Ik zit er al een tijdje over te denken om een rondreis te maken door Zuid-Amerika. Nu zit ik nog in de (heel erg) voorbereidende fase, waarin dus niks gepland is, nog niks uitgestippeld is en ik eigenlijk nog geen idee heb hoe ik dit aan zou willen pakken.
Daarom leek het me handig om hier wat ervaringen te vragen aan bokkers die ook zoiets gedaan hebben.
Even wat informatie:
- De landen die ik denk ik sowieso aan wil doen: Argentinië, Brazilië, Chili, Bolivia, Peru (ik weet nog niet of dit allemaal haalbaar is, of dat ik juist meer moet doen)
- Ik studeer waarschijnlijk in oktober af, dus ik kan pas daarna weg.
- Ik heb nog geen idee hoe lang ik wil gaan, maar een maand lijkt me minimaal.
Een aantal vragen:
- Hoeveel tijd kan ik het beste uittrekken?
- De beste reistijd is maart/april/mei zover ik kan zien, klopt dit?
- Wat zou het me ongeveer gaan kosten?
- Tips?
- Is het veilig om dit alleen te doen? (Mijn moeder vindt het namelijk een slecht idee

Pff het is allemaal lastig. Ik heb al heel lang in mijn hoofd dat ik dit wil doen, maar qua tijdsplanning vind ik het maar lastig. Misschien is het beter om het over een aantal jaar te doen, maar als je eenmaal een baan hebt zeg je dat niet zomaar op. Aan de andere kant lijkt het me ook heel gaaf om een tijdje daar te werken, maar ik denk niet dat dat nu handig is (starter, Spaans op B1 niveau).
Dit was het even voor nu, als ik nog meer vragen heb komt het er nog bij. Mochten jullie nog iets willen weten dan hoor ik het graag!