Hulp gevraagd: alleen op vakantie of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Hulp gevraagd: alleen op vakantie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 19:39

Hoi allemaal,

Na een lange relatie ga ik mijn eerste zomer als single tegemoet.

Ik heb een heftige periode achter de rug, en wil eigenlijk dolgraag een weekje naar de zon. Gewoon genieten, bruin worden, wat cultuur snuiven en lekker uitrusten. Ik ben gebonden aan de schoolvakanties dus wil eigenlijk over 3 a 4 weken al op stap.

Maar.... ik denk niet dat ik alleen wil/ durf te gaan. Vriendinnen zijn gebonden, hebben kinderen en kunnen dus niet zomaar mee. Een singlesreis voelt zo vreemd, zijn vaak erg georganiseerd en met een heleboel bijkomende kosten voor zover ik heb ontdekt.
Een korte "werk vakantie" lijkt me ook leuk. Maar lastig voor zover ik kan vinden op internet. Meeste bedrijven willen je langere tijd aanwezig hebben. Dat is helaas geen mogelijkheid door mijn werk.

Wie heeft er tips of ideeën om mij een leuke vakantie te laten beleven?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:44

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:45

Muga

Re: Hulp gevraagd: alleen op vakantie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 20:00

Bedankt voor de snelle en lieve reacties! Ook via pb.

Doet me goed om ervaringen van anderen te lezen! Ik ga alle sites eens uitvoerig bekijken!

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:02

Ben je van plan om in Europa te blijven? :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:04

ik ga alleen na barcelona in juli. en ben ook al eens alleen na andere steden geweest.

en ook alleen op paardrijvakanties geweest.. dat is prima te doen want dan heb je altijd andere ruiters waar je mee optrekt zelfde interesses en je zit toch hele dagen op het paard:)

ik ben ook wezen kijken na die groepsreizen.. of ze zijn mega duur.. of het programma staat me niet helemaal aan. en dan moet je nog hopen dat je een klik met de groep hebt..

als je genoeg budget hebt kun je makkelijker zon groepsreis doen voor alleengaanden.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:05

Mijn zus is twee jaar geleden erg goedkoop geweest doordat ze een last minute boekte en alleen ging dan krijg je de overgebleven stoelen. Zij is toen naar Kos geweest.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 20:09

Axivoca123 schreef:

Eigenlijk staan alle bstemmingen nog open. Ik heb een idee wat ik uit wil geven en wil naar de zon. Verder nog geen idee wat ik wil. Sta overal voor open. Je moet soms risico's nemen denk ik dan maar weer.

Alle tips zijn dus welkom!

Mijn budget is Max 1000 euro denk ik nu.

Wat betreft de groepsreizen, heb ik idd het probleem dat de planning me niet zo bevalt. Dat vind ik dan weer zonde van men geld.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:12

Muga schreef:
Axivoca123 schreef:

Eigenlijk staan alle bstemmingen nog open. Ik heb een idee wat ik uit wil geven en wil naar de zon. Verder nog geen idee wat ik wil. Sta overal voor open. Je moet soms risico's nemen denk ik dan maar weer.

Alle tips zijn dus welkom!

Mijn budget is Max 1000 euro denk ik nu.

Wat betreft de groepsreizen, heb ik idd het probleem dat de planning me niet zo bevalt. Dat vind ik dan weer zonde van men geld.

Oh oke! Ik had anders gezegd om lekker naar ons toe te komen in Sint Maarten. Mijn ouders hebben een Bed & Breakfast, misschien had ik wel iets voor je kunnen regelen. Maar een complete reis naar Sint Maarten is denk ik helaas wel duurder dan 1000,-.
Ik wens je succes om een leuke vakantie te vinden!
Italie misschien? :)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 20:23

Oh oke! Ik had anders gezegd om lekker naar ons toe te komen in Sint Maarten. Mijn ouders hebben een Bed & Breakfast, misschien had ik wel iets voor je kunnen regelen. Maar een complete reis naar Sint Maarten is denk ik helaas wel duurder dan 1000,-.
Italie misschien? :)[/quote]

Stiekem trekt Sint Maarten mij wel. Kan je mij misschien meer vertellen over jullie B&B ? Of eventuele bijzondee dingen in de omgeving ofzo? (Mijn budget staat nog niet vast :o )D

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:24

heeft een vriendin van mij ook gedaan nadat een relatie van 10 jaar uitging, zij is toen een weekje naar mallorca geweest, ze vond het heel eng om te gaan, maar ze heeft een toptijd gehad.
even met niemand rekening houden alleen doen wat je zelf wilt.

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:59

Muga schreef:
Italie misschien? :)

Stiekem trekt Sint Maarten mij wel. Kan je mij misschien meer vertellen over jullie B&B ? Of eventuele bijzondee dingen in de omgeving ofzo? (Mijn budget staat nog niet vast :o )D[/quote]

Ik heb je een Pb'tje gestuurd! :)

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:05

Hoi!
Leuk dat je overweegt om alleen te gaan.
Ik heb ook ooit bedacht dat ik toch echt op vakantie wilde en toen heb ik een vakantie naar Mallorca geboekt bij Fox; we hadden een klein groepje en met 2 mensen kon ik het erg goed vinden en dus een super leuke vakantie gehad! Ik ging heen met de instelling; zijn het geen leuke mensen dan vermaak ik me prima een week, boekje lezen, rondje eiland en er zitten ook wat activiteiten bij.
(ze noemen het single reizen maar niet iedereen die meegaat is single hoor!)

Nu kwam ik wel snel tot de conclusie dat je wel wat verder weg moet gaan om wat leukere mensen te treffen in de groep (pb voor uitleg ;) ).

Daarna met fox naar costa rica en met shoestring naar Madagaskar geweest. Dit zijn wel de duurdere vakanties maar absoluut de moeite waard! (en een super leuke reisvriendin ontmoet, wij gaan nog veel zien!)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:10

ik ben alleen gegaan en het was helemaal fantastisch :D alles doen wat je zelf wil en met niemand rekening houden.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 06:43

Ik ben dr bijna uit denk ik... Ik ga alleen, dat weet ik zeker. Qua locatie nog twijfel... Maar neig nu naar Tunesië. Altijd al een keer heen gewild.

Iemand hier ervaring mee?

Sint maarten hou ik nog even op mn lijstje. Vind het wel een lange vlucht voor mn eerste vakantie alleen. Wie weet een jaartje later wel, ik word vast dapperder uiteindelijk.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 06:51

Ik vind alleen reizen echt heerlijk! Alleen met jezelf rekening houden en alleen ontmoet je op een of andere manier veel sneller mensen dan wanneer je met meer bent.
Tunesie trekt mij nou weer niet.
En als je blond ben zal ik daar al helemaal niet alleen heen gaan.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:26

Tunesië zou ik al vrouw niet zo snel alleen heen gaan zeker niet als je wat wil zien van de cultuur ect. Een vriendin van mij is geweest met nog een ander meisje en werden constant lastig gevallen als ze in de stadjes ect kwamen. Zolang je op het resort bent gaat het goed maar daar buiten worden ze vervelend.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:02

Lekker alleen gaan! :D Grote kans dat je op vakantie wel leuke personen tegen komt om mee om te gaan, als je daar tenminste behoefte aan hebt. :)

Echter zou ik als vrouw alleen absoluut niet naar landen als Tunesië, Egypte etc gaan. Als ik jou was zou ik mee kijken naar de Canarische eilande, of iets van Griekenland/Malta. :)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 21:29

Ik vind het lastig kiezen...

Tunesië trekt me wel, Griekenland aantal keer al geweest. Voelt zo standaard...
Canarische ei landen is nog wel een idee. Al zoek ik nu iets all-inclusive. Dat voelt wel heel veilig. Hoef ik ook niet alleen op zoek naar een restaurant als ik niet wil...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:31

Als je informatie wilt over de Canarische eilanden vraag het gerust, ik weet er alles van! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:31

Ik ben al verschillende keren alleen op vakantie geweest. New York, Parijs, Edinburgh en dit jaar alleen naar San Francisco en LA. Je ontmoet nieuwe mensen als je je een beetje open stelt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 21:38

Ben dit jaar in Kroatie geweest. Gaaf land, en financieel heel goed te doen. Genoeg cultuur om op te snuiven!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 21:46

Petrichor schreef:
Als je informatie wilt over de Canarische eilanden vraag het gerust, ik weet er alles van! :D

Nou vertel... hihi

Wat is het leukste eiland, een gezellig stadje, leuk hotelletje, als dat niet allinclusive is, wat zijn dan ong de kosten voor een keer uit eten?

Voordeel van allinclusive vind ik dat ik geen verplichte extra kosten hoef te maken... weet ik wat ik kwijt ben, zeg maar...

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 21:47

Cassidy schreef:
Ben dit jaar in Kroatie geweest. Gaaf land, en financieel heel goed te doen. Genoeg cultuur om op te snuiven!

Kroatië? Met het vliegtuig? Leuke plaatsen?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:01

Muga schreef:
Petrichor schreef:

Nou vertel... hihi

Wat is het leukste eiland, een gezellig stadje, leuk hotelletje, als dat niet allinclusive is, wat zijn dan ong de kosten voor een keer uit eten?

Voordeel van allinclusive vind ik dat ik geen verplichte extra kosten hoef te maken... weet ik wat ik kwijt ben, zeg maar...

Voor all inclusieve ben je de Canarische eilanden op de perfecte plek, de meeste hotels hebben all inclusieve in hun assortiment. Daarnaast heb je voor 1000 euro een goed hotel.

Het uiteten gaan is niet duur, zo rond de 15 euro kan je al erg lekker eten. :)

Over de eilanden, waar hou je van? Hele mooie stranden, of vind je vulkanisch juist erg leuk? Hou je toch wel van gezellige toeristen plaatsen of zoek je het liever in de rust?
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 17-06-14 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt