Hoeveel kg bagage meenemen? (vliegtuig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Carr_friesje

Hoeveel kg bagage meenemen? (vliegtuig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 14:19

Hallo Bokkers.

Ik ga 1 mei t/m 11 juli naar Spanje voor m'n stage. Dit zijn dus 10 weken.

Dit word mijn eerste keer vliegen dus ik heb géén idee hoeveel kg bagage ik bij moet boeken.
We vliegen met transavia en hebben 10kg gratis handbagage p.p.

Wie heeft er ervaring met reizen en hoeveel kg bagage nemen jullie mee?
Ik heb hier een huge koffer staan die leeg al 12kg weeg :') maar weet niet of dat zo handig is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:20

Edit: Niet goed gelezen :)
Kun je zelf wassen op je stage?
Ik neem voor drie weken naar een koud land zelfs maar 14 kg mee, dus ik ben niet zo'n goed ijkpunt :=

Hier staan de tarieven en het bedrag voor overbagage: http://www.transavia.com/hv/main/service?id=ruimbagage
Ik zou zeggen, maak een lijst met wat je mee wil nemen, pak het in, zet het op de weegschaal en voeg 2kg speling toe en dit zou ik er bij kopen ;)
Laatst bijgewerkt door Mootje op 27-01-14 14:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Linnie050

Re: Hoeveel kg bagage meenemen? (vliegtuig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:21

Volgens mij is transavia 20 kg.

En je handbagage mag ook maar bepaalde afmetingen hebben.
Mootje zal zo wel met de link komen.
Je kan op de transavia site kijken.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 14:22

ik weet hoe het zit met bagage bijboeken, maar ik heb geen idee hoeveel kg ik meeneem en dus bij moet boeken :P

Daarom vroeg ik ervaringen van mensen die lange reizen gemaakt hebben hoeveel kg die gemiddeld meenemen

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:22

Over het algemeen is de standaard baggae die je mee mag nemen 20kg. Daarnaast kun je vaak nog van te voren 20 kg bij boeken. Dit is goedkoper dan bijbetalen voor overbaggage. Echter zijn er ook steeds meer maatschappijen met hele goedkope tickets waarbij je dan niet standaard ruimbaggae mee mag nemen en hier extra voor moet betalen.
Als je 10 weken weg gaat, is mijn ervaring dat je toch wel snel aan die 40 kg komt hoor ;)
Maar even je maatschappij bellen hoe of wat dan verder!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:26

ik vlieg altijd via KLM en krijg altijd gratis 23kg mee aan ruim bagage en 12kg aan handbagage. Zelf gebruik ik die 23kg ruimbagage altijd! Het is misschien niet allemaal gebruikt aan kleren, maar ook aan leuke dingetjes dat je ziet in het andere land. Zo hoef je niet zo nauw te letten of je het kunt meenemen of niet.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:26

Je nemt makkelijk té veel mee hoor!
Ik ben geemigreerd van NL naar Egypte (voor 1 jaar) en had zo'n 35 KG bij me, Daarna van Egypte naar Bali (voor twee jaar) zo'n 40 (:o), maar van Bali weer terug naar Egypte (voor drie jaar) had ik m'n lesje geleerd, en had ik aan 30 KG genoeg!
Veel kan je daar ook kopen, dingen als verzorgingsproducten enzo dus.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:29

kehdra schreef:
Veel kan je daar ook kopen, dingen als verzorgingsproducten enzo dus.

Ja, mee eens! Dat zit bij mij dus wél in mijn 40 kg die ik met gemak mee neem als ik 8 tot 10 weken weg ga. Dan gaat echt alles voor die periode mee...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:32

Loetie84 schreef:
Over het algemeen is de standaard baggae die je mee mag nemen 20kg. Daarnaast kun je vaak nog van te voren 20 kg bij boeken. Dit is goedkoper dan bijbetalen voor overbaggage. Echter zijn er ook steeds meer maatschappijen met hele goedkope tickets waarbij je dan niet standaard ruimbaggae mee mag nemen en hier extra voor moet betalen.
Als je 10 weken weg gaat, is mijn ervaring dat je toch wel snel aan die 40 kg komt hoor ;)

je moet vanaf dit jaar per zoveel kg betalen, wij hebben 20 kg geboekt voor 2 volw en 1 kind. neem nooit zoveel mee, was het altijd in de wasbak even uit en dan kan het drogen en weer opnieuw aan.

dus vanaf 20 bijbetalen is niet meer van toepassing

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:47

StalNollie schreef:
Loetie84 schreef:

je moet vanaf dit jaar per zoveel kg betalen, wij hebben 20 kg geboekt voor 2 volw en 1 kind. neem nooit zoveel mee, was het altijd in de wasbak even uit en dan kan het drogen en weer opnieuw aan.

dus vanaf 20 bijbetalen is niet meer van toepassing

Kan inderdaad zijn dat dat vanaf dit jaar veranderd is, maar vorig jaar verschilde het iig nog heel erg per maatschappij.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:52

Voor zes maanden backpacken had ik 13 kg mee :') Voor mijn stage van zeven maanden had ik 25 kg ruimbagage mee, maar dit was al te veel. Als ik jou was, zou ik 15/20 kg bijboeken. Beetje handig inpakken en shampoo etc. kun je in Spanje wel kopen.

Ontzetttend tof trouwens dat je daar stage gaat lopen! Alvast veel plezier. :)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:56

Voor 4 maanden Amerika had ik zo'n 40 kg mee :').
Op de heenreis had ik ook wel verzorgingsproducten, zoals shampoo, make up etc mee. Daarnaast had ik ook handdoeken, matrashoes en een kussensloop mee. Op de terugweg niet, toen zat alles vol met kleding, schoenen en noem maar op :)).

Het ligt ook een beetje aan het weer. Nu zit jij voornamelijk in de zomermaanden en dat scheelt natuurlijk ook een hoop qua plek en gewicht. Sowieso is het een aanrader wel wat warme kleding mee te nemen maar je hoeft toch niet zoveel mee te nemen.

Ik ging van augustus tot en met december, dus dan heb je zowel zomer als winterkleding nodig.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:58

Wij zijn met emirate gevlogen en mochten 30 kilo meenemen.
3 jaar terug voor 5 weken australie.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 15:03

Ik wil sowiezo m'n eigen kussen meenemen i.v.m. nekklachten, en ik moet ook werkschoenen etc. meenemen en die zijn ook best zwaar.

Alvast bedankt voor alle reacties :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:08

carr_friesje schreef:
Ik wil sowiezo m'n eigen kussen meenemen i.v.m. nekklachten, en ik moet ook werkschoenen etc. meenemen en die zijn ook best zwaar.

Die doe je dus niet in je tas, maar die trek je aan in het vliegtuig ;)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 15:09

Zo zaten wij inderdaad ook al te denken :')
Onze hele voorraad kleding aantrekken waardoor we als een stel Eskimo's in het vliegtuig zouden zitten :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:11

carr_friesje schreef:

Inderdaad, je werkschoenen aantrekken!

Je moet inderdaad per 1 januari dit jaar betalen voor alle bagage die in het ruim mee gaat. Standaard was voor Europese vluchten altijd 20 kg. Bijna iedereen krijgt voor een vakantie zijn spullen daarin gepropt, dus ik denk als je die 20 kg aanhoudt dat je een eind komt hoor :j. Moet je verder nog andere/zware kleding meenemen voor je stage? Kan je bijvoorbeeld gewone kleding aan naar je stage?

Ik zou zelf voor 20-25 kg gaan :j

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:13

Ik ben 2 jaar geleden naar Amerika geweest, de planning was ook dat ik drie maanden ging. Ik heb uiteindelijke alles in 1 koffer plus handbagage mee kunnen nemen. Hier zaten dus ook 2 paar rijlaarzen en oa een cap bij. Nu moet ik wel zeggen dat ik wel in de planning had om daar kleding te kopen en dan een koffer er bij te nemen voor de terugreis.
Trek inderdaad de zware/veel ruimte in beslag nemende dingen aan.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 15:14

Ik kan wel gewone kleding aandoen, heb al heel wat goedkope, simpele shirtjes ingeslagen.
We gaan ook buitenritten maken dus m'n cap en joppers neem ik ook mee, joppers kan ik tijdens de stage evt. ook gebruiken.

camera en laptop, etc. prop ik wel in m'n handbagage.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:20

Ik vond het bedrag overigens wel meevallen. Wij hoeven iig niet de prijzen te betalen die hierboven genoemd worden in een link. Wij hebben voor 20 kg heen en terug 16 euro per persoon betaald. Volgens mij was 25 kg 20,- per persoon voor heen en terug. Ik vind dat het wel waard :j

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:42

Voor 4,5 maand Australië had ik aan 20 kg ruimbagage en 10 kg handbagage genoeg. Dingen als je favoriete tandpasta/shampoo verkopen ze daar ook wel, die zou ik dus niet meenemen.
Op de heenweg heb ik de zware spullen in mijn koffer gedaan, op de terugweg deed ik die dan wel aan, waardoor ik op toen net wat extra ruimte en gewichtslimiet over had voor de dingen die ik daar had gekocht.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:45

Tip: neem oude, versleten kleren mee zodat als je souvenirtjes oid meeneemt je oude kleren weg kunt gooien om plek te maken voor je nieuwe spulletjes.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:47

Lees de voorwaarde voor je handbagage ook even goed door. Op mijn terugvlucht was de regel namelijk dat mijn handbagagekoffertje maximaal 7 kilo mocht wegen, maar dat ik daarnaast ook één laptoptas of één handtas of één cameratas mocht hebben waarvan het gewicht niet was gelimiteerd.
Hulde aan de luchtvaarmaatschappij, want mijn laptop+tas+alles wat er verder nog in paste was zeker een kilo of 8 en niemand heeft die tas ooit gewogen.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:50

Handbagage kun je vaak inderdaad twee stuks mee nemen.
Op de heenweg had ik 1 stuk handbagage, op de terugweg 2. Had zo'n weekendkoffertje en een rugtas.
Minder handig was dat ik daarnaast nog twee grote koffers had :'). Altijd handig als je in je eentje reist haha, zit er erg leuk uit.

Kleding en schoenen weggooien is idd ook een goede.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:07

Roulette_ schreef:
Lees de voorwaarde voor je handbagage ook even goed door. Op mijn terugvlucht was de regel namelijk dat mijn handbagagekoffertje maximaal 7 kilo mocht wegen, maar dat ik daarnaast ook één laptoptas of één handtas of één cameratas mocht hebben waarvan het gewicht niet was gelimiteerd.
Hulde aan de luchtvaarmaatschappij, want mijn laptop+tas+alles wat er verder nog in paste was zeker een kilo of 8 en niemand heeft die tas ooit gewogen.

Zo heb ik ooit ook eens 7 + 15 kilo aan handbaggage meekunnen nemen :+

shoenen aan, en m'n cap had ik aan de buitenkant van m'n handbaggage hangen, niemand die daar wat van zegt :+