New york

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

New york

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 16:37

Hee!
Zoals het er nu uitziet gaan we in november richting new york :D
Voor de kerstsfeer want vriendlief kan later helaas niet vrij krijgen.. Maar ook zonder kerst is t volgens mij best leuk := ;)

Maar iemand tips, must sees, goed eten, shopplekken.. Tell me :D

Samblabla

Re: New york

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:39

Ground zero? Niet echt "leuk" maar ik denk wel interessant.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 16:40

Die staat sowieso op het lijstje :j
Sinds kort is ook het museum open dus zeker iets wat ik wil doen

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:45

op dit youtubekanaal zie je veel van new york! zijn beautybloggers die elke dag in new york hebben gefilmd! misschien leuk om te kijken :)

op hun site (www.livelifegorgeous.nl) staan ook artikelen met tips over new york :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 16:46

Ik ken ze idd :D
Heel toevallig allemaal, beautygloss is er ook geweest dus daar heb ik ook naar gekeken.. Maar zie veel de ge eikte plekken zeg maar

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:48

aah toevallig! ja dat wel inderdaad! maar qua restaurantjes enzo is het misschien wel handig :)!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:54

Ik lees hier even mee! Ga in oktober met een vriendin naar New York (en ook een paar dagen Washington), dus alle tips zijn welkom :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:57

Voor eten: buddakan en spice market
Om te zien: central park, museum of natural history, empire State, freedom tower, brooklyn bridge, times square enz
Leuke winkeltjes: laduree, Henri bendel(als je gossip girl gezien hebt), Victoria secret 5th avenue(ergens bij 17th street), century 21(outlet)

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:03

Ik ben ook in New York geweest, zou er graag weer heen gaan :) dingen die ik persoonlijk mooi en gaaf vond: Washington square Park, een fijne plek om even te rusten en erg sfeervol! :) Battary park is ook heel mooi. Planet Hollywood is een must om een keer te gaan eten ;) . Trinity church vond ik indrukwekkend. Sowieso ground zero.. Er lopen daar mensen rond met fotoboeken en al,en zij vertellen je hun verhaal (velen waarschijnlijk met een korreltje zout nemen want ze willen er ook mee verdienen ;) ) maar toch leuk om die verhalen te horen, ofja leuk, indrukwekkend. Geeft je wel een stuk beter het besef dan dat je het op tv gezien hebt..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 21:11

Thanks heb alles op t lijstje gezet :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:13

Kijk eens in dit topic, daar staan veel tips en ervaringen: [BEU] USA 2014

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:17

Wat ik zelf erg leuk vond, was gewoon lekker wandelen. Dan proef je de sfeer echt!
Ik ben er maar een paar dagen geweest, maar vond het er echt geweldig!

Meeste hoogtepunten zijn al genoemd, ik heb zo'n toeristengids gekocht met verschillende wandelingen erin.

Tipje: als je miss liberty wil bekijken kan je met een cruise, maar je kan ook gewoon de pont nemen naar de andere kant van het water: is gratis en je hebt prachtig (dichtbij) zicht op het standbeeld.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:43

De tip van fliam is heel goed inderdaad!

Er gaat een gratis pont naar de overkant (Staten island) en die vaart gewoon langs het Vrijheidsbeeld :) zodra je aan de overkant bent draai je om en ga je gewoon weer meteen de ferry op.
zorg wel dat je aan de goede kant van de pont staat, wij vonden het heel lang duren voordat we het beeld zagen, bleek dat we aan de verkeerde kant van de boot stonden.. Op de terugweg zagen we het beeld wel goed! :Y)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:12

Inderdaad, die gratis ferry is ideaal, die hebben wij ook gedaan. Bij goed weer kan je ook citybikes huren, je kan dan van punt naar punt fietsen en ze dan steeds inleveren. Wij hebben dat gedaan en was echt ideaal :)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:33

Ik vind de high line ook een aanrader.

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 14:59

New York, gaaf! Ik was er afgelopen zomer en in januari en die laatste keer hebben we de brooklyn bridge gelopen en geschaatst in central park. Toen lag er sneeuw en was het erg koud, dus vooral central park was prachtig! Brooklyn bridge bij voorkeur tijdens zonsondergang lopen, dan zie je het ook in het donker. Zelfde voor de empire State, erg mooi!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:10

Ikzelf vond brooklyn onwijs mooi en groen jn verglijking met NY. Verder de uggs winkels :p century 21, waar ze echt gigantische kortingen hebben. Het VN gebouw met rondleiding en alle dingen die hoor boven genoemd zijn. Wij zaten zelf in een app, vonden we fijner maar als je de film Forrest Gump hebt gezien dan moet je echt bij Bubba's Gump gaan eten :D Verder, neem altijd je ID mee!

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:22

Dit schiet me zo te binnen:
Cheesecake eten bij Junior's: http://www.juniorscheesecake.com/
Wij logeerden in Brooklyn en vonden het daar ook erg gezellig; leuke winkels, restaurant, park etc.
Ellis Island vond ik interessant (zelfde ferry die ook naar het Vrijheidsbeeld gaat)
MoMa museum

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-14 10:09

Hotel is the newyorker geworden :)
Alles weer aan m'n lijstje toegevoegd :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 15:21

Eigenlijk is New York sowieso leuk. Mijn vader is er vaak aan het werk, heb dagen daar alleen rond gelopen. Die toeristische dingen sla ik waar dan ook allemaal over. Times square, central park, grand central en coney island moet je eigenlijk wel gezien hebben. De reuben sandwich hoort er eigenlijk ook wel bij. Verder vind ik het leuk om in de metro te stappen, er zomaar ergens uitstappen en wat rondlopen. Zo zie je nog eens wat.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:58

Klopt, 'gewoon' maar wat rondlopen is ook super leuk, en stiekem heel inspirerend :D je komt zoveel nieuwe verschillende dingen tegen :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 09:18

Ja dat gaan we ook zeker doen.. We zijn beide gek van 'niet toeristische' plekjes ontdekken dus dat komt helemaal goed :)

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:02

Ik heb toen zo'n kaart gekocht met adressen waar de locals veel heen gaan zoals bv eettentjes en de minder druk toeristische plekken. Zo heb ik heeeerlijke taart gegeten in een miniscuul bakkerijtje en super ijs in chinatown.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:54

Huur een fiets, ga fietsen door de stad en Brooklyn is super leuk!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 19:43

Waar heb je die kaart gekocht? :)