Citytrip Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kellyy

Citytrip Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 16:25

Hoi bokkers!

Eigenlijk geheel onverwacht ga ik eind maart 3 dagen naar Parijs.
Ik heb natuurlijk al een beetje opgezocht wat we willen gaan doen, maar er zijn vast mensen die tips hebben en zeggen van goh, dát is echt een aanrader of daar zou ik de volgende keer niet zo snel meer heen gaan. :)

Ik hoop wat meer informatie te krijgen van bokkers, dus barst maar los! :)

Jespri

Re: Citytrip Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:29

Leuk geniet ervan! :D

Met wat voor gezelschap ga je?

Ik vind zelf de eiffeltoren echt iets wat je niet moet overslaan en ook echt even op moet staan.
Ook hebben ik en mijn vriend een bezoek gebracht aan de notre dame zijn allebei niet gelovig, maar vonden het erg bijzonder en mooi om te zien.

Verder had ik achteraf nog wel naar de moulin rouge gewild. Zover ik begreep is dat nu een restaurant en hebben ze ook shows. Restaurant is wel prijzig maar lijkt mij wel de moeite waard. :)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 16:33

Dank je! Ik ga met een kennis. :)

We willen namelijk van de zomer op vakantie (met mijn moeder, broertje en een vriendin van mij), maar de kennis heeft nog nooit gevlogen. Eigenlijk is Parijs dus een voorproefje, haha. :) Als dit goed bevalt gaat hij namelijk mee.

Eiffeltoren wil ik eigenlijk toch wel erg graag heen, ik denk ook wel dat dit gebeurt! :D
Jespri, ben je de Notre Dame ook van binnen gezien?

Ik ga even kijken naar de Moulin Rouge!

Heeft iemand toevallig nog tips m.b.t. het reizen? Is het beter om een 10-rittenkaart te kopen of zo'n pas van 1-3 of 1-6 zones? Ik heb begrepen, dat wanneer je naar Versailles gaat, je dat niet kunt doen met 1-3 zones, klopt dit?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:42

Leuk! :D

Wij zijn toen ook nog naar Disneyland parijs geweest en naar de slotjesbrug, maar de slotjesbrug is denk ik voor jullie niet de moeite. (meer iets voor stelletjes).

Eiffeltoren raad ik je zeker aan, helemaal om er op te gaan. Het is zo mooi. <3
Ja wij zijn de Notre Dame in geweest. Er was toevallig net een dienst bezig, heel bijzonder om te zien. Er staan veel oude schatten wat erg mooi is om te zien.

Als je wil heb ik nog wel foto's. :)

Reizen durf ik verder niet te zeggen wij waren met eigenauto (wat erg goed te doen was).

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 16:43

Ja, foto's vind ik altijd erg leuk! Wellicht dat je deze via PB kunt sturen? :)

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:46

Gaan jullie het laatste weekend van maart? Wij namelijk ook! Heb hier toen ook een topic geopend:)

Ben al een hele tijd bezig met een programma, want wil het maximale uit het weekend halen :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:49

Voor Versailles en bijv. Disney heb je 1-6 zones nodig :j

Enne, vergeet het Louvre niet!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 16:50

Ik heb je topic niet gezien, helaas!

Nee, wij gaan niet in een weekend. Ik heb namelijk hertentamenweek en heb geen hertentamens. Ik ga de 20e weg en de 22e weer terug. Gelukkig wel gunstige vliegtijden, vroeg heen en laat terug. :)

Disney gaan wij niet naar toe. Puur omdat wij daar al eens geweest zijn; ik zelfs al 6 keer! :)
Louvre staat ook op het lijstje!

Wat betreft de metro hebben ze zoveel kaartjes dat ik niet weet waar ik goed aan doe, haha!

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:55

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 16:59

Ik denk dat het bij ons ook een 10-rittenkaart wordt. Maakt het hier niet uit in welke zones je reist, of is dit in alleen geldig in bepaalde zones?

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:59

Ik lees eventjes mee! :D, ben vorige week 1 dag in Parijs geweest, we waren aantal dagen in Disney en op de laatste dag hadden we daar geen zin meer in dus
zijn we naar Parijs gegaan (alleen aantal dingen bekeken en alleen bij de Notre Dame binnen geweest). Toen besloten dat we volgend jaar wel voor een paar dagen naar Parijs willen gaan.
Dus wat tips om nog meer allemaal te bekijken is handig :D

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 01:10

Wat leuk Ryomieko, kan je wat meer vertellen wat je hebt gezien/gedaan? Vond je dat allemaal de moeite waard? :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 01:17

Champs elysee, eiffeltoren, notre dame, sacre coeur en louvre zijn van die dingen die je niet moet overslaan! Versailles is prachtig, reken wel echt op een dagdeel. Slotjesbrug is ook erg leuk om te zien (vlakbij louvre) Wij hebben zelf niet met veel met de metro gereisd, vooral als het mooi weer is zijn die l'open tour bussen veel leuker! Dubbeldekkers waarvan de bovenkant open is en je zo door heel de stad heengaat. Heeft een hop on hop off systeem en verschillende lijnen, je stapt voor de deur bij wijze uit/in := . Dus als je het niet erg vind om de toerist uit te hangen, doen!

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 01:34

Parijs is echt onwijs leuk! Louvre, Notre Dame, lekker slenteren door Montmartre, super:) Wat ik zelf erg leuk vond is de gratis tour van Sandeman http://www.newparistours.com/daily-tours.html, waarbij ze niet saai gaan lopen vertellen wanneer welk gebouw is neergezet maar je echt Parijs laten beleven. Het is gratis, maar een paar euro in de pet na de tour wordt gewaardeerd, en is het ook zeker waard! Een paar keer per dag kun je je op een plein verzamelen en ga je mee, aanmelden is dus niet nodig. Ik heb via hun ook de Versaille tour gedaan, ook fijn en de treinkaartjes zijn inbegrepen. Je moet daar ook zeker naar binnen gaan (spiegelzaal, moooooi!). Veel plezier!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 13:42

Bedankt voor alle antwoorden!

Heeft iemand hier toevallig ervaring met kaartjes kopen voor de Eiffeltoren in Parijs zelf?
Ik zat namelijk op de website te kijken, maar ze hebben alleen nog maar kaartjes om 09.30 op zaterdag. Kan iemand mij vertellen of ze dan nog wel kaartjes hebben voor ergens in de middag? Of is het als het uitverkocht is op de website ook echt op? :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:27

Misschien een banketstaaf vraag maar hoe oud ben je? Voor veel dingen zijn er als je aan de kassa komt kortingen voor bepaalde leeftijden (dacht onder de 25). Moet je even opzoeken/naar kijken! Aan de kassa zijn altijd kaarten, rij gaat snel en de lift, tjah daar moet je even op wachten haha (of je moet met de trap willen :=

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 15:10

Ik ben 21. :)

Bedankt voor je reactie! Ik wist namelijk niet of uitverkocht op de website ook uitverkocht betekende aan de kassa. Met de trap vind ik in dit geval geen goed idee haha!

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:21

Vorig jaar ben ik naar parijs geweest en echt een heleboel dingen gezien en alleen in de eiffeltoren wat bij hoeven te betalen en zelfs daar nog korting. Als jongere/ student mag je veel gratis in :)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 21:55

Is er iemand die mij kan helpen met de kaartjes voor Parijs? Als ik een 10 rittenkaart koop, zit ik dan ook verbonden aan zones? Of is dit voor elke zone geldig? Kan je ook met je bankpas betalen bij zo'n automaat of alleen met muntgeld/creditcard?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:04

Citaat:
Het ticket t+ is geldig voor praktisch het gehele openbaar vervoer in Parijs waaronder:voorbeeld van een openbaarvervoerkaartje Parijs
alle metro's en de funiculaire van Montmartre
de RER (RATP en SNCF) binnen Parijs
de bussen van de RATP in Parijs en de buitenwijken

Een kaartje is geldig voor een enkele reis door Parijs. Dit zijn de prijzen (per 1 januari 2014):

1 kaartje: € 1,70
Carnet (boekje met 10 kaartjes): € 13,70
Carnet voor kinderen t/m 9 jaar: € 6,85

Blijf je meerdere dagen in Parijs en ga je veel gebruik maken van het openbaar vervoer? Dan kan een ParisVisite kaart handig en voordelig zijn. Deze kaart is er voor 1, 2, 3 en 5 opeenvolgende dagen en is geldig voor het gehele openbaar vervoersnetwerk van de stad. Dat zijn de Metro, RER- treinen, bus, tram, de banlieuetreinen van de SNCF, de Funiculaire van Montmartre, Montmartrobus, Noctilien en de bussen van het netwerk Optile. De prijs van jouw ParisVisite kaart is afhankelijk van het aantal dagen en de gekozen zones (van 1 tot 3 of 1 tot 6). Zone 1-3 is voldoende voor de gehele binnenstad, zone 1-6 is ook geldig voor Disneyland Resort Paris (zone 5), het Kasteel van Versailles (zone 4) en de vliegvelden Charles de Gaulle (zone 5) en Orly (zone 4).

Prijzen ParisVisite zone 1-3 (per 1 januari 2014)
1 dag: volwassenen € 10,85 kinderen t/m 11 jaar € 5,40
2 dagen: volwassenen € 17,65 kinderen t/m 11 jaar € 8,80
3 dagen: volwassenen € 24,10 kinderen t/m 11 jaar € 12,05
5 dagen: volwassenen € 34,70 kinderen t/m 11 jaar € 17,35

Prijzen ParisVisite zone 1-6 (per 1 januari 2014)
1 dag: volwassenen € 22,85 kinderen t/m 11 jaar € 11,40
2 dagen: volwassenen € 34,70 kinderen t/m 11 jaar € 17,35
3 dagen: volwassenen € 48,65 kinderen t/m 11 jaar € 24,30
5 dagen: volwassenen € 59,50 kinderen t/m 11 jaar € 29,75

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 22:08

Ah dank je wel! Heb google afgezocht maar waarschijnlijk net de verkeerde zoekwoorden gebruikt!
Wij gaan namelijk een 10 rittenkaart kopen. Mocht je niet genoeg hebben, kunnen we altijd nog bijkopen.

Weet je toevallig of je ook met je pinpas kunt betalen? In andere landen kan ik namelijk wel geld opnemen, maar niet pinnen. Ik heb namelijk geen creditcard. Als je dus alleen met creditcard kunt betalen moet ik even zorgen dat ik genoeg (los)geld heb. :)

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:11

De klassiekers moet je tijdens de eerste keer in Parijs zeker wel doen (Eiffeiltoren, Montmartre, ...)! De Montparnasse vind ik ook wel de moeite, het uitzicht dat je vanboven hebt is erg mooi! Zeker om 11 uur 's avonds, dan knipperen alle lichtjes van de Eiffeltoren 5 min. lang. ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:11

Yup, pinnen kan sowieso, en ook contant/muntgeld wordt geaccepteerd :j Maar, ligt dat dan niet aan je betaalpas?
Hou er wel rekening mee, dat je met de metro veel minder van de stad ziet dand at je met de bus gaan :j

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 22:15

In Londen kon ik namelijk alleen geld uit de pinautomaat halen, maar bijv. pinnen net zoals hier in de supermarkt kon ik niet, helaas.. :n

Bedankt voor de tip Babeau; die ga ik zeker onthouden!!

Goed dat je het nog even aangeeft Celiieen. Ik ga me ook even inlezen in de bus!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:22

Als je op woensdag of vrijdag in Parijs bent is het misschien leuk om 's avonds naar het Louvre te gaan. Op deze twee dagen is het Louvre tot kwart voor tien open en veel rustiger dan overdag. :D
Wat ook heel gaaf is om rond zonsondergang op de Eifeltoren te staan. Hou er wel rekening mee dat het een flinke tijd kan duren. Weet niet hoe druk het nu is, maar in de zomer duurt het al snel een uur voordat je een kaartje hebt en boven bent. :)

En als je van Engelse boeken houdt is Shakespeare & Co. ook absoluut een aanrader. Zit praktisch naast de Notre Dame. :)