Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zap schreef:Waarom tot morgen wachten voor ID? Ik zou gelijk gaan.
Heb je je rijbewijs nodig? Zoja, aanvragen. Zoniet, dan kan je wel wachten.
Over je vezekeringpas zou ik niet moeilijk doen. Neem je papieren mee en dan is het goed. Meestal vragen ze, indien nodig, om een polisnummer en waar je bent verzekerd. En met een beetje pech moet je toch eerst betalen en moet je het later terugvragen bij de verzekering. Als je in het ziekenhuis komt, dan is je polisnummer het belangrijkst.
Ik zou me meer zorgen maken om mijn ID en bankpas
Sani schreef:Ik durf het je niet te zeggen.
"Bent u uw rijbewijs kwijt (verloren of gestolen), dan doet u aangifte bij de politie. De politie maakt een proces-verbaal op. In dit proces-verbaal staan de omstandigheden waaronder u uw rijbewijs bent kwijtgeraakt. Daarna kunt u bij de gemeente een nieuw rijbewijs aanvragen."
Dit staat op de site van de politie. Ik gok dat je anders misschien problemen krijgt bij het inleveren van de oude pas bij afhalen nieuwe pas wanneer jij uiteindelijk je rijbewijs auto hebt gehaald.
Ik zou het dus wel doen. Zekere voor het onzekere.
Balou_k schreef:Moet ik dan alsnog hier van aangifte doen?
Koper schreef:Balou_k schreef:Moet ik dan alsnog hier van aangifte doen?
Ja. Want je hébt een rijbewijs, ook al is het nu kwijt, en je krijgt geen nieuw (met daarop ook je B) als je het rijbewijs wat je al had, of een proces-verbaal van aangifte van vermissing, niet kunt inleveren.
Houd er ook rekening mee dat voor je ID-kaart je niet alleen extra moet betalen voor het spoedtarief maar ook nog de vermissingsleges. Dit geldt ook voor rijbewijzen. Dus als je je nieuwe rijbewijs gaat aanvragen zul je meer moeten betalen.
Als je een nieuwe ID-kaart gaat aanvragen heb je ook een proces-verbaal van aangifte van vermissing nodig. En als ik me niet vergis is een spoedprocedure niet mogelijk als het document dat vervangen wordt vermist is. Heb je bij de gemeente wel aangegeven dat de ID-kaart vermist is? Of heb je alleen geïnformeerd naar de spoedprocedure?
Koper schreef:Houd er dan ook rekening mee dat je het proces-verbaal moet meenemen naar het stadhuis. En als ik jou was zou ik toch even bellen om te vragen of spoed bij vermissing wel kan.
Als je toch morgen aangifte gaat doen zou ik meteen het rijbewijs ook aangeven. Hoef je maar één keer naar het politiebureau.
zap schreef:Geen fotowinkels in de buurt? Soms kan het ook op het gemeentehuis.
nathalie_v schreef:Daphne, bij foto verschoore in Terneuzen kan je ze gewoon laten maken, neem aan dat je ook naar terneuzen moet om je id aan te vragen?
Hij zit aan het begin van de noordstraat, in de buurt van de bristol.
Wel balen zeg!
nathalie_v schreef:Ik zou inderdaad naar Terneuzen gaan, heb je wat meer tijd
Links van de bristol, zit eerst nog een ijswinkel achtig iets, en daar naast volgens mij foto verschoorre
Succes, hoop dat het nog op tijd is!