kort, romantisch, vliegen en in de herfstvakantie, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

kort, romantisch, vliegen en in de herfstvakantie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 19:09

Ik wil in de komende herfstvakantie mijn vriend verrassen met een korte vakantie (2 nachten). We zijn nu 6 jaar samen en zijn wel een aantal keren met onze dochter op vakantie geweest, maar nog nooit echt met zn tweetjes.

Na een druk jaar met verhuizing, grote verbouwing en weinig ontspanning, vind ik dat we dat wel hebben verdiend.

Ik heb in de herfstvakantie een week vrij genomen van mijn werk en ik heb opa en oma al gevraagd of onze dochter daar dan een paar nachtjes naartoe mag. Ook voor de dieren heb ik al een oplossing, ik heb een hele goede vriendin bereid gevonden om hier zo lang te verblijven en onze hondjes, de poes, de konijnen en paarden te verzorgen. So far, so good dus, maar......

Waar moeten we naartoe?

Een paar criteria:

- We hebben beide nog nooit gevlogen en dat moet er nu maar eens van komen :+
- De bestemming moet een mooie omgeving hebben (cultuur/natuur), het moet wel een beetje een romantisch uitje worden :)
- Graag een wat aangenamere temperatuur dan in hier in Nederland eind oktober
- 2 nachten, dus 3 dagen
- liefst een leuk hotel
- wel een beetje betaalbaar (dus geen heeeele verre reizen)

Wie heeft er leuke ideeën en ook graag tips waar ik zoiets het beste kan boeken (aangezien ik daar totaal geen verstand van heb).

Wildgirl

Re: kort, romantisch, vliegen en in de herfstvakantie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:09

weekendtrip istanbul of marrakech?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:10

Milaan :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 19:11

Ben je daar eens geweest? Kun je er iets over vertellen? En misschien ook tips waar zoiets betrouwbaar en betaalbaar te boeken is?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:12

Cliché maar wel de moeite waard; Parijs

Carin79

Lissabon!

amandananana

Praag! en Londen is ook heel gaaf, alleen niet echt beter weer dan hier haha.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:13

Barcelona?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:15

Barcelona, heel mooie stad. Veel te bekijken, mooie cultuur, redelijk weer.

edit:L_iek was me net voor.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 19:15

Barcelona, Berlijn en Praag ben ik al eens geweest, dus daar wil ik liever niet naartoe.

Marrakesh, Parijs, Milaan heb ik toevallig al een beetje met 1 oog naar gekeken en lijken me wel interessant, maar omdat ik er zo weinig over weet, vind ik het lastig om te bedenken wat nu echt leuk is. En nogmaals, waar zoiets te boeken?

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:16

Wildgirl schreef:
weekendtrip istanbul of marrakech?

:)) echt een aanrader. Ik heb zelfs nog wel een leuk adres voor je om te verblijven als je interesse hebt.

Wat natuurlijk ook erg leuk is is Barcelona of Parijs. Berlijn en Stockholm zijn ook super, maar dan moet het "goed-weer-criterium" loslaten.
Mijn tip is altijd om te kijken op welke bestemmingen ryanair goedkoop vliegt, te kijken welke van die bestemmingen je aanspreken en.... that's it.

edit: ik kom er niet eens meer tussen met posten. :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 19:16

Mikkie graag zelfs als je meer wilt vertellen over Marrakech?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:17

Budapest is ook gaaf trouwens;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:17

Ik denk aan een stedentrip bij 2 nachten?

Barcelona, Milaan, Rome, Venetie? Allen warm / romantisch, maar niet heel goedkoop.

Wenen of Salzburg, iets minder warm maar wel erg leuk qua cultuur :j Salzburg is ook niet zo groot met een compact centrum, je kunt bv ook makkelijk een prachtige bergwandeling maken in de alpen.

Boedapest is erg mooi en niet zo heel duur.

Je kunt bijvoorbeeld op vakantieveilingen kijken,

op http://www.tripadvisor.com kun je beoordelingen van hotels / uitstapjes in een bepaalde stad op zoeken.

Ik boek bijna altijd zelf een hotel via http://www.bookings.com; en los vliegticket met een low budget vliegmaatschappij.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:18

Venetië, als we het dan toch over romantisch hebben?
Of Rome en Athene, ook in het kader van het mooie weer.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 19:23

wauw dat ziet er ook mooi uit FlyAway!

Maar gaucho, hoe doe je dat dan? Je boekt los een hotel en een vlucht, maar hoe kom je dan vanaf het vliegveld naar je hotel? Ik vind het doodeng, sta ik daar in een wildvreemd land, straks kan ik het niet vinden ofzo. Dat is ook een beetje waarom ik nog nooit iets heb geboekt, ik ben bang dat ik iets niet goed doe en dat ik straks mooi ergens voor jan-met-de-korte-achternaam sta :S

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:25

Leorah schreef:
Ben je daar eens geweest? Kun je er iets over vertellen? En misschien ook tips waar zoiets betrouwbaar en betaalbaar te boeken is?

Ryanair tickets Boeken en op booking.com hotel boeken
Er gaat een bus van t vliegveld naar t centrum en vanaf daar de metro

Milaan is geweldig leuke pleintjes en lekker shoppen

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:30

Rome! Absoluut.

Wij zijn er 2 jaar terug heen geweest, 5 dgn. dat was net voldoende om alles te zien ;)!
Maar voor 2 nachtjes is het ook super leuk. Veel mooie dingen om te zien.

Koopt een roma pass en kunt 2 dgn gratis met de metro en kunt zo door lopen bij het collosseum + nog 1 ding naar keuze geloof ik.
Scheelt je wachtrij van 2 uur.
Prachtig park Villa Borghese, er is eigenlijk te veel te doen.

Wij waren er in augustus, was echt bloodyhot, +40 graden. Bijna niet te doen, maar we hebben alles bekeken haha.
Volgende keer dat we er heen gaan zal in de mei of herfstvakantie zijn.
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 12-08-13 19:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:32

Leorah schreef:
wauw dat ziet er ook mooi uit FlyAway!

Maar gaucho, hoe doe je dat dan? Je boekt los een hotel en een vlucht, maar hoe kom je dan vanaf het vliegveld naar je hotel? Ik vind het doodeng, sta ik daar in een wildvreemd land, straks kan ik het niet vinden ofzo. Dat is ook een beetje waarom ik nog nooit iets heb geboekt, ik ben bang dat ik iets niet goed doe en dat ik straks mooi ergens voor jan-met-de-korte-achternaam sta :S

Milaan is vanaf Eelde te vliegen, voor jou dichterbij.
Istanbul is goedkoper dan Marokko overigens, beide schijnen erg mooi te zijn!
Ik ga begin 2014 voor 8 dagen naar Marokko.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:33

Je kunt ook naar een reisbureau gaan en die voor je laten boeken.
Zelf zou ik rome heel mooi vinden!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:37

Lissabon: http://travel.groupon.nl/25191537

Meer vertellen over Marrakesh.... weet wat je vraagt. :D
Ik vind Marrakesh echt het einde. Ben er nu twee keer geweest en vind het echt geweldig. De eerste keer heb ik in een Riad geslapen. Dat is een traditioneel Marrokaans huis. "Onze" riad lag heel centraal in de Medina (= het oude stadscentrum) en dat was echt een belevenis. De tweede keer heb ik in een hotel geslapen en dat vond ik zelf iets minder, maar de Riad zou ik zeker aanbevelen. Overdag kun je in Marrakesh heerlijk door de straatjes van de oude Medina en de Souks (=overdekte markt) slenteren. Je kijkt echt je ogen uit.
Afbeelding

Op het grote plein (Jemaa el Fna) staan overdag kraampjes en s'avonds verandert het plein in een groot openlucht restaurant. Het leuke aan het plein is dat er verschillende invloeden bij elkaar komen. Het is van oudsher een handelsplaats voor Berbers, Afrikanen en Europeanen (kruispunt op handelsroutes) en die sferen proef je allemaal terug.
Afbeelding
Afbeelding

Net een stukje buiten het centrum liggen de Jardin Majorelle. Dat zijn de tuinen van Yves Saint Laurent en leuk om doorheen te wandelen. Ze zijn niet enorm groot, maar wel erg leuk. In het centrum zelf kun je naar de Koranschool (ligt direct achter de Riad waar ik ben geweest), Musee de Marrakesh, het palais de bahia, naar de Hammam. Ach daar krijg je je dagen wel om. En weet je wat zo leuk is? Het is echt een hele andere wereld, dus ookal ga je maar 3 dagen, je bent er echt effe helemaal uit. Blijf je iets langer, dan kun je eventueel uitstapjes maken naar Essaouira (kustplaats), een bezoekje aan het Atlasgebergte of de poort van de Sahara (al twijfel ik erover hoe erg sahara die poort is)

Marrakesh boek je bij ryanair. Wordt overigens ook regelmatig aangeboden bij groupon. Je vliegt er (vanaf Maastricht) in een kleine 4 uur naartoe. Op het vliegveld staan voldoende taxi's klaar, maar de meeste riads hebben een eigen taxi-service.

De naam van de Riad en eventueel een lekker restaurant wil ik je wel pb-en als je interesse hebt. (en nee, ik heb geen aandelen. ;) )

Edit: goed om nog te vertellen. Ik heb me in Marrakesh geen seconde onveilig gevoeld. De eerste keer ben ik met mijn moeder geweest, dus twee vrouwen alleen. Mijn ervaring is dat je in Turkije veel meer last hebt van de lokale (mannelijke) bevolking.
Laatst bijgewerkt door Mikkie op 12-08-13 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:54

Wat een leuk cadeau! Iets vanuit Eelde (Barcelona, Milaan, Palma..) is inderdaad wel zo makkelijk en goedkoop met RyanAir. Rome is ook erg leuk. Romantisch, genoeg te zien en te doen, lekker eten, in het najaar nog lekker weer.. :)

Hotel en vlucht apart boeken is echt appeltje eitje (en scheelt geld), no worries. Als je toch maar voor 2 nachtjes gaat kun je het beste een budgetmaatschappij zoals RyanAir of EasyJet kiezen, waarbij ruimbagage optioneel is. Dus vlieg je alleen met handbagage en dat is supermakkelijk.

Stel, je hebt een losse vlucht naar Rome geboekt en wil naar je apart geboekte hotel. Je komt aan op het vliegveld, bijv. op Rome Fiumicino of Rome Ciampino, je volgt de borden (of de stroom mensen :P ) naar het trein- of busstation, daar koop je tickets (via treinticket-automaten die ook Engels kunnen of gewoon bij de buschauffeur) naar Rome en je stapt op de trein of bus. Luchthavens zijn hierop ingericht, het wijst allemaal wel voor zich :j En anders zijn er altijd mensen die je willen helpen! Trein/bus komt aan op een centraal station en vanaf daar pak je de trein, metro of benenwagen naar je hotel. Gewoon van tevoren even opzoeken waar je hotel zit en een kaart printen of kopen, dan kom je er echt wel uit. :j

(Wauw wat is Marrakech ongelofelijk mooi :~ )

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:05

Leuk cadeau!
Rome, lekker weer en zeer romantisch.
Praag is erg voordelig en ook romantisch en mooi!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:32

Marrakech <3 !!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 12:47

Bedankt voor jullie leuke reacties! Ik ben al druk aan het kijken geweest op bookings.com en even gepuzzeld wat de mogelijkheden zijn qua vliegen. Op zich zou ik erg graag naar marrakech willen. Dat lijkt me een prachtige omgeving, het gevoel dat je in een andere wereld zit.

Maar dat kan niet vanaf groningen. Bremen zou voor ons ook een goede optie zijn en als het zo uitkomt kan amsterdam of eindhoven ook. Maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met de auto, die blijft op het vliegveld achter, wat kost zoiets? Ik wil graag goed in beeld krijgen wat voor kosten er nog bij komen naast het vliegen en het slapen zeg maar :).

En Mikkie, zou je me willen PBen met je tips?