Nog meer bokkers die wachten op de last minutes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Nog meer bokkers die wachten op de last minutes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 07:36

Dit jaar hebben mijn vriend en ik besloten om pas een week van tevoren onze vakantie te boeken. We vonden de vakanties erg duur dit jaar en wilden eens afwachten wat het zou schelen om te wachten met boeken. Volgens mij is het een goede keus geweest want er worden bijna geen reizen geboekt, wat betekent dat er straks veel last minutes zijn.
Wat ik wel mis is het gevoel van uitkijken naar de bestemming en in de gaten houden hoe het weer daar is. Ik krijg echt al vakantiekriebels :P

Nog meer bokkers die wachten?

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:45

Heb toevallig pas een vakantie geboekt en een wk later vetrokken,we kregen 180 euro korting pp maar denk dat als we de vakantie in feb hadden geboekt hadden we waarschijnlijk dit bedrag ook gekregen als vroegboekkorting.
Ik geloof niet zo meer in last minutes oid...
Als je de kans krijgt moet je gewoon buiten de vakantieperiode gaan dan heb je vaak zo wie zo een leukere prijs.

Fijne vakantie!

amandananana

Re: Nog meer bokkers die wachten op de last minutes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 07:54

Helaas gaan we allebei nog naar school en is er dus geen mogelijkheid voor ons om buiten de schoolvakanties te gaan. 2 jaar geleden na de examens deden we dat wel en dat scheelde echt heel veel geld inderdaad.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:33

Mijn vriend en ik wachten ook op een lastminute voor 13 juli. Zoeken iets goedkoops omdat we in September ook al naar Amerika gaan.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:45

Tierania_ schreef:
Mijn vriend en ik wachten ook op een lastminute voor 13 juli. Zoeken iets goedkoops omdat we in September ook al naar Amerika gaan.

13 juli een last minute voor weinig...ik wens je veel suc6 want 13 juli is echt hoog seizoen..weet niet wat jullie budget is maar goedkoop...hmmm

Fijne vakantie in iedergeval in Amerika

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:46

Hier ook rustig aan het afwachten op iets leuks. We zijn niet zo kieskeurig, dus zal straks vast en zeker wel lukken :j

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:47

Ik weet het. Maar zitten zelf te denken rond de 450 euro pp. all incl.
Daar kan ik wel wat voor krijgen, maar dat is niet precies wat we zoeken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:48

Wij wachten ook :)

(Wil eerst nog een sollicitatie afwachten namelijk of ik überhaupt op vakantie kan gaan, dus zodra ik hoor dat ik ben afgewezen (of hopelijk juist niet haha) gaan wij boeken :) )

Geen idee waar wij heen willen; zolang het er maar geen 45 graden is.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:48

Jaa!! Last minutes zijn fantastisch. Gewoon kijken wat er op je bordje komt. Super leuk. :j

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:00

Ik zit af en toe wel te kijken naar iets, ga het liefst wel weg, maar als het niet kan is het geen ramp. :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:06

ik wacht ook op een mooie last minute in nederland.wil samen met mijn ouders een weekje er tussenuit piepen,liefst vertrekken op 5 aug.we hebben een bedrag in gedachten wat we uit willen geven(mag iets meer zijn),zodat we wel gericht zoeken.meestal vinden we wel iets wat leuk is voor ons allemaal.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 23:08

Maar scheelt het ook echt veel?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:12

op de meeste sites kan je wel zien wat de orginele prijs is en soms heb je echt veel voordeel.(soms is bijv beddegoed of toeristenbelasting al inbegrepen bij de kale huurprijs)
meestal gaan we in mei ook en dan hebben we het geluk nog wel eens korting te krijgen omdat mijn ouders al 60+ zijn.

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:36

ja hier ook! Alleen begin ik wel te twijfelen aan het boeken van vlucht+hotel in 1 (dat was ons plan), ik heb het idee dat je bij die 'arrangementjes' sneller belazerd wordt dan je denkt en meer betaald dan wanneer je vlucht en hotel los zou kopen..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 07:56

dat idee heb ik ook ja. Maar vind het wel 'eng' om apart te boeken.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:39

Ik heb ook wel eens op de prijzen gelet mbt vroegboekkorting/lastminutes/ last 'second' (op de vluchthaven boeken). Mijn conclusie: kwa prijs zit er nauwelijks verschil tussen deze categorieen , maar met last minutes of zelfs last seconds heb je een enorm nadeel dat de keuze veeeeeel beperkter is waardoor je of op een mindere locatie zit, of wel op een leukere locatie maar dan in een duurdere accomodatie omdat alle goedkopere al volgeboekt zitten dus dan ben je alsnog duurder uit dan met de vroegboekkorting.

Mbt los boeken: kan wel echt voordeliger zijn, maar ook duurder. Ik zou het gewoon per keer /land/periode goed vergelijken. Los boeken (via booking.com bijv) heeft (vind ik) wel als voordeel dat je naast de echt toeristische hotel complexen ook kan kiezen voor meer 'lokale' accomodaties.
Al moet je dan niet zoeken op all inclusive met zwembad etc etc want dan kom je altijd wel uit bij de grote complexen.

Nadeel van los boeken: als er weer ergens een vulkaan uitbarst krijg je alleen je vlucht vergoed en niet je accomodatie.
Voordeel: je accomodatie betaal je via booking.com bijna altijd pas ter plekke dus als die vulkaan uitbarst dan heb je toch nog niets betaalt. Tenzij die vulkaan 1 dag van te voren uitbarst, dan moet je waarschijnlijk de eerste nacht (of eerste paar nachten) betalen.

Ik zal zometeen eens kijken wat een pakketreis kost voor de vakantie eind augustus die we los geboekt hebben. Ben ook wel benieuwd hoeveel dat zou schelen als we nu zouden boeken.
Edit: gezocht op dezelfde locatie, in dezelfde periode ong eenzelfde accomodatie, kost nu via een pakketreis ongeveer 300 euro meer dan wat wij los betaald hebben.
Als last minute is deze locatie niet meer beschikbaar, gekeken bij een andere locatie in dezelfde streek (wel een veel toeristischere, dus relatief goedkopere, locatie), bij een soortgelijke accomodatie maar dan dus vertrek begin juli. Prijs: ook ong 300 euro duurder.
Dus ondanks dat dit beide niet een hele goede prijsvergelijking is denk ik dat voor ons los boeken dit jaar goedkoper is geweest.
(Edit2: als ik kijk naar nu voor dezelfde periode dezelfde reis los boeken kom ik ook echt op een hoger bedrag uit omdat alle leuke accomodaties in dezelfde prijsklasse dus al volgeboekt zitten)

Carlijn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 10:58

ja, het zal inderdaad verschillend zijn afhankelijk van bestemming etc. 300,- is wel een groot verschil zeg! :wow:

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:27

Carlijn_94 schreef:
ja, het zal inderdaad verschillend zijn afhankelijk van bestemming etc. 300,- is wel een groot verschil zeg! :wow:

Laatst stond er in de Viva een prachtige rondreis door Portugal. Ik vond de prijs nogal duur dus was op onderzoek uitgegaan. Reis was een 8-daagse reis inclusief vlucht, autohuur en accommodatie. Vanaf prijs was 800 euro en voor de periode dat ik gekeken heb zelfs 1000 euro (begin september) op basis van twee personen. Via ryanair had ik een vlucht gezocht inclusief bagage, precies dezelfde hotels 'geboekt' en via sunnycars een all-inclusief auto 'gehuurd'. Kortom, precies dezelfde reis. Ik kwam op een verschil uit van 370 euro per persoon!!! Op een reis van 1000 euro... zelf boeken zou je 630 euro gekost hebben. Met zijn tweeën zou je dus 740 euro bespaard hebben...
Dus het loont zeker om het een en ander uit te zoeken :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:31

Wij bekijken ook de last minutes! We wisten niet of we wel op vakantie konden gaan, dus nu moet het wel zo ;) willen ook ergens in juli gaan

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 12:20

Inderdaad wat spekkie zegt, gewoon alles zelf boeken! Ik boek al jaren niet meer bij reisbureau's of alles in 1 aanbiedingen via organisaties. Je bent zoveel goedkoper uit om alles zelf apart te boeken en daar is niks engs aan. Geeft juist een hele kick vind ik!
Of als je wat avontuurlijker bent ingesteld, ga op liftvakantie! Tent mee en liften! :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:49

Ik ben bezig om voor het eerst alles zelf te boeken, scheelt wel zeg!

Maar het appartement dat ik zag had een vroegere inchecktijd dan ik überhaupt aankom daar :+ Is dat een beetje makkelijk te regelen dat je later in kan checken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:55

Wij willen ook lastminute! Over 2 weken begint de vakantie

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:57

Wij hebben geen last minutes geboekt, maar al een tijdje gelden hebben we voor 3 weken bij het hotel alibaba palace in Hurghada (Egypte) geboekt.
Vorig jaar ook geweest, en wauw wat was dat super! De zee is daar zo super! Heerlijk om sochtends wakker te worden, te ontbijten en daarna gelijk door naar het zwambad/zee dat bij het park hoort! Ik heb van alles in de zee gezien! Was zo super! De hotel medewerkers waren daar ook super vriendelijk, je hebt daar smiddags ook keuze uit 5 verschillende restaurants waar je kan eten met voor ider wat wils.
Je kan over 3 parken lopen, dat bij elkaar hoort super! Want dan heb je 3 zwambaden, 3 delen strand enz. Ik heb er in ider geval een top vakantie gehad en dat gaan we dit jaar zeker weer doen!
Je kan daarvoor bij Arke of bij Sunweb boeken, zeker iets om daar over na te denken :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:34

was daarnet weer aan het snuffelen.kom ik een mooie aanbieding tegen op een park in limburg.das mooi,dan wil ik wel eens weten wat ik in totaal kwijt ben.dus ik laat de computer berekenen wat de totaalprijs is....geeft de computer aan:prijs is hoger als de aanbieding omdat de prijzen tussentijds wijzigen.wat een onzin!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:22

vuurneon schreef:
Ik ben bezig om voor het eerst alles zelf te boeken, scheelt wel zeg!

Maar het appartement dat ik zag had een vroegere inchecktijd dan ik überhaupt aankom daar :+ Is dat een beetje makkelijk te regelen dat je later in kan checken?

Inchecktijden zijn meestal vanaf-tijden. Dus vanaf dat tijdstip kun je inchecken.
Soms staat er ook een tot-tijd bij. Bijv inchecken van 15.00-20.00. Maar meestal is het gewoon vanaf bijv15.00 tot middernacht (dan eindigt die dag) als je echt savonds laat aankomt zou ik van te voren even vragen of er 24u receptie aanwezig is :)