Oostenrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissCharlie

Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 22:22

Hoi bokkers,

Er zijn hier plannen om deze zomer naar Oostenrijk te gaan. We zijn hier al twee keer eerder geweest (omg. Salzburg) en willen nu graag nieuwe gebieden verkennen. Wie is er echt bekend in Oostenrijk en kan me advies geven? We zijn graag in een bergachtige omgeving met veel bezienswaardigheden qua natuur.

Het tweede punt is dat we inmiddels de luxe van een huisje wel erg kunnen waarderen. Als iemand tips heeft waar we voordelig kunnen boeken, dan zijn die helemaal welkom :)

Dirndl

Re: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:46

Ik zet hier even een stipje, ik ben inmiddels erg bekend met Oostenrijk en verhuis er in April weer (voorlopig) heen. Heb nu geen tijd uitgebreid te reageren, maar zal dit morgen even doen! :)

yassie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:54

hee! bij mijn Oma in Tirol kun je prachtige de natuur in! lange wandeltochten door de bergen, wij hebben daar Gemzen gezien(bergeiten) ze zijn erg uniek om te zien. en leuke tocht gehad langs verschillende almhutten in de bergen. 6 km van het natuurgebied. voor meer info kun je me altijd een PB sturen.

mijn opa en oma verhuren ook appartement erg leuk en niet duur! voor meer info kan ik je altijd de site geven maar dan moet ik even op internet zoeken.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 23:04

Als kind ben ik bijna ieder jaar naar Oostenrijk geweest op vakantie, maar de plek wat mij het meest bijstaat is het gebied rondom de Dachstein gebergte. Het gebied is vooral adembenemend dankzij de hoge bergen. In de zomer zie je regelmatig op de toppen van de bergen sneeuw. Ik zelf ben met een kabelbaan vanaf Ramsau am Dachstein naar de top geweest. Er is hier een zogenaamde 'Skywalk'. Dit is een soort van panoramaplateau, zeker de moeite waard om mee te maken! Er is veel ruimte voor wandelen (zowel vlak als echte bergwandeltochten), maar ook het bezoeken van meren, zoals de Hällstattersee die ik zelf erg mooi vond om te bezoeken (en de schilderachtige plaatsjes die daar om heen lagen.)

Ik kan je ook een fantastisch appartement aanraden waar ik destijds ben geweest. Het appartement had een prachtig uitzicht over een grote manege. Elke ochtend wakker worden door het getrappel van paardenhoeven over het weiland, ik vond het fantastisch! :D

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 23:32

Wat fijn dat jullie reageren! Aanraders voor huizen en appartementen (min. 3 slaapk) zijn heel erg welkom!

yassie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:23

Mijn opa en oma hebben een 3 slaapplaatsen appartement met mogelijkheid tot meerdere slaapkamers.

yassie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:30

mika11Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:48

Kirchberg in Tirol?
Dat is ook een leuk stadje.
Daar gingen wij voorheen 's winters altijd skiën.
Mijn ouders zijn daar zomers een paar keer op vakantie geweest.
Echt een hele mooie omgeving dan, precies zoals je je Oostenrijk voorstelt met de alpenweides.
Je kan met sommige skiliften naar boven en dan naar beneden wandelen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:42

Ik kan Haus Reineke te Ramsau am Dachstein zeer aanraden. Ik zit mobiel op bokt, kan geen website doorgeven zo 1 2 3, maar ik weet zeker dat als je het huisje googled, er resultaten moeten komen. Wij hebben destijds via de eigenaresse zelf geboekt. Of er 3 slaapkamers zijn durf ik niet te zeggen, maar zeker wel 4 slaapplekken. (1x tweepersoonsbed en 2x éénpersoonsbedden) :)

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 23:14

yassie14 schreef:
http://www.tyrol.com/a-ager-johanna-gugghof dit is het huis! Mijn tante Jonhanna ager regelt de boekingen.

We hebben hier even naar gekeken, maar het is nogal onduidelijk...huur je het hele huis? Er zijn verder helemaal geen foto's van de binnenkant, heel jammer want het is een schitterend huis!

Edit: nevermind, er is geen ruimte meer. Thanks voor de tip.

Fairytale, er zijn helaas maar twee slaapkamers in dat appartement, dus die valt ook af.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:20

Wij gaan dit jaar (mei) naar ramsau verhuizen een dorpje naast mayrhofen. Mijn ouders beginnen daar pension Mariandl. Alles wordt wel nog eerst verbouwd dus ik weet niet wanneer jullie op vakantie willen.. Misschien iets voor jullie?! Voor meer info een pb alsjeblieft.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:21

MissCharlie schreef:
yassie14 schreef:
http://www.tyrol.com/a-ager-johanna-gugghof dit is het huis! Mijn tante Jonhanna ager regelt de boekingen.

We hebben hier even naar gekeken, maar het is nogal onduidelijk...huur je het hele huis? Er zijn verder helemaal geen foto's van de binnenkant, heel jammer want het is een schitterend huis!

Edit: nevermind, er is geen ruimte meer. Thanks voor de tip.

Fairytale, er zijn helaas maar twee slaapkamers in dat appartement, dus die valt ook af.

Op deze site staat eronder weberhof bij mij! Dat is de stal waar ik altijd heb paardgereden! Ook leuk als je zo iets zoekt!!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 23:37

Weberhof heeft helaas geen plek meer voor de periode dat wij willen gaan. Pension klinkt leuk, maar we zijn echt op zoek naar een vakantiehuis :)

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:42

Wij gaan dit jaar voor de tweede keer naar het Otztal. Veel natuur en heel goed bereikbaar. In de zomer is het ook goed betaalbaar qua huisjes enzo, maar wij gaan lekker in de tent!

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:47

Vele jaren naar Oostenrijk geweest maar favoriet blijft toch echt Karinthie.
Vooral door het toch regelmatige mooie weer.
De regio rond de Millstattersee is echt prachtig.
Vandaar kun je ook weer heel makkelijk alle kanten op (italie).

yassie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:47

Oo wat jammer ja heel onduidelijke site het is een 3 kamerappartement op de 2e verdieping ia het appartement. Maar heel veel succes met zoeken hopelijk kun je iets leuks vinden!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 02:47

Heb je al is bij landal gekeken die hebben ook appartementen in oostenrijk. Ben er afgelopen september geweest in het voralberg gebied. Echt prachtig midden op een berg div wandel en mountainbike routes.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:44

Ah jammer van weberhof!

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:47

Obertauern.
Erg mooi gebied.
www.obertauern.com

ga er elk jaar met veel plezier op vakantie

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:56

Karinthië, heerlijk, mede door de grote kans op het mooie weer. En Tirol/voralgebergte vanwege de mooiste bergen!

Wij gaan altijd kamperen dus aan een huisje kan ik je niet helpen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:28

Karinthië is heerlijk in de zomer. Vooral tegen de Italiaanse grens aan, echt geweldig mooi en vaak lekker weer.

En het Vorarlberg vind ik dan weer geweldig in de winter.

Oostenrijk is mooi. <3 :+:

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:33

sirnits is ook een mooie omgeving en daar zijn dingen te doen in de winter maar ook in de zomer. mooie bergen en veel natuur, aan een huisje kan ik je daar helaas niet helpen want wij logeren altijd in het huis van mijn schoonouders daar

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 19:45

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 11:25

Bedankt allemaal voor het meedenken! Het is eindelijk gelukt om te boeken. Helaas konden we niet zozeer een gebied kiezen omdat we toch niet al te duur uit wilden zijn. Daarom hebben we wel twee huisjes geboekt op verschillende locaties, 2,5 uur bij elkaar vandaan. We zitten eerst in Rauris wat in de buurt van de Großglockner ligt. Deze berg zijn we al eens omhoog geweest.
Daarna gaan we naar een klein plaatsje bij Fügen met een waanzinnig uitzicht, dit ligt een klein uurtje ten oosten van Innsbruck.

Als iemand leuke bezienswaardigheden in deze omgevingen heeft, laat het me dan even weten! :)

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:17

Goede keuze!! Genoeg te zien in die omgeving. Nu aftellen dus :P