My adventure in America bij DG Bar Ranch!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

My adventure in America bij DG Bar Ranch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 16:58

Zo, ik zit hier nu dan eindelijk al echt gesetteld en dus kan ik hier dan ook eindelijk mijn verhaal doen! De douane kan me nu toch niet meer terug sturen :P

Ik ga even de tekst van mijn blog naar hier kopiëren, anders moet ik alles weer over typen en zo hebben jullie toch een idee van wat ik doe.

Citaat:
Zooo hallo allemaal, daar ben ik weer! Hier nu eindelijk een blog vanuit Amerika! Voor degene die het nog niet weten, ik werk voor 7 weken op DG Bar Ranch in Hanford, Californië. Dit is een dressuurstal met veel goede paarden! De eigenaren komen officieel uit Nederlands en spreken ook Nederlands dus dat is handig! Ook Willy, soort van manager, komt uit Nederland.

Ik ben hier afgelopen maandag, 13 mei 2013, aangekomen. Ik zal vanaf die dag even vertellen wat er allemaal is gebeurd.

Maandag 13 mei om 6 uur ging mijn wekker, om 7 uur vertrokken we naar Schiphol. Daar ingecheckt, nog wat gedronken en toen al snel afscheid genomen, toen stond ik er echt in mijn eentje voor! Ik vloog via London Heathrow naar Los Angeles. De vlucht naar London was echt maar heel kort. Mijn vliegtuig had echter wat vertraging en dus had ik ook minder tijd om over te stappen. Toen ik echter uit het vliegtuig kwam stond er een mannetje op me te wachten om me door te loodsen naar het volgende vliegtuig, super goed geregeld! Het vliegtuig naar LA vertrok ook wat later door een olielek wat eerst gerepareerd moest worden. Uiteindelijk ruim 10 uur later (laaaaannngggg) landde we eindelijk op LA. Daar moest ik eerst heeeel lang in de rij staan voor Immigrations. Daar begon de eerste stress, die man deed moeilijk. Hij vroeg me wat ik hier kwam doen (je mag niet 'werken' op een toeristenvisa dus ik zei dat ik op vakantie was), of ik helemaal alleen was en of ik mijn terugvlucht aan kon tonen. Ik was even vergeten dat ik mijn E-ticket uitgeprint had dus ik ging het internet op mijn telefoon aan doen....daarna bedacht ik me dat ik het wel uitgeprint had dus internet snel weer uit want das duuuuur. Hij zei uiteindelijk: you're Lucky. Pfoe, thank god, ik ben erdoor! Me koffer stond er al en toen moest ik nog heel lang in de rij staan om naar de uitgang te kunnen. Ik heb wat te eten gekocht en toen moest ik weer heeeel lang wachten op de bus die me naar Bakersfield zou brengen. Ik heb daar ook nog de langste man van de wereld gezien. Hij stond daar als een of andere attractie tegen een paal, er was een camera bij en allemaal mensen maakte foto's. Ik vond dat eigenlijk wat respectloos maar aangezien ik toch wat bewijs wilde hebben heb ik ook een foto gemaakt. Uiteindelijk kwam dan eindelijk de bus aan, we werden daarna nog overgezet op een andere bus. Er was brand in LA dus we moesten omrijden en ook was er een ongeluk gebeurd waardoor we in een heeeeeeeleee lange file stonden! Uiteindelijk kwam ik om 23.15 aan in Bakersfield, daar stond PJ op me te wachten. Hij heeft me naar de ranch gebracht. Ik kon nog niet het hoofdappartement in want die was op slot dus heb in die ernaast geslapen. Ik was ondertussen zo'n 29 uur wakker.
De volgende dag werd ik om half 9 wakker. Ik heb me toen aangekleed en ben naar stal gelopen. Daar heb ik Willy, Betty en Tony ontmoet. Betty heeft me toen op de golfkar een rondleiding gegeven. Betty en Tony zijn de eigenaren, zijn komen officieel ook uit Nederland maar wonen al jaren in Amerika. Ik ben daarna verhuisd naar het goede appartement en heb me spullen uitgepakt en het appartement wat schoongemaakt. Ik ben ook wat foto’s gaan maken, die volgen later.
Wat ook heel cool is, Betty is 77 jaar en rijdt nog steeds bijna elke dag paard! Ik hoop dat ik dat ook nog mag doen op die leeftijd!
Verder heb ik die dag niet zoveel gedaan. Woensdag was mijn eerste echte werkdag.
Om 7 uur moest ik beginnen. Ik moest eerst nog even wachten maar na 15 min vond ik Willy. Ik ben toen bij hem op de trekker gaan zitten en toen gingen we voeren. Dat doen ze hier met een trekker en een grote aanhangwagen erachter waar balen hooi op staan. Sergio staat dan achterop en gooit het hooi in alle stallen. Sergio mest trouwens ook alle stallen dus dat hoef ik niet te doen, chill!!
Daarna heb ik Ashlyn en Caitlin ontmoet, zij rijden ook de hele dag door paarden. Ik heb hun toen geholpen met het opruimen van de trailer want ze waren net terug gekomen van een show de avond ervoor. Ik heb toen de emmers helemaal schoongemaakt.
Daarna heb ik mijn eerste paard hier gereden, Freya, een 3-jarige merrie. Eerst heb ik dr gelongeerd en daarna gereden. Willy was tevreden en dus heeft hij voor mij ook een lijstje met paarden gemaakt. Mijn lijstje is:
Freya, merrie, 3 jaar
Focus, ruin, 3 jaar
Demitrius, ruin, 5 jaar
Fine Tune, ruin, 3 jaar (nog niet beleerd, dus die longeer ik alleen)
Eros, ruin, 4 jaar.
Ik heb mijn overige paarden die dag allemaal gelongeerd om ze een beetje te leren kennen.
Later in de middag ging ik met Elizabeth naar de stad om boodschappen te doen. Wat een grote winkel zeg!!!
Woensdag was de 56e trouwdag van Betty en Tony en dat gingen ze vieren die avond met chinees en pizza. Ik heb dus daar gegeten en weer wat mensen ontmoet. De familie is echt heel groot en ik weet nog lang niet iedereen. Soms weet ik ook echt niet meer wie bij wie hoort, zeker al die kleine kinderen. Ik ben toen vrij op tijd weer gegaan want ik was best moe.
Donderdag ben ik eerst weer meegeweest met hooi voeren en daarna ben ik met mijn paarden begonnen. Heb Demitrius, Eros, Focus en Freya gereden en Fine Tune en Famosa gelongeerd. Ja, heb er weer een paard bij. Famosa, een 3 jarige merrie.
Tussendoor had Caitlin het internet hier gefikst! Ook die avond was ik weer best moe en dus op tijd slapen.
En dan vandaag, vrijdag. Ik heb vanmorgen op de trekker leren rijden en dus hielp ik dit keer op die manier mee met hooi voeren. Daarna aan mijn paarden begonnen. Heb vandaag Demitrius, Eros, Famosa en Pannenka gereden. Famosa hielp Willy me mee, ik moest er aan de longe op omdat ze nog maar heel weinig onder het zadel is geweest. Ze deed het heel goed!
Pannenka is het paard van iemand anders, ik heb haar met stang en trens gereden, voor het eerst dat ik daarmee gereden heb! In het begin is het een beetje veel teugels in je handen maar zodra je ze goed vast heb gaat het goed. Ik kan veel van dat paard leren! Heb dus ook even galopwissels, appuyementen en wijken geprobeerd, op zo’n goed geschoold paard moet je dat gewoon even proberen. Ik hoop haar nog vaker te rijden!
Verder heb ik Fine Tune en Atema gelongeerd. Atema is dus alweer een nieuwe op mijn lijstje. Zij is een poos kreupel geweest en nu mag ik dr gaan rijden. Verder hebben we met zijn allen de dierenarts even geholpen die een merrie moest spoelen en toen was de dag alweer voorbij!
Mijn dagen zullen dus vooral bestaan uit mijn paarden rijden en longeren! Mij hoor je niet klagen!
Waar ik wel over kan klagen is weer mijn stomme rechterschouder die nu vaak weer zeer gaat doen, zwaar irritant en pijnlijk! En ook is mijn handschoen nu al kapot aan het gaan, hij is het niet gewend om zo vaak gebruikt te worden haha. Ik moet dus even kijken of ik aan nieuwe kan komen…

Nou tot de volgende keer!

Liefs Linda

Dit schreef ik dus vrijdag al. Gister heb ik ook nog Atema gereden, zij is een poos kreupel geweest en liep helaas nog steeds net niet helemaal goed. Ik weet niet of het kreupel is of stijfheid dus daar ben ik maar weer vanaf gegaan, we gaan het later nog een keer proberen.
Nu is het zondag (8 uur in de ochtend, het is hier 9 uur vroeger) en ga ik zometeen mee naar de kerk. Ik ga normaal nooit naar de kerk maar vind het wel leuk om dit een keer mee te maken. Vanmiddag gaan we denk ik naar het meer (echt een groot meer wat ze zelf hebben aangelegd en echt verschrikkelijk mooi! Ze hebben er ook stunts ingezet voor het waterskiën enzo, echt cool!!) Verder lekker relax van me vrije dag genieten!

Voor de mensen die mijn blog willen volgen, dit is de link: lindavink.waarbenjij.nu
Ik ben nu foto's aan het uploaden, die zullen daar dan ook verschijnen!

AfricanLady

Re: My adventure in America bij DG Bar Ranch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:49

leukkkk ik blijf meelezen hoor

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 03:17

Vandaag voor het eerst in mijn eentje in 'mijn' auto naar de supermarkt gereden! De heenweg reed ik nog achter iemand aan maar de terugweg moest ik het zelf doen! En ik ben gewoon weer veilig thuis gekomen! Toch best cool dat ik dat gewoon zo in mijn eentje kan doen, in een vreemd land met vreemde borden af en toe, snelheden die ik niet ken....ja cool!

Ik had gister wat teveel hooi op mijn vork genomen en dat merkte ik vandaag. Had gister maar liefst 6 paarden gereden en 1 gelongeerd en ik was echt doodop aan het eind van de dag, het was gister ook nog eens heel warm.... vandaag dus rustig aan gedaan. 2 paarden gereden en 2 gelongeerd. En tussendoor dus nog naar town geweest waardoor ik ook even bij kon komen...

Willeke_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 09:57

Wauwie! Kan ik niet een weekje bij je langskomen? Super gaaf joh!
Geniet er van :-)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 19:23

Willeke_ schreef:
Wauwie! Kan ik niet een weekje bij je langskomen? Super gaaf joh!
Geniet er van :-)

Van mij mag je :) Er zijn nog bedden vrij hier :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 22:40

Oooh zo trots op Faloma!! Ging vandaag voor het eerst meteen na het longeren los erop, dus niet eerst aan de longeerlijn. Ze deed het echt zo super goed dat ik zelfs een galopje heb geprobeerd wat helemaal niet de planning was. Ik zei namelijk dat ik galop enkel nog aan de longeerlijn zou doen. Maar ze was zo relax aan het lopen dat het wel kon. Was maar 1 volte, maar ze deed het super! Wordt echt een goede dat! Enorm ruime beweging, ze wil erg graag voor je werken, ja een topper!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 04:11

Volgen mensen dit eigenlijk wel een beetje? Of zit ik elke keer tegen mezelf te praten?
Niet dat het verplicht is natuurlijk om iets te volgen, maar vorig jaar toen ik een topic had geopend toen ik in Spanje met paarden werkte reageerde er super veel mensen... dus vandaar dat dit me een beetje verbaasd.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:17

Ik lees dit nu pas! :D Erg gaaf, ik wil ook heel graag terug! Gelukkig ben je door de douane heen gekomen, ik was vorig jaar dus teruggestuurd :P (ook omdat ik al 2x eerder voor een langere periode was geweest!) Dus nu gaat het voor mij niet zo makkelijk meer..

Ik blijf volgen! Post je hier ook foto's? ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:22

Ik ga ook meelezen. :)

Wat een mazzel dat ze je rijden zo goed vonden en dat je nu een hoop leuke paarden onder je kont hebt.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:39

Ik ben een stille meelezer :wave:

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:54

ik lees ook stil mee, ik dacht al waar ken ik die boktnaam nou van..

jij was toen in spanje..dat je onderaan de heuvel sliep en naar bovenwerkte en dat aflegde of naar je werk reed te paard? (toen je eerst toch terug wou maar wel bent gebleven.. tot het einde?)

je hebt wel mazzel dat je door de douna mocht zeker? volgens mij had ik op bokt weleens gelezen dat eentje terug was gestuurd, terwijl een andere bokker daar werkte die was er ook door gekomen.
edit ivm met die verkeerde visum kwa werk.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 22:07

Ah leuk, toch nog mensen die me volgen!

@Dreamy: ooh jij was degene die terug was gestuurd? Ik had dat ook al ergens gelezen ja. Maar je bent dus al 2x eerder hier op de ranch geweest? Wanneer was dat en voor hoe lang ben je toen geweest? Ik zal morgen even kijken of ik wat foto's kan plaatsen hier.

@Iris82: ja dat is zeker leuk! Vind ze ook bijna allemaal leuk, behalve 1. Eros, die heb ik nu net weer gereden, ik vind hem gewoon echt niet leuk. Hij blijft overal naar kijken en schrikken en hij frustreert me echt zo ontzettend snel! Met rijden ben ik normaal echt niet snel gefrustreerd maar bij hem..... en ik rijd voornamelijk jonge paarden (3, 4 en 5 jaar) en daar leer ik dus ook veel van!

@Sandra: hallo!! :wave:

@Christiene: yepp that's me! :P Ik heb zeker geluk gehad ja bij de douane, hij wilde me bijna door iemand laten meenemen om een verdere check te doen en dan had ik nog ruim 2 uur verder geweest en dus me bus gemist.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 22:08

Als je nu lekker veel foto`s gaat plaatsen, ga ik je ook volgen. :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 01:05

Christiene schreef:
je hebt wel mazzel dat je door de douna mocht zeker? volgens mij had ik op bokt weleens gelezen dat eentje terug was gestuurd, terwijl een andere bokker daar werkte die was er ook door gekomen.
edit ivm met die verkeerde visum kwa werk.

Dat was ik :P En het viel op omdat ik er al eerder een langere tijd was geweest ;)

1x 6 weken, 1x 3 maanden :)

milja78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 01:41

stille meelezer hier

haha dat ze bij de douane in de vs niet aardig zijn had ik je wel kunnen vertellen, ben er 3x op vakantie geweest en nog nooit een aardig persoon op de douane meegemaakt
right hand 4 fingers, thumb, look straight forwards. haha

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 04:26

Ik heb tot nu toe voornamelijk nog foto's van het terrein hier enzo, helaas nog niet van het rijden o.i.d.
Daar hebben we ook niet echt tijd voor haha :P Maar ik zorg dat sowieso iemand een keer tijdens het rijden van Falona en Demitrius foto's en filmpjes gaat maken!

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 04:45

Leuk verhaal! Veel plezier de komende weken!
Toevallig studeer ik zelf momenteel in LA :)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 06:20

Lees dit nu pas, maarre, heb je vorige week zaterdag wel gezien! Kijk maar in mn profiel, dan herken je mn paard wel :D
Ik kom volgend weekend al weer langs, maar dan met een ander paard. Die vervelende vos laat ik thuis! ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 06:44

Libera schreef:
Lees dit nu pas, maarre, heb je vorige week zaterdag wel gezien! Kijk maar in mn profiel, dan herken je mn paard wel :D
Ik kom volgend weekend al weer langs, maar dan met een ander paard. Die vervelende vos laat ik thuis! ;)

Haha ik hoef niet eens in je profiel te kijken om te weten wie je bent haha :P
Zie je volgende week dan!

@Pempy: Oh ik zou zo graag LA nog willen bezoeken! Dat is het nadeel dat ik hier alleen ben, dus zonder een andere working student. Ik ga niet in me eentje naar LA toe.... ik heb het vandaag ook tegen iemand gezegd dus ik hoop dat ik toch nog kan gaan ergens in mijn laatste 5 weken.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 06:52

Ik moet binnenkort naar LA om mn paspoort te laten verlengen... Als je mee wilt pik ik je zo op hoor :)

Heb je het nog een beetje naar je zin daar? Leuk he, zoveel verschillende paarden! Ik heb Panenka jaren geleden ook gereden :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 20:40

Libera schreef:
Ik moet binnenkort naar LA om mn paspoort te laten verlengen... Als je mee wilt pik ik je zo op hoor :)

Heb je het nog een beetje naar je zin daar? Leuk he, zoveel verschillende paarden! Ik heb Panenka jaren geleden ook gereden :D

Maar ga jij dan ook een beetje daar rondlopen enzo? Ik zou toch wel graag wat dingen willen zien daar! Het lijkt mij dan leuk om bijv. op zaterdagochtend hier weg te gaan en zondagavond terug te komen. Dan heb je voldoende tijd om wat dingen te zien enzo.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 20:50

Even weer een kopie van mijn reisverslag:

Citaat:
Alweer 2 weken hier!

Daar ben ik weer! Ik ben hier nu alweer 2 weken, tijd gaat hard! Nog 5 weken te gaan…
Vorige week zondag ben ik meegeweest naar de kerk. Ze zijn hier best gelovig, bidden voor het eten en lezen de bijbel na het eten. Ik ga normaal gesproken nooit naar de kerk maar ik vond het wel leuk om eens te zien hoe het er hier aan toe ging en dus ging ik mee. Best indrukwekkend allemaal! Het is een dienst met ook veel muziek enzo. Verder duurde het me op een gegeven moment wat te lang.
Vandaag ben ik dan dus ook niet mee naar de kerk. 1 keer is leuk om mee te maken maar verder hoeft het niet voor mij. Vorige week zondag ben ik de rest van de dag wat wezen relaxen hier. Als ik in het gras onder de bomen ga zitten of iets verder weg aan de picknick tafel dan heb ik gratis wifi. Ik heb ook wel een hotspot in me appartement maar daar staat 6 GB op per maand en dat gaat best snel merk ik al. Verder heb ik ook helemaal niet zoveel tijd om op internet te zitten haha.
Ik krijg het wel voor elkaar om elke dag GTST terug te kijken haha, verslaafd I know :P
Afgelopen week was het enorm rustig hier op de ranch. Willy, Ashlyn en Caitlin waren van zondag t/m dinsdag naar een clinic en van woensdag t/m vandaag naar een show. Ze zijn dus alleen dinsdagmiddag en woensdagochtend even thuis geweest. Na vandaag is de rust voorlopig dus weer over, ze hebben nu even een pauze van de shows, ik geloof dat ze halverwege juni weer een nieuwe show hebben. Dus nu gaat het weer druk worden op de ranch.
Ik heb momenteel 6 paarden om te rijden en 1 om te longeren. Demitrius, Freya, Focus, Eros, Falona en Aterma rij ik en Fine Tune longeer ik. Ook rijdt ik soms Pannenka nog.
Falona is nu echt verruit mijn favoriet. Ze is pas 3 en dus rijdt ik haar maar om de dag en dan ook nog niet eens zo lang. Sowieso rij ik al mijn 3 jarige enkel om de dag, ze zijn nog jong dus ik doe het rustig aan. Falona reed ik in het begin enkel aan de longeerlijn. Dus eerst longeerde ik haar zelf en dan erop aan de longe. Maar na 2x erop gezeten te hebben aan de longe vond ik wel dat ik al los op dr kon rijden. Dus ik longeer dr nu wel eerst nog en dan ga ik er gewoon op. En ze doet het zoooooo goed! De eerste keer dat ik er meteen los op zat zei ik tegen andere: galop doe ik enkel nog aan de longeerlijn. Maar ze voelde zo goed en relax dat ik het gewoon moest proberen. En huppa, ze doet het gewoon! Wel gewoon nog op de volte, ik krijg dr ook nog niet echt rechtdoor want dat is ze natuurlijk niet gewend, maar ze doet het allemaal zo relax en ontspannen! Ja, ik hou van dat paard! En ja mam, I know, noem me maar weer een paardenslet :P Demitrius is ook nog steeds onwijs leuk, hij staat momenteel op de tweede plaats van favorieten. Hij is gewoon zo ontzettend lief, je kan zo heerlijk met hem knuffelen! En onder het zadel gaat hij het ook steeds beter doen! Afgelopen vrijdag kreeg ik wat hulp tijdens het rijden van Tamara. Sindsdien heb ik nu wel wat last van me rug want ik had wat te lang doorgezeten op Demitrius terwijl die me nog niet helemaal lekker liet zitten. Ook mijn heupen en liezen voel ik af en toe protesteren. Maarja wat wil je, van 1 paard rijden per week naar gemiddeld zo’n 4 paarden rijden per dag…
Van de week heb ik ook mijn eerste roadtrip gemaakt in mijn eentje. Ik heb hier de beschikking over mijn ‘eigen’ auto. Ik moest echt weer even naar de supermarkt want ik merkte dat ik wat veel dronk en dat me drinken dus snel op ging. Elizabeth had een tekening voor me gemaakt met hoe ik moest rijden. De heenweg ging ik achter Jessica aanrijden, zij moest haar kinderen op halen en ging dus die kant op. Maar de terugweg moest ik het zelf doen! Met de tekening in mijn hand heb ik het gewoon in mijn eentje terug gevonden! Het is super simpel hoor, voornamelijk rechtdoor haha, maar toch…. Ik moet wel in mijn eentje de oprit van de ‘snelweg’ vinden en moet toch de goede ‘afslag’ weer nemen. Ik doe snelweg en afslag tussen haakjes want het is niet echt een snelweg en niet echt een afslag zoals wij dat gewend zijn in NL. Maar ik voelde me toch best trots dat ik dat gewoon in mijn eentje kan doen, in een land dat ik niet ken, met verkeersborden die ik niet ken, met snelheden die ik niet ken (je dashboard is dus ook anders, want ze rijden hier niet met km/uur maar met miles/uur).
Dus ja, ik voelde me best trots toen ik weer veilig thuis was. Weet je waar NL trouwens nog wel wat van kan leren! Hier pakken ze al je spullen voor je in bij het boodschappen doen. Ze hebben zo’n ronddraaiend ding waar heel veel plastic tasjes aan hangen en als ze je product bliepen dan doen ze het voor je in een tasje. Ze doen echter maar een paar spulletjes per tasje dus jij zit met heel veel tasjes vervolgens maar oke. Super handig dus!
Van de week was er hier in de VS een tornado bij Oklahoma, totaal niet bij mij in de buurt hoor dus no worries. Ik zag op tv de schade die de tornado had aangericht. Dan besef je je toch echt wel even dat wij eigenlijk best blij mogen zijn met Nederland. Zulke natuurrampen komen bij ons gewoon niet voor. Hier hebben ze veel vaker bosbranden en tornado’s e.d. Wat maakt die kou en regen dan eigenlijk nog uit….
Op woensdag 22 mei is er hier een Totilas veulen geboren. Voor de niet-paardenmensen onder ons. Totilas is een geweldig mooie en goede hengst. Ik had aan Willy gevraagd of hij me wilde bellen als hij gebeld werd dat er een merrie aan het veulenen was (de merries hebben een soort alarm aan hun vagina genaaid zitten, zodra de merrie aan het bevallen is breekt dus dat alarm en dan gaan er geloof van een paar mensen een telefoon af). Maar tot mijn verbazing zag ik die woensdag opeens dat er een veulen was en dat ik niet gebeld was…. Maar Willy zei dat die de merrie even moest helpen en toen het veulen eruit was bedacht die zich opeens dat die mij moest bellen. Als het goed is sta ik nu onder speeddial en dus hoop ik de volgende keer wel gebeld te worden. Twee merries staan nu op springen dus ik heb nog kans! Dit Totilas veulen is trouwens een merrie, het eerste merrieveulen hier van dit jaar. Ze is echt heel rustig en lief. Ze krijgt wat medicijnen en wordt goed gecontroleerd omdat haar temperatuur soms iets hoog is en we vinden dat ze soms wat snel ademhaalt.
Ik rij nu ook een merrie, Artema. Zij is een poos kreupel geweest en nu kan ik haar weer op pakken. Ik had er vorige week zaterdag al heel even op gezeten maar toen vond ik dat ze toch nog niet helemaal lekker liep. Maandag ging ik het weer even proberen en toen liep ze wel al beter. Ze deed ook nog rodeo met me, maar ik ben blijven zitten! Gekkie merrie haha. Ze loopt nu dus op zich wel weer oke, ik rijd haar nu elke dag heel even (maar zo’n 10 a 15 min, wel na haar eerst gelongeerd te hebben want daarbij doet ze elke dag weer gek) en zo hoop ik dat ze telkens wat beter wordt. Ze staat 24/7 buiten dus waar al die energie vandaan komt weet ik niet. Ze wordt al rustiger en ik hoop haar binnenkort te kunnen rijden zonder haar van te voren te longeren.
Afgelopen donderdag was 1 van mijn paarden, Focus, niet helemaal lekker. Ik had hem gereden maar merkte tijdens het rijden al dat die heel snel moe was, hij had iets van 7x gepoept tijdens en rijden en dus ben ik weer gestopt. Op de poetsplaats zat die de hele tijd te flehmen en weer te poepen en zag ik dat die wat diarree had. Ook wilde die mijn wortel niet en zijn temperatuur was iets aan de hoge kant. In stal ging die meteen liggen en rollen. Hij heeft daarna dus wat medicijnen gekregen en er is wat mee gelopen. In de middag ging het al veel beter en was zijn temperatuur weer goed. Waarschijnlijk dus gewoon wat last van buikkrampen.
Gisteren, zaterdag dus, ging ik helpen met uitmesten. Normaal gesproken hoeven wij niet te mesten want dat doet Sergio elke dag, maar hij was nu een keer een dag vrij. Maar we hadden genoeg hulp! Jared en Jason, de broers van Ashlyn waren er om te helpen. Chloë, een 13-jarig meisje hielp mee en er was nog een man die ik niet ken. Dus het was zo gedaan. Ik ben ondertussen ook nog wezen voeren dus ik heb helemaal maar weinig stallen gedaan.
Wat het minder leuke nieuws van gister was: er is ingebroken in het huis van Elizabeth. Midden op de dag. Al haar sieraden zijn meegenomen, inclusief haar trouwring. Er zijn ramen en deuren kapot gemaakt, vet heftig dus! Je voelt je dan meteen ietsje minder veilig hier, als ze dat tegenwoordig ook al midden op de dag doen….

Er gaan ook opeens allemaal spullen van me kapot…. Mijn handschoentjes waren heel toen ik hier aan kwam en nu zitten er al allemaal gaten in, 3 vingertoppen hebben al de vrijheid. Gisteren is een drukknop van mijn rijlaars kapot gegaan,die kan nu niet meer dicht… Mijn tongpiercing is ook deels kapoet, al kan ik dat telkens wel weer maken…. Dat worden dus een aantal nieuwe dingen kopen als ik terug ben…

Goed ik besef opeens dat ik echt van dag naar dag spring hier haha. Maarja wat ik dus voornamelijk doe is in de ochtend helpen met voeren, ik rijdt dan op de trekker. Daarna begin ik met de paarden die ik die dag wil doen. Tussendoor ontbijten en lunchen en voor ik het weet is het alweer eind van de middag. Dan is het opruimen, wasplaats schoonmaken en weer voeren. Dan is het meestal pas na 6 uur dat ik klaar ben. Dan eten (de ene keer eet ik thuis en de andere keer kan ik mee-eten in het café), douchen en rond 10 uur ga ik al slapen omdat ik er de volgende dag om 06.35 alweer uit moet. Dat is eigenlijk van maandag t/m zaterdag mijn planning.

Ik heb gister tegen Tamara gezegd dat ik echt heel graag naar LA zou willen. Dat is het grote nadeel dat ik hier alleen zit. Als ik met nog een andere student had geweest had ik daarmee kunnen plannen om naar LA te gaan, in mijn eentje ga ik niet. Tamara zei dat ze iemand kon die een dochter had van mijn leeftijd en dat die misschien wel kon gaan. Maarja dat moet ik nog maar zien. Ik weet dus niet of ik er nog heen kan gaan, lijkt me echt super leuk! Goed, dit was het weer voor deze keer. Tot de volgende keer!

Liefs Linda

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:52

Leuk hoor! Nu mis ik mijn tijd in Amerika ook heel erg haha!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 21:01

je gaat ook helemaal niks van la of iets in de buurt zien behalve de stal? best jammer dan.
hoewel het natuurlijk wel mooi is:)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 23:44

Nouja ik hoop dus echt nog een keer naar LA te gaan...ik kan ook wel in mijn eentje gaan maar dat durf ik niet aan en is toch niet leuk alleen.