Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yasmine schreef:Ik bedacht me door je reactie dat ik eens les heb gehad van een Belgische die tijdelijk hier was maar eigenlijk in Japan woont en daar aan een universiteit werkt, ik heb haar dus maar een mail gestuurd. Viavia is inderdaad meestal het handigste dus hopelijk levert het iets op.Ik weet niet of er in Japan nood aan is, maar misschien kan je Engelse les oid gaan geven? Of misschien kan je ergens aan een universiteit aan de slag aangezien je toch net afgestudeerd bent? Hebben je proffen van Japanologie geen contacten daar? Ik zou toch kijken naar wat je skills zijn: talen, ervaring met de universiteit/onderwijs, kennis van verschillende culturen. Zo'n dingen kunnen ze altijd gebruiken aan universiteiten, voor uitwisselingsprojecten (kijk eens naar EF?) enz. Of misschien iets toeristisch, waar je de Japanse cultuur begrijpelijk maakt voor Westerse toeristen? Bv. toeristenbureau in een stad, rondleidingen geven.
Ik zou eens viavia proberen, zo gaan die dingen altijd. Mensen die jou persoonlijk kennen zijn ook de beste om je aan te prijzen bij anderen. Dus kijk eens of je vrienden in Japan je niet kunnen helpen, zij kunnen sowieso ter plaatse eens rondvragen.
takkie_muis schreef:Ik weet het zo direct ook nietGaaf Okamie! Kan je nog herinneren maar geen idee welk topic XD
Ik volg
Kedevr schreef:Ik vind het idee alleen al spannend maar ik vind dat ik dit moet doen en dit is het ideale moment.Stoer zo alleen naar een ver land!
SpikkelFire schreef:Ik denk inderdaad ook dat het meeste op voorhand plannen het beste is zodat ik weet waar en bij wie ik terecht kom. Het openbaar vervoer is inderdaad goed georganiseerd dus in principe zou dat makkelijk te regelen moeten zijn.Spannend hoor! Japan lijkt me ook erg leuk.
Waar ik als eerste aan denk ik als ik jou verhaal lees, is dat als je niet alleen wilt zijn je toch wel veel moet gaan plannen. Anders kom je misschien voor teleurstellingen te staan en ben je alsnog tijd alleen aan het doorbrengen.
Tweede is; hoe zit het met een visa? Kan je zolang als toerist naar Japan? En let er op wat ze verstaan onder werken, vaak is WOOFFen of vrijwilligerswerk dat namelijk ook al (ook tegen kost en inwoning). Dus dat zou ik goed gaan uitzoeken.
Verder ook een goede reisverzekering uiteraard
Ik zou voor jezelf goed op een rijtje zetten wat je daar wilt gaan doen en in wat voor gezelschap. Van de ene plek naar de andere plek reizen lijkt mij (ben er nooit geweest dus kan er niet over oordelen, maar heb wel veel reisinformatie over Japan gelezen) vrij makkelijk daar.
Woogy schreef:Dat kan ik mij goed voorstellen. Ik ben er 5 weken geweest toen ik 17 was. Dat was via een organisatie die alles voor mij regelde maar ik voelde mij in het begin toch echt overrompeld. En toen ik terug was in België heb ik mij in het begin heel erg geïrriteerd aan ons chaotisch openbaar vervoeropenbaar vervoer is super op japan, enige is...wees niet bang voor volle treinen
Ik vond 2 weken japan in m'n eentje vrij heftig, vooral omdat de cultuur zo vreselijk anders is dan het westerse.