De absolute droomvakantie de Malediven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

De absolute droomvakantie de Malediven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 20:13

Hey Bokkers, :)

Dit jaar hebben mijn vriend en ik een 'simpele' vakantie geboekt naar Gran Canaria, omdat ik net een nieuwe baan had en ik dus eigenlijk een paar weken vakantie kreeg buiten de vakantie van mijn vriend om, nu hebben we gelukkig 1 weekje samen waardoor we nog 1 weekje met z'n tweeën op vakantie kunnen.. :)

Volgend jaar wil ik het echter totaal anders doen.. Ik wil mij nu eigenlijk al een beetje voorbereiden ik weet dat dat erg vroeg is, maar ik kan echt toeleven naar iets wat ik ontzettend graag wil..

Wij willen volgend jaar een paar weken ergens naar toe waar je echt een droom vakantie hebt natuurlijk is een droom vakantie voor iedereen wat anders, maar voor ons is dat voornamelijk veel luxe, zeer mooie bountystranden, een resort of van die mooie rietenhutjes wat echt op het strand gelegen moet zijn..

Wij zitten te denken aan een vakantie naar de Malediven ook hebben wij al zitten kijken naar Bora Bora alleen is dit wel heel erg ver weg en dat houd ons dan een klein beetje tegen.. Ook hebben we zitten kijken naar Cuba en Aruba ook ontzettend mooi maar volgens mij net allemaal iets minder..

Als jullie andere suggesties hebben horen wij die uiteraard heel erg graag, ik weet dat het allemaal nog erg lang duurt maar wij houden ons er erg graag mee bezig. Wij hebben geen budget onze enige eis is écht optimaal genieten.. Wel zou ik willen weten wat jullie voor zo'n vakantie hebben betaald op internet word ik er niet veel wijzer uit omdat het gigantisch varieert, dit mag eventueel ook per pb. :)

Zoiets als onderstaande foto. :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 23-03-14 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Rindin

Re: De absolute droomvakantie de Malediven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:19

Toevallig zijn wij net 2 weken terug van onze vakantie van de Malediven. En ja, dat is een droom! Wat een prachtig stukje aarde!
Wij zaten op één van de grootste eilanden van de Malediven, Sun Island Resort. Er was genoeg te doen, maar je moet wel overal voor bijbetalen. Alle soorten watersport zijn er te doen, excursies met duiken en snorkelen, zwemmen met Whale Sharks... Echt gaaf!
Maar wat de Malediven fantastisch maakt is het Bounty-eiland gevoel. Iedere keer dat wij over het water keken zeiden; "Wauw, wat is het hier mooi!".

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:31

Ik heb in mijn topic een tijdje terug tips gehoord als: ga 2,5 week naar sri lanka en dan nog even een kleine week naar de malediven. Het schijnt er errrrg mooi te zijn maar niet veel te beleven! In mijn topic staan nog veel meer tips van andere droombestemmingen :) het topic haike @ [BEU] 2 vliegtickets naar keuze gewonnen maar...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 20:57

Ah dankjewel, ik ga hem even door lezen! :)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:00

Bali is ook prachtig!

Over de top luxe op de véél sterren resorts. Daarbuiten mooie excursies te plannen naar cultuur of natuur.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 21:40

Indonesische eilanden trekt mij ábsoluut niet, maar had gekund. :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:44

Als je iets specifieks wilt weten over de Malediven, dan hoor ik het wel.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 21:53

Nouja ik zou het wel leuk vinden om wat eigen gemaakte foto's te zien (geen persoonlijke foto's hoor, het gaat puur om het eiland), dat is vaak net even wat anders als de foto's op het internet. :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:03

Ik ga ze uploaden

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 22:08

Ah lief van je! :)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:13

Aruba is heel mooi, ben ik geweest in 2000, maar ook vooral erg saai :(
Ik zou toch voor Bali gaan of Ambergris Caye :D

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:15

Zanzibar met uitstapje naar Tanzania.
Mocht je interesse hebben heb ik ook wel super tips voor hotel en safari!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 22:16

Die zijn van harte welkom wiljemijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:23

Dichter bij huis, Mallorca is toch ook wel heel erg mooi hoor :D

Afbeelding

Het is alleen wat drukker dan wat jij wilt waarschijnlijk :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 22:24

Joolien, dat soort plekken is voor mij geen echte zwijmelplek. Ik ben het met je eens dat het mooi is maar ik vind het voor nu even te 'gewoon' niet adembenemend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:28

Ik snap wat je bedoeld hoor, ik wil ook wel naar zo'n plek alleen hebben we daar ff geen geld voor.

Hawaii is ook te ver zeker?

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:35

Malediven lijkt me werkelijk waar prachtig. Ik ben zelf op klein curaçao geweest, das ook prachtig.
Is zo'n anderhalf uur met de boot vanaf curaçao zelf. Ik ben 1 dag geweest maar je kunt er ook overnachten. Voor meer info vraag maar!

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:38

what about the Dominican Republic? Zo mooi, prachtig, beeldschoon, paradijselijk.. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Toch gaan we kijken of volgend jaar zomer naar de Malediven kunnen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 22:42

Nouja wij kunnen dan nog 1.5 jaar sparen tot het zo ver is dus dat scheelt! :D Er zijn zoveel plekken mooi ik sta daarom ook voor alles open.

Hawaii lijkt mij ook erg gaaf staat mij alleen bij dat het crimineel is? Kan zijn dat ik het fout heb hoor. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:44

Hawaii is trouwens ook 30 uur vliegen ofzo maar dat kun je in combi doen met een paar dagen Westkust :P
Wauw <3
Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:47

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:47

Kijk de beelden van Wie is de mol? Eens terug van dit seizoen. Ze waren op de Filipijnen echt adembenemend mooi. Ook exp. Robinson wordt daar opgenomen en keus genoeg aan eilanden en diversiteit.

Vergeet niet dat 1 eiland bbezoekn snel saai wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:48

Salsa schreef:
Kijk de beelden van Wie is de mol? Eens terug van dit seizoen. Ze waren op de Filipijnen echt adembenemend mooi. Ook exp. Robinson wordt daar opgenomen en keus genoeg aan eilanden en diversiteit.

Vergeet niet dat 1 eiland bbezoekn snel saai wordt

Dat waren privé-eilanden, wel adembenemend mooi overigens maar ik zou niet weten of je dat bijv ook kunt huren. (ik denk dan meteen weer aan het eiland uit Twilight Breaking Dawn :') )

Iris82 schreef:

Wauw dat is ook mooi, en niet zo ver :)

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:00

*D Ik ben op huwelijksreis naar de Malediven geweest, en het jaar daarop nog een keer, zwanger en wel :+ . Ons idee was na die eerste keer : we willen zéker nog een keer terug, maar de komende 20 jaar zal dat er niet meer van komen, want zwanger, en is niet echt een bestemming met kinderen, zeg maar ;) ). Beide keren waren ge-wel-dig !! Ga erheen voor rust, het eilandgevoel, prachtige blauwe zee, heerlijke temperatuur, vriendelijke mensen, prachtig duiken ! Maar verwacht geen nachtleven, want dat is er gewoon niet. Je moet echt voor de rust en ontspanning gaan, en van samen genieten. Wij zijn de eerste keer op Paradise Island geweest, tweede keer een ander eiland maar die naam ben ik even kwijt :+ .
Ik zou er dolgraag nog een keer teruggaan !! Beide eilanden waren klein, in 20 minuten liep je er omheen. Met laag water kon je naar de andere (onbewoonde) eilanden lopen !
Als je nog specifieke vragen hebt, shoot ! Wij zijn destijds met FOX Tours geweest.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:05

Wij zijn een jaar of 10 geleden op vakantie geweest naar de Malediven, en dat was onze meest gedenkwaardige en mooie vakantie ooit. Wij zaten op een heel klein eiland, 250 meter lang en 50 meter breed met hotelkamers die allemaal vrijstaande hutjes waren, sommige direct aan het strand en sommige er iets "verder" van af (voor zover dat kan op een eiland dat maar 50 meter breed is natuurlijk). Wij hebben er heerlijk gerelaxed, gesnorkeld, gezwommen én ons duikbrevet gehaald. Dat was wel het mooiste om mee te maken. Duikles krijgen direct in zee en al op je eerste keer onderwater de meest prachtige dieren en koraal te zien krijgen. We hebben er heel veel manta's gezien, en ontelbaar veel soorten vis, haaien en schildpadden. Echt om nooit meer te vergeten was die vakantie.
Foto's heb ik er wel van maar dan moet ik even goed zoeken op mijn externe harde schijf, maar die ligt ergens anders dan waar ik zelf nu ben.

Wij zijn ook op Bali geweest, dat was ook erg mooi maar de Malediven vonden wij daar nog wel flink bovenuit steken.