Een heerlijke week op Horse Ranch Du Haut Languedoc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mabotje

Een heerlijke week op Horse Ranch Du Haut Languedoc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 15:47

Begin juli heb ik weer een heerlijke week vakantie doorgebracht op Horse Ranch (voorheen: Western Ranch) Du Haut Languedoc in Z-Frankrijk. Inmiddels vaste prik voor mij om ze ieder jaar een week te bezoeken en te genieten van de paarden, prachtige natuur, te spelen met de koeien en rond te kunnen sjouwen met mijn camera. We hadden een súper leuke en gezellig groep! Ook deze week was het volle bak: 12 dames & 1 heer :D. De gelukkige heer was Jos (JosFoto op Bokt en zijn website http://www.picturelifestyle.com). Die heeft zich ook heerlijk uit kunnen leven met zijn camera. Geloof niet dat ie echt vakantie heeft gehad, want hij heeft geen minuut stil gezeten (en ook niet kunnen zitten trouwens) ;)
Op de dag van aankomst was het in het dorp prachtig weer, maar de ranch ligt op 1000m hoogte en toen we boven waren.... dik in de wolken.. mist en miezer...bummer :(!
Maar de vooruitzichten waren goed en de volgende dag was het dan ook prachtig weer en gelukkig niet te heet. Op zondag hebben we een korte rit van 2,5 uur gemaakt, om iedereen een beetje aan zijn paard en zadel te laten wennen, beugels op de goede lengte te krijgen, etc, etc. Op maandag een prachtige dagtocht gemaakt, klimmen en dalen, door mooie natuur, heerlijke galopjes gemaakt en een uitgebreide 3-gangen-lunch gehad bij een Auberge.

Op dinsdag ga je in groepjes zelfstandig op trail, met een kaart. Ook een nieuwe route dit jaar. Afgelopen jaren was het nog op eigen terrein, maar nu ga je echt het terrein af en in de omgeving rijden. Dat is toch heel anders dan met de hele groep hoor en ik vind het best wel bijzonder dat je het vertrouwen krijgt om met je paard op pad te gaan. Het is hartstikke leuk om die mogelijkheid te krijgen en iedereen heeft volop genoten.

Woensdag is een vrije dag maar Jos had deze dag al ingepland om fotoshoots te doen met diegene die daarvoor interesse en zin had.... iedereen dus :D
Het kwam nog goed uit ook, want laat het nou toch heel triest, nattig weer zijn die dag. Helemaal geschikt dus om lekker op de overdekte veranda en bij de paddock-stallen binnen foto's te maken in westernstyle. Jos ging met zijn lampenset aan de gang en ik liep af en toe in de weg en heb wat mee-geshoot. Zijn toch ook best nog wel leuke plaatjes uit gekomen, ik vond het hartstikke leuk om te doen én ik heb weer een heleboel van Jos geleerd.

Op donderdag werd er met de koeien gestoeid. Eerst cattle-drive op het land met de hele groep, daarna in 2 groepen en dan wel zo dat je elkaar onderweg tegenkomt, wat het extra moeilijk maakt om de 2 groepjes koeien bij elkaar uit de buurt te houden natuurlijk. Wat zijn/worden sommige mensen dan toch fanatiek!
's Middags wordt er aan team-penning in de grote buitenbak gedaan. Niet volgens de officiële regels, want dan krijg je nooit een koe in de pen natuurlijk, we zijn allemaal maar amateurs :) Gewoon 3 koeien de pen in zien te krijgen, dat is al moeilijk genoeg. Wat een lol! Heb je ze net voor het gat van de pen, glipt er tóch weer eentje tussen de paarden door en als je je dan concentreert op die koe, dan hebben die andere 2 dat ook meteen door en vertrekken ook nog... kun je weer opnieuw beginnen. De eerste ronde is een oefenronde, de 2e ronde wordt de tijd genoteerd en dat maakt het nog spannender en wordt iedereen nóg fanatieker.

Op vrijdag was het heel erg warm en dus perfect weer om met de paarden te gaan zwemmen. Wat hebben de zwemmers genoten! Jos en ik stonden met onze camera's in het water want ondanks dat ik zwemmen ook geweldig vindt, vindt ik het ook hartstikke leuk om dat plezier vast te leggen. Achteraf heb ik dan toch weer spijt dat ik ook niet even gezwommen heb, maar ja... volgend jaar dan maar weer.
Buiten de gigantische hoeveelheid foto's die we hebben, hebben we vooral een heerlijke herinnering aan deze week, waarin we volop genoten en gelachen hebben met zijn allen en helaas... waarin we ook een paar kilo aangekomen zijn door het té lekkere eten :Y) maar dat is er inmiddels alweer bijna af ;)

Hier een aantal foto's van deze heerlijke week. De linkjes zijn ook zeker de moeite waard (alle foto's zijn overigens door mijzelf gemaakt maar krijgen bij online plaatsen het logo vd ranch)
Met een cap rijden is niet verplicht, dus sommigen rijden met cap, anderen zonder cap. Dat is ieders persoonlijk keuze dus commentaar geven hierop is nutteloos

1. Paarden die uit het land komen om gevoerd te worden
Afbeelding

2. Hier ben ik een stukje vooruit gereden om ook de prachtige omgeving vast te kunnen leggen
Afbeelding

3. De groep wat dichterbij
http://img821.imageshack.us/img821/1723/cp6s.jpg

4. In een distelveld met ook prachtige wilde bloemen
Afbeelding

5. Tussen mooie velden door
http://img818.imageshack.us/img818/5373/mcdx.jpg

6. Op weg naar de Auberge door het bos
Afbeelding

7. Na de lunch weer op weg terug naar de ranch
Afbeelding

8. 's Avonds een hele tijd met Jos samen in het land gezeten waar ik (met wat tips van Jos) deze foto heb gemaakt. Ik vindt hem zelf heel erg mooi.
Afbeelding

9. Op woensdag waren de fotoshoots en heb ik wat mee-geshoot met Jos. Hier een aantal foto's.
Afbeelding

10. http://img194.imageshack.us/img194/9827/6mts.jpg
11. http://img27.imageshack.us/img27/1417/y2rc.jpg

12. Opdracht: vooral NIET lachen
Afbeelding

13. Tijd om met de koeien te gaan stoeien
Afbeelding

14. Team Penning
Afbeelding

15. Cattle-Drive
Afbeelding

16. http://img11.imageshack.us/img11/6595/wlc9.jpg

17.
Afbeelding

18. En op vrijdag is het tijd om te zwemmen met de paarden. Zowel ruiters als paarden hebben ervan genoten.
Afbeelding

19.
Afbeelding

20. Na het zwemmen en de lunch om het meer heen terug naar de ranch
Afbeelding

Elisa2

Re: Een heerlijke week op Horse Ranch Du Haut Languedoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:56

Wauw..wat ziet dat er prachtig uit zeg! super mooie omgeving..hele leuke paarden en super mooie foto's!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:59

Gave foto's hoor! Lijkt me heerlijk, zo'n vakantie!

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 00:14

wauuw <3

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:04

Dat ziet er echt geweldig uit!!De paarden zien er ook uit als echte "pro's" in hun werk!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:07

Wat zijn er nog weinig reacties op je prachtige foto's, maar goed dat je topic bij uitgelicht staat, anders had ik ze ook gemist!
Echt prachtige foto's, ziet eruit als een heeerlijke week!!

Jolinem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:24

Hele mooie foto's! Het lijkt me dat jullie heel veel plezier hebben gehad! :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:26

Wauw wat gaaf. Wat een mooie en omgeving en mooie foto's zijn er gemaakt!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:29

Ik heb ze ook helemaal gemist, wat een heerlijke week moet dat zijn geweest zeg !!!! Sta je zelf oom nog op foto's ?

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:37

Wauw! Wat een prachtige foto's en geweldige week!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:40

Wat een mooie plek om vakantie te vieren <3
En foto 18 :D :D

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:45

Prachtige foto's! Ik ben er ook twee keer op vakantie geweest, heerlijke vakanties gehad! Leuk om er op deze manier nog wat van te zien. Ik heb twee jaar op Cirka gereden, maar die hebben ze nu niet meer heb ik begrepen. Ga je volgend jaar weer?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:46

Echt super gaaf!!! :wow:
Ik ben jaren in dat gebied op vakantie geweest en zou er graag es teruggaan.
Ik ga eens kijken wat een weekje op die ranch nou kost....
Zo te zien is het echt genieten geweest!!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:51

Wat een mooie foto's! Ik vind de foto in het avondzonnetje erg veel sfeer uitbeelden en op foto twee kun je de hoge bomen erg goed zien, mooie plaat! Lijkt mij onwijs gave vakantie!

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:58

Gaaf! Haha die eerste foto, moedige hond.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:03

Ben hier jaaaaaaren geleden ook geweest, geweldige week gehad. Is dat nog steeds van dezelfde eigenaar?

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:33

Oh Mabotje, zo krijg ik er spijt van dat ik dit jaar niet ben geweest. Toch eens even kijken of ik in het najaar nog een weekje kan gaan. Eens even kijken of ik ergens een reisgenoot op kan scharrelen. Heb het stiekem toch wel gemist die jaar.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:42

erg mooi, prachtig daar!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:01

Wouw, wat een leuke foto's en wat een mooie omgeving. Ben al jaaaaren niet in Frankrijk geweest maar weet meteen weer waarom ik zo gek ben op dat land :) Klinkt alsof het geweldig was!

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:41

Prachtige foto's en ongetwijfeld een vakantie om nooit meer te vergeten!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:41

Wauw! Onwijs gaaf zeg.

En ook die fotoshoot foto's, geweldig!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:16

Prachtig mooi! Super vakantie zeg

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:54

Mooie foto's

Als ik iemand zo gek krijg, zou ik ook graag zo'n vakantie doen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:43

Oh wat een mooie foto's :j
Wat een natuur zeg, en paarden :oo

Dit gaat zeker op mijn things-to-do-list :j

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:03

Wauw!! Wat gaaf! Lijkt me een super mooie ervaring.
Erg mooie foto's ook :j