We willen dit jaar op vakantie naar Zuid Limburg of Vlaams Brabant, maar ik heb het idee dat er minder campings op de zoeksites staan dan andere jaren.
Wat we zoeken: - Camping ong 50 - 150 plaatsen - Zwem mogelijkheid (zwembad / meertje) - liever niet te veel animatie voor de kinderen (mag wel, maar absoluut geen must) - normale prijs (geen 50 euro per nacht voor gezin met caravan en 3 kinderen)
Ook kan je eens kijken in Belgisch Limburg. Daar hebben ze ook de Euro . Nee grapje..
Zutendaal en omgeving is erg mooi.
Santos_05
Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-14 14:23
AlexVB schreef:
Ook kan je eens kijken in Belgisch Limburg. Daar hebben ze ook de Euro . Nee grapje..
Zutendaal en omgeving is erg mooi.
het gaat er meer om dat ze 'nederlandstalig' zijn. Onze kinderen zijn 2, 4 en 6 jaar en in Duitsland merkten we het toch wat moeilijker is om vriendjes te maken. Maar Belgisch limburg mag natuurlijk ook
@AlexVB, weet je ook leuke campings met zwembad in Begisch Limburg? Ik blijf in Limburg een beetje bij de standaard campings hangen... osebos (gaan al bekenden heen), Oriental (erg groot), De Linde (volgens manlief te weinig ampere)
Mooi Bemelen staat ook zeker nog op het lijstje! Vooral voor de kinderen leuk (wel aan de grote kant)
Cottesserhoeve is ook leuk. Zwembadje erbij en peuterbadje. Je zit nog in Nederland, midden in het Heuvelland maar wandelt vanaf de camping zó de Belgische Voerstreek in. Prachtig uitzicht vanaf je kampeerplek. Modern sanitair. Badkamer voor kinderen. Ligt aan een doodlopende weg dus veilig qua verkeer. Er is wel animatie maar niet overdreven veel. In de omgeving genoeg te doen; drielandenpunt met doolhof, Valkenburg met grotten, pretpark Valkenier, Sprookjesbos, bobsleebaan, lasergamen in de grotten, Gaia park, Mondo Verde, dagje Aken (neem in Vaals de bus tot in het centrum), wandelen.
in de peel is een leuke camping, vroeger zijn wij ook wel eens in Belgisch Limburg bij een camping geweest, waar een natuurplas was. Volgens mij de Hengelhoef, maar ik weet het niet zeker
Santos_05
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-14 19:55
Bedankt voor het meedenken, ik ga deze campings eens bekijken! Rozenhof staat al op het lijstje met mogelijke campings. Zag wel dat je 4 kWh electra mag gebruiken, daarna meerprijs. Maar heb geen idee wat je eigenlijk verbruikt op een camping? (koffiezetapparaat / waterkoker / evt mini-oventje voor broodjes. Geen TV)
@Sillysoul, klinkt wel grappig, hier wonen we ook naast 'De Peel', maar het is vast een andere! Ga even googlen
Jocomo is bijna volledig stacaravans helaas (1 t/m 200), maar 36 caravanplaatsen, dus die valt af.
Laatst bijgewerkt door Santos_05 op 08-07-14 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Rozenhof is een aanrader, en de eigenaresse is een paardenliefhebber!
Santos_05
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-14 20:17
Hengelhoef is een vakantiepark, dus echt te groot voor wat we zoeken.
@Lielle, zag al dat ze stallen in op de camping had Je hebt me al overgehaald hoor! Eens bij manlief voorleggen en informeren of ze nog wel plek hebben
@AB, de Gronselerput heeft geen zwembad. Dat is dit jaar echt een must (kinderen moeten oefenen voor hun diploma's)
Camping Vinkenhof/Viva la Vink of Camping Schoonbron, beide in schin op geul. De vinkenhof heeft wel een heel klein zwembad maar en schoonbron een vrij groot. De vinkenhof ligt naast de stalling waar ik mijn paard stal
Inderdaad de Vinkenhof, mijn pony staat ook in de achtertuin van de camping gestald, deze stal is ok toegankelijk voor toeristenen en erg vriendelijke mensen!
madelene
Geplaatst: 08-07-14 21:39
Ik heb al gereageerd via de mail, we hebben nog plek!! (Camping Rozenhof)
Haha, ik wilde ook de Rozenhof typen. Super leuke camping, veel plezier!
estja
Geplaatst: 09-07-14 11:17
Wij gingen eerder altijd eten bij Rozenhof als we familiekampeerweekend hadden bij Cottesserhoeve. Die twee liggen vlakbij elkaar. De omgeving en het uitzicht is prachtig. Ik heb weleens camping Rozenhof rond gekeken maar vond het sanitair destijds nogal verouderd. Eigenlijk de hele camping en restaurant was wat oubollig. Wel alles heel netjes en verzorgd Nu is dit wel een paar jaar geleden, weet niet of er inmiddels iets aan het sanitair gerenoveerd is?