Eerste vakantie, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Eerste vakantie, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 10:10

Jeutje, heb ik eindelijk mijn ouders zo ver gekregen dat ik een midweek met mijn vriend naar Parijs mag...
Schiet ik totaal in de stress als ik begin met googlen.
Ik zie door de bomen het bos niet meer!
We hebben helemaal niet zo'n groot eisen lijstje.
Wat voor ons belangrijk is :

- Een tweepersoonsbed (dus niet twee eenpersoons aan elkaar geschoven)
- Op loop afstand eiffeltoren (max 5 km)
- Een balkon zou fijn zijn (beide rokers, dus ik heel handig. := )
- 3 a 4 nachten
- incl. ontbijt
Voorderest hebben we ook geen idee hoeveel zoiets gaat kosten en wat normaal is.
Mijn vriend geeft snel te veel geld uit, en aangezien ik dit van hem krijg wil ik het voor hem ook fijn goedkoop houden. :=

Wie kan me helpen? Dit is de eerste vakantie wat ik boek.
Ik weet niet waar ik op moet selecteren, wat betrouwbare en goedkope websites zijn en ik vind dat al die websites zo weinig foto's hebben!

Edit; voorderest. Ik weet echt niet aan welke prijzen ik moet denken.. ?
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-06-13 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Re: Eerste vakantie, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:13

Parijs heeft een fantastisch (en makkelijk) metronetwerk, zou me aan loopafstand van Eiffeltoren of wat dan ook niet vasthouden. Daarnaast staat de Eiffeltoren niet in de leukste wijk en zit je in zo'n enorme stad al heeel gauw aan 5km.
Hoe willen jullie erheen?

Maartje1990

Re: Eerste vakantie, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:18

5 km loop afstand? :') Mag ik vragen waarom je persé op loopafstand van de eiffeltoren wilt zitten? Zoals al gezegd, geweldig metronetwerk en héél veel mooie dingen om te bezichtigen :j Sowieso is de tour montpernasse meer de moeite waard dan de eiffeltoren. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 10:22

gabyfedde schreef:
Parijs heeft een fantastisch (en makkelijk) metronetwerk, zou me aan loopafstand van Eiffeltoren of wat dan ook niet vasthouden. Daarnaast staat de Eiffeltoren niet in de leukste wijk en zit je in zo'n enorme stad al heeel gauw aan 5km.

Oei, kijk. Daar had ik dus niet aan gedacht! We gaan er met de auto heen. :j Vriend heeft dat stuk al eens vaker gereden en is gelukkig een nette chauffeur. :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 10:23

Maartje1990 schreef:
5 km loop afstand? :') Mag ik vragen waarom je persé op loopafstand van de eiffeltoren wilt zitten? Zoals al gezegd, geweldig metronetwerk en héél veel mooie dingen om te bezichtigen :j Sowieso is de tour montpernasse meer de moeite waard dan de eiffeltoren. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Nouja, weet ik eigenlijk niet... Is toch wel iets waar we heel graag naar toe willen en het uitzicht zou ook leuk zijn. Maar zoals je het nu stelt, is het inderdaad niet echt een must...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:26

Giolli schreef:
gabyfedde schreef:

Oei, kijk. Daar had ik dus niet aan gedacht! We gaan er met de auto heen. :j Vriend heeft dat stuk al eens vaker gereden en is gelukkig een nette chauffeur. :D

Dan zou ik parkeermogelijkheden op mijn lijstje zetten.
Centrum Parijs is drama met auto (ze hebben sowieso weinig respect voor lak en bumpers), dus wat aan de rand van de stad zou (denk ik) het beste zijn. Met de metro kom je snel en makkelijk (en redelijk goedkoop) overal.
Vliegen is soms nog wel aantrekkelijker trouwens en ook de Thalys heeft regelmatig leuke aanbiedingen. Dan zit je niet met parkeren.

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:30

Giolli schreef:
Maartje1990 schreef:

Nouja, weet ik eigenlijk niet... Is toch wel iets waar we heel graag naar toe willen en het uitzicht zou ook leuk zijn. Maar zoals je het nu stelt, is het inderdaad niet echt een must...

De Eiffeltoren is redelijk hoog :') Dus ik denk dat je beter een hotel kan zoeken iets verder weg en dan vragen om een kamer met uitzicht op de Eiffeltoren.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 10:31

Vliegen hebben we ook aan gedacht, maar we gaan toch echt beide liever met de auto. :j
Met de metro is dus alles goed bereikbaar, met de auto niet?

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:33

In Parijs maakt het eigenlijk niet heel erg uit waar je zit kwa bezienswaardigheden. Het is namelijk zo dat alles ver van elkaar vandaan ligt en zoals al gezegd kom je met de metro echt overal!.. Jet hebt ook veel parkeer boxen want ik zou de auto niet daar buiten op straat parkeren := .. En een twee persoonsbed (niet 2x1 aan elkaar) is denk ik ook een lastige eis..

Met de auto door Parijs naar de bezienswaardigheden word denk ik geen succes :').. Is echt een gekkenhuis daar en de metro is nog sneller ook
Laatst bijgewerkt door gemma92 op 24-06-13 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:34

Giolli schreef:
Met de metro is dus alles goed bereikbaar, met de auto niet?

Klopt helemaal!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 10:42

gemma92 schreef:
In Parijs maakt het eigenlijk niet heel erg uit waar je zit kwa bezienswaardigheden. Het is namelijk zo dat alles ver van elkaar vandaan ligt en zoals al gezegd kom je met de metro echt overal!.. Jet hebt ook veel parkeer boxen want ik zou de auto niet daar buiten op straat parkeren := .. En een twee persoonsbed (niet 2x1 aan elkaar) is denk ik ook een lastige eis..

Met de auto door Parijs naar de bezienswaardigheden word denk ik geen succes :').. Is echt een gekkenhuis daar en de metro is nog sneller ook

Top, bedankt! Strepen we dat van ons lijstje. :=

Maar... Waarom geen tweepersoonsbed? Daar hebben we beide een schurft hekel aan... Haha.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:43

Ik heb zelf in Parijs gewoond en ik zou me echt niet vasthouden aan 'op loopafstand van de eiffeltoren' houden hoor, alleen om de reden dat je daar graag in wilt gaan. Zeker doen als je dat wilt (erin gaan dus)! Goed, je gaat dus met de auto, maar ik raad je aan om gewoon in die paar dagen de metro te pakken (vermoed dat je wel iets van een dagticket oid kunt krijgen, ik had zelf een abonnement). En gewoon van alles te gaan bekijken. Wil je nog een lijstje van 'must sees'?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 10:44

Maartje1990 schreef:
Ik heb zelf in Parijs gewoond en ik zou me echt niet vasthouden aan 'op loopafstand van de eiffeltoren' houden hoor, alleen om de reden dat je daar graag in wilt gaan. Zeker doen als je dat wilt (erin gaan dus)! Goed, je gaat dus met de auto, maar ik raad je aan om gewoon in die paar dagen de metro te pakken (vermoed dat je wel iets van een dagticket oid kunt krijgen, ik had zelf een abonnement). En gewoon van alles te gaan bekijken. Wil je nog een lijstje van 'must sees'?

Ja, leuk!
Is het veilig om je auto 4 dagen lang te parkeren? Waarom is het niet veilig om met je auto door de stad te gaan?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:47

Giolli schreef:
Maartje1990 schreef:

Ja, leuk!
Is het veilig om je auto 4 dagen lang te parkeren? Waarom is het niet veilig om met je auto door de stad te gaan?

Fransen kijken niet op een deukje meer of minder. of beter gezegd ze kunnen niet rijden...

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:49

Ik zou juist kijken naar een hotel net buiten of aan de rand van de stad, daar kun je prima je auto achterlaten en alles met de metro doen, dat is daar super geregeld en de stad in met je auto is echt een drama!!!! Wellicht te combineren met een tripje Euro Disney ;)

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:50

Omdat het in veel hotels gewoon 2 aan elkaar geschoven zijn, denk dat het lastig word om een echt 2persoonsbed te vinden..
Je auto kan je het best in een parkeerboz plaatsen, voor ons was dat 15 euro per dag.. Als je daar op straat loopt dan zie je meteen waarom het niet echt handig is om met je auto door de stad te crousen.. De autos die daar op straat geparkeerd zijn hebben veel deukjes en beschadigingen.. Wij zagen ook 2 politie agenten die bij een auto een boeten stonden uit te schrijven en toen reed er een andere auto vol in zn achteruit tegen die auto aan en het einigen wat de 2 agentes deden was "Monsieur monsieur!" :').. Het verkeer rijd allemaal door elkaar beetje italië achtig.. En daarbij word het erg lastig om bij elke bezienswaardigheid een parkeerplek te vinden..

Met de metro kan je zo overal uitstappen op de plaats van bestemming en kost geen drol. Voor ons was een dagkaart iets van €7,00 per persoon

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:50

Ik zou met de trein gaan. Je bent er zo en je stapt midden in de stad uit. Vanaf daar gaan er overal metro's naartoe, dus waar je hotel ook is, je hoeft nooit ver te lopen. :) De Eiffeltoren is echt niet de mooiste bezienswaardigheid van Parijs. De Sacre Coeur vond ik persoonlijk veel mooier, de tuinen van Palais Luxembourg en Musee Rodin vond ik ook heel mooi. Je kan inderdaad dagpassen voor de metro krijgen, waarmee je binnen bepaalde zones de hele dag kan reizen. Tip: stap een halte te vroeg uit en loop het laatste stuk, dan zie je meer van de stad. :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 10:51

ThessaKeizer schreef:
Ik zou juist kijken naar een hotel net buiten of aan de rand van de stad, daar kun je prima je auto achterlaten en alles met de metro doen, dat is daar super geregeld en de stad in met je auto is echt een drama!!!! Wellicht te combineren met een tripje Euro Disney ;)

Disneyland... ZO leuk. Maar zo duur. -O- :=

Ga ik daar op selecteren...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:51

Wat ik ook al zei, ze hebben weinig/geen respect voor lak en bumpers. Auto's zonder deuken zie je daar niet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 10:52

gemma92 schreef:
Omdat het in veel hotels gewoon 2 aan elkaar geschoven zijn, denk dat het lastig word om een echt 2persoonsbed te vinden..
Je auto kan je het best in een parkeerboz plaatsen, voor ons was dat 15 euro per dag.. Als je daar op straat loopt dan zie je meteen waarom het niet echt handig is om met je auto door de stad te crousen.. De autos die daar op straat geparkeerd zijn hebben veel deukjes en beschadigingen.. Wij zagen ook 2 politie agenten die bij een auto een boeten stonden uit te schrijven en toen reed er een andere auto vol in zn achteruit tegen die auto aan en het einigen wat de 2 agentes deden was "Monsieur monsieur!" :').. Het verkeer rijd allemaal door elkaar beetje italië achtig.. En daarbij word het erg lastig om bij elke bezienswaardigheid een parkeerplek te vinden..

Met de metro kan je zo overal uitstappen op de plaats van bestemming en kost geen drol. Voor ons was een dagkaart iets van €7,00 per persoon

Ah, jammer van die bedden. -O-
Bedankt voor de info!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 10:53

Imre schreef:
Ik zou met de trein gaan. Je bent er zo en je stapt midden in de stad uit. Vanaf daar gaan er overal metro's naartoe, dus waar je hotel ook is, je hoeft nooit ver te lopen. :) De Eiffeltoren is echt niet de mooiste bezienswaardigheid van Parijs. De Sacre Coeur vond ik persoonlijk veel mooier, de tuinen van Palais Luxembourg en Musee Rodin vond ik ook heel mooi. Je kan inderdaad dagpassen voor de metro krijgen, waarmee je binnen bepaalde zones de hele dag kan reizen. Tip: stap een halte te vroeg uit en loop het laatste stuk, dan zie je meer van de stad. :)

We willen eigenlijk wel heel graag met de auto. :o Hebben een fijne luxe auto en vriend vind het leuker om zelf te rijden.
En we kunnen de hele rit door gewoon roken. o:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:54

Nou, dat ligt wellicht een beetje aan de buurt waar je zit, wellicht/waarschijnlijk hebben ze ook een parkeerplaats bij het hotel zelf. Verder weet ik qua 'veiligheid' van parkeren in de stad ook niet het fijne, ik zat er immers niet met de auto. Maar het is gewoon een gedoe om van a naar b te komen met de auto zó druk in de stad.

Dingen die ik je aanraad:
Eiffeltoren (toch wel hoor ;) )
Tour montpernasse (is net zo hoog als de eiffeltoren en ipv dat je tegen de lelijke tour montpernasse aankijkt, kijk je naar de 'mooie' eiffeltoren).
Les invalides (graf Napoleon)
Pérè lachaise (hele mooie begraafplaats, ligt een groot aantal bekende)
Sacrè Coeur (prachtige basiliek)
Montmartre (wijk bij de sacrè coeur, hier ligt o.a. de bekende club moulin rouge)
Arc de Triomphe
Champs elysees (bekende winkelstraat, bij de Arc de Triomphe)
Notre Dame (bekende kerk, van die disney film o.a.)

Dat is alles waar ik zo even op kom :+

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:55

Het verkeer is idd niet te doen, ik zou dus gewoon met de metro gaan, je kan er bijna overal mee naar toe en het is best wel makkelijk te doen. Kost ook niet zoveel idd om een dagkaart te kopen en dan kun je overal in Parijs heen. Wil je een gewoon tweepersoonsbed denk ik dat je wel bij duurdere/luxe hotels uit kan komen en al helemaal als je de eiffeltoren op 5km afstand wilt hebben..
Wij hebben ook de auto in een grote parkeergarage achtergelaten en zijn met de metro verder gegaan, dat ging prima, staan veel mooie auto's in de stad met idd allemaal krassen en deuken := je staat ook constant vast als je wel overal met de auto heen gaat.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:56

http://www.booking.com/city/fr/paris.nl ... 3godqXUA4Q

Hier een overzichtje van de hotels op het kaartje van Parijs. Je kunt via deze site ook boeken, maar dat raad ik af.
Op de website van het gekozen hotel betaal je veelal iets minder dan op booking.com.
Mocht je wel via booking.com willen boeken doe dat dan gewoon. Heb alleen maar goede ervaringen met deze site!

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:58

http://www.booking.com is echt een aanrader.
Je kunt hier goede hotels vinden en vaak zijn er nog acties ook. Zo hebben mijn vriend en ik een aantal weken terug in dit hotel geslapen.
http://www.hotels-emeraude.com/en/ho-marais-hotel.html
Via dit hotel krijg je een parkeergarage aangewezen waar je voor ongeveer €30 per dag kunt parkeren
En autorijden, fietsen, motorrijden en dat soort dingen vooral niet doen in Parijs.
Pak de metro en je kunt overal heel gemakkelijk naartoe en waar je zit in de
stad maakt niet eens zoveel uit vaak kun je op de hoek van iedere straat de metro in stappen.
misschien heb je hier iets aan? :)*