Het voelt vreselijk raar om te beseffen dat mijn laatste 2 dagen nu ingaan en er moet nog zoveel gebeuren...
Afscheid nemen van zowel de paarden als mijn beste vrienden gebeurd donderdag.De zorg van de paarden is gelukkig in goeie handen, ze blijven gereden worden door een goeie vriendin van me.
Afscheid van mijn familie morgen.
Aight, nu denken de meesten, wat gaat er nu eigenlijk gebeuren (ookal zegt de titel het al)
Maar ik ga dus een jaar (23/08/2013-12/07/2014) in Mexico wonen/leven/naar school gaan, kortom het leven meemaken van een Mexicaanse jongere.
Ik verblijf in Palenque, Chiapas, in een gastgezin. Een mama met 5 kinderen waarvan er 2 al het huis uit zijn, 2 op universiteit zitten en de andere weet ik niet.
Ongeveer mijn leeftijd allemaal, dus dat is wel een pluspunt.
De mama houdt een winkeltje open en dat is eigenlijk alles wat ik weet.
Mijn vlucht en totale reistijd zijn lang en waarschijnlijk ook heel vermoeiend.
Vrijdag moet ik om 4u/4u30 opstaan en dan zit ik in de auto rond 6u om tegen 8u op de luchthaven van Zaventem te zijn.
Rond 11u is mijn vlucht naar Madrid en ben ik daar tegen 13u, waarna ik om 14u40 terug het vliegtuig opzit richting Mexico city, lokale tijd 19u20 (hier is het ondertussen al 2u20 'snachts) kom ik daar aan om mijn trip voort te zetten met een binnenlandse vlucht richting Villahermosa om dààr dan de bus te nemen richting Palenque.
Een hele onderneming dus, zie daar een beetje op tegen, maar vind het zooooooooooooo spannend

Hier zal ik regelmatig updates en foto's ed posten, dus ik zou zeggen, Stay tuned?

xx Silke