Echt erge turbulentie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sachet

Echt erge turbulentie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 15:25

Wie heeft wel eens echt erge turbulentie mee gemaakt?
Wat gebeurde er toen binnen in het vliegtuig en hoe bleef je daar onder?
Mijn vriend en ik hadden het hier zo over want wij vliegen woensdag weer.
Nu vliegen wij best wel vaak maar hebben nog nooit een erge turbulentie mee gemaakt.

Geryon

Re: Echt erge turbulentie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:27

Nog nooit hele erge.. Vind een beetje al heel erg eng.

Moet in augustus ook gaan vliegen, kijk er nu al tegen op....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:29

Tja, wat is erge turbulentie?

Ik heb verschillende keren meegemaakt dat de piloot onderweg waarschuwde voor turbulentie, en dat je je stoelriemen verplicht weer moest vastmaken. Maar wat er dan gebeurt is niet veel meer dan hetzelfde als wanneer je met je auto 60 rijdt over een onverhard bospad met kuilen. Het rammelt.
Ik heb ook wel eens een luchtzak meegemaakt. Dat voelt als in een snelle lift naar beneden.

Hoe erg is dat? Je kunt er toch niets aan doen. Onderweg uitstappen is ook zoiets :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:39

nou het lijkt mij persoonlijk wel schrikken :')

ik ben 7 jaar geleden naar amerika geweest, van schiphol naar washington naar las vegas naar LA naar sanfransisco (vluchten ging niet we moesten helemaal om) maar toen geen 1 keer turbulentie gehad... wel 1 klein rot vliegtuigje gehad waar je alles veel directer voelt, maar niet echte turbulentie, lijkt me persoonlijk best eng :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:44

Hier weleens hele heftige meegemaakt.. Zowel in de vlucht zelf als tijdens het opstijgen..
Vind het zelf nooit zo probleem, maakt het vliegen weer eens wat spannender dan alleen maar rechtdoor rechtaan..

Je moet maar zo denken, als het echt onverantwoord zou zijn zouden de piloten er omheen vliegen.. Het lijkt vaak erger dan dat het is. :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:45

wel eens mee gemaakt, ik bleef gewoon rustig.
vind er niets engs aan

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:50

Ook wel eens meegemaakt. Zelf was ik vrij rustig, alleen het duurde vrij lang en op een gegeven moment gingen mensen om mij heen met bosjes over hun nek.
Niet zo fris...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:55

Ik heb heen en weer naar australie alleen wat gerammel gehad. Dingen als meters naar benden vallen zijn me bespaard gebleven gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 15:56

Lieke schreef:
Ook wel eens meegemaakt. Zelf was ik vrij rustig, alleen het duurde vrij lang en op een gegeven moment gingen mensen om mij heen met bosjes over hun nek.
Niet zo fris...

bosjes over hun nek? :')

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:04

Ja wij hadden het een keer toen we boven Griekenland vlogen ivm hevig onweer.
Het hele toestel zakte op een gegeven moment een heel eind naar beneden, dat was best eng aangezien ik al niet zo'n held ben in een vliegtuig :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:04

Ik had bij een vlucht een keer gehad dat door turbulentie het vliegtuig een klein stukje naar beneden ''viel'' :P Dat was wel even schrikken maar was niets aan de hand verder. T had het gevoel alsof je in een achtbaan zat en vanaf het hoogste punt een stukje heel hard naar beneden gaat xD
Vanochtend weer gevlogen, en toen gelukkig niet echt turbulentie gehad tijdens de vlucht.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:06

Nja wat is erg.. Ik heb wel dat we vorig jaar zo'n 300m naar beneden vielen door turbulentie, nou dan doe je het wel bijna in je broek hoor :+
Dat is echt moment geweest van 'ik ga dood' :')
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 21-07-13 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:07

Ik heb het wel gehad. Inderdaad wat 1234 zegt, dat je een stukje naar beneden valt. Maar wel een paar keer en flink gehobbel. Op zich niet heel eng ofzo, werd er alleen erg misselijk van, voelt beetje ongemakkelijk.
Vond het ook niet zo leuk toen de piloot zei dat het wel 1,5 uur kon duren.
Gelukkig was het na 20 minuten klaar :)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:12

Ik vind het allemaal niet zo prettig, heb erge vleugangst dus dat versterkt alles nog eventjes.. Heb zelf vanuit kuala lumpur tijdens onweer, dikke turbelentie en flitsen om je heen.. Wij waren toen wegens overboeking omgeboekt naar business class dus toen heb ik me enigzins rustig kunnen houden met de gedachte: ik vlieg business, dus dan zal er wel nix gebeuren :p :+ hahahaha

En landen in Turkije heb ik ook een hekel aan, dat gaat daar ook altijd met lomp geweld :p

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:12

Je kunt er inderdaad niets aan doen. Het enige wat je zelf kunt doen is rustig blijven!
Ik vlieg bijna wekelijks en heb het nodige al meegemaakt...
Stewards die hele een hele tray tomatensap over passagiers gooien door plotselinge turbulentie,
Mensen op je schoot die van het toilet afkomen,
een tekort aan kotszakjes omdat er een hoop mensen meerdere zakjes nodig hebben,
gillende, huilende volwassenen.... Mensen die de nooduitgang open willen maken omdat ze eruit willen.

Ik vermaak me wel door naar iedereen te kijken... Vorig jaar naar Cuba moest ik zelf ook nog oppassen om mijn drinken niet te morsen, want mijn hand ging tot een paar keer toe bijna een meter de lucht in.
Een vlucht heb ik tot 6 uur lang last van turbulentie gehad. Dan ben je het op een gegeven moment wel zat :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:13

Terechtkomen in een (flinke) luchtzak vind ik vervelender dan tubulentie.
Vanuit flinke turbulentie in een behoorlijke luchtzak komen vond ik niet echt tof. We vielen gewoon echt een stuk naar beneden. Gelukkig wel iedereen de veiligheids gordels om, maar de handbagage die bij de voeten stond ging wel vliegen.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:13

Wij zijn boven de Sahara een paar jaar geledenplotseling een paar honderd meter naar beneden geklapt. Was wel even flink schrikken, maar je bent snel genoeg weer "op de rit". :P

Erger vond ik afgelopen maart toen we met harde zijwind op de baan aanvlogen. Normaliter vind ik turbulentie echt geen probleem, ook niet als ik alleen vlieg, maar tijdens die vlucht riep zo'n beetje elke vezel in mijn lichaam dat dit niet oké was. Het was ook muisstil in het vliegtuig en gelukkig dacht de bemanning er hetzelfde over, dus landden we na een doorstart op een andere baan. :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:15

Oooh turbulentie! ergens zal het gevaarlijk zijn, maar stiekem vind ik het erg leuk :o Wat hierboven al gemeld is, het voelt als een achtbaan op het moment dat dat karretje naar beneden gaat, het duurt alleen wat korter en het zijn soms meerdere hobbels achter elkaar. Of vergelijkbaar met een auto die met een flinke vaart over een leuke verkeersdrempel gaat, waarbij je ook dat buikgevoel krijgt. En dan een paar hobbels achter elkaar :D Maar meestal is turbulentie LANG niet zo erg hoor, ik heb vaker in vliegtuigen gezeten en heb maar 1x een noemenswaardige turbulentie gehad. De andere keren waarschuwden ze wel, maar was er gewoon niks te voelen of te merken.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:16

Ik had het vorige week toen ik in het vliegtuig vanuit Afrika zat. Kwam spontaan opzetten dus de stewardess met de bekertjes drinken had het even lastig :')
Nu heb je in Afrika veel onverharde hobbelige wegen, en laat turbulentie nou precies zo voelen. Dus het boeide me weinig, heb gewoon lekker m'n ogen dicht gedaan :+ Die stukjes naar beneden vallen zijn wel een beetje misselijkmakend, dat moet je niet te vaak hebben. Maar eng is het niet hoor. De piloot meldde bij ons al 'Het word nu wel een beetje eng hè? Maar maak je geen zorgen, het is maar turbulentie!' :+
Tip is als je echt angstig bent, naar de gezichten van de stewardessen kijken. Als er écht iets ergs mis is, zie je het wel. Als ze ontspannen blijven is er niks aan de hand, ookal klinkt het alsof de helft van het vliegtuig al in zee is gestort en de andere helft ook op weg is.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:18

Marit schreef:
Ik had het vorige week toen ik in het vliegtuig vanuit Afrika zat. Kwam spontaan opzetten dus de stewardess met de bekertjes drinken had het even lastig :')
Nu heb je in Afrika veel onverharde hobbelige wegen, en laat turbulentie nou precies zo voelen. Dus het boeide me weinig, heb gewoon lekker m'n ogen dicht gedaan :+ Die stukjes naar beneden vallen zijn wel een beetje misselijkmakend, dat moet je niet te vaak hebben. Maar eng is het niet hoor. De piloot meldde bij ons al 'Het word nu wel een beetje eng hè? Maar maak je geen zorgen, het is maar turbulentie!' :+
Tip is als je echt angstig bent, naar de gezichten van de stewardessen kijken. Als er écht iets ergs mis is, zie je het wel. Als ze ontspannen blijven is er niks aan de hand, ookal klinkt het alsof de helft van het vliegtuig al in zee is gestort en de andere helft ook op weg is.

Dat laatste doet mijn moeder ook inderdaad. Als zij ziet dat de bemanning gewoon rustig doorgaan met hun werk, blijft zij ook een stuk rustiger. :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:18

Mootje schreef:
Je kunt er inderdaad niets aan doen. Het enige wat je zelf kunt doen is rustig blijven!
Stewards die hele een hele tray tomatensap over passagiers gooien door plotselinge turbulentie,
een tekort aan kotszakjes omdat er een hoop mensen meerdere zakjes nodig hebben,
gillende, huilende volwassenen.... Mensen die de nooduitgang open willen maken omdat ze eruit willen.

Ik vermaak me wel door naar iedereen te kijken... Vorig jaar naar Cuba moest ik zelf ook nog oppassen om mijn drinken niet te morsen, want mijn hand ging tot een paar keer toe bijna een meter de lucht in.
Een vlucht heb ik tot 6 uur lang last van turbulentie gehad. Dan ben je het op een gegeven moment wel zat :')

Serieus? :') dan is het feit dat ze op 10 km hoogte zitten toch niet helemaal goed doorgekomen :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:19

Marit schreef:
Mootje schreef:

Serieus? :') dan is het feit dat ze op 10 km hoogte zitten toch niet helemaal goed doorgekomen :')

Precies mijn gedachte :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:20

Mootje schreef:

Neeee :oo jouw arme maag :') had je veel last?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:21

Marit, ja! Die mevrouw werd overmeesterd en toen heeft ze een of ander paardenmiddel gekregen :=
Of stewardessen die de pantry niet meer uit willen omdat ze zelf zo misselijk zijn :+
Zeker als je dicht bij de pantry achterin zit, vang je nog wel eens dingen op die je niet op wil vangen (incluis al het geroddel over passagiers).

Telpeva, gelukkig heb ik er zelf geen last van, maar ik moet wel zorgen dat mijn maag vol blijft :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:29

Ik haat turbulentie. Ik vind vliegen eigenlijk maar doodeng.
Maar met familie in het buitenland vlieg ik regelmatig.
Bij turbulentie verstijf ik en knijp heel hard in de armleuningen.
En doe een schietgebebedje :)

Gelukkig heb ik geen ervaring met lompe landingen in Turkije zoals hierboven werd geschreven, ik kom er regelmatig.
Als dat zo zou zijn, dan ging ik niet meer. Het zal overal wel eens minder soepel gaan.