Ik wilde echt een vriendje voor het leven, en western heeft mij altijd erg aangetrokken.
Dus zo ben ik overal en nergens gaan rondkijken, en kwam ik op den duur op de site van Rik Raats.
Dus ik een mailtje sturen met de vraag in welke prijsklasse de paarden vielen.
Helaas ver boven mijn budget, maar met het rondkijken op de site was er langzaam een idee bij mij ontstaan.
Misschien kan ik daar wel stage lopen!
Dus een 2e hoopvolle mail ging die kant op.
Daar kreeg ik een leuk antwoord op, samen met de mededeling dat als ik echt graag wilde, dat ik dan wel eens een dagje langs kon komen, om mee te rijden.
Dus na wat heen en weer gemail, was er besloten dat ik in de voorjaarsvakantie een dagje langs zou komen.
Dus mijn moeder en ik een dag van te voren die kant op (ik woon bovenin nederland).
Op de dag zelf was het natuurlijk vreselijk koud, en ik ben een vreselijke kou kleum, dus ik met een heel dapper voornemen die kant op gegaan. Ik zou niet laten zien dat ik het koud had die dag.
De dag zelf was best leuk, ik werd eerst op een ervaren reiningpaard gezet, waar alle knopjes opzaten(die was daar voor training en bijscholing)
Super leuk natuurlijk om heerlijk soepel op 1 hand overal langs te sturen door het bos.
We gingen een jong paard halen in de wei.
Eenmaal weer terug op het terrein werd ik op een ander paard gezet.
Een erg vlugge en sensibele merrie die steeds aansprong in galop als ik wilde draven. Ik bleef te veel zitten en dan galloppeerde ze aan..
Dus toen moest ik in de bak wat laten zien en ging hij mij les geven.
En rond een uurtje of 12 kwam mijn moeder weer, en werden we naar huis gestuurd met de mededeling: wat mij betreft kan het, maar nu eerst naar huis voordat je blauwe lippen eraf vriezen..
Tja...
Dus aankomende zaterdag is het zover!
Ik ga voor 2 maanden die kant op!
Gelukkig in een veel warmer seizoen

Ik heb er erg veel zin in, en hopelijk heb ik de tijd en mogelijkheid om veel foto's te maken.
Ik heb een klein cameratje, die praktisch altijd mee kan
Maar ook een dikke spiegelreflex die ik altijd mee WIL, maar helaas niet altijd mee kan...
Maar beide gaan mee die kant op.
Hier nog 2 foto's die door mijn moeder zijn gemaakt die dag.
Ik ben degene met de rode jas.. niet te missen..