Koffers en handbagage

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Koffers en handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:07

Hoi,

Ik ben echt een leek op vakantie gebied, dus ik vraag me af wat ik nodig heb aan koffers ed. Sowieso handbagage 1 koffer, hiervan weet ik de afmetingen, dus die kan ik bestellen. Ik heb 1 grote koffer, echt een lomp ding. Toen ik 3 weken naar zuid afrika ging had ik (naast handbagage) genoeg aan deze koffer.

Nu gaan we in oktober 8 dagen naar Turkije met zijn 2en. Hoeveel kofferruimte heb je gemiddeld nodig? Hebben we genoeg aan die ene grote koffer en de handbagage? Of is het handiger om nog een middenmaatje koffer erbij te kopen? Het koelt in oktober in Turkije al flink af 's avonds dus we zullen wel beide een dikke trui ed mee moeten nemen. :brr:

Mjetterd

Re: Koffers en handbagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:17

Lastig te zeggen, je hebt mensen die inderdaad met zn 2en met 1 koffer doen.
Ik zou dat niet kunnen, omdat ik altijd van alles en nog wat mee wil nemen *D.

Het is ook een optie om een kleine trolley te kopen met handbagage afmetingen, daar kun je ook een heleboel kleren in kwijt. Gisteren terug gekomen van vakantie en je ziet best veel stellen die 1 grote koffer en 2 kleine handbagage koffers mee hebben. Het moet dus makkelijk kunnen als je 8 dagen gaat *D

Hoeveel kilo mag de bagage zijn? Of kun je dat nog zelf bepalen?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:19

Voor 8 dagen zul je niet heel veel kofferruimte nodig hebben maar dat verschilt natuurlijk per persoon.
Maar bedoel je dat je de grote koffer wilt gebruiken voor jullie allebei? Dat zou ik namelijk niet doen want dan mag er nog steeds maar gewicht in voor 1 persoon. Ik heb namelijk in Amerika gehad dat mijn vriend en ik allebei een koffer hadden, mijn koffer was iets te zwaar, de koffer van mijn vriend iets te licht. We moesten overhevelen zodat geen enkele koffer boven het maximungewicht kwam.

Houdt wel rekening met het aantal kilo's wat je mee mag nemen. Het scheelt nogal per vliegtuigmaatschappij.
Daarnaast mag je uiteraard minder meenemen dan toen je naar Zuid Afrika ging (inter-continentaal).

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:26

Ik ben werkzaam op Schiphol: Let sowieso op met het formaat van je handbagage: veel winkels zeggen dat alle trolleys die zij verkopen Overal binnen de toegestane maten vallen. Dit is echter niet waar; alle maatschappijen hanteren andere regels wbt handbagage.
Vlieg je Transavia? ga er dan van uit dat ze heel streng zullen zijn met handbagage. De 'bakken' die zij aan de gate gebruiken om het formaat te testen zijn aan alle zijden 2 cm kleiner dan de afmetingen die aangegeven staan op het bordje.
Ook als je handbagage heel zwaar is kan deze worden ingenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:28

Wij moeten de ruimbagage online aanmelden en deze mag max 32 kilo per stuk wegen (geen idee of dit veel is, volgens mij wel?) Mogen volgens mij zoveel koffers meenemen als we willen, maar hier betaal je dan natuurlijk wel voor. Wat dat betreft idd handiger om nog een extra handbagage koffer te kopen, je mag er immers beide 1 meenemen.

Mairead, we vliegen met Corendon. Ik zag idd op internet al reviews staan bij een princess handbagage koffer die dus groter was dan op de website stond en hierdoor te groot als handbagage.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:37

Die dikke trui kan je in het vliegtuig dragen toch? Ik weet niet hoe het daar is op een klein stukje maar ik doe lekker mijn dikke fleece trui aan voor mijn 15 uur durende vlucht. Verder hangt het er van af hoeveel gewone kleding je meeneemt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:37

Wij zijn 2 weken in ierland geweest met ieder alleen 1 handbagage ;) Ligt echt aan jezelf en wat je mee wilt nemen :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:43

Relaxed schreef:
Wij moeten de ruimbagage online aanmelden en deze mag max 32 kilo per stuk wegen (geen idee of dit veel is, volgens mij wel?) Mogen volgens mij zoveel koffers meenemen als we willen, maar hier betaal je dan natuurlijk wel voor. Wat dat betreft idd handiger om nog een extra handbagage koffer te kopen, je mag er immers beide 1 meenemen.

Mairead, we vliegen met Corendon. Ik zag idd op internet al reviews staan bij een princess handbagage koffer die dus groter was dan op de website stond en hierdoor te groot als handbagage.

32 kilo is inderdaad wel veel. 20-25 is het meest gebruikelijk volgens mij *D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:45

Ik heb zelf een trolley in handbagageformaat die ik op al mijn vakanties eigenlijk meeneem. Dag voor ik naar Nieuw-Zeeland vertrok toch maar even aangeschaft en dat is echt een van de beste aankopen geweest, ideaal ding! Ik heb een van Samsonite overigens.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:48

Ik heb ook een kleine koffer die ik als handbagage gebruik. Vind dat makkelijker aangezien ik er mijn medicijnen in doe en niet hoef te zeulen met een rugzak. In mijn ruimbagage stop ik dan mijn kleding enzo.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:48

32 kilo is inderdaad veel. Ik had maar 21 kilo (denk ik?) dat ik mocht meenemen voor 4 maanden Suriname, dus je gaat hier wel mee toekomen denk ik ;-)
Je warmste kleren en "zwaarste" schoenen aandoen, bespaar je ook al heel wat op. Mijn handbagage is van Samsonite, zelf een heel licht koffertje, maar daar betaal je dan ook weer voor...
Succes ;)
Laatst bijgewerkt door Stefaaah op 20-08-14 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:49

Ik reis alleen met handbagage. Of ik nou voor twee dagen of drie weken weg ga. Als je een beetje slim pakt red je dat makkelijk. De warmere kleren draag je in het vliegtuig. Aangezien het daar ook best fris kan zijn. Vloeistoffen in kleinere verpakkingen overgieten. Boeken en tijdschriften achter de douane kopen dan mogen die nog extra mee in het vliegtuig. Mijn koffertje weegt 2 kg dus ik kan nog 8 meenemen maar heb altijd nog gewicht over..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:52

En overbodige dingen gewoon thuislaten... vorig jaar had ik 2 kleine kussentjes meegenomen maar uiteindelijk kon ik in het hotel wel gewoon om kussens vragen... precies een maandje wachten nog :D

Maya_Mariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:53

Let er even op dat je zeker weten 32 kilo gratis mee mag nemen. Bij de meeste vliegtuigmaatschappijen is het tussen de 20-23. Je koffer mag dan wel max 32 kilo wegen, maar alles boven de 20-23 betaal je extra als overgewicht.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:55

Gezien je naar Turkije gaat: logisch in gaan pakken. Je hebt waarschijnlijk geen dikke kleding nodig en in de avonden is het nog aardig warm. De kans is vrij groot dat je met 2 personen gemakkelijk onder de 20 kilo blijft, zeker als je ook verdeeld richting de handbagage.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 10:59

1 bagagestuk mag maximaal 32 kg wegen. Maar dat haal je nooit... Dat is echt veel!

Per persoon mag u 1 stuk handbagage met u mee aan boord nemen van maximaal 7 kg en met de maximale afmetingen van 55 x 35 x 25 cm. Let op; alles moet in 1 stuk handbagage passen. Dus ook laptops, handtassen etc. etc.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:18

Ik ben iemand die altijd te veel meeneemt en de kilo's van de koffer aantikken. Of ik nou 3 weken ga of 8 dagen mijn bagage is ongeveer hetzelfde, zeker in warme landen vind ik het wel fijn om elke dag iets schoons/fris aan te trekken. Een strandlaken neemt vaak ook veel ruimte in beslag. Ik zou als ik jullie was gewoon beide 1 koffer doen om in te checken. Je kunt dan ook wat spullen bij elkaar in doen voor het geval 1 van de koffers zoek raakt. Het is ook niet prettig als je zo koffer vol moet proppen steeds. En als die niet vol is maakt dat toch niks uit? Ik snap alleen de mensen die een koffer inchecken voor ruimbagage niet dat ze daarnaast nog met een trolley het vliegtuig in stappen. Ik neem gewoon een rugtas of schoudertas mee. Deze zijn kleiner en mag je onder de stoel van je voorganger doen. Dus geen gedoe met langs mensen heen en de trolley steeds uit het bovenrek te halen en weer terug. En voordat je daar iets uit hebt... En Turkije is niet zo ver weg. Dus zo lang zit je niet in het vliegtuig dus zoveel tijd hoef je niet te voldoen dus ik vraag me altijd af wat die mensen dan allemaal in het koffertje proppen. Tickets, paspoort, portemonnee heb je nodig. En daarnaast iets te lezen of een spelletje en mijn fototoestel en dat is het..

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:20

Er zijn bijna geen maatschappijen meer waar je gratis ruimbagage kan meenemen tegenwoordig. ....
Ook Corendon niet!!!

Goed de site lezen:
Bij online inchecken van je bagage is alleen handbagage gratis, tot 20 kilo ruimbagage 5 euro enkele reis, tot 30 kilo kost 15 euro en tot 40 kilo kost 25 euro enkele reis!
Dus voor een koffer van 32 kilo ga je dus totaal 50 euro betalen!:

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:23

Zo fijn joh.... al die mensen die álles in hun handbagage proppen die dus monsterlijke formaten aannemen waardoor de mensen die met een gewonde rugzak reizen als handbagage deze tijdens de vlucht op schoot moeten houden of onder de stoel voor hun (nog minder beenruimte) omdat er geen plek meer is in de ruimte bovenin omdat die handbagage trolleys zo monsterlijk groot zijn.....
Baal nog meer van de maatschappijen die niet meer op formaat controleren en het toestaan dat mensen zulke tassen meenemen hoor ;)

Dus gewoon een grote reistas voor jullie tweeen in het ruim en een gewone normale formaat tas als handbagage met daarin de eerste benodigdheden en belangrijke spullen

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:29

Ik neem als ik maar 2 of minder weken ga alleen een rugtas mee die als handbagage kan, met een grote DSLR camera en twee lenzen erbij ook nog := En dan past hij ook nog eens onder de stoel voor me omdat ik niet zo'n belachelijke hardcase mini-koffer mee hoef die totaal onpraktisch zijn. Twee keer een was doen in twee weken en dan kom ik precies goed uit. Met 32 kilo en twee keer handbagage moet je het echt prima redden :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:30

Daantj__ schreef:
Ik ben iemand die altijd te veel meeneemt en de kilo's van de koffer aantikken. Of ik nou 3 weken ga of 8 dagen mijn bagage is ongeveer hetzelfde, zeker in warme landen vind ik het wel fijn om elke dag iets schoons/fris aan te trekken. Een strandlaken neemt vaak ook veel ruimte in beslag. Ik zou als ik jullie was gewoon beide 1 koffer doen om in te checken. Je kunt dan ook wat spullen bij elkaar in doen voor het geval 1 van de koffers zoek raakt. Het is ook niet prettig als je zo koffer vol moet proppen steeds. En als die niet vol is maakt dat toch niks uit? Ik snap alleen de mensen die een koffer inchecken voor ruimbagage niet dat ze daarnaast nog met een trolley het vliegtuig in stappen. Ik neem gewoon een rugtas of schoudertas mee. Deze zijn kleiner en mag je onder de stoel van je voorganger doen. Dus geen gedoe met langs mensen heen en de trolley steeds uit het bovenrek te halen en weer terug. En voordat je daar iets uit hebt... En Turkije is niet zo ver weg. Dus zo lang zit je niet in het vliegtuig dus zoveel tijd hoef je niet te voldoen dus ik vraag me altijd af wat die mensen dan allemaal in het koffertje proppen. Tickets, paspoort, portemonnee heb je nodig. En daarnaast iets te lezen of een spelletje en mijn fototoestel en dat is het..

Medicijnen neem ik altijd mee in mijn handkoffertje, portemonnee, paspoort, reispapieren. Zoiezo neem ik altijd een koffertje mee want ik vind dat ergonomischer voor mijn rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:32

eukje schreef:
Er zijn bijna geen maatschappijen meer waar je gratis ruimbagage kan meenemen tegenwoordig. ....
Ook Corendon niet!!!

Goed de site lezen:
Bij online inchecken van je bagage is alleen handbagage gratis, tot 20 kilo ruimbagage 5 euro enkele reis, tot 30 kilo kost 15 euro en tot 40 kilo kost 25 euro enkele reis!
Dus voor een koffer van 32 kilo ga je dus totaal 50 euro betalen!:

Dat zeg ik toch ook? :?

Relaxed schreef:
Wij moeten de ruimbagage online aanmelden en deze mag max 32 kilo per stuk wegen (geen idee of dit veel is, volgens mij wel?) Mogen volgens mij zoveel koffers meenemen als we willen, maar hier betaal je dan natuurlijk wel voor.

Dus misschien moet jij eerst ff goed lezen :+

Qua warme kleding, die kunnen we idd aandoen, aangezien het hier waarschijnlijk toch fris is als we vertrekken, scheelt weer!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:33

Wij boeken voor 8 dagen zonvakantie altijd 1 koffer van 20 kilo. Daarnaast nemen we nog een trolley en rugzak mee als handbagage. Hier hebben wij ruim voldoende aan met 2 grote strandlakens en kleding voor als het 's avonds wat kouder is. Kijk wel even of Corendon nog gewichtslimieten hanteert voor de handbagage. Transavia doet dit wel, Arke weer niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:36

Corendon hanteert max 7 kg voor handbagage

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:36

Daantj__ daar heb je idd ook een punt, handbagage (zo'n trolley) is altijd vreselijk irritant, want past idd vaak niet in de vakken bovenin (weekendje Engeland hadden we dat probleem en naar zuid afrika was het ook proppen :+ ) Misschien dat we voor 2 koffers kiezen en gewoon mijn handtas alleen als handbagage. We vliegen maar 4/5 uurtjes dus een boekje heb ik genoeg aan voor onderweg. Koffers betaal je op gewicht, dus hoef je ze ook niet propvol te stouwen om het te laten passen..