Wij willen wel graag met zij 2e normaal over straat kunnen lopen. Uitgaan hoeft niet perse.
Waar schijnt volop de zon in oktober?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gabyfedde schreef:Alleen voor 2 meiden samen echt niet leuk. Vooral omdat het laagseizoen is.
Nadir schreef:gabyfedde schreef:Alleen voor 2 meiden samen echt niet leuk. Vooral omdat het laagseizoen is.
Hmm, dat vond ik zelf erg meevallen, toen ik een keer in oktober ging was er best veel toeristenvolk. Maar verder kun je toch heerlijk in de zon liggen en naar het strand/zwembad? Daar heb je geen andere mensen voor nodig.
x_spekkie_x schreef:Ook een handige site: http://www.waarschijntdezonwel.nl/
Ik ben zelf vorig jaar half oktober naar Kreta gegaan. We hadden de eerste dagen mazzel met een 'hittegolf', het was toen 30 graden en echt heerlijk weer. In het najaar is de zonkracht namelijk niet zo sterk, dus voelt 30 graden niet zo heel warm aan. Ter vergelijking, zonkracht in Nederland in de zomer 7/8, Kreta in het voorjaar 7/8, zomer 11/12 en najaar 3/4. Dus dat verklaart dat het niet zo warm aanvoelt.
De laatste dagen was het maar 23 graden en vonden wij het echt fris. Vestje aan en geen strandweer. Om die reden zou ik niet zo snel meer in oktober naar Kreta gaan. Als ik een zonvakantie wens, wil ik wel met warm weer fatsoenlijk op het strand kunnen liggen.
Qua prijs voldoet het zeker aan je budget. Wij boekten via Jiba de reis en appartement voor nog geen €400. Samen met autohuur, benzine, eten en uitstapjes waren we ongeveer €800 kwijt.
Skyliner schreef:Dit dus niet , wij dachten hetzelfde maar hebben een hele week regen gehad en ons balkon en de wegen stonden tot een halve meter vol met water, ik zou voor de canarische eilanden gaan als je van luxe houdt en als je cultuur wilt zien naar cyprus gaan
debsoleino schreef:Ik wil samen met een vriendin op zon vakantie in oktober. Wij willen 8 dagen en ons budget zit tussen de 700 en 800 euro.
Wij willen wel graag met zij 2e normaal over straat kunnen lopen. Uitgaan hoeft niet perse.
Waar schijnt volop de zon in oktober?
Sammie schreef:Als je in een resort zit hoef je de straat niet op. Hurghada en Sharm zijn in principe wel veilig (genoeg), maar ik begrijp de vrees zeer zeker. Bij de kamelen moet je gewoon van repliek dienen, dat soort opmerkingen maken ze gewoon om te dollen. Kijken hoe je reageert.
Wat voor soort vakantie wil je eigenlijk? Alleen maar zonnen of ook wat zien/ doen?