Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FlyAway schreef:Ik ga dit topic even volgen. Een dergelijke reis staat al langer op ons lijstje!
Tot nu toe heb ik altijd begrepen dat wild camperen in Zweden gewoon toegestaan is.
Als je met de auto naar zweden wilt, maar niet met de boot wilt, is de handigste route volgens mij via de öresund en grote beltbrug die Denemarken en Zweden met elkaar verbinden.
Heel veel meer weet ik zelf ook nog niet
hannatjuh schreef:ja idd het wildkamperen is wel toegestaan maar er zitten wel regels aan vast. zo mag je bijvoorbeeld maar 1 nacht op een plekje staan, je moet een bepaalde afstand hebben van woningen enz.
en voor mensen met campers of auto's is het iets lastiger of strenger dus toch wel verstandig om er even naar te kijken want ze zijn wel vrij streng.
FlyAway schreef:hannatjuh schreef:ja idd het wildkamperen is wel toegestaan maar er zitten wel regels aan vast. zo mag je bijvoorbeeld maar 1 nacht op een plekje staan, je moet een bepaalde afstand hebben van woningen enz.
en voor mensen met campers of auto's is het iets lastiger of strenger dus toch wel verstandig om er even naar te kijken want ze zijn wel vrij streng.
Uiteraard![]()
Je zou de Lonely Planet van Zweden aan kunnen schaffen, daarin staat dit soort dingen ook allemaal in. Altijd handig om die bij je te hebben sowieso.
Kukkie schreef:Ga naar Småland! Mooie bossen, overal meertjes. En het is goed te rijden.
Als je via de twee bruggen gaat (zo ga ik ook altijd) kun je net als je de brug af in zweden ook overnachten op een grote parkeerplaats met toiletten. Is gratis.
In Smaland zijn de campings heel goedkoop en vaak is er zat plek ook zonder te boeken. Gewoon nuttige plaats - camping invoeren waar het je mooi lijkt.
Als je een soort campertje hebt kun je van tevoren ook een camper vignet bestellen op internet. Dan is dat het enige wat je hoeft te laten zien bij het inchecken op een camping. En ze zijn heel goedkoop.
Ik zou zelf niet in de provincie Skåne blijven, zuidwest. Dat is saai en vlak. Småland is echt heel gaaf en drie uurtjes verder rijden. Heel veilig voor vrouwen alleen.
hannatjuh schreef:en voor mensen met campers of auto's is het iets lastiger of strenger dus toch wel verstandig om er even naar te kijken want ze zijn wel vrij streng.
komone schreef:Wij hebben een keer de 'vogelvluchtroute' gedaan. Dat is volgens mij wel de kortste route. (Ligt er natuurlijk aan waar je naar toe wil in Zweden).
Bij de vogelvluchtroute neem je de boot bij Puttgarden en de boot bij Helsingør. Deze route kan wel druk zijn in het hoogseizoen. Maar eind juni zal het denk ik wel meevallen.
Hier even een linkje naar alle mogelijke routes:
http://www.zweden.com/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=346&Itemid=285