Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xPabloBokt schreef:Nee, dit betekent dat je de eerste dag wel moet betalen, en de tweede dag niet.
De tweede dag is de opvolgende dag, en daar geldt dus dat je niet hoeft te betalen. Dus eerste dag entreekosten, tweede dag niet.
Kentaro schreef:xPabloBokt schreef:Nee, dit betekent dat je de eerste dag wel moet betalen, en de tweede dag niet.
De tweede dag is de opvolgende dag, en daar geldt dus dat je niet hoeft te betalen. Dus eerste dag entreekosten, tweede dag niet.
Precies!
En mocht je woensdag ook willen, moet je die dag gewoon betalen.
Fiffill schreef:Het gaat erom dat die 2 dagen aan elkaar vast moeten zitten wil je de 2e dag gratis gaan.
Er staat toch dat het juist om de opvolgende dag gaat? Idd maandag dag 1 en dan is de opvolgende dag dinsdag, die is dan gratis.
"Volgende dag" zou logischer zijn imo... vind opvolgend een beetje een gek woord in deze zin.
Roadracer schreef:Het ligt eraan hoe je "uitsluitend" leest:
Ik neem aan dat ze het hier bedoelen als: alleen geldig voor de opvolgende dag. In dat geval gaat het dus om 2 dagen na elkaar (maandag-dinsdag bijvoorbeeld).
Als je uitsluitend leest in de zin van: uitgesloten, dan zou het zijn maandag, dan de dinsdag uitgesloten.
Maar ik denk dat je uit mag gaan van de eerste optie. Dus twee opeenvolgende dagen
Fiffill schreef:Dat zal er inderdaad mis gaan, uitsluitend betekend alleen/enkel/slechts
http://www.encyclo.nl/begrip/uitsluitend
Uitgesloten is wat anders (heel ander woord, maar ik snap de verwarring wel)