Bokkers met Thalys ervaring gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinSa

Bokkers met Thalys ervaring gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 22:57

:wave:

Ik wil mijn vriend als verrassing voor zijn verjaardag graag een dagje meenemen naar Parijs.
Ik ben met school al een keer naar Parijs geweest met de Thalys, en dat beviel heel goed.
School heeft toen mijn ticket geboekt, dus ik heb geen ervaring met het boeken van een ticket op de thalys website.

Nu loop ik dus tegen het volgende 'probleem' aan..
Ik wil graag begin juli naar Parijs. Nu kan ik helaas nog geen tickets bestellen, omdat die momenteel maar tot 17 juni verkocht worden.
Moet ik gewoon even twee weekjes geduld hebben, en worden de 'begin-juli' tickets dan vrijgegeven? En is de Thalys ook duurder in de zomermaanden?
Ook hoorde/las ik dat je metrokaartjes in de Thalys kunt kopen. Is dit waar? Waar anders kan ik ze eventueel kopen zodat ik zeker weet dat ik ze heb?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

:evaw:

_Yasmine_

Re: Bokkers met Thalys ervaring gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:05

Metrokaartjes kan je op ieder metrostation zo een beetje kopen daar, daar hoef je je niet druk om te maken. Voordeligste is om daar meteen 10 losse kaartjes te halen. Apparaten kan je op engels instellen en je kan gewoon pinnen, dus dat vormt geen probleem. Ik weet niet of je ze in de thalys kan kopen, ik heb ze daar niet gezien in ieder geval :n

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:05

volgens mij moet je inderdaad wachten tot dat de kaartjes er zijn.
het is volgens mij ook zo dat hoe langer je wacht hoe duurder ze worden, dus misschien de site in de gaten houden?
wij kochten gewoon op het station een dagkaart/weekendkaart voor de metro op het station waar we aankwamen Gare du Nord.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 23:12

Bedankt voor de snelle antwoorden! Dan koop ik mijn metrokaartjes gewoon in Parijs.

Nanno_123 ze worden inderdaad steeds duurder naarmate de vertrekdatum dichter bij de boekdatum komt.. Daarom wilde ik dit graag weten, zodat ik de kaartjes zo goedkoop mogelijk kan krijgen. :) Weet jij misschien nog hoe duur zo'n dagkaart was?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:15

Nee sorry dat weet ik echt niet meer :o

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:16

Metro kaartjes kan je in het restauratiegedeelte van de trein kopen. Zijn evenduur als kaartjes die je bij een kiosk of automaat in parijs zelf koopt.

Het goedkoopste tarief is als je heel vroeg of juist laat op de dag gaat en ongeveer drie maanden van te voren.

Ik ben in oktober geweest, toen op de terugweg was er een trein uitgevallen die wel uitverkocht was dus waren er twee mensen per stoel. Dat past natuurlijk niet dus heel veel mensen moesten staan. Ik heb toen een klacht ingediend en de helft van mijn kaartje in bonnen vergoed gekregen dus binnenkort ga ik weer naar Parijs!

Veel plezier.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:18

Kaartjes kan je het beste zo snel mogelijk kopen via de website. Dus tel uit wanneer ze beschikbaar komen! De prijzen lopen vrij rap op. Metrokaartjes kan je op elk metrostation kopen, kijk goed welke kaartjes je moet hebben, wij hadden recht op kaartjes met best veel korting! (23- EU inwoner was het volgens mij) Voor ons waren losse ritkaarten trouwens goedkoper dan een dagkaartje. Ik weet de prijzen zo niet meer, maar het was niet erg duur.

Alvast heel veel plezier! :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 23:19

fohadie schreef:
Metro kaartjes kan je in het restauratiegedeelte van de trein kopen. Zijn evenduur als kaartjes die je bij een kiosk of automaat in parijs zelf koopt.

Het goedkoopste tarief is als je heel vroeg of juist laat op de dag gaat en ongeveer drie maanden van te voren.

Ik ben in oktober geweest, toen op de terugweg was er een trein uitgevallen die wel uitverkocht was dus waren er twee mensen per stoel. Dat past natuurlijk niet dus heel veel mensen moesten staan. Ik heb toen een klacht ingediend en de helft van mijn kaartje in bonnen vergoed gekregen dus binnenkort ga ik weer naar Parijs!

Veel plezier.

We willen graag zo lang mogelijk, dus inderdaad de vroegste en laatste trein. Tweeënhalf uur staan lijkt me inderdaad geen pretje! Gelukkig is het netjes opgelost!
Ik heb er onwijs veel zin in, maar nu moet ik het nog tot juli geheim houden... :D

Zijn er bepaalde plaatsen, naast de grote bekende trekpleisters, die ook heel gaaf zijn? Natuurlijk hebben we niet veel tijd, maar hij heeft hoogtevrees, dus de Eiffeltoren gaan we toch niet op ;)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 23:21

Celestial schreef:
Kaartjes kan je het beste zo snel mogelijk kopen via de website. Dus tel uit wanneer ze beschikbaar komen! De prijzen lopen vrij rap op. Metrokaartjes kan je op elk metrostation kopen, kijk goed welke kaartjes je moet hebben, wij hadden recht op kaartjes met best veel korting! (23- EU inwoner was het volgens mij) Voor ons waren losse ritkaarten trouwens goedkoper dan een dagkaartje. Ik weet de prijzen zo niet meer, maar het was niet erg duur.

Ja, daarom was ik zo benieuwd of ik gewoon twee weken lang elke dag de Thalys site moet checken om een goedkoop kaartje te hebben. Kan je losse ritkaarten gewoon per x aantal kopen? Dat je niet steeds opnieuw een kaartje hoeft te kopen?

Dankjewel! Ik kan nu al niet wachten om zijn gezicht te zien als we op Rotterdam Centraal aankomen... haha

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:28

LinSa schreef:
Celestial schreef:

Ja, daarom was ik zo benieuwd of ik gewoon twee weken lang elke dag de Thalys site moet checken om een goedkoop kaartje te hebben. Kan je losse ritkaarten gewoon per x aantal kopen? Dat je niet steeds opnieuw een kaartje hoeft te kopen?

Dankjewel! Ik kan nu al niet wachten om zijn gezicht te zien als we op Rotterdam Centraal aankomen... haha

Ja ik zou een aantal keer per week gewoon kijken, volgens mij wordt er elke dag weer een nieuwe dag toegevoegd. Mijn vriend had het toen in ieder geval uitgerekend en wij hadden voor heel weinig geld een retourkaartje met fijne reistijden! :)

Ja dat kan gewoon! Tot maximaal 10 kaartjes per transactie geloof ik. Zet de taal op Engels en neem even 5 minuutjes om uit te zoeken wat het goedkoopste is en waar je recht op hebt qua kortingskaartjes. Hetzelfde geld voor de zones waarin je reist: hoe meer zones, hoe duurder de kaartjes. Dit wijst zich best van zelf als je er even voor gaat staan :)

Ja dat snap ik! Eens even denken. Ik vond het erg leuk om naar het cafétje te gaan waar Amelie opgenomen is. Ook hebben we een mis meegemaakt, was erg indrukwekkend :) Dit kan je als je daar bent even uitvogelen. Ook hebben we wat kleinere kerkjes bezocht en de catacomben... Wij hadden een 100% Parijs boekje gekocht, super leuke tips stonden daarin! Als je wilt, kan ik van de week wel even opzoeken wat daar precies in stond. :)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 08:18

Celestial schreef:

Dankjewel! Ik kan nu al niet wachten om zijn gezicht te zien als we op Rotterdam Centraal aankomen... haha[/quote]
Ja ik zou een aantal keer per week gewoon kijken, volgens mij wordt er elke dag weer een nieuwe dag toegevoegd. Mijn vriend had het toen in ieder geval uitgerekend en wij hadden voor heel weinig geld een retourkaartje met fijne reistijden! :)

Ja dat kan gewoon! Tot maximaal 10 kaartjes per transactie geloof ik. Zet de taal op Engels en neem even 5 minuutjes om uit te zoeken wat het goedkoopste is en waar je recht op hebt qua kortingskaartjes. Hetzelfde geld voor de zones waarin je reist: hoe meer zones, hoe duurder de kaartjes. Dit wijst zich best van zelf als je er even voor gaat staan :)

Ja dat snap ik! Eens even denken. Ik vond het erg leuk om naar het cafétje te gaan waar Amelie opgenomen is. Ook hebben we een mis meegemaakt, was erg indrukwekkend :) Dit kan je als je daar bent even uitvogelen. Ook hebben we wat kleinere kerkjes bezocht en de catacomben... Wij hadden een 100% Parijs boekje gekocht, super leuke tips stonden daarin! Als je wilt, kan ik van de week wel even opzoeken wat daar precies in stond. :)[/quote]

Okee, dan moeten we daar gewoon even de tijd voor nemen. Ik wil van te voren de metroroutes een beetje kennen zodat we niet verkeerd gaan ;)
Oh dat klinkt echt heel leuk! :) ben jij ook 1 dag geweest?
Weet je nog waar je dat boekje gekocht had? ;)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:20

Naar mijn weten kun je de Thalys maximaal drie maanden van te voren boeken. Vandaar dat je alleen kaartjes kunt kopen tot 17 juni, dat is drie maanden verder. Ik zie dat de goedkope tarieven op 17 en 18 juni nog wel beschikbaar zijn. Het goedkoopste tarief is €35 enkele reis. Een retour is dus €70 per persoon.
Het is met twee personen voordeliger om met de auto te gaan (ongeveer 900km / €100 benzine), maar ik zou zelf niet in Parijs willen rijden (stelletje malloten in het verkeer die Fransen :D ).
Je wilt op één dag heen en weer zo te lezen? Heftig! Wel haalbaar gezien de reistijd, maar misschien zonde van de reisinvestering.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 08:34

Weet je zeker dat je met de Thalys op en neer wilt op één dag?
Ik weet dat er een tijd geleden ook een actie via, ik geloof Groupon, was waarbij je om half 3 's nachts met de bus vanaf hier vertrok, en dan na het avondeten, rond 21:30-22:00 geloof ik, weer terug rijdt. Een collega had dat gedaan en dat was goed bevallen geloof ik!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:25

jeetje alles in 1 dag :oo wauw, wij zijn 2,5 dag geweest dus met hotel overnachtingen en toen hadden we alle vaste plekken gezien. Ik denk dus dat je in 1 dag misschien max alle grote dingen kan zien, mits je dit nog goed uitstippelt!

Aantal plekken zijn gratis voor wanneer je nederlandse "student" bent. Is een leuke om uit te zoeken. En ik zou proberen de metro dan zo uit te zoeken dat je in rondje alles af gaat op de handigste manier :j

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 10:18

Ja klopt, we gaan 1 dag. Met de auto lijkt me niets, ik heb namelijk nog geen rijbewijs dus moet hij helemaal rijden. Ik kies voor de Thalys omdat deze een korte reistijd heeft.
Meer dan een dagje gaat helaas niet lukken vrees ik. Ik weet dat hij bepaalde dingen niet bijster interessant vind, zoals kerken bijvoorbeeld, dus de notre dame hoeft niet perse van hem denk ik.
Het gaat er mij vooral om dat we na mijn gestreste examenperiode en tegelijk voor zijn verjaardag even een leuk uitstapje hebben samen. We hoeven dus niet perse alles te zien, we kunneen altijd nog een keertje gaan :)

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:42

LinSa schreef:
Okee, dan moeten we daar gewoon even de tijd voor nemen. Ik wil van te voren de metroroutes een beetje kennen zodat we niet verkeerd gaan ;)
Oh dat klinkt echt heel leuk! :) ben jij ook 1 dag geweest?
Weet je nog waar je dat boekje gekocht had? ;)

Nee wij waren er ongeveer 3,5e dag, dus dan kan je wel iets meer doen. Het boekje hebben we via internet gekocht! Hij was niet heel goedkoop, maar mocht je voor die tijd nog in omgeving Eindhoven komen, mag je hem gerust van me lenen hoor :)

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:49

x_spekkie_x schreef:
Naar mijn weten kun je de Thalys maximaal drie maanden van te voren boeken. Vandaar dat je alleen kaartjes kunt kopen tot 17 juni, dat is drie maanden verder. Ik zie dat de goedkope tarieven op 17 en 18 juni nog wel beschikbaar zijn. Het goedkoopste tarief is €35 enkele reis. Een retour is dus €70 per persoon.
Het is met twee personen voordeliger om met de auto te gaan (ongeveer 900km / €100 benzine), maar ik zou zelf niet in Parijs willen rijden (stelletje malloten in het verkeer die Fransen :D ).
Je wilt op één dag heen en weer zo te lezen? Heftig! Wel haalbaar gezien de reistijd, maar misschien zonde van de reisinvestering.

Mij heeft een retourtje parijs 50 euro gekost met mijn auto :D parijs is niet zo lang rijden hoor prima te doen.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 23:07

Precies 3 maanden van tevoren boeken, en dan 's'nachts net na 12u. Dan zijn namelijk de kaartjes het goedkoopst en kun je bijna voor elk tijdstip boeken. Soms zijn de kaartjes vanaf Schiphol goedkoper dan Amsterdam (of soms andersom) heel vreemd maar dat viel ons toen op. Ik had toen ook nog aanbieding waardoor wij maar 60p.p voor een retour betalen met hele mooie tijden (s'morgens aankomen en savonds terug!)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 08:53

sammiesam schreef:
Precies 3 maanden van tevoren boeken, en dan 's'nachts net na 12u. Dan zijn namelijk de kaartjes het goedkoopst en kun je bijna voor elk tijdstip boeken. Soms zijn de kaartjes vanaf Schiphol goedkoper dan Amsterdam (of soms andersom) heel vreemd maar dat viel ons toen op. Ik had toen ook nog aanbieding waardoor wij maar 60p.p voor een retour betalen met hele mooie tijden (s'morgens aankomen en savonds terug!)

Bedankt voor je reactie :) jij bent dus ook op 1 dag op en neer gegaan?

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:46

Nee wij gaan 4 dagen, dus ik heb 2x om 12 uur zitten boeken. Houd wel rekening met je vervoer van en naar het station, want als je ook de trein maar bv Schiphol neemt, die komt niet optijd aan voor de allereerste Thalys.. En het kost je best veel energie zo vroeg op, dan ben je halvewegen de dag al op. Eenvoudig hotel kost nauwelijks iets in Parijs!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:16

De kaarten worden inderdaad maar een x aantal maanden op voorhand vrijgegeven. Nog een paar weekjes wachten dus :)

De Thalys prijzen zijn overigens heel stabiel en standaard, ik geloof ook echt niet dat je andere prijzen krijgt als je 's nachts boekt dan overdag. Wij hebben al ontelbare keren bij Thalys geboekt en heel veel naar prijzen gekeken, maar zo snel verandert het niet. Het zijn gewoon standaardprijzen per periode, per klasse, per vertrekuur. Ik heb vorig jaar in volle zomer €55 retour betaald vanuit Brussel.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:55

Toen ik smiddags ging kijken hoe duur de ticketsdan waren, zat er wel degelijk verschil in. Vooral op de gewilde tijdstippen. Ik had ook nog eens te maken met een aanbieding en die was sowieso beperkt..

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 11:13

Wij gaan vanaf Rotterdam centraal omdat dat het dichtste bij is voor ons en het makkelijkste te bereiken zo vroeg in de ochtend.
We gaan toch maar echt 1 dag, met de trein van 7u en de trein terug van half 8.
Ik snap dat we dan niet alles kunnen zien, maar dat hoeft ook niet... we kunnen altijd nog een keertje teruggaan en wel een nachtje blijven slapen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 19:38

Ik vond de prijzen echt behoorlijk, nu moet ik ook zeggen dat ik op het laatste moment keek. Ben lekker met de auto erheen gereden. Vind Parijs persoonlijk zelf niet heel bijzonder, ben er een paar keer geweest en in een dagje heb ik het dan wel weer gezien.. Je kan best een hoop doen in 1 dag, ligt er wel aan hoe druk het die dag is. Zelf ben ik laatst een dag naar Parijs geweest met de auto, en hebben van de airport de metro genomen, nou duurde bijna 2 uur voordat we bij de Eiffel tower waren. Er was vertraging en storing, je zal het maar net hebben die dag.. Misschien van te voren alvast even uitpluizen wat je echt wilt doen en alvast route stippelen?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 07:28

Waikiki schreef:
Ik vond de prijzen echt behoorlijk, nu moet ik ook zeggen dat ik op het laatste moment keek. Ben lekker met de auto erheen gereden. Vind Parijs persoonlijk zelf niet heel bijzonder, ben er een paar keer geweest en in een dagje heb ik het dan wel weer gezien.. Je kan best een hoop doen in 1 dag, ligt er wel aan hoe druk het die dag is. Zelf ben ik laatst een dag naar Parijs geweest met de auto, en hebben van de airport de metro genomen, nou duurde bijna 2 uur voordat we bij de Eiffel tower waren. Er was vertraging en storing, je zal het maar net hebben die dag.. Misschien van te voren alvast even uitpluizen wat je echt wilt doen en alvast route stippelen?

Op het laatste moment zijn de prijzen inderdaad fors! Dat is wel echt balen als je een dagje gaat en je komt nergens! Ik wil sowieso een soort van dag planning maken. In de trein kan ik dat nog met hem overleggen evt. Nu moet ik het nog geheim zien te houden... ;)