Met dolfijnen zwemmen in Tunesië!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Met dolfijnen zwemmen in Tunesië!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 12:54

Hallo bokkers!
Sinds gisteren ben ik terug uit Tunesië, waar ik 8 dagen op vakantie ben geweest.
Wij zaten in Port el Kantaoui en het was echt geweldig!
Tunesië zelf is geen mooi land vind ik, overal ligt langs de wegen afval, dode paarden, ezels en schapen langs de weg, en op sommige plekken stinkt het verschrikkelijk. Maar we hadden wel echt een leuk hotel, ontzettend leuke en vriendelijke mensen enzo.
We hebben veel aan het strand en aan het zwembad gelegen maar ook zijn we een keer gaan winkelen in de haven, een boottocht gemaakt en naar het Friguia park geweest, waar ik dus met dolfijnen heb gezwommen :D! Het was echt een ervaring om nooit te vergeten. Ze hebben daar 5 dolijnen, 4 vrouwtjes en 1 mannetje. Ik zwom met het grootste vrouwtje (3 meter lang). De trainer sprak Nederlands dus dat was helemaal handig!

Even poseren!
Afbeelding

Kusje
Afbeelding

handjes vasthouden :')
Afbeelding

spetteren
Afbeelding

meegetrokken worden :')
Afbeelding

Dit was een kleine greep uit meer als 100 foto's maar veel foto's staan ook andere mensen bij op. Het zwemmen was echt supergaaf, en heel apart om zo'n dolfijn te voelen! We hebben ook nog een poos uitleg gekregen over de dolfijn zelf, waarvoor elke vin dient etc. Dus het was ook best leerzaam :D

:wave:

Valuna

Re: Met dolfijnen zwemmen in Tunesië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:56

vet hoor :o wil ook nog een keer doen met dolfijnen zwemmen

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 13:42

Haha t is zeker aan te raden :D

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:49

GEWELDIG
heb dit 2 jaar geleden ook gedaan gewoon in zee. dat ging zo hard je voelt hoe dat dier naast je beweegt. een van mijn bucketlist punten en een geweldige ervaring

Suzie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:50

Super mooie foto's!

Vooral foto 2 & 5 zijn zó gaaf!
Ik zou er zeker een uitvergroten en boven je bed hangen! :))

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:52

Super leuk! Ik word hier wel een beetje jaloers van haha :D
Met dolfijnen zwemmen lijkt me zo leuk om een keer te doen! :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 13:53

Ik ga er ook zeker een laten uitvergroten, ik denk 2!

Ja ze gaan echt hard Mandy, en ze zijn zoooo groot!
Dat stuk dat ze me meetrok was heel apart, dan moet je in het water drijven met je armen gestrekt naast je, en dan komt die dolfijn onder je door zwemmen en komt die onder je linkerhand naar boven, dat stuk vond ik heel eng omdat je gewoon ziet hoe groot hij is :')

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:55

Sorry.. Maar ik vind dit altijd zo sneu.. Die dieren worden vaak hartstikke gestresst in een te kleine ruimte en door "ontmoetingen" met al die toeristen die niets van hun gedrag afweten.. Er zijn al zoveel ongelukken gebeurd met dit soort dingen..

Sorry echt, wil je topic niet verpesten want ik geloof best dat het een hele mooie ervaring was.. maar ik snap gewoon echt niet dat dierenliefhebbers dit soort dingen doen.. Het is leuk om zo'n foto te hebben, maar voor die dieren is het echt een kwelling.. Zelfde dat je van die aapjes kan vasthouden voor een foto of slangen om je nek worden gelegd voor toeristen, ik snap dat écht niet. Je kan zoveel mooie dolfijnen zien als je op een boot de zee op gaat, dat is zoveel mooier om mee te maken!

Verder is Tunesië een heel mooi land, weet zeker dat je veel ervaringen rijker bent :)

Boeiende toevoeging;
http://www.worldanimalprotection.nl/die ... fault.aspx

Daarnaast zegt iedere trainer dat deze dieren het wel goed hebben, dat ze alles met liefde doen, dat die dieren niet gevangen ( of heel lief gevangen) zijn maar hier geboren zijn etc etc.. Jammer, dat nog steeds mensen erin trappen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 14:06

Eens met Nassah. Een maandje terug deze dieren in Portugal in het wild gezien. Ze daar kunnen aanraken omdat ze zelf naar je toekomen, en komen spelen met de boot. De tweede keer dat we gingen waren ze aan het eten, en wilden dus niet spelen.

Ook bij de organisatie die de trips organiseert (Wildwatch Algarve) gaven ze aan dat dolfijnen in een bassin doodongelukkig zijn, en sommigen plegen zelfs zelfmoord door hun adem in te houden. Google maar eens op Flipper. De eigenaar van deze dolfijnen stond gisteren in Brussel te protesteren tegen het in gevangenschap houden van dolfijnen, en heeft enorme spijt dat de hype om dolfijnen in bassins te houden bij hem vandaan komt. Hij wil graag een dolfinariumvrij Europa.

Ik snap dat je een hele leuke ervaring hebt gehad, en het zijn ook echt fantastische dieren! Ik wil ooit ook zwemmen met dolfijnen, maar dan wel in het wild en alleen als zij het zelf ook willen. In het wild zijn ze zoveel mooier en groter en indrukwekkender <3

Afbeelding

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 16:29

Oke nou bedankt voor jullie commentaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:05

Mooie ervaring hoor.
Leek me vroeger ook altijd super, totdat ik ze in het wild tegenkwam in Australie, echt talloze keren. En niet eens met tours, maar gewoon omdat ze er zoveel zitten. Je zag ze zwemmen, ze kwamen naar het strand, je zag ze spelen en springen. Ik heb daar zo van genoten dat ik niet meer de behoefte heb om ze aan te raken of in parken te zien.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 18:11

Goof schreef:
Mooie ervaring hoor.
Leek me vroeger ook altijd super, totdat ik ze in het wild tegenkwam in Australie, echt talloze keren. En niet eens met tours, maar gewoon omdat ze er zoveel zitten. Je zag ze zwemmen, ze kwamen naar het strand, je zag ze spelen en springen. Ik heb daar zo van genoten dat ik niet meer de behoefte heb om ze aan te raken of in parken te zien.

Dat lijkt me natuurlijk helemaal geweldig maar helaas heb ik die mogelijkheid nog niet (gehad)...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 18:11

Mooi hoor TS, alhoewel mijn voorkeur ook echt het wild is.

wwillemijn, dan moet je naar egypte toe. Tot nu toe 2 keer met wilde dolfijnen gezwommen in een koraalomgeving (dat is hun uitrust plek dus volkomen veilig). Na het jagen gaan ze daarheen om te slapen of lekker te spelen. Als je dan naar beneden duikt (wat kan want je hebt geen zwemvest vanwege het zoute water) gaan ze met je mee naar beneden en zwemmen ze mee omhoog. Heel leuk. Moet je wel mazzel hebben dat je spelende dolfijnen vindt (slapende zwemmen snel weg vanwege de drukte/herrie die sommige mensen maken).

En het allergaafst zijn toch echt walvishaaien (volkomen ongevaarlijk, eten plankton, past alleen wel een auto in de mond)

Allebei (omdat het in het wild is) is wel beenspieren trainen hoor :=

dolfijnen (niet ingezoomd, zo dichtbij komen ze)
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 4855_n.jpg

babydolfijn (was een 18+ dolfijnzwemrondje, waren weer aan het paren)
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5764_o.jpg

walvishaai:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5233_o.jpg

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:02

Gaaf verography!

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:21

Sorry, maar ik kan er ook echt niet bij met m'n hoofd dat dierenliefhebbers 'wilde dieren' opzoeken die in gevangenschap leven.. Heel mooi hoor, al die foto's met dolfijnen, slangen, aapjes of een welpje.. Maar puur om aan iedereen te laten zien hoe jij met een wild dier in aanraking bent geweest, terwijl het niet eens meer een wild dier is..

Voor mij ook zeker geen bezoekjes aan dierentuinen, dolfinariums of met dolfijnen zwemmen die leven in bassins.

Ik ben blij voor je dat je een leuke tijd hebt gehad, maar ben minder blij voor de dolfijn.

Waarom moeten mensen toch altijd plezier hebben met dingen waar andere levende wezens de dupe van zijn??

Trouwens, echt super gave foto's hierboven!! Zo hoort het, en zo zijn ze op hun mooist! +:)+ Staat ook zeker op mijn verlanglijstje!

Edit: Ik ben zelf ook in Port el Kantaoui geweest vorig jaar, en het was inderdaad echt een smerige bende! Wij hebben toen een drie daagse tour door de woestijnen van Tunesië gemaakt en daar zie je toch wel een hele andere kant van het land, prachtig is het daar!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:23

Leuk voor de foto inderdaad, maar ik zou hier niet aan mee willen werken en het zo in stand houden dat deze dieren in een soort vissenkom worden gehouden.
Ik snap wel dat je het voor de foto wel leuk vind :) Hopelijk heb je verder een fijne vakantie gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:27

Tunesië geen mooi land :oo? Laat ik dat m'n familie maar niet vertellen :=. Mooie foto's, over de wilde dieren etc doe ik geen uitspraken omdat je dat nu wel genoeg gehoord hebt. Betekent niet dat ik daar geen mening over heb klaarstaan overigens :).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:29

SophieFT schreef:
Goof schreef:
Mooie ervaring hoor.

Dat lijkt me natuurlijk helemaal geweldig maar helaas heb ik die mogelijkheid nog niet (gehad)...

Logisch, daarom is dit ook een gave ervaring voor jou.
Mocht je ooit de kans krijgen in de toekomst om ze in het wild te zien; doen!

Verography; gave foto's. Ik heb zo met mantaroggen gesnorkeld in Australie, enorm indrukwekkend was dat.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:35

Wat leuk dat je met deze mooie dieren hebt kunnen zwemmen en je hebt er een aantal mooie foto's aan overgehouden.

Maar toch ook was het mijn keuze niet geweest om in gevangenschap met ze te gaan zwemmen, het is toch heel zielig.

Ik had dan misschien iets gekozen waar ze in natuurlijk zeewater zwemmen of nog veel beter in het wild,
zoals dat kan in Egypte.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 21:40

Heel fijn dat dat allemaal niet jullie keuze was. Is het nodig om dat dan 8 keer te zeggen?
Niet alle mensen hebben de mogelijkheden om dolfijnen in het wild te zien, oké?

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 21:59

Dat klopt, maar alle mensen hebben wel de mogelijkheid om de keuze te maken of ze meedoen aan dit circus met dieren of niet.

omdat je de mogelijkheid niet hebt om ze in het wild te zien bezoek je ze maar in gevangenschap?

Spaar nog eventjes door en boek een reisje naar Egypte en met wat geluk zie je ze in het wild. :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 22:06

Het zou bokt weer eens niet zijn als ze niet met zn 20en tegelijk commentaar kwamen geven.
Nou zet een facebookactie of weet ik veel wat tegen me op dat ik zo'n dierenbeul ben, en ga je lekker daarmee vermaken. Je was er zelf niet eens bij, je weet niet hoe die dieren daar leven en fijn dat jullie dat allemaal niet zouden doen en klaar.

Makkelijk zeggen met je "spaar nog even door", niet iedereen verdient zo veel om elk jaar op vakantie te gaan.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:10

Super foto's ! Geweldig om met dolfijnen te zwemmen !

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:12

Als je het zo graag wilt hoeft het toch ook niet meteen volgend jaar, ik heb het nergens gehad over dat je volgend jaar al moet gaan.

nogmaals, ik vind het leuk voor je dat je een leuke tijd hebt gehad en je hoeft je niet meteen zo aangevallen te voelen.

De reden die jij geeft 'dat je de mogelijkheid niet hebt om ze in het wild te zien' vind ik alleen geen excuus om ze dan maar zo te bezoeken. :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 22:12

@Ts hele gave foto's, echter ga ik mee in mijn voorgangers. En deze dolfijnen komen als ik het goed heb uit Taji, dit park is daar iig aan gelinkt. Zoek daar maar eens op en dan weet je genoeg.