Ik doe de opleiding HBO-Archeologie en op de facebook verscheen er een berichtje van een opgravings"kamp" in Cornwall. Nou, dat leek mij wel wat. Helemaal nadat we een Fieldschool hadden gehad (opgraving) en daar voor een paar dagen wat Engelsen die aan Winchester University, die het ook organiseert, studeren meegroeven. Helaas waren ze er nog maar een dag nadat wij eindelijk mochten opgraven. Een gesprekje aangeknoopt met een van die Britten en ze zei dat het gewoon supertof was en als het kon je het gewoon moest doen. Het leek mij steeds leuker en leuker.
Wat overlegd met een vriendin, een huisgenootje en haar vriendin en die wouden ook wel. Ik had ondertussen al contact gelegd met een van die studenten die ook in Nederland was geweest, maar met wie ik nog niet had gepraat en die gaf al wat tips. Nou goed. Een en ander uitgerekend en het gaat door!!

We gaan dus met de auto van Harderwijk naar Duinkerke (gelukkig hebben drie van ons een rijbewijs XD) en dan van Dover naar Winchester. Want dat was ook nog zo leuk, hij zei dat als we de 12de in Winchester aan zouden komen, we daar wel een nachtje konden slapen en dat we de volgende dag in convooi verder konden trekken naar Cornwall (Camelford). Dan een hele week in een tent slapen, opgraven en naar de pub gaan (Tuurlijk

Ik heb er al ontzettend veel zin in en ik heb echt het gevoel dat ik op deze manier ontzettend veel van Engeland ga leren kennen.
Maar nog een paar vragen/dingen:
- Wat zijn de dingen waarmee rekening gehouden moet worden wat betreft autorijden (behalve dat ze links rijden)
- We willen de 12de nog naar Farnham, iemand daar geweest? Was het de moeite waard?
- Wat zijn de goedkopere supermarkten daar?
- We gaan om 7 uur 's ochtends van de boot af in Dover. Waar zijn leuke tentjes om wat te eten?
- Hoe gaat het met pinnen? Rekent hij vanzelf ponden uit?
Meer vragen weet ik nog niet, misschien komen die later nog wel