Mijn zomer tussen de paarden in Portugal!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RM_

Mijn zomer tussen de paarden in Portugal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 00:24

Hai, :D

Een tijdje terug was ik op zoek naar een leuke invulling van mijn zomer. Mijn vriendinnen gingen samen op vakantie maar omdat ik vorig jaar naar Ghana ben geweest en dit jaar op kamers ben gegaan had ik daar geen geld voor helaas. Toch had ik er wel vertrouwen in dat er ook voor mij iets moois op mijn pad zou komen..

En jawel, al snel kwam ik een advertentie tegen van Wendy, ydnew hier op bokt. Zij is een aantal jaar geleden met haar man naar Portugal verhuisd en heeft daar een soort boerderij met paarden, honden, varkens etc. Ze organiseren er buitenritten voor toeristen en vanaf deze zomer gaan ze er ook pottenbakcursussen geven. (http://www.quintadatapadinha.com/)
Voor deze zomer zochten ze tegen kost en inwoning nog mensen die hen kwamen helpen met oa de paarden en de andere dieren.
Ik was eigenlijk gelijk super enthousiast en heb meteen (om 1 uur 's nachts) een mailtje gestuurd. Ik was de eerste die had gereageerd en het klikte eigenlijk gelijk!
De volgende dag heb ik besloten het te doen!! :)

Maandag 15 juli vertrek ik voor bijna vijf weken naar het mooie Oliveira do Hospital in midden Portugal.
Ik heb er heel veel zin in!!!!

Ik vind het erg leuk om al wat voorpret met jullie te delen en natuurlijk ook mijn verhalen als ik daar straks eenmaal zit! :)

Afbeelding
De paardjes in hun wei

Papegara

Re: Mijn zomer tussen de paarden in Portugal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:26

Ik ben jaloers, is er nog een plekje over. :Y)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:26

Gaaf! Ik zal je gaan volgen.

Ziet er uit als een mooi plekje!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 00:27

Hihii, volgens mij hadden ze ook al iemand die de tijd na mij komt maar misschien kun je alvast reserveren voor volgend jaar haha!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 10:21

Het uitzicht vanaf een paard <3
Afbeelding

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 15:38

Nog precies een maand!! :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:53

Ik ga volgen ! Stiekem wel heeeel errrruuug jaloers :Y)
Prachtige omgeving lijkt het mij daar enne....veel foto's plaatsen hoor want ben helemaal gek op barokke rassen :D ( zelf trotse eigenaar van pre'tje <3 )

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 15:58

Met de foto's zal het wel goed komen, fotografeer zelf hier in Nederland ook haha! :)
En helemaal leuk.. ze verwachten een veulentje in de tijd dat ik daar ben!!

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:53

Wat leuk joh! Wat is precies de bedoeling dat jij daar gaat doen? Mag je ook mee als gids op buitenritten? En hoe zit het met je Portugees? :D

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 00:06

Erg leuk! Mooie omgeving :j
Ik volg :D

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 00:07

Wauw, wat leuk!
Ik volg :D

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 00:14

xBibi schreef:
Wat leuk joh! Wat is precies de bedoeling dat jij daar gaat doen? Mag je ook mee als gids op buitenritten? En hoe zit het met je Portugees? :D

In ieder geval de paarden en andere dieren verzorgen, dus uitmesten, voeren etc.
Verder helpen met het voorbereiden van maaltijden voor de gasten 's avonds. Ze maken zelf pizza's en zalm.. en dan hangt het er verder een beetje vanaf hoe veel gasten er zijn. Als het rustig is mag ik mee op buitenritten en als het heel druk is en de eigenaren zijn beide weg, thuis op hun kindjes passen.
Daarnaast mag ik als er tijd is op hun paarden rijden en bv dagje naar het meertje enzo :)

Leuk, al die volgers! :D
Ik zit nu nog midden in mijn laatste studieweken van mijn eerste jaar dus nog lekker druk.. Maar ticket is al geboekt en verder voorbereidingen ga ik over twee weken mee verder!

Enne, mijn portugees? Tja daar moet ik nog een beetje op oefenen.. *D Maar ik was gisteren jarig en krijg zo'n boekje over Portugal met allemaal zinnetjes die belangrijk zijn enzo!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 21:33

Nog twee weken!

Vandaag had ik mijn laatste tentamen en die heb ik gehaald met een 8! Ook hoorde we vandaag dat iedereen de kennistoets gehaald heeft dus mijn P is binnen!! Dat geeft toch wel een heel fijn gevoel voor ik wegga, anders had ik namelijk drie dagen na terugkomst moeten herkansen..

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:38

heel veel plezier :D
ik volg!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:42

Heel erg gaaf! Veel plezier, ik volg!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:44

Leuk! Ik heb ook bij Wendy en Rogier geholpen drie jaar geleden. Veel plezier daar!

De zalm die ze maken is trouwens heel goed!!

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:46

Supergaaf! Ik volg! :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 11:37

Jeejj nieuwe volgers!
Adamootje, leuk!! Hoe heb jij het daar gehad?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 23:56

Ik vond het leuk en heel bijzonder om mee te maken. De paarden zijn super mak en worden goed verzorgd. Inmiddels hebben Wendy en Rogier de boel verbouwd en zijn er wel al wat paarden verkocht. Sita, Bram en Chris ken ik nog van drie jaar terug.

Hoe mijn vakantie er daar uit zag: In de ochtenden gingen we aan het werk (voeren, water geven, paarden wisselen, uitmesten) en in de middag was het relaxen in de zon. In de avond deden we eigenlijk hetzelfde en na het werk stond het eten al klaar en werd er een kampvuur aangestoken. Erg gezellig dus. :) Ik heb niet heel erg veel kunnen paardrijden, omdat het hoogseizoen was, maar Wendy had mij hier al voor gewaarschuwd. Naast op de quinta werken hebben we ook gezwommen in het dal, zijn we uit eten en drinken geweest en hebben we geshopt in het stadje (Echt heerlijk, want alles is daar super goedkoop!).

Wel was het jammer dat ik en mijn vriend geen auto hadden (we waren toen nog te jong om een auto te huren). Met de auto kun je namelijk gewoon gaan en staan waar je wilt. Als je bijvoorbeeld wil zwemmen of wil stadten, pak je de auto en dan ben je er zo.

Veel plezier in ieder geval daar, en doe ze de groetjes van Felicity. :)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 08:41

Hey Roos dat is nog eens een gaaf baantje hihi!!

Ga je zeker volgen! Heel veel plezier daar!!!

Als je nou een mooi portugees hoofdstel voor mij ziet :-P (zijn hier zo gruwelijk duur...) (Sorry ik weet dat een portugees hoofdstel niet op een spanjaard hoort maar die dingen zijn zooo gaaf :D )

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 11:03

Klinkt wel heel gezellig! En ik reken er ook maar niet op dat ik veel kan paardrijden maar dat vind ik niet erg.. Hoe deden jullie het dan als je ergens naar toe wilde, zonder auto? Ik heb namelijk ook geen rijbewijs.

Laura; Dankjewel! en haha wie weet als er nog ruimte in mijn koffer is...

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:30

Wendy of Rogier brachten ons af en toe naar het dal en soms ging ik met de gasten van de Quinta mee uit winkelen. :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 22:33

Ohh oke dat is handig!

Ik heb ook een weblog aangemaakt: www.rozemarijnmelissen.reismee.nl
Hier in dit topic zal ik meer de paar gerelateerde verhalen en foto's plaatsen :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 10:26

Nog een paar dagen!! :D
Maandag om half 11 vlieg ik. Ik heb al wat dingen bij elkaar gelegd die mee moeten. Ik moet alleen nog zonnenbrandcreme kopen. Morgen vier ik mijn verjaardag nog voor familie en dan zondag alles inpakken enzo :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:17

Vergeet het fototoestel niet ! *-:)
En fijne verjaardag gewenst !