

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:44

ik zou graag mee willen ik ben 18 en ben gek op fotograferen :D

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:50

Ik heb deze fotograaf op facebook: http://www.timvollmer.de/ Hij organiseert fotoreizen op IJsland en is recent ook in Canada geweest. Er komen altijd hele mooie foto's langs van hem. Hij de samenstelling van zijn groepen is weet ik niet, maar zeker een aanrader om dat uit te zoeken denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:44

Jaaaa! Ik wil heel graag! Mijn probleem is ook dat je dan altijd van de 50 jarige mannen tegen komt en daar heb ik als 20 jarige geen zin in :D

Ik wil heel graag naar Schotland of Ijsland maar kan naast van die stervensdure reizen niet echt iets voor jongeren vinden.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 16:47

Ha, we hebben dus precies hetzelfde probleem! Ik kan dus ook niets vinden.. Het zou wel leuk zijn mochten we hier zelf een klein clubje kunnen vinden en zelf iets organiseren.
Hoewel dat wel lastig is omdat je zelf niet gauw weet waar je moet zijn en hulp altijd handig is. Ik ga nog even zoeken naar buitenlandse reizen!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 10:30

Zou leuk zijn als het lukt om een groepje bij elkaar te krijgen.

Ik val dan wel niet meer in jullie leeftijdcategorie, maar ik kan me zo goed voorstellen dat je niet met een georganiseerde reis mee wil ivm de leeftijdscategeorie wat hier een beetje bij lijkt te horen. Voor mij valt het inmiddels best mee, maar een tijdje geleden ben ik mee geweest naar een workshop op locatie. Heel leuk, gemengde groep, wat jonger en een paar wat ouder. Maar er zaten wel aparte types tussen ....
En ten tweede vind ik ze altijd loeiduur! Echt ongelofelijk wat een prijzen ze durven te vragen. Je betaalt natuurlijk voor de begeleiding en die hoeft niets te betalen neem ik aan, dus daar betaal je dan ook nog eens voor.

Succes.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:46

Ik ben een jaar of 3 geleden met wat mensen van het canon forum naar het Beierse woud geweest, wolven etc fotograferen in de sneeuw. Hadden we zelf georganiseerd en was erg gaaf. We hadden een huisje gehuurd en waren maar heel weinig geld kwijt. In februari ga ik weer denk ik. Komende week naar Schotland met mijn broer, die fotograveerd ook. banketstaaf bevers? Organiseert ook gave foto reizen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 11:51

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:03

Ik zou graag willen maar t geld houdt me een beetje tegen haha

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:24

Ooh wat tof, beide bestemmingen staan absoluut ergens bovenaan mijn lijstje, hoewel je met Canada natuurlijk net iets duurder uit bent :Y) Ijsland wil ik al jaren heen en staat voor mij ook dit jaar in de planning, maar nog niet precies hoe of wat, dus dit lijkt me enorm tof. Easyjet vliegt vanaf Amsterdam, auto huren is vrij goedkoop. Met zelf organiseren kom je volgens mij altijd wel een stuk goedkoper uit :j Ik reis veel zelf en het organiseren is een van mijn favoriete onderdelen :)) Lijkt me erg gaaf om met een groepje fotografen op stap te gaan naar either Canada of Ijsland. Ik ben overigens 21, komende zomer 22. Ik heb een vrij bekende tumblr dus zou eventueel via daar ook wat toffe paardenmodellen kunnen regelen, als daar interesse naar is. Maar dan loop ik nogal op de plannen vooruit :+

Alternatively zijn mensen best welkom om hierheen te komen (Schotland), we zouden hier in Glasgow kunnen starten, auto huren, en een rondje Schotland doen. De highlands zijn echt bijzonder mooi, de eerste keer dat ik er heen ging was ik verbaasd dat dit zo dichtbij Nederland te vinden is. Ik ben nog nooit helemaal Noordelijk geweest maar dat moet nog prachtiger zijn.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:27

IJsland is heerlijk. Zelfs zo heerlijk dat ik bezig ben met plannen erheen te verhuizen.

Wat eventueel een optie zou zijn; vrijwilligerswerk bij SEEDS Iceland bij een van de photo marathons. Die worden op verschillende momenten aangeboden, en dan heb je dus internationale jongeren om je heen. Ik heb er ook een work camp gedaan, maar ander werk, en het enorm naar m'n zin gehad.

Linkje: http://www.seeds.is/volunteer-workcamps-iceland/321

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:32

Even een stipje! Loop al jaren met dit idee rond. Plannen zijn in de maak om komende zomer of zomer erop (en dan voor langere tijd) op foto reis te gaan. Wel binnen Europa, moet nog even kijken of het een Scandinavisch land of IJsland gaat worden.

Heb ook gekeken naar de reizen van SNP, maar heb toch idee dat hun reizen meer op oudere gericht zijn. Vind ze daarnaast ook erg duur, kan veel goedkoper als je 't allemaal zelf regelt!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 12:48

Whooeee wat een toffe reacties allemaal!

Pandameisje schreef:
ik zou graag mee willen ik ben 18 en ben gek op fotograferen :D

Super leuk, ik hou je even op het lijstje voor het geval we wel iets zelf gaan doen :D

Nado schreef:
Ik heb deze fotograaf op facebook: http://www.timvollmer.de/ Hij organiseert fotoreizen op IJsland en is recent ook in Canada geweest. Er komen altijd hele mooie foto's langs van hem. Hij de samenstelling van zijn groepen is weet ik niet, maar zeker een aanrader om dat uit te zoeken denk ik.

Even naar gekeken en ziet er echt awesome uit, maar wel 4154 euro voor 1 weekje. En dat vind ik wel echt veel :+

mbkaatje schreef:
Zou leuk zijn als het lukt om een groepje bij elkaar te krijgen.

Ik val dan wel niet meer in jullie leeftijdcategorie, maar ik kan me zo goed voorstellen dat je niet met een georganiseerde reis mee wil ivm de leeftijdscategeorie wat hier een beetje bij lijkt te horen. Voor mij valt het inmiddels best mee, maar een tijdje geleden ben ik mee geweest naar een workshop op locatie. Heel leuk, gemengde groep, wat jonger en een paar wat ouder. Maar er zaten wel aparte types tussen ....
En ten tweede vind ik ze altijd loeiduur! Echt ongelofelijk wat een prijzen ze durven te vragen. Je betaalt natuurlijk voor de begeleiding en die hoeft niets te betalen neem ik aan, dus daar betaal je dan ook nog eens voor.

Succes.

Ja de prijs vind ik dus ook een dingetje.. Ik wil best wat betalen maar zoals hierboven vind ik echt achterlijk voor 1 weekje. Dan kan ik inderdaad beter zelf iets doen. En je weet nooit wat je inderdaad voor types meekrijgt.. :+

gaucho schreef:
Ik ben een jaar of 3 geleden met wat mensen van het canon forum naar het Beierse woud geweest, wolven etc fotograferen in de sneeuw. Hadden we zelf georganiseerd en was erg gaaf. We hadden een huisje gehuurd en waren maar heel weinig geld kwijt. In februari ga ik weer denk ik. Komende week naar Schotland met mijn broer, die fotograveerd ook. banketstaaf bevers? Organiseert ook gave foto reizen.

Zoiets heb ik ook al eens gedaan, dat is goed zelf te doen. Maar een rondreis door IJsland of Canada ofzo is natuurlijk wel iets anders :D Banketstaaf bevers? Dat moet je even nog eens typen _O- Ben wel benieuwd namelijk! Of bedoel je Loulou beavers? Ik zou ontzettend graag met haar reizen mee willen! Maar zij organiseert weinig in de zomervakantie en ik ben wel gebonden aan school.

mbkaatje schreef:
http://www.fotograferenopreis.nl/aanbie ... otoreizen/

Aardig overzicht van allerlei fotografiereizen. Ik kan er nog wel eentje aan toevoegen. http://www.madelondielen.nl/125232115/f ... otogalerie

OOOOH hier zit gaafs tussen zeg!!
http://www.snp.nl/reis/alaska/usa_alask ... e_fotoreis - Deze lijkt me echt geweldig. Vetrekken in de zomer en hele redelijke prijs!
http://www.snp.nl/reis/ijsland/fotografie_cursus - Of deze.. Wauw.
http://welmanstudio.nl/icelandpe14/ - deze is ook gaaf..
Dankjewel! :):)

Killyenn schreef:
Ooh wat tof, beide bestemmingen staan absoluut ergens bovenaan mijn lijstje, hoewel je met Canada natuurlijk net iets duurder uit bent :Y) Ijsland wil ik al jaren heen en staat voor mij ook dit jaar in de planning, maar nog niet precies hoe of wat, dus dit lijkt me enorm tof. Easyjet vliegt vanaf Amsterdam, auto huren is vrij goedkoop. Met zelf organiseren kom je volgens mij altijd wel een stuk goedkoper uit :j Ik reis veel zelf en het organiseren is een van mijn favoriete onderdelen :)) Lijkt me erg gaaf om met een groepje fotografen op stap te gaan naar either Canada of Ijsland. Ik ben overigens 21, komende zomer 22. Ik heb een vrij bekende tumblr dus zou eventueel via daar ook wat toffe paardenmodellen kunnen regelen, als daar interesse naar is. Maar dan loop ik nogal op de plannen vooruit :+

Alternatively zijn mensen best welkom om hierheen te komen (Schotland), we zouden hier in Glasgow kunnen starten, auto huren, en een rondje Schotland doen. De highlands zijn echt bijzonder mooi, de eerste keer dat ik er heen ging was ik verbaasd dat dit zo dichtbij Nederland te vinden is. Ik ben nog nooit helemaal Noordelijk geweest maar dat moet nog prachtiger zijn.

Wauw, dit vind ik ook wel echt een super aanbieding.. Ik zal eens even rondsurfen op internet wat betreft Schotland en hoe dat allemaal zit.

Leverage, lijkt me ook gaaf om jou erbij te hebben, je foto's zijn awesome! En idd het liefst zou ik met SNP mee willen, maar het zijn dus bijna alleen maar mannen van 50 :') Natuurfotografie lijkt een mannelijke tak.

Jeetje meiden, ik begin hier echt enthousiast te worden, wat een animo!

Dit is ook nog een optie als ik zelf een groepje bij elkaar krijg:
http://www.photo-moments.nl/2011/nl/fr. ... 0op%20maat
Laatst bijgewerkt door Marit op 18-09-14 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 12:49

Even een hamvraag: Zien jullie het zitten om eventueel zelf een groepje samen te stellen van een man (vrouw :') ) of 6, om ons dan met z'n allen aan te melden voor een fotoreis met een schappelijke prijs (bijvoorbeeld die ik hierboven linkte), of bijvoorbeeld naar Killyen te komen als dat ook uiteindelijk een goed optie blijkt?

Want dan zie ik dit wel echt gebeuren :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:55

Tof idee hoor, ik wil wel mee als we 't dan zo kunnen regelen :P

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:59

Dat lijk me zooo leuk! :D :D
Hangt alleen wel af van de prijs (dan mag ik nu al we beginnen met sparen :o)
En van de datum, want ik zit met mijn full-time opleiding. Of is het in een vakantie?

Edit: ik ben 18 jaar trouwens

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:00

Ik ben gek op Schotland, we gaan nu ook die kant op. Via glencoe naar isle of skye, dus ook zeker belangstelling. Loulou bevers inderdaad ;-)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:07

Oehhhhh ik ben ook zeker geïnteresseerd!!
(het moet voor mij trouwens wel redelijk betaalbaar zijn, ik ben namelijk een arme student haha!)

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:08

Waaaauw!! FF een stipje!! XD Ik volg!

Kijken of ik hier wat ideeën kan opdoen!! Lijkt mij echt super om ook zoiets te gaan doen!!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:08

Marit schreef:
Even een hamvraag: Zien jullie het zitten om eventueel zelf een groepje samen te stellen van een man (vrouw :') ) of 6, om ons dan met z'n allen aan te melden voor een fotoreis met een schappelijke prijs (bijvoorbeeld die ik hierboven linkte), of bijvoorbeeld naar Killyen te komen als dat ook uiteindelijk een goed optie blijkt?

Want dan zie ik dit wel echt gebeuren :D

Gaaf idee. Ben bang dat er weer iets niet goed gaat met mijn Bokt en mijn berichtje niet is geplaatst. :=

Ik ben zelf al naar Ierland, Noorwegen, Slowakijke en Slovenie geweest. Allemaal prachtige landen en erg fotogeniek. :) IJsland staat ook heel hoog op mijn lijst. :)

Financieen en periode vd zomer moet denk ik niet zoveel uitmaken bij mij. Alleen mijn leeftijd wel, want ik ben ook iets ouder dan 20. _O-