Stappen jullie nu met een ander gevoel in het vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Stappen jullie nu met een ander gevoel in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-14 16:14

Hoi bokkers,

Iedereen weet van de verschrikkelijke ramp die 17-07-2014 is gebeurd. Y;(

Het leven gaat gewoon door en het moment dat ik weer ga vliegen komt steeds dichterbij, ik heb erg veel vragen van familie en vrienden gehad zoals: Durf je nog wel te vliegen? Met welk gevoel ga je dan het vliegtuig in? En natuurlijk veel van dit soort: 'Je bent gek dat je nog gaat vliegen' 'je gaat je leven toch niet riskeren'.

Tja en dan ga je denken. Ik vind het vreselijk wat er gebeurd is, ik ben een type die mij dit soort dingen ontzettend aantrekt en ik weet zeker dat ik nog heel vaak aan deze ramp ga denken.

Maar goed ik ga binnenkort wel op vakantie en de vragen van familie en vrienden ben ik eens over na gaan denken, zou ik mij anders voelen bij de eerste keer vliegen na deze ramp? Hoewel ik altijd alle rampscenario voor bij zie flitsen wanneer ik in het vliegtuig stap denk ik niet dat ik nu met een ander gevoel in stap.

Voor mijn idee is het voor al nu dat ik mij 'rot' voel over deze ramp, hoewel ik vast nog wel een keer aan de ramp zou denken tijdens mijn reis ben ik niet bang om in te stappen.

Hoe is jullie gevoel hierbij, moeten jullie binnenkort al een keer vliegen? Zoja met welk gevoel denk jij in het vliegtuig te stappen?

Century

Re: Stappen jullie nu met een ander gevoel in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:18

Ik ga binnenkort niet vliegen, maar ik denk dat áls ik zou gaan vliegen ik wel een beetje met een dubbel gevoel zou gaan. Maar je weet dat ze niet meer boven Oekraïne vliegen, en vliegen blijft nog steeds ontzettend veilig... dus ik denk dat ik het gewoon wel zou doen. Maar ik zou het wel spannender vinden dan normaal.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:19

Ik heb vliegen altijd een soort van onprettig gevonden, maar het is nog altijd een van de veiligste manieren om te reizen. Ik stap ook nog steeds in de auto als er iemand verongelukt is in het dorp ;)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:19

Kort gezegd: ja. Zonder probleem zelfs, wat er gebeurd is valt statistisch te verklaren. Als je er nuchter over nadenkt, is vliegen de allerveiligste manier van reizen. Dagelijks vliegen duizenden toestellen door het luchtruim. De kans om bij een vliegtuigongeluk betrokken te raken is praktisch nihil.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:20

Ik zal uberhaupt nooit in een vliegtuig stappen.. Doodeng vind ik die dingen..

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:24

Ik vlieg volgende week van Estland terug naar Nederland.
Ik ga niet met een ander gevoel het vliegtuig in, hoewel ik er wel echt van geschrokken ben wat er is gebeurd, ken ook mensen die er bij betrokken zijn, en ineens is zo'n vliegramp dan niet meer een "ver-van-je-bed-verhaal".
Zo kun je je overal zorgen over gaan maken, dus ik stap met een gerust hart het vliegtuig in hoor :j

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:24

Ik zou ook gewoon nog op het vliegtuig stappen. Als je alles wat een ander overkomt zelf moet vermijden, ben je zelfs niet meer veilig in je eigen huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:27

Ik stap er net zo makkelijk in, vliegen is nog steeds vele malen veiliger dan de auto..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:28

Ik moet in september vliegen en ik weet dat vliegen altijd een risico heeft.
Dus nee, niet echt met een ander gevoel hoor.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:30

Wij waren net een dag op vakantie toe het gebeurde, en we gingen een paar dagen later met het vliegtuig weer terug.

Natuurlijk gaat het wel even door je hoofd, maar risico's heb je altijd, zowel in het vliegtuig als in de auto, of te paard..

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:31

Ik zal nog net zo gemakkelijk in een vliegtuig stappen. De kans dat ik kom te overlijden door een auto-ongeluk is duizendmaal groter dan dat het vliegtuig neer zou storten. Daarnaast wil ik kunnen leven, anders kan ik mezelf beter opsluiten in een isoleercel ergens onder de grond, gezien de aanslagen, moorden, mishandelingen en ander soort ongein dat gepleegd wordt..

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:31

Ik heb er geen last van, als ik een aanrijding zie stap ik ook niet met een ander gevoel een auto in of op mijn fiets.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:36

Ik ga in september vliegen. En ik heb geen ander gevoel dan eerst. Ik vlieg trouwens met United Airlines, de maatschappij die ook betrokken was bij 9/11. Maar ik heb geen eng gevoel ofzo.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:36

Ik moet binnenkort ook vliegen, denk dat ik er met een gemengd gevoel in stap. Altijd al was ik wel redelijk relaxt in een vliegtuig, bij de veiligheids-instructies had ik altijd zoiets van, het zal wel, er gebeurt toch nooit wat. maar nu dit is gebeurd denk ik er wel ff 2x overna op zo'n moment, wat er wél kan gebeuren.
Maar nogsteeds, zoals eerder ook gezegd, vliegen is heel veilig. Het is een kleine kans dat er weer iets gebeurt. Dus ja ik zal er met een dubbel gevoel instappen in het begin, maar ik ga wel gewoon nog vliegen :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:40

Ik heb er totaal geen ander gevoel bij. Wij zijn zelfs vlak na 9/11 naar Amerika gevlogen met united (waar wij bijna elk jaar naar Amerika mee vliegen) en wij hadden niet zoiets van oehhh stel dat.

Ik vlieg gemiddeld 2 keer per jaar lange afstanden en ik leef nog steeds. Als ik het risico van in het vliegtuig stappen niet neem, zou ik niet die geweldige dingen mee hebben gemaakt of de mensen die ik onderwijl heb ontmoet. Ik laat mij niet tegenhouden door een minimale kans dat er iets zou kunnen gebeuren. Als ik daar bang voor zou zijn, zou ik eigenlijk op een hutje op de hei moeten wonen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:42

Ik stap niet met een ander gevoel in een vliegtuig. Natuurlijk denk je er aan, maar niet elk vliegtuig stort neer :) Het is zelfs zo zeldzaam dat het in het nieuws komt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:43

Mij doet het wat dat betreft niks. Sowieso vind ik vliegen niet heel bijzonder, mijn vader heeft tijden dat ie meerdere malen per week in een vliegtuig zit. Het is veiliger dan in de auto stappen.

Als ik weet dat een vliegtuig over oorlogsgebied gaat weet ik niet of ik wel instap, vind dat een vrij kwalijke zaak en het hoort ook echt niet. Al helemaal als er al diverse naar beneden zijn geschoten in dat gebied.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 22-07-14 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:44

Ik stap morgenochtend heel vroeg het vliegtuig in naar mallorca, met alles behalve angst aangezien we over veilig gebied vliegen, en reizen per vliegtuig nog steeds het veiligste is.
Wel bekruipt mij (nu al) een vreemd soort schuldgevoel, dat ik straks vakantie mag gaan vieren, mag gaan genieten en verder leven. Voor de slachtoffers was dit helaas niet weggelegd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:46

ik was op vakantie toen de ramp gebeurd was. Ik ben eigenlijk niet anders het vliegtuig ingestapt op de terugweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:47

Vliegen is nog steeds de meest veilige manier van vervoer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:53

Liesje1611 schreef:
Ik stap morgenochtend heel vroeg het vliegtuig in naar mallorca, met alles behalve angst aangezien we over veilig gebied vliegen, en reizen per vliegtuig nog steeds het veiligste is.
Wel bekruipt mij (nu al) een vreemd soort schuldgevoel, dat ik straks vakantie mag gaan vieren, mag gaan genieten en verder leven. Voor de slachtoffers was dit helaas niet weggelegd..

Inderdaad een vreemd gevoel... moet je niet aan denken, dan kan je helemaal niks meer doen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:03

ik vind het zo eng, want de eerste (test?) rit was op 17-7-1997, nu is het vliegtuig gecrasht op 17-7-2014. Het vliegtuig heeft precies 17 jaar gevlogen en heeft als naam MH17 %)

Heb nog nooit gevlogen, maar zou het wel gewoon doen. Natuurlijk zal ik er wel aan denken, maar extra angst zou ik niet hebben.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:07

Ik zou absoluut niet met een goed gevoel in een vliegtuig stappen :n
Maar.... Dat komt omdat ik het nooit echt fijn heb gevonden om te vliegen en een negatieve emotie en een negatieve gebeurtenis maken mij een blij mens dat ik met de auto ga. Puur emotioneel, want rationeel weet ik dat ik eigenlijk minder blij in een auto hoor te stappen.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 17:14

Ik ga volgend jaar voor het eerst vliegen. Ik ga er niet met een andet gevoel instappen. Heb het altijd al gewilt en ga het nu niet doen door deze ramp. Tuurlijk vliegen is een risico maar dat is auto rijden ook.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 02:19

Hmm ik ging 2 weken na de ramp van MH370 ook met Malaysia Airlines vliegen (lange vlucht naar Australië) en ik zat toch iets minder relaxed dan normaal. De vlucht waar ik mee ging was trouwens ook de MH17. Ik zit nog steeds in Australië en net na de ramp van MH17 dacht ik; ik ga wel met de trein naar huis. :')
Maar nu het alweer een beetje gezakt is, zou ik wel weer het vliegtuig in stappen (zal wel moeten, maar dat is pas gelukkig over 1,5 jaar).