Italie, Rimini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

Italie, Rimini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 19:30

Ik heb onlangs al een topic gemaakt omdat ik dit jaar niet weet waar naar toe ik op vakantie wil. Nu is mijn oog gevallen op Rimini (Italie). Ik ben nog nooit in Italie geweest, dus dat lijkt me wel leuk. Iemand ervaringen ermee? Ik lees dat er veel jongeren zijn, maar is dit zo erg als in bv Lorett of Chersonissos, of is dit ook leuk voor een stel van half/eind 20?

Poess91

Re: Italie, Rimini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:34

Ik ben er geweest een aantal jaren geleden.
Nu vond ik het eigenlijk niet zo super daar door de italianen, erg opdringerig naar blondjes toe.
Hebben ze af en toe gewoon echt met geweld op afstand moeten houden.

Buiten dat is Italië wel leuk, volgens mij is het in Llorett enzo wel veel drukker met jongeren dan in Rimini.
Als je ook wat meer toeristische dingetjes op wil zoeken, dan zou je het wel leuk vinden denk ik.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 20:06

Ja blond ben ik ook helaas, maar in principe ben ik aan die opdringerigheid op blondjes wel gewend door andere vakantielanden, het voordeel is dat mijn vriend er naast loopt, en je dan toch minder last hebt, althans dat is mijn ervaring haha!
Wij houden van een stukje cultuur, natuur en gezelligheid. Het lijkt me leuk om daar een auto te huren, en bv een of 2 daagjes Venetie te doen, of Florence... s'avonds lekker een terrasje pakken en voor de rest lekker op het strand. Mijn vraag is eigenlijk: is dit haalbaar haha?

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:20

Ben vorige week zelf nog in Italie geweest (Sirmione, peschiera en Verona dat is aan het Gardameer). en Ik had daar geen last van de Italianen, ik snapte niet waarom iedereen mij daar op voorhand voor waarschuwde.
Ze keken wel eens maar daar bleef het bij, en ik en mijn vriendin zijn ook blond.
Maar misschien ligt het aan de plaats in Italie?

Ik vond Italië echt zeer mooi!!. Het is echt helemaal anders dan België en vooral vele properder! (ik bedoel van afval op straat) en vandalisme is daar ook zeer weinig. De banken waren daar nog helemaal proper zonder stift, terwijl in België je allang de kleur van de bank niet meer zou kunnen zien.

Ik vind Italië echt ideaal voor een rustige vakantie, eens wat musea bezoeken, rustig rondslenteren door de straten, wat winkeltje doen en regelmatig een terrasje (alhoewel dat het nadeel is dat je moet betalen voor je zitplaats, en op sommige plaatsen was dit 6€/persoon :oo oke dit was wel met goed uitzicht maar toch).

Volgens mij moet wat jij wilt doen wel haalbaar zijn ja :)
Ik weet nattuurlijk niet of er veel toeristen gaan zijn want persoonlijk vind ik dat dat het iets minder aangenaam maakt, maar toen ik er ging was het er bijna verlaten (wat wel heel leuk was!)

Ik zou zo terug willen gaan!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:48

Rimini is behoorlijk toeristisch en er zijn veel jongeren. Ben nooit in Chersonissos etc geweest, maar ik denk wel dat het iets minder massaal is dan daar. Toch zou ik voor een stel misschien een andere plek uitkiezen. Heb je Sardinië al overwogen? Prachtig eiland, echt hele mooie natuur en stranden. Of anders misschien Zuid-Italië, Apulië bijvoorbeeld. Is ook goedkoper dan Rimini etc en nog veeel minder toeristisch.

lotte_horses schreef:
Ben vorige week zelf nog in Italie geweest (Sirmione, peschiera en Verona dat is aan het Gardameer). en Ik had daar geen last van de Italianen, ik snapte niet waarom iedereen mij daar op voorhand voor waarschuwde.
Ze keken wel eens maar daar bleef het bij, en ik en mijn vriendin zijn ook blond.
Maar misschien ligt het aan de plaats in Italie?

Die opdringerigheid ligt er idd aan waar je heen gaat. Als je naar toeristische plekken gaat zijn er vaak van die Italianen die daar heen gaan omdat ze weten dat er veel buitenlandse meisjes zijn, en die worden als makkelijker gezien. Natuurlijk val je ook op met blond haar, maar het is meer omdat buitenlandse meisjes als makkelijk gezien worden. Niet denken dat alle Italianen zo zijn dus, het is een bepaald type dat zo is en expres naar toeristische plekken gaat. :)) Ik woon in Rome en ga eigenlijk nooit uit in het centrum, in de buitenwijken heb ik geen last van van die typische gladjakkers. :))

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 02:00

Ik ben toen ik 21 was geloof ik met mn exvriendje naar rimini geweest (dat was de goedkoopste vakantie die we toen konden vinden) maar wij vonden er eigenlijk niet veel aan. Niet echt veel 'sfeer' of leuke dingen om te zien. Wel prima strand om aan te liggen maar verder echt een soort lloret de 2e.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 02:45

Mijn vriend en ik zijn daar ook eens geweest... Ik vond er vrij weinig aan.. Het enige waar we echt van genoten hebben was een boottocht en een uitje naar San Marino. Rimini zelf vind ik geen aanrader.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 15:54

Ik hoor het al, een ander deel van Italie is beter voor ons haha! Als jullie nog suggesties weten, hoor ik het graag!

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:15

Ik ga met vriendin (24 en 28) naar Toscaanse kust, met tripjes Toscane (Siena, Lucca, Pisa, Florence) en wss Elba.
Klinkt voor jullie denk ik ook beter :p

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:55

Ik vond aan het Gardameer wel leuk! als je in de buurt van Sirmione/Verona gaat kan je ook nog eens een daguitstap naar millaan maken :D (is er bij mij spijtig genoeg niet van gekomen). Alleen vond ik in Verona niet zo veel te zien buiten het colosseum dan, en de dure merken winkelstraat :D

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 09:18

Ik ga zo maar eens naar het reisburo, kijken hoe en wat! Ik hou jullie op de hoogte!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 10:26

Als je in Nederlandse sferen wil blijven moet je naar het Gardameer gaan, maar persoonlijk vind ik dat helemaal niks. Kom je 's ochtends buiten en hoor je nog alleen maar Nederlands om je heen. Ik vind het persoonlijk heerlijk om een beetje van de Italiaanse cultuur mee te krijgen, het zijn echt geweldige mensen! En wat betreft het opdringerige: in Rimini in de discotheken wil je inderdaad niet als meisje alleen rondlopen. Maar ik neem aan dat jullie als jong stel niet met z'n tweetjes in de discotheek te vinden zijn? Het is echt niet zo dat je op straat aangevlogen wordt omdat je blond bent. Ze kijken misschien een keer, maar dat lijkt me geen ramp. Bovendien zijn dit enkel een aantal Italiaanse jongeren. De Italianen zijn over het algemeen super vriendelijke en gastvrije mensen die verre van vervelend zijn.

Ik zou je aanraden om naar de Toscaanse kust te gaan. Zoals hierboven al gezegd heb je daar Lucca, Siënna (persoonlijk een van mijn favo stadjes in Italië), Florence, enz. En Toscane zelf is prachtig!! Het binnenland is ook mooi, maar ik weet niet of je per se aan zee wil zitten.

De andere kant is ook leuk, onder Rimini, de Adriatische kust. Ik ga zelf al 10 jaar naar een camping in de buurt van Ancona. Daar zijn ook veel leuke steden. Het fijne is dat je daar niet zo veel Nederlanders hebt, omdat het best ver rijden is voor de meeste mensen. Vanaf Ancona is Rimini ook nog prima te bereiken (150 km geloof ik), dus dan kan je daar alsnog een dagje heen.

Als je toch naar Rimini gaat dan raad ik je aan om een dagje San Marino en San Leo te doen. Echt prachtig daar!!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je iets leuks kan vinden. Italië is echt een geweldig land met geweldige mensen.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:31

Char_elle, heb je nog wat tips voor me?
Ik ga dus naar de Toscaanse kust (Donoratico) met auto, dus best wel flexibel in uitjes e.d.
Als kind ben ik wel in Pisa, Sienna, Lucca, Florence, Monterrigioni (?) etc. geweest, maar dat is wel weer een jaar of 10 a 15 geleden!
Dus als je nog leuke dingen weet, ik hou me aanbevolen :+

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 15:42

Bedankt weer voor de tips! Ik ben gisteren even naar het Reisburo geweest, en Rimini valt af, en Toscane gaat het worden! Waar en hoe weten we nog niet, maar we denken aan een appartement of bungolow ergens tussen Sienna, Florence en Pisa. Het lijkt ons leuk om dan een auto te huren, de ene dag naar het strand, de andere dag naar een stadje, en de da erna gewoon rijden en zien waar je uitkomt. Nu zag ik appartementen op een camping: Norcenni, iemand ervaringen? of andere aanraders? En wellicht zouden we de titel van dit topic kunnen aanpassen naar Italie 2013? Maar geen idee of dat kan, of hoe dat moet?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:48

Wij zijn afgelopen jaar naar de toscaanse kust geweest, precies tussen sienna, lucca, volterra, florence en pisa. We zaten in een hotel aan het strand in Castelioncello (dat hotel had een super cijfer van trip advisor). Daarvanuit hebben we alle steden bezocht en om de dag aan het strand gelegen. Was een super vakantie!

Het is ook wel een leuk dorpje, met niet zo heel veel buitenlanders. De Italianen gaan daar vooral zelf op vakantie.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 16:01

Annemeik, welk hotel was dat? Dan ga ik even kijken!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:00

Norcenni ben ik 2 keer geweest, een keer in de zomer en een keer in het voorjaar. Erg nette, verzorgde camping. Goede restaurantjes, winkeltje, fijne zwembaden enz. Eigenlijk een camping met alles erop en eraan. Maar wel héél groot en veel Nederlanders. Ligt er dus een beetje aan wat je wil. Ik ben tegenwoordig meer van de campings zonder Nederlanders. Vanaf Norcenni is alles wel goed te bereiken. Florence hebben we toen met de trein gedaan, was prima te doen. Volgens mij zijn we toen ook nog naar Milaan geweest, maar dat durf ik niet helemaal zeker te zeggen. Kan ook zijn dat we daar vanaf het Gardameer naartoe zijn gegaan. Maar als het kwa afstand te doen is, is dat ook wel leuk om een dagje naar toe te gaan!

Even denken wat nog meer leuk is daar. Is al weer een aantal jaren geleden dat ik aan de Toscaanse kust ben geweest. Livorno en Volterra zijn ook leuke plaatsjes die denk ik vanaf daar ook wel te bereiken zijn. En pak een dag de auto en ga gewoon rondrijden. Kijken waar je uitkomt. Het landschap is daar zó mooi!! Vaak zitten er ook overal van die leuke wijnboertjes. Daar heb je voor niet heel veel geld de lekkerste wijnen.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 17:42

Bedankt Char-Elle, Nederlanders vind ik niet erg hoor, en geloof dat de appartementen op Norcenni rustiger liggen, las ik op facebook. We zullen veel weg zijn, dus ben niet bang dat het niet bevalt. Bij een te kleinschalig gebeuren ben ik bang voor wat verveling, we zijn all-inclusive gewend, dus we willen niet een te grote overstap maken. Ik heb in ieder geval net het reisburo gemaild, of hun denken dat het wat voor ons is, is een kleinschalig reisburo die ons goed kennen. Dus ben benieuwd wat hun zeggen, en wat voor suggesties hun nog meer hebben!

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:46

venetie is wel echt een aanrader om eens naartoe te gaan, zeer romantisch en als je van cultuur houdt ook zeer veel bezienswaardigheden. ik ben er een week geweest, echt super! Rimini vond ik persoonlijk minder omdat ik geen uitgaanstype ben

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:49

mijn vriend en ik zijn er 3 jaar geleden geweest in rimini :) onwijs naar onze zin gehad, kan echt wel zeggen dat italie mijn lievelingsland is :j

Ook een keer na loret de mar geweest in spanje maar vond dat echt niet leuk, zo opdringerig allemaal .

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:41

Hotel Leopoldo in castelioncello.

De rest die daar zitten zijn ook mooi, maar je moet goed opletten dat je airco hebt. Anders is het niet te harden in de zomer ;)

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 20:36

Venetie vond ik destijds (ik was 15 ongeveer denk ik, dus 2003 of 2004) erg tegenvallen, maar misschien moet ik het nu toch weer overwegen :+

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:10

charissiej schreef:
Bedankt Char-Elle, Nederlanders vind ik niet erg hoor, en geloof dat de appartementen op Norcenni rustiger liggen, las ik op facebook. We zullen veel weg zijn, dus ben niet bang dat het niet bevalt. Bij een te kleinschalig gebeuren ben ik bang voor wat verveling, we zijn all-inclusive gewend, dus we willen niet een te grote overstap maken. Ik heb in ieder geval net het reisburo gemaild, of hun denken dat het wat voor ons is, is een kleinschalig reisburo die ons goed kennen. Dus ben benieuwd wat hun zeggen, en wat voor suggesties hun nog meer hebben!

Zo te horen is het dan wel wat voor jullie. De appartementen liggen inderdaad niet midden in het campinggebeuren, wat rustiger. Wij stonden er één keer met de caravan en één keer in een stacaravan. Dat is altijd zo lekker hutje mutje boven op elkaar. Dan kan ik het écht niet hebben dat als ik wakker wordt in mijn tentje ik overal Nederlands geschreeuw hoor :')
En vervelen zul je je daar zeker niet! Genoeg te doen op de camping!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 11:40

Ja op een camping met veel Nederlanders zou ik misschien ook wel gek worden, zeker zo hutje mutje.. Maar die appartementen liggen rustiger, en vind het wel leuk om af en toe de drukte op te zoeken. Maar ik ben nog niet helemaal om. Ik zit nog even verder te kijken. Heb jij nog leuke kleine plaatsjes waar ik naar kan zoeken nabij Sienna enzo?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:47

Zit even op google maps te kijken. Wij zijn toen ook naar Montepulciano, San Gimignano en Arezzo geweest. Volgens mij waren dat ook wel leuke plaatjes. Ik zou wel even kijken als je een dagje weg gaat of je wat dorpjes kan combineren. Volgens mij kan je namelijk Lucca en Pisa best op één dag doen. Pisa vond ik zelf namelijk niet zó denderend. Je ziet die toren scheef staan en that's it. Is wel een beleving om daar in te gaan. Hebben wij ook één keer gedaan. De andere keer was er een wachtrij van een halve dag, dat ging ons wat ver.