Vliegtuigmaatschappijen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Vliegtuigmaatschappijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 23:47

Hallo,

Zijn er vliegtuigmaatschappijen waarmee jullie absoluut niet mee vliegen?
Ik vlieg zelf niet met Ryanair, omdat ik het zo erg budget vind dat ik mij er niet veilig bij voel.
Dit gevoel werd onderstreept toen ik onderstaande artikel las:
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/08/12/pil ... eiligheid/

Hebben jullie dit soort no-go maatschappijen of maakt het jullie niet uit? :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:55

Ach, die geruchten over Ryanair zijn er al zo lang...

Mij maakt het echt niets uit. Zolang ik maar van punt A naar punt B kom voor een schappelijke prijs :) Ik vlieg regelmatig en doe daarom ook met plezier een langere overstap als ik daar een aanzienlijk bedrag mee uitspaar. Toen ik vorig jaar uit Sydney terugvloog had ik een overstap van 12u in Hongkong tussen 2 vluchten van 11-12u in. Niet het meest ideale, maar ik bespaarde er wel €300 mee uit én ik had genoeg tijd om de stad in te trekken. Dat is een bedrag waar ik in Australië een week accomodatie en eten kon betalen.

Het enige waar ik voor uitkijk zijn bv. van die erg goedkope maatschappijen waar veel gecancelled wordt (bv. Tigerair in Australië) of maatschappijen die op het punt staan failliet te gaan (zoals American Airlines een hele tijd geleden). Maar bij boeken kijk ik vooral naar prijs en niet naar maatschappij.
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 09-07-14 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Re: Vliegtuigmaatschappijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:58

Slechte ervaring met Clickair, maar dat bestaat niet meer. Verder heb ik niet echt maatschappijen waar ik niet mee vlieg, als de prijs maar correct is.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:01

Brussel airlines.

Ongeïnteresseerd en onvriendelijk personeel.
Was mijn eerste keer vliegen. Trauma. :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 00:19

liespower94 schreef:
Brussel airlines.

Ongeïnteresseerd en onvriendelijk personeel.
Was mijn eerste keer vliegen. Trauma. :+

Serieus? Ik ben al zo vaak met ze gevlogen, laatst nog van en naar New York, en dat waren de beste vluchten die ik ooit gehad heb. Vriendelijk personeel, veel beenruimte, veel eten en drinken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 06:32

Nou ik ben heel blij dat Ryanair bestaat :j Lekker goedkoop en weinig problemen/ongelukken. En aangezien het gewoon een Europees bedrijf is, zijn ze echt wel aan zware regels gebonden...

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 07:18

LZP -> BEU

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 07:23

China eastern. Onvriendelijk personeel. Sowieso zal ik geen Chinese maatschappij meer boeken, ik vind de Chinezen bijzonder onsympathiek, ze dragen een penetrante (etens)lucht bij zich die niet te doen is en met hun gewoontes (smakken, boeren, neus ophalen en roggelen) kan ik ook niet omgaan.
Volgende keer betaal ik wel wat meer als ik naar Australie vlieg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:47

chocobroodje schreef:
Nou ik ben heel blij dat Ryanair bestaat :j Lekker goedkoop en weinig problemen/ongelukken. En aangezien het gewoon een Europees bedrijf is, zijn ze echt wel aan zware regels gebonden...

Het is nooit verstandig om ervanuit te gaan dat het 'echt wel goed zal zitten'. Keer op keer blijkt immers (op allerlei manieren) dat er in de regels en toezicht nogal wat gaten zitten. Als de piloten zelf om aandacht vragen, is er denk ik wel degelijk wat aan de hand.

Daarnaast vind ik Ryan Air een erg onsympathieke maatschappij, bv door dit soort dingen: http://www.nrc.nl/carriere/2013/08/19/r ... passagier/ (hun hele tactiek om de rates laag te houden is om het geld op andere manieren alsnog van je te krijgen, en coulance zit er niet in) en http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... ontevreden

Absoluut niet de manier van doen waar ik mee op vakantie zou willen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:54

Nouja heel simpel, je krijgt waar je voor betaald :) Ik heb een digitale koffer weegding die neem ik mee, en mijn koffer heeft een vaste afmeting die keurig voldoet aan ryanair's regelementen.

Kijk als ik een vlucht boek voor 29,95 pp naar Dublin vind ik het niet vreemd dat ze op een andere manier willen proberen om geld te verdienen.. Als je je een beetje voorbereid weet je precies wat wel en niet mag en kun je dus ook de goedkoopste/practische keuzes maken :j

Het gaat fout omdat mensen op goed geluk naar het vliegveld gaan en dan raar staan te kijken dat hun koffer die 1,5 kilo te zwaar is bij betaald moet worden...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:00

Dat kan, het is alleen niet de manier waarop ik dergelijke zaken wil doen. Dan betaal ik inderdaad liever iets meer om een prettigere sfeer te hebben (gastvrijheid ipv agressieve verkooptechnieken), personeel waar marginaal beter mee omgegaan wordt etc. Eigenlijk dezelfde motivatie als waarom ik fairtrade-producten probeer te kopen waar mogelijk.

Maar ook - ik geloof gewoon niet dat een maatschappij die op die manier werkt, werkelijk echt veilig is. Als alles zo minimalistisch is, dan wordt dat ook toegepast op onderhoud en opleiding. Het zal misschien (net aan) binnen de regels vallen, maar het houdt dan zeker niet over. Doe mij maar piloten die zich vrij voelen om de veiligheid voorop te stellen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:14

Een beetje meer betalen is ook geen probleem maar het volgende alternatief (airlingus) tickets kosten me ruim het dubbele... En dat vind ik wel erg veel 29,95 OF 75 euro pp + Dat ik dan vanaf schiphol moet vliegen en dat een heel stuk verder reizen is dan Eindhoven airport vanaf huis.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:38

Voor mij nooit meer Corendon.

Onvriendelijk personeel.
De leuning van de stoel was geplakt met ducktape.
Smerige taaie kleffe broodjes.
De Turkse crew van deze maatschappij sprak zo slecht engels, dat het onverstaanbaar was.
Vond het vliegtuig er verder nogal oud en gammel uitzien, met name de binnenkant.

Vlieg toch best vaak, maar zo beroerd als deze heb ik het nooit meegemaakt.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:54

Het punt met Ryanair en achteraf kosten is dat je het allemaal had kunnen weten. In het boekingsproces wordt het meerdere keren duidelijk aangegeven dus het 'als je tas maa 1kg te zwaar is betaal je je blauw' is een non argument imho.

Verder heb ik tot noch toe niet echt klachten gehad over mijn vluchten. Het enige wat ik vervelend vind aan sommige airlines is dat ze je geen stoel geven bij het inchecken, het is letterlijk ieder voor zich :+

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:59

@ Molfre,

De laatste 2 keer werden we bij Ryanair op vaste plaatsen gezet die op je boarding pass stond :j Was heel verbaasd haha, blijkbaar is dat iig veranderd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:03

Molfre schreef:
Het punt met Ryanair en achteraf kosten is dat je het allemaal had kunnen weten. In het boekingsproces wordt het meerdere keren duidelijk aangegeven dus het 'als je tas maa 1kg te zwaar is betaal je je blauw' is een non argument imho.

Niet helemaal natuulijk - het is de manier van doen die ik onsympathiek vind. Dat geldt trouwens voor al die dingen waarbij het een strijd wordt tussen het tricken van mensen (nepfacturen, vinkjes die toolbars installeren bij je programma's, verkopers die je aan de deur of per telefoon 'informatie' gaan toesturen waarbij ineens toch een contract blijkt te zijn gesloten, de meest kronkelige algemene voorwaarden) - je had het vast allemaal kunnen weten maar de basis is toch dat men als verdienmodel speculeert op je onoplettendheid.

Ik hou daar niet van. Als ik het kan vermijden werk ik daar liever niet aan mee.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 11:08

Ryanair.

Reisende met een rolstoel en de crew schonk er 0,0 aandacht aan. Moesten het zelf maar uitzoeken.

Dan betaal ik liever meer dat er wel vriendelijk om word gegaan dan dat mijn passagiers zelf de rolstoel ergens op moeten halen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 15:23

Shadow0 schreef:
chocobroodje schreef:

Het is nooit verstandig om ervanuit te gaan dat het 'echt wel goed zal zitten'. Keer op keer blijkt immers (op allerlei manieren) dat er in de regels en toezicht nogal wat gaten zitten. Als de piloten zelf om aandacht vragen, is er denk ik wel degelijk wat aan de hand.

Daarnaast vind ik Ryan Air een erg onsympathieke maatschappij, bv door dit soort dingen: http://www.nrc.nl/carriere/2013/08/19/r ... passagier/ (hun hele tactiek om de rates laag te houden is om het geld op andere manieren alsnog van je te krijgen, en coulance zit er niet in) en http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... ontevreden

Absoluut niet de manier van doen waar ik mee op vakantie zou willen.

Inderdaad.
Je moet niet alles voor lief nemen op deze wereld.
Op het moment dat je personeel naar de media gaat om aandacht te vragen over de veiligheid, dan is er wel wat ernstig aan de hand lijkt mij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:59

Delta Airlines. Toendertijd 2 uur vertraging gehad, 8 uur lang geen entertainment voor mijn neus.... Das gezellig joh :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:00

Ryan air inderdaad...

Ben wel HEEL erg te spreken over Turkish Airlines! Aardige mevrouwen, een Turks snoepje gelijk na het opstijgen voor je oren, lekker eten en drinken (allemaal inbegrepen)...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:04

Niet echt een maatschappij die ik zou afraden, bij gebrek aan ervaring met verschillende maatschappijen, behalve KLM en Easyjet.
In dat laatste geval betaal je ook relatief weinig voor een vlucht, maar dit was echt niet te merken hoor. Prima service, vriendelijk personeel en niks te klagen tijdens de vlucht. Kortom: een goedkope maatschappij is niet altijd 'duurkoop'.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:09

Een budget vliegmaatschappij die Europese airports aandoet, kan het niet maken om te beknibbelen op onderhoud aan hun toestellen, dus veilig zijn ze altijd.
Ga echter niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en first class service vragen, want dat kunnen ze niet bieden.

Maatschappijen waar ik niet mee ga vliegen zijn vliegtuigmaatschappijen die in de EU op de "black list" zijn beland.

Zoals Lion Air. Of Russische en Zuid Amerikaanse vliegtuigmaatschappijen.

Op het moment dat men piloten in dienst neemt die onvoldoende ervaring hebben, men niet voor iedere passagier bijv. reddingsvesten heeft en gaat beknibbelen op onderhoud van de vliegtuigen, is het voor mij over.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:19

Delta Airlines, KLM en Brussel Airlines zijn prima maatschappijen. Veel beenruimte, persoonlijk entertainment systeem en vriendelijk personeel

Arkefly is pas klote. Wij hadden comfort class naar Orlando, maar alsnog paste ik nauwelijks in de stoel (terwijl ik echt niet dik ben, maat 40), betalen voor je entertainment systeem (en dan nog slecht werken), drinken moest je kopen (op 2 keer na bij het eten) en zeer onvriendelijk personeel. Ze zaten alleen maar te bespreken wat ze met hun vrije dagen in Florida gingen doen. Het was dat wij voor 279 euro vlogen, maar nooit meer

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:36

Cassidy schreef:
Een budget vliegmaatschappij die Europese airports aandoet, kan het niet maken om te beknibbelen op onderhoud aan hun toestellen, dus veilig zijn ze altijd.

Hmm, zo legde men vlak na de Fukushima-ramp ook uit waarom er echt geen core meltdown kon zijn. (Maar ook dichter bij huis zijn er toch genoeg zaken te vinden waarbij men ieder jaar netjes een stempel op de vergunning kreeg, terwijl er van voldoende controle geen sprake was.) Regels zijn bovendien maar zo goed als hun toezichthouder. In het geval van Ryan Air zijn er ook opmerkingen gekomen over de Ierse toezichthouder.

Het is nooit verstandig om blind te vertrouwen op de regels en het toezicht, het is altijd belangrijk ook zelf te blijven nadenken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:36