Verhuizen met een paarden job

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Verhuizen met een paarden job

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-13 20:23

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af wie er hier verhuisd naar buitenland met vliegtuig, en moest paarden spullen meenemen,
Ging dit lukken met 1 of 2 koffers je gewone kleren/spullen en al je paarden spullen?
Hoe hebben jullie dit aangepakt?

:) hoor graag jullie ervaringen

Bambino

Re: Verhuizen met een paarden job

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 14:19

Niemand die dit slim aangepakt heeft met inpakken :P

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 15:23

Niemand weet toch hoeveel jij mee moet nemen en wat je van de luchtvaartmaatschappij maximaal bij je mag hebben?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 16:20

Dat begrijp ik ,maar misschien tips en ervaringen is altijd handig meegenomen :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:21

Als je veel hebt kun je het volgens mij goedkoper per boot laten vervoeren?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 16:27

Jaa klopt maar het is enkel mijn kleding en paardenkleding..dus eigenlijk moet dit toch wel in 2 of 3 koffers te proppen zijn en hoe zit het met cap en laarzen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:29

Kun je die niet meenemen als handbagage? Of anders goed in andere kleren inpakken zodat je cap niet kapot kan gaan als ze met je koffer gooien.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:31

We weten toch niet hoeveel kleding je hebt? :+ Kijk of het in een koffer past en of die koffer de gewichtslimiet niet overschrijdt. Doet hij dat wel, of past het niet, dan doe je je paardrijspullen in een doos en stuur je die op.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 16:33

Ja cap was nogal prijzig miss maar meenemen als handbagage in een cap tas en als ze moeilijk doen over 2 stuk handbagage hem opzetten :') laarzen zullen wel gewoon in koffer geen probleem zijn die beschadigen niet zo snel alleen misschien niet zo fris tussen alle kleren haha

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:34

Dan was je ze toch gewoon weer als je er bent

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:35

Welk land ga je naar toe? Je kunt het altijd nog via een koerier laten bezorgen.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 16:35

Opsturen is geen optie heb ze direct nodig? En nogmaals ik begrijp dat niemand weet hoeveel gewicht ik mee kan nemen,maar het probleem is juist ik ben zelf van 30 kg mee voor weekje zon vakantie met meest onodige dingen, dus ik dacht misschien wilt iemand hier zijn ervaring delen en/of heeft tips

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:41

Tsja ik voldoe niet helemaal aan de criteria, maar... Ik heb 4 maanden in het buitenland gezeten voor stage en heb echt alleen het hoognodige meegenomen. Dat waren 4 broeken, 3 dikke truien, een boel shirtjes en nog meer van dat kleine spul. En nog een extra paar schoenen, en toen ik hiermee klaar was paste mijn koffer nog maar net aan dicht en ik zat op de 22,5 kilo. Dus of je het redt om met 1 of 2 koffers alles mee te nemen...

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 16:46

Kijk dat probleem heb ik dus ook altijd :+ koffer is zo vol..ik dacht zelf aan 2 koffers maar kan er natuurlijk nog 1 bij doen, maar ik heb zelf maar 1 koffer dus moet ik er sowieso nog 2 kopen..
En ik heb in de buurt gewoon een h&m daar zitten dus Inprincipe is enkel het hoognodige genoeg maarr of het mij gaat lukken...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:48

Bambino schreef:
Opsturen is geen optie heb ze direct nodig? En nogmaals ik begrijp dat niemand weet hoeveel gewicht ik mee kan nemen,maar het probleem is juist ik ben zelf van 30 kg mee voor weekje zon vakantie met meest onodige dingen, dus ik dacht misschien wilt iemand hier zijn ervaring delen en/of heeft tips

Je kunt misschien je laarzen in een plastic zak doen, en dan in je koffer? Op die manier wordt je kleding niet vies. En misschien kun je een aantal paar sokken/ondergoed in je laarzen proppen? Scheelt weer ruimte :D

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:50

Bambino schreef:
Kijk dat probleem heb ik dus ook altijd :+ koffer is zo vol..ik dacht zelf aan 2 koffers maar kan er natuurlijk nog 1 bij doen, maar ik heb zelf maar 1 koffer dus moet ik er sowieso nog 2 kopen..
En ik heb in de buurt gewoon een h&m daar zitten dus Inprincipe is enkel het hoognodige genoeg maarr of het mij gaat lukken...

Ik weet niet met welke maatschappij je vliegt, maar bij KLM betaal je per extra stuks reisbagage (of overgewicht) 55 euro per koffer. Ik denk dat je het teveel inpakken wel heel snel afleert als ze om 100 euro extra vragen voor twee koffers. :))
Waar ga je naartoe? Het is echt heel lastig om tips te geven als je zo weinig informatie geeft. Of je nou naar de Bahama's gaat of naar Siberië is nogal een verschil. :+

Je kleding oprollen in plaats van vouwen creëert ook meer ruimte trouwens.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:01

Summerly, bij KLM kun je van tevoren aangeven dat je met extra bagage komt, dan bespaar je wel iets maar ik weet niet precies hoeveel. Het is natuurlijk alsnog niet de bedoeling dat je met 5 koffers aankomt :+ En verder, naast kleding neem je toch ook nog wel andere dingen mee TS? Niet alles gaat in je handbagage en aan 2 koffers vol zit je zo hoor, zeker als je voor alle seizoenen iets mee zou nemen. Kan er alleen verder niet echt over oordelen want erg veel info geef je niet ;)

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 17:39

Het is Noord-Afrika waar ik naar toe ga (ivm privacy/meelezers vertel ik niet exacte land nog)
Ik heb wel enkele maatschappijen gevonden waar je dis 2x 23kg mee mag nemen standaard, dus dan zou ik nog maar 1x een koffer extra moeten betalen.
Maar KLM heb ik dus bv nog nooit gevlogen en is dus standaard 1 koffer en bij vroegtijdig aangeven van extra bagage zpu in prijs moeten schelen dus?

Ik lees ook vaak bij vliegmaatschappijen dat je sport spullen apart van je gewone spullen kan laten vliegen maar lees niks over paarden spullen wel over duiken/golven etc.
Iemand die daar meer over weet?

Het winter/zomer verschil is vrij klein dus hoef eigenlijk niet echte warme kleren mee alleen wat truien en vesten en een jas, ik kan daar kwa gewone kleding wel veel kopen zit vlakbij grote stad.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:41

Vacuumzakken misschien?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 17:52

Dat is inderdaad een heel goed idee! Zeker met kleding bespaart het heel veek ruimte :j

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:31

De meeste paardenspullen kunnen 'gewoon' in je bagage mee. Een longeerzweep (bijvoorbeeld) past dan niet in je koffer, maar een paardrijbroek kun je opvouwen en je cap kun je opvullen met andere spullen zodat ie beperkt ruimte inneemt. Met duik/surfspullen gaat dat wat minder makkelijk, je doet nu eenmaal minder makkelijk een zuurstoffles of surfplank in je koffer :D Denk dat die uitzonderingen er daarom zijn.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:34

Volgensmij mag je voor bepaalde artikelen (sowieso duikspullen, skispullen, dus wellicht geldt dat ook voor je cap, zweep, laarzen) onder bepaalde voorwaarden extra bagage meenemen. Hoe dat exact zit zou je even in de voorwaarden van de maatschappij moeten bekijken. Evt zou je je cap in je handtas kunnen doen en de rest in een koffer.

Let ook op het beleid qua invoering van ziektekiemen. Ik weet dat je in Canada en Nieuw-Zeeland met niet-nieuwe laarzen problemen kan krijgen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:37

Niet zo moeilijk doen, dat moet je toch wel redden 3 koffers :o?
Dan doen je 1 koffer vol met paardenkleding, rijlaarzen, cap, losse borstels eventueel, bodyprotecter en weet ik niet wat je allemaal mee wilt nemen.. De ruimte om op te vullen kan je gewoon doen met je rijkleding :) Ik weet niet voor hoe lang je gaat, maar vakantie vertik ik het meestal om te wassen dan dat ik daadwerkelijk ergens ga werken en daar dagelijks mijn was kan doen :)

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:43

ik heb afgelopen jaar stage gelopen in Engeland en had twee koffers bij me van 23 kg en gewoon mijn handtas. Hierin zaten normale kleren, normale schoenen, paardrijkleren, stijve niet buigbare petrie laarzen, cap, jodphurs, paardenjas, toiletspullen en een slaapzak :)
had mijn laptop in mijn handbagage zitten.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 18:52

Jaa haha ik ben gewoon moeilijk ik ben echt stresskip ben pas relaxt als alles gepakt is en de rest netjes schoon thuis in dozen opgeborgen is :o
Ik maak ook overal lijstjes en stappen plannen voor omdat mijn hoofd anders snachts overuren maakt met dit soort dingen :p
Dus ook dit komt allemaal op het stappen plan inpakken :p
Erg fijn alle tips, en inderdaad ik moet noet te moeilijk doen/denken, gewoon 1 koffer met kleren en 1 met paardenspullen en cap in handbagage haha, misschien scheelt het met inpakken dat ik de rest van mijn kleren in dozen opgeborgen heb dus er niet meer bij kan en onnodig extra zooi meeneem :p