Waar lekker weer oktober?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

debsoleino

Waar lekker weer oktober?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 15:01

Ik wil samen met een vriendin op zon vakantie in oktober. Wij willen 8 dagen en ons budget zit tussen de 700 en 800 euro.
Wij willen wel graag met zij 2e normaal over straat kunnen lopen. Uitgaan hoeft niet perse.

Waar schijnt volop de zon in oktober? :D

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:07

debsoleino

Re: Waar lekker weer oktober?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 15:17

Per persoon!

Bedankt ik ga even kijken!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:34

Ook een handige site: http://www.waarschijntdezonwel.nl/ :)

Ik ben zelf vorig jaar half oktober naar Kreta gegaan. We hadden de eerste dagen mazzel met een 'hittegolf', het was toen 30 graden en echt heerlijk weer. In het najaar is de zonkracht namelijk niet zo sterk, dus voelt 30 graden niet zo heel warm aan. Ter vergelijking, zonkracht in Nederland in de zomer 7/8, Kreta in het voorjaar 7/8, zomer 11/12 en najaar 3/4. Dus dat verklaart dat het niet zo warm aanvoelt.
De laatste dagen was het maar 23 graden en vonden wij het echt fris. Vestje aan en geen strandweer. Om die reden zou ik niet zo snel meer in oktober naar Kreta gaan. Als ik een zonvakantie wens, wil ik wel met warm weer fatsoenlijk op het strand kunnen liggen.

Qua prijs voldoet het zeker aan je budget. Wij boekten via Jiba de reis en appartement voor nog geen €400. Samen met autohuur, benzine, eten en uitstapjes waren we ongeveer €800 kwijt.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:39

Tenerife/ Canarische eilanden?
Ik was vorig jaar in november totaal ongeveer € 450 kwijt incl ticket (was wel heel goedkoop via Ryanair, veel geluk mee gehad) + appartement (€ 200 per week, dus € 100 pp).
Zalig korte broeken weer gehad, en ook heerlijk kunnen zwemmen in zee.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:03

Turkije!
Langs de Turkse Riviera is het nog zo'n 25-30 graden, heerlijk. En met dat budget ga je het prima redden.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:06

Nadir schreef:
Turkije!
Langs de Turkse Riviera is het nog zo'n 25-30 graden, heerlijk. En met dat budget ga je het prima redden.

Alleen voor 2 meiden samen echt niet leuk. Vooral omdat het laagseizoen is.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:08

gabyfedde schreef:

Hmm, dat vond ik zelf erg meevallen, toen ik een keer in oktober ging was er best veel toeristenvolk. Maar verder kun je toch heerlijk in de zon liggen en naar het strand/zwembad? Daar heb je geen andere mensen voor nodig. ;)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:09

Portugal streek albufeira of praia da oura !
Vorig jaar zijn we september begin oktober daar geweest echt nog heerlijk weer. ( en het jaar daarvoor zijn we ook in portugal geweest )
voor een week betaal je +- 300 a 350 euro..daar komt je eten nog over heen maargoed dat is maar net wat je uit wil geven aan eten..
als je weet waar je naar toe wil welk hotel zou ik eerst nog even goed op google zoeken naar de goedkoopste aanbieding !

het weer was er toen rond de 25 a 30 graden..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:12

Nadir schreef:
gabyfedde schreef:

Hmm, dat vond ik zelf erg meevallen, toen ik een keer in oktober ging was er best veel toeristenvolk. Maar verder kun je toch heerlijk in de zon liggen en naar het strand/zwembad? Daar heb je geen andere mensen voor nodig. ;)

De eerste keer ging ik in mei (2003, Marmaris). Turkije was toen 'in opkomst' zeg maar. Niks geen last gehad en het weer was super (vergelijkbaar met oktober denk ik). De tweede keer ging ik in december (2006, Side) en toen werden we echt continu achtervolgd en lastiggevallen. Paar enge situaties meegemaakt. Temperatuur was toen ook waardeloos (13 graden), hadden we even niet bij stilgestaan voordat we gingen boeken...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:14

Ja oke, maar december is ook wel echt iets anders dan oktober hoor. ;)
In oktober heb je bijv. ook nog mensen die in de herfstvakantie naar de zon gaan. Daarbij denk ik dat het overal in oktober veel minder druk is als in het hoogseizoen, dat geldt niet alleen voor Turkije.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:15

x_spekkie_x schreef:
Ook een handige site: http://www.waarschijntdezonwel.nl/ :)

Ik ben zelf vorig jaar half oktober naar Kreta gegaan. We hadden de eerste dagen mazzel met een 'hittegolf', het was toen 30 graden en echt heerlijk weer. In het najaar is de zonkracht namelijk niet zo sterk, dus voelt 30 graden niet zo heel warm aan. Ter vergelijking, zonkracht in Nederland in de zomer 7/8, Kreta in het voorjaar 7/8, zomer 11/12 en najaar 3/4. Dus dat verklaart dat het niet zo warm aanvoelt.
De laatste dagen was het maar 23 graden en vonden wij het echt fris. Vestje aan en geen strandweer. Om die reden zou ik niet zo snel meer in oktober naar Kreta gaan. Als ik een zonvakantie wens, wil ik wel met warm weer fatsoenlijk op het strand kunnen liggen.

Qua prijs voldoet het zeker aan je budget. Wij boekten via Jiba de reis en appartement voor nog geen €400. Samen met autohuur, benzine, eten en uitstapjes waren we ongeveer €800 kwijt.

Dit dus niet , wij dachten hetzelfde maar hebben een hele week regen gehad en ons balkon en de wegen stonden tot een halve meter vol met water, ik zou voor de canarische eilanden gaan als je van luxe houdt en als je cultuur wilt zien naar cyprus gaan

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 16:55

Ik heb van een andere vriendin gehoord dat in Turkije de kans op regen groot is.

Canarische eilanden gaan wij nog even voor kijken en Cyprus! :D

Egypte is niks?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:06

Nou dat heb ik zelf nog niet meegemaakt en volgens de site van Natasja hierboven is die kans erg klein ;)
Egypte zou idd ook kunnen maar ik weet niet of dat in je budget past.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:39

Skyliner schreef:
Dit dus niet , wij dachten hetzelfde maar hebben een hele week regen gehad en ons balkon en de wegen stonden tot een halve meter vol met water, ik zou voor de canarische eilanden gaan als je van luxe houdt en als je cultuur wilt zien naar cyprus gaan

Dat klopt, de kans op regen is er ook op Kreta. Zo hadden de mensen die een week later aan kwamen (vanaf 21 oktober) heel veel pech, toen begonnen de slechte dagen met regen.

Het nadeel blijft dat er geen goedkope zonzekere bestemming is in de winter in Europa. Ook Portugal, Cyprus en de Canarische Eilanden bieden geen strandweer in november, december, januari. Wat nu in opkomst is, zijn de Kaapverdische Eilanden ten westen van Afrika op zes uur vliegen.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 02:18

debsoleino schreef:
Ik wil samen met een vriendin op zon vakantie in oktober. Wij willen 8 dagen en ons budget zit tussen de 700 en 800 euro.
Wij willen wel graag met zij 2e normaal over straat kunnen lopen. Uitgaan hoeft niet perse.

Waar schijnt volop de zon in oktober? :D

Zoals al eerder geschreven, in Portugal. Nu zitten wij niet in het zuiden, in Albufeira, maar wel aan de mooie westkust. Zo'n 100 km. onder Lissabon.
Als je een auto zou huren kun je van hieruit echt alle kanten op!
Oh ja, je kunt hier absoluut normaal over straat lopen, geen probleem!

Kijk maar even in m'n onderschrift, dan kun je zien waar we zitten en hoe mooi het hier is <3

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 05:25

Wij waren in oktober in Barcelona en Pamplona, het was nog snikheet :D (Noord-Spanje). Zuid-Spanje zal denk ik alleen maar beter zijn.

Egypte is op dit moment niet zo gezellig maar wie weet hoe dat in oktober is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:13

Hier, La Palma. Gegarandeerd zon in oktober. En met dit budget moet je het wel redden. Natuurschoon volop aanwezig, uitgaan minder en mensen vallen je hier niet lastig.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:19

Egypte kan ik je zeker wel aanraden! Altijd warm. Wij (mijn vriend en ik) zijn vorig jaar mei geweest en het was toen ook al redelijk druk. Wij waren toen in El Gouna, rustig, maar zit ook leuk stadje. Mocht je willen stappen, ik weet niet of dat kan...

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:43

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:46

Zuid Spanje, Malaga bijvoorbeeld :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:29

Egypte kan best (lekker weer), maar ga dan wel naar Hurghada of Sharm El Sjiek. De binnenlanden moet je nu zeker niet wezen!

Eilat? puntje Isreal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:39

Ik zou het risico met Egypte nu even niet nemen ;) Overigens loop je daar ook het risico om lastig gevallen te worden op straat. Iets met kamelen ofzo :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:47

Als je in een resort zit hoef je de straat niet op. Hurghada en Sharm zijn in principe wel veilig (genoeg), maar ik begrijp de vrees zeer zeker. Bij de kamelen moet je gewoon van repliek dienen, dat soort opmerkingen maken ze gewoon om te dollen. Kijken hoe je reageert.

Wat voor soort vakantie wil je eigenlijk? Alleen maar zonnen of ook wat zien/ doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:50

Sammie schreef:
Als je in een resort zit hoef je de straat niet op. Hurghada en Sharm zijn in principe wel veilig (genoeg), maar ik begrijp de vrees zeer zeker. Bij de kamelen moet je gewoon van repliek dienen, dat soort opmerkingen maken ze gewoon om te dollen. Kijken hoe je reageert.

Wat voor soort vakantie wil je eigenlijk? Alleen maar zonnen of ook wat zien/ doen?

Klopt dat het in een resort veilig is maar dan nog, straks wordt de luchthaven afgesloten oid.

Mallorca is ook erg leuk, niet duur in het laagseizoen en heerlijke stranden en fijne zee :) Er is ook genoeg te doen!