beginnend backpacker waar beginnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sMieke

beginnend backpacker waar beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 16:19

Hallo allemaal,

Omdat vriendlief totaal niet houd van alles wat maar enigszins actief is.. (en ikke dus wel) en ik komende vakantie (heel 2014) een vrije planning heb, ben ik mij aan het oriënteren op een vakantie die ik altijd al heb gewild maar die in de toekomst waarschijnlijk nooit meer gebeurd.
(wegens eigen bedrijf, settelen, vrienden met kinderen enz.)

Het liefst zoveel mogelijk zien, (backpacken, trail.) Met een leuke reisgenoot
(ik ben geen held in mijn eentje)
Max een maand.

zijn er mensen die ook plannen hebben, tips of dezelfde ideeën hebben?
of misschien zelfs wel een reisgenoot zoeken? (ikzelf ben in april 23 en ik ben boerin van beroep)

RelarDevi

Re: beginnend backpacker waar beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:37

Backbacken is echt ontzettend leuk!!

Waar wil je gaan backpacken?

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 16:40

Ik heb eigenlijk nog erg weinig van de wereld gezien dus alles is nieuw haha.
thailand lijkt me een beetje griezelig maar wel heel mooi.
het word wel een ''once in a lifetime experience'' dus ik moet het nog allemaal wat concreter maken.

ik zou graag olifanten zien enzo. (ben wel een dierenfreak)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:42

Thailand is gaaaaaaf!
Ik heb dan wel niet gebackpackt, maar wauw, wat een land. Ik ben 3.5 week geweest met ouders+zus, echt super mooie dingen gezien en m'n ogen uitgekeken.
Wij hebben geen olifanten gezien (alleen in zo'n park), wel wilde olifanten gehoord en heel veel wilde apen gezien :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:48

Thailand is inderdaad heel erg leuk, en je zult er niet gauw alleen zitten (veeeel toeristen en backpackers) het is er heel erg veilig en als vrouw alleen ook goed te doen. Het is natuurlijk ook erg goedkoop. Wil je wat ongerepter gaan zou ik naar bijv. Vietnam of China gaan, maar Thailand is als beginner wel heel erg gaaf :) Ik ben er 3 maanden geweest en heb best veel van het land gezien dus alsj e daar vragen over hebt dan mag je rustig PB'en.

als ik nu zelf zou gaan backpacken zou ik echter naar Nieuw Zeeland gaan, maar dat is dan wel een heeeeel ander kostenplaatje :)

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 17:02

ja het is ook een afweging of ik echt voor vakantie/stedentrip ga of ook werk ga doen dmv bijv workaway.
er zijn zat plaatsen waar je als boerin gevraagd word haha.
maar als ik mijn budget rond heb dan kan ik die afweging misschien makkelijker maken.
je hoort over thailand meestal de enge dingen, pas als je je erin gaat verdiepen.. gaat er een wereld voor je open :D

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:04

Wij gaan in april/mei een maand backpacken in Sri Lanka. Sri Lanka is zeer geschikt om te backpacken (ook voor 'beginners'); klein, goed vervoer, geen probleem om op de bonnefooi bij een guesthouse binnen te wandelen, goedkoop. En niet te vergeten, práchtige natuur. Zie ook onze site http://vanwisse.nl/srilanka/. Ook het eten is er fantastisch lekker. En veel gebieden zijn nog niet erg toeristisch.
Laatst bijgewerkt door Isegrim op 19-02-14 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:04

Mijn moeder had alles geregeld, dus had eigenlijk werkelijk geen idee haha.
Maar, het is me goed bevallen. Behalve Bangkok, dat vond ik vies en stinken enzo..
En nog een aantal kleine dingetjes, maar is natuurlijk allemaal smaak gebonden, ik ben nogal een tutje wat dat betreft en vind dingen al snel vies/eng en ik hou niet van insecten en andere viezen beesten :o

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:06

Als het je om dieren gaat, kan ik Sri Lanka echt heel erg warm aanbevelen. Is één grote dierentuin. Een groot deel van het land bestaat uit nationale parken. En je kunt er ook whalewatchen en snorkelen (Pigeon Island, bijna garantie op Black Tip Reef Sharks!).

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:07

India! Zeker een aanrader :D
Vorig jaar geweest voor 2,5 week en dat is veel te kort.
Echter weet ik niet of het heel geschikt is voor beginners maar als je met een soort organisatie gaat moet dat wel te doen zijn.
Ik ben naar Chennai (Madras) geweest en toen door naar Pondicherry. Paar dagen Ooty (andere kant).
Prachtig mooi daar en ik vind erg leuke mensen. Geen moment onveilig gevoeld.

Maar het is wel een beetje persoonlijk. Ik zou wel naar Thailand willen maar niet naar de touristische plekken.
Dat heb ik dus in India ook niet gedaan. Echt had ik wel wat contacten met lokals via een vriendin wat het al wat veranderde.

Heb je zelf geen top 5 lijstje van landen?
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 19-02-14 17:11, in het totaal 2 keer bewerkt

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 17:08

dankje! sri lanka had ik nog niet aan gedacht! maar ik neem het zeker mee! klinkt erg goed!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:09

Als eerste bestemming en om echt te backpacken zou ik India niet direct aanraden, ook qua veiligheid niet.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:10

sMieke schreef:
dankje! sri lanka had ik nog niet aan gedacht! maar ik neem het zeker mee! klinkt erg goed!

Ik ben absoluut verliefd op dat land, het is een paradijs. En het is er veilig, ik zou er zonder problemen in mijn uppie durven gaan backpacken.

NIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:34

Klinkt misschien iets minder bijzonder maar Turkije is het ideale backpack land voor beginners...

Oke, er zijn geen olifanten maar wel prachtige natuur, enorm afwisselend landschap, heerlijk eten, hartstikke veilig en heel heel heel vriendelijke mensen. Oh ja en goedkoop. Beter gezegd, de mensen zijn zo gastvrij dat je de helft van je reis niet mag betalen...

Tot in alle kleine gehuchtjes rijden busjes. Als je een halve duim opsteekt heb je een lift en ook al verstaat niemand in de hele omgeving een woord Engels, ze doen alles om je te helpen. En oh ja, mannen staat uiteraard voor je op in de bus. Sterker nog, als je een busticket boekt mag er geen man op de stoel naast je worden ingepland haha.

Van zoutvlaktes tot chimneys tot zwarte zee, van bergen met ongerepte natuur tot paradijsjes bewoont door hippies aan de middellandse zee, van bananenplantages met kastelen ertussen tot 'aziatische steden' met afgeladen paarden- en ezelkarretjes..

Gratis campings in de meest prachtige ruïnes.. Ik heb er deze zomer 3,5 weken gebackpackt en kan niet wachten om terug te gaan en mijn reis voort te zetten. Camperen is trouwens echt een aanrader.. Je staat of op het strand, of onder bananenbomen, of naast eeuwenoude ruïnen en als er Turken bij je in de buurt kamperen, ben je gegarandeerd van traditionele thee, ontbijtjes, kampvuurtjes en zelf gevangen vis.

Voordeel: zowel vlucht als verblijf super goedkoop. (Als je tenminste alle toeristische oorden overslaat maar het land is zo groot dat, dat niet moeilijk is)

pascal8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:20

Ik zou ook voor Thailand kiezen. Het is gewoon een heerlijk land om te backpacken, zeker als je er nog geen ervaring in hebt.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:23

Zuidoost azie, ideale "beginners" backpack landen!(thailand, laos, cambodja, vietnam etc. )

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:26

Regel 1 voor backpacken.
Koop een goed passende rugzak :D
(ik heb dat ding vervloekt en was bijna in staat om 'm in het water te gooien)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:47

Thailand is top! Ik ben in 2011 voor het eerst alleen op reis geweest, 4 weken Thailand, en ga nu terug voor 23 dagen! :) Weer alleen.

mijn reisverhaal van toen is te lezen op:

www.esthereveline.gaatverweg.nl

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 23:47

bedankt voor de reacties! ik ga in juni naar Iceland of Spanje voor 2 weken om mijn eerste ervaring in mn uppie op te doen en dan later in aug/sept nog een maand verder weg is de planning.

thailand, canada, new zealand.. trekken mij wel erg.
volgend jaar heb ik waarschijnlijk wel een reisgenootje :D

edit: wat een super leuk reisverhaal!! heb me bij het eerste stuk al doodgelachen met je waspoeder en boze engelsen _O-

''Tijdens onze lunch, in een tentachtig restaurantje, besloot ik eens naast Irene “who’s, nou ja je weet het nu wel” te gaan zitten. Ze begon direct over de big banana’s in Holland, waarop ik haar van repliek gaf dat alle banana’s in Holland groter zijn, vooral het fruit. Waarop Irene zich bijna verslikte in haar Ananas.'' _/-\o_ _O- _O- _O-

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:06

Ha, ja maar het was ook echt zo ontzettend leuk... Persoonlijk denk ik dat je in Spanje of Ijsland veel minder plezier gaat hebben, omdat je daar meer "alleen" bent...

Dat heb ik ervaren tenminste, want ik heb al best wat alleen gereisd. succes!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:34

Oh ik hou ook van trekken! Hoeft niet meteen heel lang/ver te zijn maar geniet er wel van. Wij gaan meestal gewoon naar de Ardennen, eerst met de trein en dan gaan stappen. Hebben een klein budget, vandaar :Y)
Kroatië lijkt me machtig, hele mooie natuur, rustig land en aan de Middellandse zee.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:08

essiedepessie schreef:
Ha, ja maar het was ook echt zo ontzettend leuk... Persoonlijk denk ik dat je in Spanje of Ijsland veel minder plezier gaat hebben, omdat je daar meer "alleen" bent...

Dat heb ik ervaren tenminste, want ik heb al best wat alleen gereisd. succes!

hier sluit ik me bij aan. In bijv. Thailand stikt het van de backpackers waardoor je eigenlijk nooit alleen bent.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 23:57

ja klopt, het is ook een soort pre test haha. om nu gelijk in het diepe te springen in thailand.. ben toch niet echt zon held haha. ijsland en spanje is via workaway

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 01:17

essiedepessie schreef:

Er zijn ook mensen die dat juist fijn vinden. :)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 07:55

Kan ja, ik vond het ook niet erg, maar dat was wel mijn ervaring :)