Lange vluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lange vluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:06

Wat doen jullie tijdens een lange vlucht? :)

Voor mij duurt het nog zo'n 4 maanden, maar ik heb er altijd een verschrikkelijke hekel aan, vooral omdat ik alleen reis. Wil graag een stoel aan het raamkant, vind het fijn om naar buiten te kijken en om er tegenaan te leunen en zo. Maar de persoon naast me valt altijd in slaap en dan zit ik daar en kan ik geen kant op :') Kan ook nooit slapen in het vliegtuig.

Laatste keer heb ik 2 keer The Devil Wears Prada gekeken en een boek gelezen tot ik er hoofdpijn van kreeg. :')

Samen met mijn vriend valt het nog wel te doen, die kan ik wel vervelen. :+ 10 uur alleen valt me altijd verschrikkelijk tegen, vooral omdat ik daarna ook door immigratie moet. :=

Hoe doen jullie het?

Anoniem

Re: Lange vluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:08

Lezen, tekenen, films kijken, muziek luisteren, TOCH slapen, M&M's van de Trolley kopen en op volgorde leggen... Gesprekje aangaan...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:24

Slapen in een vliegtuig.... Love it!
Daarnaast beetje lezen, film kijken, naar buiten kijken. Ik kom mijn tijd prima door eigenlijk.

Heb ook weer een vlucht naar Australie voor de boeg over enkele weken, dus ik mag ook weer :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:26

Ik neem altijd dramamine; ben dan vlot onder zeil :o
(Helaas de laatste keer al op weg naar het vliegveld :') )

Heb de pech ongelooflijk luchtziek te zijn, dus neem het niet voor de slaap. Al is het wel een fijn bijkomend voordeel.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:29

Slapen, alle films/series kijken, muziek luisteren, wandelen, spelletjes spelen. En dan is het zo voorbij wij hebben in april 12 uur gevlogen en moet zeggen was zo voorbij. Ook omdat wij echt bizar veel eten kregen je had het een nog niet op kwam het volgende al!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:29

Ik doe jetzelfde als vuurneon, slaappilletje en pitten maar! Word je heerlijk verfrist weer wakker vlak voor de landing

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:31

Gabbe schreef:
Slapen, alle films/series kijken, muziek luisteren, wandelen, spelletjes spelen. En dan is het zo voorbij wij hebben in april 12 uur gevlogen en moet zeggen was zo voorbij. Ook omdat wij echt bizar veel eten kregen je had het een nog niet op kwam het volgende al!

met welk maatschappij vloog je dan, dan wil ik er ook wel mee vliegen. name met het eten

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:31

Ook ik kan echt niet slapen in een vliegtuig. Ik ben laatst naar Nieuw Zeeland geweest nou dat was het dubbele van jou tijd! Dan viel ik even in slaap en dan werd ik weer wakker met een halve paniekaanval! Ik word altijd zo claustrofobisch in die stoelen! Lezen, film kijken, tekenen of verhalen schrijven. Of lopen door het vliegtuig. Ik ging om het kwartier even lopen *D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:33

Muziek luisteren, lezen, filmpje kijken, puzzelboekjes volkladden (vooral sudoku :))), slapen, eten, spieroefeningen (aanspannen en ontspannen) eh.....

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:37

Doanique schreef:
Lezen, tekenen, films kijken, muziek luisteren, TOCH slapen, M&M's van de Trolley kopen en op volgorde leggen... Gesprekje aangaan...

ohh! die is goed ! en dan tellen, leuke bezigheid! ik heb veel gelezen, spelletjes gedaan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:41

Oh, en even in de cockpit kijken natuurlijk... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:45

Zullen ze vast leuk vinden Captain :')

Ik ben altijd verschrikkelijk zenuwachtig, ben er gewoon misselijk van. Voor het vliegen moet ik ook altijd overgeven en ban altijd bang dat dat dan ook in het vliegtuig gebeurd. Gebruik wel altijd van die kalmeringsdruppels en als ze drinken serveren meteen wat drank er in en dan gaat het wel :')

Ik vlieg wel met KLM, daar ben ik heel blij mee :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 19:45

Ik ben naar nieuw-zeeland bijna 24 uur onderweg geweest (11 uur, overstap, nog eens 10 uur), en waar ik me goed mee vermaak is slapen (kan ik erg goed :') ), lezen en gewoon de films kijken. Of puzzelboekjes!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:39

paardje1983 schreef:
Gabbe schreef:

met welk maatschappij vloog je dan, dan wil ik er ook wel mee vliegen. name met het eten

Met KLM naar Amerika! De terug weg hadden we Delta dat was iets minder maar daar vlogen we ook 's nachts en de heen weg was midden op de dag :)

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:41

laatst naar Amerika gevlogen a 13 uur, ook ik kan niet slapen in een vliegtuig, weet op een gegeven moment echt niet meer waar ik het zoeken moet...
heb de hele vlucht eigelijk films gekeken, zitten er best veel op..
soms beetje puzzelen, ipad meegenomen voor afwisseling in spelletjes, was eigelijk voorbij voor ik er erg in had.
terugvlucht was een nachtvlucht dat is wel saai want dan is alle donker.. vooral niet kijken hoelang je nog moet.
wat ik je adviseer mee te nemen: labello voor je lippen, handcreme, en drinken kopen voor je het vliegtuig in gaat. je droogt ontzettend snel uit, en je krijgt wel drinken maar dat is echt te weinig om je dorst te lessen

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:19

Over een kleine twee maanden is het voor mij ook zo ver.. 9 uur naar Houston, daar 4 uur tussenlanding en dan nog 2 uur naar Memphis. Zie er nu al tegen op, zo'n hekel aan vliegen. Ik blijf gelukkig 4 maanden dus dat is de moeite dan nog waard :')
Ga ook maar iets van n slaappil regelen, gaat het tenminste snel voorbij :+
Je krijgt idd wel vaak te eten op van die lange vluchten, vorige jaar naar Maleisie geweest. Dat was 12 uur en kregen 4 keer eten ofzo haha.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:38

matasja schreef:
laatst naar Amerika gevlogen a 13 uur, ook ik kan niet slapen in een vliegtuig, weet op een gegeven moment echt niet meer waar ik het zoeken moet...
soms beetje puzzelen, ipad meegenomen voor afwisseling in spelletjes, was eigelijk voorbij voor ik er erg in had.
terugvlucht was een nachtvlucht dat is wel saai want dan is alle donker.. vooral niet kijken hoelang je nog moet.
wat ik je adviseer mee te nemen: labello voor je lippen, handcreme, en drinken kopen voor je het vliegtuig in gaat. je droogt ontzettend snel uit, en je krijgt wel drinken maar dat is echt te weinig om je dorst te lessen

Met welke maatschappij vloog je? Wij hadden bij KLM onbeperkt drinken tot onze beschikkingen als je er om vroeg kreeg je het. En water kon je gewoon pakken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:42

Ik kocht gewoon drinken na de controle; werd op Schiphol keurig gesealed en kon zo mee het vliegtuig in :)
(Vloog wat goedkoper; flesje water kopen in het vliegtuig was hartstikke duur := )

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:46

Ik vlieg in oktober naar Zuid-Afrika (Kaapstad) met Emirates. Vanaf Amsterdam naar Dubai met een Airbus A380 (lijkt me geweldig!) en vanaf Dubai naar Kaapstad met een Airbus A340-300. Ik wilde altijd graag met een Boeing 747 vliegen (waarom geen idee), maar dus nog steeds niet gedaan), maar nu de Airbus A380 is meteen de overtreffende trap. Ik vlieg met Emirates. Hoop aan het raam te zitten.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:49

Heb nog maar twee lange vluchten gemaakt tot nu toe (heen en terug naar New York) maar toen heb ik vooral films gekeken en een boek gelezen. Had op het vliegveld nog maar snel The Hunger Games gekocht en die had ik uit voordat we weer thuis waren. Verder kostte mijn pogingen tot in slaap vallen ook veel tijd, maar vond het nog ontzettend lang, niks voor mij :n

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:50

KLM geeft inderdaad veel eten.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:51

Business class vliegen, dan wordt je bezig gehouden en je kan heerlijk slapen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:04

Business class kost het dubbele, ticket is al duur genoeg. :P Soms word het wel aangeboden om voor 150 euro te upgraden een paar dagen voor de reis, zit er stiekem wel over na te denken haha.

Gabyfedde, kan je dat zelf niet instellen, welke stoel je wilt?

Zowel alcohol als gewoon drinken is bij KLM gratis en onbeperkt dus flesje water hoeft niet, moet zeggen dat ik tijdens het vliegen sowieso weinig drink zodat ik niet naar de wc hoef. :') Hele waterval altijd na die 10 uur. :+

Vorige keer was ik overigens met Transat Air oid, ook een reis van 10 uur, en als ontbijt kregen we een klein bakje yoghurt. Zo'n activia formaat zeg maar, met sinaasappelsap. Vond dat echt niet genoeg := Ben ook een keer met Condor geweest en geloof dat ze 2 of 3 keer langs zijn geweest met drinken, voor de rest moest je zelf opstaan en je drinken halen/inschenken. Vond dat echt raar..
KLM vind ik het eten wel altijd goed en genoeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:07

matasja schreef:

iPad lijkt me echt fijn tijdens een lange vlucht! Heb tijdens die tijd wel een tablet die ik ergens gratis bij kreeg, maar dat zal wel zo'n flutding zijn. :')

Puzzelboekjes zijn trouwens wel een goede tip, stom dat ik daar niet aan heb gedacht. :)

Lindt2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:13

Ik vlieg vaak alleen en dan ook wel wat langere vluchten dan 10 uur. Vroeger kon ik ook nooit slapen in het vliegtuig, maar ik heb het mijzelf aangeleerd. Gewoon door rustig adem te halen en het wennen aan een bepaalde slaaphouding. Tegenwoordig sluit ik mijn ogen al als we nog op de grond staan, en word pas een paar uur later wakker (ik sla die maaltijden dan over). Dan ga ik wat werken/lezen/ een film kijken, en verder vooral dus veel slapen, heerlijk, echt een momentje voor mijzelf :). Soms helpt het ook wel om de tijd in blokken te delen, waarin je steeds wat anders doet. Dan heb je structuur en dat is ook wel bij te houden, omdat er ook een regelmaat zit in de tijden dat er weer wat drinken/eten wordt rondgebracht.