Mijn droom komt uit: 4 weken als fotojournalist naar Nepal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

Mijn droom komt uit: 4 weken als fotojournalist naar Nepal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 23:52

Al tijden schreeuw ik rond dat ik meer van de wereld wil zien, meer uitdaging wil op het gebied van fotojournalistiek en het op reis gaan. Toch heb ik het altijd te druk gehad om na te denken over het op reis gaan. Dat was tot voor kort: dinsdag werd ik gebeld door mijn school of ik als fotojournalist mee op reis wil naar Nepal. Natuurlijk zitten hier wel wat haken en ogen bij: ik moet een flinke financering mee betalen en zelf ook een handje mee dragen in het ontwikkelingswerk -dat laatste vind ik helemaal niet erg-.

Samen met andere uitgekozen studenten van installatie techniek, zorg & welzijn, twee cameramannen en twee leraren/ begeleiders mag ik mee naar Nepal!

Het klinkt tot nu toe allemaal helemaal geweldig. Dinsdag heb ik een vergadering en hoor ik meer. Stiekem vind ik het super spannend en tof. Hebben jullie tips voor mij? Zijn er bokkers die ervaringen hebben met Nepal en het natuurgebied Chitwan?
Wanneer kan ik dit nieuws het beste aan mijn klasgenoten vertellen? -Ik ben nu fulltime op stage, alleen de directe omgeving weet hier nu van.-

Het project is al eerder gedaan, hier is een klein filmpje:

Tijdens mijn reis wil ik een blog bij houden en als er interesse is, jullie ook bijhouden!
Laatst bijgewerkt door ismy op 06-09-14 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Mijn droom komt uit: 4 weken als fotojournalist naar Nepal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:55

Wat super gaaf! ik ben heel benieuwd hoe je het vinden gaat :D Ik ga je volgen :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 23:58

Aah wat leuk dat ik al zo'n snel antwoord heb! Ik ben ook heel erg benieuwd, ik hoop ook dat ik daar een steentje bij kan dragen natuurlijk!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:59

Ja het lijkt mij zo gaaf om dat ook eens te doen! lijkt me mooi werk om een keer mee te maken :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 13:09

Het lijkt mij ook heel leuk. Ik denk wel dat ik alles van een roze wolk nu zie, het wordt natuurlijk keihard werken. Ik zal wel veel foto's maken natuurlijk en ik wil die hier ook delen! :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 14:18

Jaaaa! Dinsdag gesprek gehad met de groep en het wordt allemaal ontzettend leuk. Wat een gaaf project! Mag vooral dingen voor mijn eigen portfolio doen en schrijven. Ik ga de culturen vastleggen. het is super gave uitdaging gewoon! De stichting heeft nu ook een facebookpagina: https://www.facebook.com/sifvn?ref=ts&fref=ts

hebben jullie nog tips voor mij? Waar moet ik op letten en zijn leuke dingen om rekening mee te houden om te fotograferen?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:21

Ohmygoooood wat gaaf! *\o/*

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:42

Wow heel erg gaaf! Ik volg je ook!

Helaas geen tips. Ik vind het al moeilijk genoeg om mijn horizon recht te houden :+

Heel veel plezier!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-14 12:56

Bedankt! Ik kan het nog steeds niet geloven :'). Inmiddels is het paspoort ook aangevraagd. Die moet zo snel mogelijk komen.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:17

Gaaf! Ik ga ook volgen! :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:12

Leuk dat jullie volgen!
Heb weer een gesprek gehad met de groep en allemaal leuke verhalen gehoord. Over twee weken worden lijsten voor vissums ingeleverd? En die vliegtuigreis wordt nu ook geregeld. Het komt aardig dichtbij zo.. Spannend!

Wat wel leuk is, is dat er ook twee camera mannen mee gaan, kunnen we een hoop van elkaar leren! :D

We verblijven in een resort vlakbij de jungle en het is er wanneer wij heen gaan 35 graden gemiddeld. Het is dus wel wat anders dan de Nederlandse winter en het zal wel wennen zijn. We gaan niet de bergen in maar zien wel de bergen.

Zijn er ook bokkers met Nepal ervaringen?
Ik hoor dat het niet veilig is om met Nepaleze buslijnen mee te rijden?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 13:14

-O- 35 graden?

Volgend jaar de herfstvakantie dus naar Nepal boeken. Wat een fijne temperatuur :) Maar misschien niet echt om in te werken?

Spannend hoor!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 16:38

Ja ongeveer die temperatuur! Ik weet niet hoe het tijdens de herfst is hoor. Nepal kent vijf seizoenen en elk gebied kent amdere temperaturen. Het is in sommige tijden volgens mij ook niet heel verstandig om naar nepal te gaan, natuur kan aardig raar doen in gebieden van Nepal.

temperatuur wordt inderdaad heftig tijdens ons werk. We mogen ook niet super korte kleren aan en moeten ons niet uitgedaagd kleden zeg maar. Dat is wel lastig met de temperatuur. Vooral voor de mensen die voor sanitair gaan zorgen zullen het vast heel warm hebben :')

ik vind het ook ongelooflijk spannend!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 10:55

De datums zijn bekend en de vliegtickets zijn geboekt! Het is helemaal officieel dus. Spannend!
12 februari vertrekt de groep en 13 maart komen we als het goed is weer terug.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:03

He he! Eindelijk iemand op Bokt die ook naar Nepal gaat!
In het verleden heb ik al eerder 2 topic's gemaakt om ervaringen te vragen.. veel leuke reacties, maar niemand die er geweest was..

Aankomende vrijdag ochtend vlieg ik naar Nepal voor 14 dagen! Als ik terug kom (en je het leuk vind natuurlijk ;) ) wil ik je graag wat ervaringen met je delen!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 17:19

Aaah yes! Leuk dat je reageert, zat hier eigenlijk een beetje op te wachten :P

Wat jammer dat er zo weinig ervaringen zijn he.. Nepal is ook een niet super bekend land misschien? Ook heel arm natuurlijk!

Wat spannend zeg! Ik wil alles weten!

Waar ga je heen? Waar let je op als je naar Nepal gaat en wat ga je er doen? Vakantie? Heb nog speciale voorbereidingen gedaan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 18:12

Supertoffe uitdaging!
Geen ervaring hier met dit land, maar het staat zeker nog op mijn lijstje. Het lijkt me prachtig.
Ik ben tegen die tijd erg benieuwd naar je ervaringen en foto's.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 21:21

Volgens mij is het een prachtig land inderdaad. Ik zoek momenteel veel beelden van Nepal en met name Chitwan. Het plekje waar ik heen ga. Op 500px.com en instagram zijn echt de mooiste beelden te vinden. Pracht land!

Ik hoop tegen die tijd ook heel veel verslag en foto's te kunnen delen!

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:08

Ik ga naar Kathmandu en Pokhara voor vakantie :)
In Pokhara ga ik een trekking door de bergen doen en in Kathmandu sowieso een mountainbike huren om de omliggende dorpjes te bezoeken.. voor de rest zie ik daar alles wel wat en hoe ik het ga doen..
Ik heb niet echt ergens op gelet verder.. ik heb mijn hotels wel vast gelegd.. maar dit hoef je eigenlijk niet eens te doen.. zijn veel backpackers die gewoon heen gaan en het wel zien.

Speciale voorbereidingen niet echt.. behalve een visum regelen en de juiste inentingen natuurlijk ;)!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:25

Erg gaaf dat je deze kans krijgt!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 09:07

Cool Love_wiepke! Kathmandu gaan wij ook heen, daar is het vliegveld toch? Ik ben nu al verliefd op de mensen die er leven en de cultuur. Wauw. Met welke vliegtuigmaatschappij ga je vliegen?

Fijne vlucht alvast morgen en heel veel plezier! Ik hoor graag updates van je!

Ik ben erg blij met de kans inderdaad MarlindeRooz :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 14:31

Hoe is het met je love_wiepke?

Ik ga weer even updaten:

Dinsdag hebben we voorlichting gekregen over de pillen en prikken van het GGD. Volgens mij wordt ik helemaal lek geprikt. Er werd verteld dat we niet in zoet water moesten gaan zwemmen(geldt vooral voor China.) maar er is dus niks anders daar. Met de temperatuur gaan we dus zeker zwemmen, volgens de planning gaan we olifanten wassen en er mee zwemmen. Als we gaan zwemmen moeten we uitkijken dat het water stroomt en niet stil ligt. Vrij logisch eigenlijk. Zelf ben ik wel als de dood voor slangen en die zitten er dus veel in het water. Eerst maar even kijken of het veilig is dus.
Ik hoop ook een klein camera’tje mee te kunnen nemen die over water kan. Dan kan elk moment gewoon leuk op de foto. Ik sleur mijn dure apparatuur niet mee het water in namelijk.

De bedoeling is dat al mijn foto’s in een heel groot fotoboek komen voor of van de school. Wauw, het is toch wel spannend en een grote publicatie.

Maarrr, terug naar de voorlichting. Ik verblijf net niet in het Chitwan park waar geen Malaria heerst. Ik zit in Sauraha om precies te zijn. Daar is Malaria helaas wel actief. In de avonden en nachten moet iedereen helemaal ingepakt zijn en goed ingesmeerd met anti-vliegen-spul (met DEET). Daar in tegen is het hotel heel goed verzorgd en hebben we een airco of een klamboe. Ook moeten we pillen voor Malaria slikken volgens mij.

Maar ja genoeg geschreven over alle veiligheid en voorbereidingen. Mag ik jullie alvast meenemen naar dit prachtige paradijs? https://500px.com/search?q=sauraha%2C+n ... ype=photos
Ik ben zelf heel erg aan het kijken naar wat ik kan verwachten en hoe het er uit ziet. Ik ben gewoon zo benieuwd!!

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:25

Schitterend land om naar toe te reizen. Ik ben er 2x geweest. Kathmandu is overweldigend, met een taxi je laten rondrijden is een ervaring op zich, daar maken ze al rijdend van een tweebaansweg gewoon een vijfbaans, met ware doodsverachting storten de chauffeurs zich in het verkeersgeweld. De geuren en de kleuren van Nepal, tempels en de mensen.....
Super makkelijk land om ook als vrouw alleen doorheen te reizen, eerste keer was ik alleen gegaan. Pokhara kan je geweldige trekkings doen en Chitwan is geweldig qua natuur. Ik had het er laatst nog over met een vriendin, de laatste keer dat wij daar waren met vrienden was in december. We hadden al lootjes getrokken voor sinterklaas in nederland en besloten in Nepal sinterklaas te gaan vieren. Die avond zaten we met wat Nepalezen en een Australische rond een kampvuur en toen probeerden we uit te leggen wat en hoe het sinterklaasfeest in elkaar zit....wat een raar feest om dat in het engels uit te leggen en wat zit zo n verhaal dan raar in elkaar, man, baard, lieve/stoute kindjes, op paard op het dak, hulpjes die door de schoorsteen gaan, was hilarisch.
Als echte dierenvriend moet je soms maar even je hoofd afwenden. Kinderen met puppy s, tja geen geld voor speelgoed, dan maar een puppy, zolang die het doet. Veel vieze zwerfhonden met allerlei huidaandoeningen. Hele indrukwekkende dingen maak je daar mee. Er zijn heel veel feestdagen daar, voor alles is er wel een dag dat er geofferd wordt, gelukkig rijst, fruit en wierook.
Heel indrukwekkend zijn ook de lijkverbrandingen aan de zijrivier van de Ganges. We hebben daar een gids gehuurd die ons alles vertelde over de rituelen, erg mooi, lees je niet in de lonely planet.
Ik ben zeer benieuwd hoe je het gaat vinden, ik ga je zeker volgen. Heel veel succes.

MZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 15:28

Oeh wat gaaf zeg! Heeeel veeel plezier alvast! Ik ga je volgen! :D :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 16:39

Wauw, bedankt voor je uitgebreide verhaal Jadybabe. Ik ben heel benieuwd hoe het er is. Wij gaan inderdaad ook naar de lijkverbrandingen, ik ben heel erg benieuwd. Als fotograaf krijg ik er heel veel kans om bij mensen op huisbezoek te gaan. Wel geruststellend dat je schrijft dat je er veilig alleen als vrouw kunt reizen. Fijn!
Het lijkt me een heerlijk land zoals je het beschrijft. Ik ben vooral super benieuwd naar de cultuur.

Ik heb dinsdag te horen gekregen dat er echt een fotoboek komt van mijn foto's. Zo ontzettend gaaf!