Chinaaaa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Chinaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 14:10

Ik vertrek maandag voor 2 weken naar Shanghai en wil vanuit daar wat dingen gaan bezichtigen.
Ik ga naar Beijing voor een aantal dagen, maar wil natuurlijk nog meer zien dan alleen die 2 steden.

Zijn er bokkers heel toevallig ook daar in de buurt rond die tijd of mensen die me tips kunnen geven? Ik zal met het OV gaan reizen en heb al een slaapplaats in Shanghai.

Thanks alvast!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:52

Je bent er inmiddels al, dus ben wat laat.
In principe is alles ver weg en ligt niets bij elkaar in de buurt. :+

Zelf vond ik Hong Kong een ontzettend gave stad.
Verder is Pingyao erg mooi, is met de nachttrein vanuit Beijing te doen.
Stenen woud bij Kumning vond ik erg mooi, en het Karst-gebergte bij Yangshuo. Laatste plaatsje is ook een erg leuke plaats, een back-packers plaats.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:59

Ik weet dat dit al een wat ouder topic is maar ik vraag het hier toch maar.

Ik ben van plan om ook naar Beijing en Shanghai te gaan. Op internet vond ik dit hier over de wc's in China:

http://bezoekchina.nl/tips-en-artikelen ... -in-china/

Wat is jullie ervaring in deze twee grote steden? Als ik dit lees is het al een rede voor mij om niet te gaan, want dat trek ik echt niet. Of is het daar een stuk moderner?

Iriscope

Re: Chinaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 13:46

Oef, ik zat te eten toen ik dit opende...
Schoon is het zeker niet, maar zo smerig als dit heb ik maar zelfden gezien. Misschien 1 of 2x!
Doekjes mee nemen, desinfectie spul ( hoe noem je dat ook alweer, dat doorzichtige, handsanitizer ofzo) en gewoon gaan. Laat je hier niet door tegenhouden, China is te mooi om te missen :)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:34

Ik ben dit heel zelden zo smerig tegen gekomen in China. Het is allemaal niet heel proper nee, maar je went er aan. Zonde om China er om te laten..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:44

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:45

liempje: ik heb zelf een half jaar in China gewoond + dat ik er daarna elke week voor mijn werk zat. Maar ik heb de wc's nooit zo smerig gezien als in de link die jij plaatst. Het zijn inderdaad over het algemeen gaten, maar dit wordt wel gewoon schoon gehouden. De openbare toiletten op straat kunnen wel viezer zijn, maar dat is hier in NL ook. Over 2 jaar ga ik waarschijnlijk emigreren naar China samen met mijn vriend, ik ben echt gek op dat land geworden. Als ik jou was zou ik dus gewoon gaan!

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:49

Dus het komt niet vaak voor, dat je met z'n allen op een rij zit? Je hebt genoeg afsluitbare hokjes? :D

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:52

liempje schreef:
Dus het komt niet vaak voor, dat je met z'n allen op een rij zit? Je hebt genoeg afsluitbare hokjes? :D

Nee, dat ben ik alleen bij openbare toiletten wel eens tegen gekomen. Meestal gewoon in een hokkie :D

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:55

Hahaha, bij mij op school (in Guangzhou) hadden we 1 wc met inderdaad zo'n lange rij gaten. Maar o, o, wat hebben we daar juist een lol om gehad!

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:58

Sky schreef:
liempje schreef:

Nee, dat ben ik alleen bij openbare toiletten wel eens tegen gekomen. Meestal gewoon in een hokkie :D

Dat is dan te doen. Als ik maar privacy heb hahaha. De rest is met sterke beenspieren op te lossen _/-\o_

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:23

Ik herken die wc's wel, en deze zijn nog heilig bij de wc's die wij hebben gezien. Dat was echter niet in Beijing of Shanghai, maar in west-China (Urumchi, Kasgar, Turpan....). Meer richting centraal Azie dus (de wc's waren niet alleen in China zo, Turkmenistan, Oezbekistan, Kirgizië en Kazachstan hadden ook van die smakelijke wc's.
In 2013 een reis gemaakt naar de meer gebruikelijke plaatsen in China en niets van dit alles tegengekomen.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 15:48

Ik wil graag dit topic even omhoog schoppen omdat het het meest recente is, hoop dat jullie het geen probleem vinden :)

Ik ga begin juni hoogstwaarschijnlijk een ruime week naar Beijing. Het plan is om binnen de stad te blijven, gezien ik over twee jaar tijdens een langere reis al op doorreis door China zou komen. Nou zou ik wel ontzettend graag het terracottaleger willen zien, omdat dat al jaren op mijn verlanglijst staat en het lijkt me fijn om even uit de drukke stad te zijn. In hoeverre is het mogelijk om dit vanuit Beijing te doen en hoeveel tijd zou ik daarvoor uit moeten trekken? Daarnaast zie ik dat jullie heel enthousiat zijn over Pingyoa, in hoeverre is het raadzaam om dat te combineren?

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 16:48

@dondeyne, het terracotta leger ligt bij Xian. Ik geloof dat je als je het vliegtuig neemt, je er dan in 2 uur bent. Ik vond het terracotta leger best teleurstellend en had er meer van verwacht. Dus ik zou het er niet over hebben. Je zou ook een nachttrein kunnen trouwens, die doet er 7 uur over geloof ik.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 17:19

Misschien heb ik er dan teveel bij voorgesteld, maar lees ook juist hele positieve reacties hier :) Zeven uur heen en terug is inderdaad best fiks, dan is het misschien beter om een dag de natuur op te zoeken met een hike en het leger later op doorreis mee te nemen..

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:31

Ik vond het terracotta leger wel waanzinnig, heel indrukwekkend! Pingyoa is ook een fantastische stad, maar als je maar een week in Beijing zit zou ik het niet aanraden.. Voor Pingyoa zou ik zeker minimaal 2 volle dagen uittrekken en de stad Xi'an is ook zoveel meer dan alleen het terracotta leger.. (Wij hadden 2,5 dag in Xi'an en vond het eigenlijk nog veels te kort. Heerlijke stad <3 )

Mocht je het toch willen zou ik de sneltrein of het vliegtuig pakken van Beijing naar Xi'an en dan minimaal 2 nachten in Xi'an blijven! Ik weet niet hoe de OV verbinding is tussen Xi'an en Pingyoa maar ik dacht dat het ongeveer 6 uur rijden was. Dus denk niet dat het dan echt te doen is als je vanuit daar ook weer terug naar Beijing moet.

Als je in Beijing zit zou ik wel echt een riksja tour door de Hutongs maken! Tijdens de tour heb je even niet door dat je eigenlijk in een onwijs grote stad zit, even geen hoge gebouwen en drukte maar rust! Je maakt ook heel snel leuk contact met de mensen!

En natuurlijk een dagje de Chinese muur bezoeken vanuit Beijing natuurlijk! :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:51

Wij zijn vanuit Beijing met de nachttrein naar Pingyao gegaan, en weer met de nachttrein van Pingyao naar Xi'an, is dus goed te doen met het openbaar vervoer.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:05

Ik denk dat ik de twee locaties dan gewoon bewaar voor over twee jaar! Ik ben over het algemeen ook wel iemand die me veel langer dan anderen in een stad kan vermaken en in Beijing is genoeg te zien :) Heb inmiddels wel geboekt!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:28

Ik heb zelf een week in Xian gezeten en had er ook langer kunnen blijven. Erg leuke stad met veel sfeer en inderdaad zonde om zo kort doorheen te gaan, enkel voor het terracotta leger. In Beijing kan je je ook makkelijk lange tijd vermaken! Veel plezier :))

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 08:17

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:41

Ik ga deze zomer naar China! Ik heb er super veel zin in <3

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:21

Leuk, waar ga je naartoe? :)

Ik heb inmiddels helemaal geboekt en visum aangevraagd! Vertrek al over anderhalve week :=

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:33

Mijn vriend zit er nu een maand, en ik ben zo jaloers! Ik heb zelf 4 maanden in Guangzhou gewoond en ik zou zo weer terug gaan. Als iemand nog tips zoekt of leuke bezienswaardigheden voor in Guangzhou/Shenzen etc. Stuur me maar een pb'tje :)

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:37

dondeyne schreef:
Leuk, waar ga je naartoe? :)

Ik heb inmiddels helemaal geboekt en visum aangevraagd! Vertrek al over anderhalve week :=

Ik ga een rondreis met Djoser Junior maken! We gaan naar: Bejing, pingyao, xi'an, chengdu, lijiang, dali, kunming, Ping'an, yangshao, guangzhou en Hongkong. er zullen vast wat spellingsfouten inzitten :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:27

Die reis heb ik in 2013 gemaakt Manon, alleen dan niet de junior reis maar de gewone. :)
Zelf hebben we met de hele groep massaal de laatste treinreis naar Guilin omgezet naar een vliegreis en gezamelijk het ticket voor de reisleider betaald, zodat we ook zeker het stenen woud konden zien. Ik zie dat in jullie reis dit al een vliegreis is, in de gewone is het nog steeds een treinreis.