welke dierentuin vind je het best/leukst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

welke dierentuin vind je het best/leukst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 10:41

Ik weet dat er nogal wat mensen tegen dierentuinen zijn, maar dan toch de vraag welke dierentuin vind jij het best of leukst en waarom?

Ik vind het bijvoorbeeld toch fijn voor circusberen dat ze terecht kunnen in het berenbos in ouwehands.

In artis vind ik zelf de wildkooien(iig van de leeuwen) veel te klein.

Voor zo ver ik het me kan herinneren heeft gaia zoo wel grote verblijven.

Heeft iemand ook ervaring met blijdorp?

DShots

Re: welke dierentuin vind je het best/leukst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:47

Blijdorp vind ik het leukst, het is lekker groot!

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:47

ouwehands vind ik zelf een mooie dierentuin maar sommige verblijven vind ik net iets te klein, al met al wel mooi
beekse bergen vind ik ook helemaal top.. de dieren lopen er op hun stuk grond en zien der allemaal goed uit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:50

Ik vind Gaiazoo prachtig :) mooie, grote, natuurlijke verblijven en dieren die zich er zichtbaar thuis voelen. Wel vind ik dat de prijzen en service er de laatste jaren flink op achteruit zijn gegaan.. Vroeger kon je er lekker eten voor een normale prijs.. laatst kocht ik een chocomel en kreeg een half vol kopje voor een belachelijke prijs :n en al het vega eten is van de kaart gehaald..
Maar voor de dieren is het een prachtige dierentuin.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 23-02-14 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:50

Qua grote dierentuin vind ik Ouwehand, Burgers zoo, Gaia Park, Dierenpark Emmen en het Safaripark wel erg leuk. Hoewel ik Artis ook erg gaaf blijf vinden en het knap vind hoe ze het toch voor elkaar krijgen de dieren meer ruimte te geven. Ook de katachtigen gaan meer ruimte krijgen.

Kleinere parken zoals Avifauna en Overloon kan ik ook zeker aanraden.

Afrader vind ik Aquazoo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:52

Blijdorp en Emmen. Burgers Zoo is ook mooi.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 10:53

Ik vind tot nu toe burgers zoo wel het mooiste voor bezoekers met die hele jungle binnen.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:54

Emmen vind ik geweldig maar dat komt omdat ik graag naar nijlpaardeb kijk. Ook ouwehand vind ik leuk maar de wissel vind ik echt niks

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:10

Blijdorp is als park mooi opgezet ja, maar ik heb er nog nooit een blij dier gezien. Alles staat te weven en heeft frustraties.
Wat een verademing vond ik Gaia Park en Ouwehands waar alles lekker rondloopt en vooral ook.... met elkaar speelt! Dat zie ik liever dan een mooi park waar niets gebeurt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:12

Telt apenheul ook als dierenpark? De apen die daar wonen hebben het best goed voor elkaar denk ik.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:15

antje_vip schreef:
Telt apenheul ook als dierenpark? De apen die daar wonen hebben het best goed voor elkaar denk ik.

Vind je? Ik werd daar heel verdrietig van die grote apen achter het glas ;(

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:18

Beekse bergen vond ik wel heel leuk, andere dierentuinen ook maar ben volgens mij overal geweest dus die kan ik echt niet meer uit elkaar houden. :')

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:23

Ik vind het hele instituut dierentuin maar niks en wat mij betreft mag er een uitstervend beleid op zijn. Hoop dat er ooit nog eens iemand een prachtige 3D dierentuin maakt. Dan ben ik de eerste die er heen gaat.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:29

Emmen :D maar dat is dan ook best dichtbij.
Laatst waren we ergens anders, en vandaar kon je de leeuwen zien. Het park was dicht, maar zo konden wij nog een beetje kijken. Erg mooi gezicht, ze waren lekker aan het spelen! ;D

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:34

JJane schreef:
Ik vind het hele instituut dierentuin maar niks en wat mij betreft mag er een uitstervend beleid op zijn. Hoop dat er ooit nog eens iemand een prachtige 3D dierentuin maakt. Dan ben ik de eerste die er heen gaat.

Shake hands :j Ik kan echt niet met plezier in een dierentuin rondlopen :n Ga er dus niet naartoe. Maar ik hou dan ook niet van paarden in stallen, vogels in kooitjes, katten die binnen worden gehouden etc...

Ryomieko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:43

Op zich vind ik de dierentuin in Amersfoort leuk, die is zo dichtbij, alleen zo verschrikkelijk duur om eventjes naartoe te gaan (vind altijd leuk
om dieren te fotograferen)

En dan vond ik nog een dierentuin in Tsjechie erg leuk, Zoo Dvůr Králové, (goed, daar kan je helemaal niet 1,2,3 heen) maar
toen we de prijzen zagen, dan kon ik elke week wel naar de dierentuin, als ik nu omreken naar euro's is volwassenen (15+)
4,37 p.p. :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:45

Saroanda, Dan moet je eens naar het gaiapark gaan :) daar zit niet een dier in een kooitje :) het is er wel wat saaier misschien omdat een aantal dieren vaak verscholen zitten, maar dat maakt het juist ook weer mooi. Echt prachtige buitenverblijven hebben ze daar :j en nooit een dier gezien dat stereotyp gedrag vertoont :)

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 11:51

Ik vind Artis wel zo verschrikkelijk. Ik kon daar echt niet leuk diertjes kijken potverdrie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 13:27

Ryomieko schreef:
Op zich vind ik de dierentuin in Amersfoort leuk, die is zo dichtbij, alleen zo verschrikkelijk duur om eventjes naartoe te gaan (vind altijd leuk
om dieren te fotograferen)

En dan vond ik nog een dierentuin in Tsjechie erg leuk, Zoo Dvůr Králové, (goed, daar kan je helemaal niet 1,2,3 heen) maar
toen we de prijzen zagen, dan kon ik elke week wel naar de dierentuin, als ik nu omreken naar euro's is volwassenen (15+)
4,37 p.p. :')

Ik vind dierentuinen inderdaad ook wel prijzig, maar daarbij heb ik wel het idee dat een groot deel naar de dieren gaat attractieparken zijn nog duurder en een dierentuin zorgt ook voor een hele dag vermaak.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 20:48

In Nederland Burgers Zoo, kan inderdaad niet tegen het stereotype gedrag wat je bij dieren in bv dierenpark Amersfoort veel ziet.

In het buitenland met afstand het tierfreigelände in het Beierse woud. Maar dat valt eigenlijk niet echt in de categorie dierentuin. Dat zijn zeer groot opgezette (meerdere ha's) verblijven, waar je soms wel uren zit te wachten om een dier te zien ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:39

Ik wil eens naar engeland naar Chester zoo , ik kom graag in Burgers Zoo als het kan en veel zuidelijker is geen doen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:42

Gaia zoo, wat een dom park. Is bij mij om de hoek, maar vind het een verschrikking, wandelpark.
Wij gaan altijd naar Duisburg. Dolfijnenshows, goedkoop, geen sluitingstijd, nachtdieren komen fijn uit hun hok als het donker wordt. ;)

Edit: En niemand die zeurt als je over de leuning hangt en een Giraffe aait, of een neusbeertje, of een schildpad...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:45

xSlvna schreef:
Gaia zoo, wat een dom park. Is bij mij om de hoek, maar vind het een verschrikking, wandelpark.
Wij gaan altijd naar Duisburg. Dolfijnenshows, goedkoop, geen sluitingstijd, nachtdieren komen fijn uit hun hok als het donker wordt. ;)

Edit: En niemand die zeurt als je over de leuning hangt en een Giraffe aait, of een neusbeertje, of een schildpad...

Ik hoop toch echt dat dit geen serieuze post is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:49

Om welk deel Tulandro?

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:50

mijn ouders zijn nog echt van de "oude stempel" toen wij ze ooit een meenamen naar dierenpark Overloon hebben ze de dag dan hun leven gehad..zij hadden echt nog een beeld van dieren in te kleine verblijven als je het over een dierentuin had....ze vonden het GEWELDIG...