Leuke dingen doen met Italiaanse.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Leuke dingen doen met Italiaanse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 00:43

Hoi!
Ik heb op dit moment een uitwisselingsstudent uit italie. Vandaag zijn we naar de Primark gegaan en dat vond ze heel leuk. Nu is alleen mijn inspiratie al op. Morgen gaan we een typische Nederlandse avond houden, met nederlands eten en spelletjes. Maar dan is er nog een volledige week.. :') Wat zijn nou echt leuke dingen om te doen?
Ik zat te twijfelen om een keer naar mijn pony te gaan, want ze heeft er zelf ook een. Maar het is 40 min fietsen, en Italianen en fietsen..

Brand los! :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:44

Italiaan of niet, die 40 minuten fietsen had ik voor geen enkele pony over. _O- Niemand die jullie kan brengen en halen ?

Een dagje naar een (typisch Nederlands) museum?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:45

Misschien een leuk uitje naar de Efteling ofzo?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 00:46

Ach het of dit, of 200 euro meer per maand betalen. Dan fiets ik het met liefde.

Ik denk dat een museum nogal suf zal zijn eerlijk gezegd.

Efteling doen we al!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:47

Ik ben met mijn uitwisselingstudent naar Amsterdam gegaan, genoeg te doen daar voor ze!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:48

Musea zijn helemaal niet suf :P Gewoon een uitzoeken dat iets interessants heeft :)

Naar Drenthe om over de Heide, door de bossen en langs Hunebedden te wandelen? (klinkt suf, maar ik zou hier persoonlijk erg blij van worden. Echte nederlandse omgeving)

Of een dagje een waddeneiland.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 00:49

Ja dat is nog een twijfelgeval, we kregen gister te horen dat ze blijkbaar zaterdag zelf naar Amsterdam gaan, heel raar want ons is niks verteld. Anders wil ik haar idd meenemen naar amsterdam

Omgeving is wel een goede! Ze zaten in de trein and it was like: it is all green!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:50

Efteling mogelijk? Duitse vriendinnen van mij vonden dat echt helemaal geweldig toen ze hier waren.
Ondanks twijfels vooraf om ze daar mee naartoe te nemen. Want "zouden ze die sprookjes wel leuk vinden"

Die 40 min fietsen zou ik niet aan beginnen. Waar woon je ergens?

*edit: efteling had je al gepland, leuk!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:50

Wij gingen met onze uitwisselingsstudenten naar Neeltje Jans, over de Deltawerken. Maar ik woon dan ook in Zeeland. :+
En we zijn inderdaad naar Amsterdam geweest, voor een stadswandeling, bezoek aan één of andere bijzondere tuin en een rondvaartje.
Verder was het programma vast niet heel interessant, anders zou ik me er wel meer van herinneren. :')
Op één van de dagen hadden wij een schoolexamen en zijn zij bezig gehouden door een lagere klas, toen hebben ze volgens mij een bezoekje gebracht aan Miniatuur Walcheren, een soort plaatselijk Madurodam.

Vera96

Re: Leuke dingen doen met Italiaanse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 00:52

Ik woon in Tilburg, maar dingen op de fiets gaat m niet worden. Geloof Italianen nooit als ze zeggen dat ze kunnen fietsen. :+

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:53

Ik zag dat je Haf voor de kar kan.

Misschien kan je wel naar je Haf en dan per wagen de omgeving verkennen?
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 24-03-14 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:53

de Pannekoekenboot :D Ik ben nog geen Italiaan tegengekomen die de pannekoekenboot niet helemaal geweldig vond. De keukenhof vinden ze vaak ook prachtig.

edit: ik zie dat je in Tilburg woont, je kan ook paarden huren voor een buitenritje bij bijv. manege van Loon, daar kan je met het buurt busje vanaf busstation loon op zand komen.
Laatst bijgewerkt door Bambolina op 24-03-14 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 00:55

Dat is een goed idee voor de kar! De hei op, zien ze ook nog wat. Misschien een ijsje eten of iets. Ga het even overleggen.

Wat is een pannekoekenboot? :D Ik wilde wel naar t pannenkoekenhuis, als dat het zelfde is. Maar ik weet niet of ze dat lekker vind, en anders is het best zonde. Maar zeker het overleggen waard.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:55

Waar woon je ergens? Dat is wel handig om te weten :+

Je kunt een dagkaartje kopen met de trein en dan in willekeurige treinen gaan stappen. Is echt lachen en zo kom je zelf ook nog eens ergens :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:55

Kun je niet met de bus naar je paard?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:57

Naar Nijmegen of Maastricht gaan! Twee oudste steden van Nederland, erg mooi enne, misschien zite ze in Nijmegen wel iets wat haar aan Italië doet denken ;)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:57

Naar t beste pannenkoekenhuis in Nederland?
Is in een heel mooi dorp :D

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:58

VeraPopeye schreef:
Dat is een goed idee voor de kar! De hei op, zien ze ook nog wat. Misschien een ijsje eten of iets. Ga het even overleggen.

Wat is een pannekoekenboot? :D Ik wilde wel naar t pannenkoekenhuis, als dat het zelfde is. Maar ik weet niet of ze dat lekker vind, en anders is het best zonde. Maar zeker het overleggen waard.

Het is een pannekoekenhuis maar dan op een boot :D haha. Maar zie hierboven; ik zie net dat je in Tilburg woont en daar in de buurt zit er zo snel ik weet niet éen.. in Rotterdam vaart er éen, mooi uitzicht op de stad heb je vanaf daar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:46

Het is eens tukje reizen, maar het Zuiderzee museum is natuurlijk super leuke manier ome en stukje Nederlandse geschiedenis te laten zien.

Of het archeon natuurlijk, in Alphen aan de Rijn. Ook allemaal stukjes geschiedenis, door recreaties van archeologische opgravingen op Nederlandse bodem door de eeuwen heen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:18

Ik zou zeker proberen om naar de Loonse en Drunense duinen te gaan, staat je pony daar in de buurt dan is een rit met de kar een super idee. Wil niemand je een keer brengen en halen, desnoods tegen een klein bedragje of anders met de bus.
Dagje winkelen in Den Bosch en afsluiten met pannenkoeken in het centrum van Heusden is heel erg leuk!
Kinderdijk is een eindje met de auto maar ook heel leuk. Of anders een molen bekijken die is opengesteld voor publiek?

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:29

En je zou eventueel naar de oliemeulen kunnen gaan, kost niet zoveel en is best grappig om te zien.
Ja en natuuuurlijk de duinen, met of zonder paard... alhoewel ik vrolijker wordt van met paard!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:31

Kun je niet een dagje naar België? Dan kan je gast zo veel mogelijk uit haar weekje Nederland halen :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:27

VeraPopeye schreef:
Ik woon in Tilburg, maar dingen op de fiets gaat m niet worden. Geloof Italianen nooit als ze zeggen dat ze kunnen fietsen. :+

Mijn Italiaanse kon wel heel goed fietsen! :D

xDonja schreef:
Kun je niet een dagje naar België? Dan kan je gast zo veel mogelijk uit haar weekje Nederland halen :D

Want België en Nederland zijn hetzelfde? :=

TS, heb je geen programma vanuit school oid? Wij hadden dat toen wel en hoefden de studente eigenlijk alleen 's avonds en in het weekend zelf te vermaken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:31

Boerengolf of klootschieten,maar dan zit je wel met het weer.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:31

Wat studeert ze? Misschien kan je daarop voortbouwen. Zeker een museumbezoek is aangenamer wanneer het echt in haar "vakgebied" ligt.