Zaterdag op vakantie en nu portemonnee kwijt..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Zaterdag op vakantie en nu portemonnee kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:44

Natuurlijk overkomen dit soort dingen altijd mij, aankomende zaterdag vertrek ik voor een week naar Frankrijk, en juist nu verlies ik mijn portemonnee.

De inhoud bestond uit €20,- contant, een ID kaart, een CZ pas voor het binnenland, een CZ pas voor het buitenland, mijn rabobank pinpas, mijn vriendin haar ING bankpas, een AH bonus kaart, een videotheek pasje, een school pas en een rijbewijs. En dan heb ik nog het idee dat ik wat vergeten ben.

De kosten op een rij:
ID kaart met spoed €105,-
Rabobank pas Gratis
Rijbewijs? Ik ga over een paar maanden voor mijn auto rijbewijs dus misschien daar mee wachten? Of niet?
School pas is volgens mij gratis.
CZ pasjes aangevraagd stond geen bedrag bij. Weet iemand dit wellicht, en is het mogelijk mijn polis papieren mee te nemen of nemen ze hier in het buitenland geen genoegen mee?
AH kaart en videotheek pas niet belangrijk.

Handig als je Zaterdag op vakantie gaat niet waar?
Volgens de politie kon ik het best tot morgen wachten met ID kaart, ik heb dan ook op Facebook een oproep gedaan en verschillende papieren opgehangen en een beloning beloofd.

Zie ik iets over het hoofd of ben ik wat vergeten?

Mijn bank pas heb ik al laten blokkeren wat nog niet makkelijk was aangezien ze mijn BSN nummer vroegen en ik natuurlijk hals over kop door papieren ging zoeken hier na.. Want ja mijn ID-kaart is ook kwijt. Ook heb ik via CZ nieuwe pasjes aangevraagd via een formulier. Hopen dat dat een beetje snel gaat. Ik heb gelukkig wel een scan van mijn ID waardoor ik geld op kan nemen bij de bank, dat scheelt alweer.

Wachten met een nieuw rijbewijs of niet?

Sani

Re: Zaterdag op vakantie en nu portemonnee kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:50

Heb jij de rijbewijs de komende tijd nodig?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:51

Balen zeg!!
Dit soort dingen komen nooit op momenten dat het uitkomt...
Rijbewijs (voor scooter?) is afhankelijk van of je wel of geen scooter gaat besturen de komende maandem.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:52

Sani schreef:
Heb jij de rijbewijs de komende tijd nodig?

Ik heb momenteel geen scooter en eigenlijk de laatste keer in Griekenland nodig gehad..
Ik denk dat ik wel zonder kan tot over een paar maanden als ik mijn auto rijbewijs heb.

Moet ik dan alsnog hier van aangifte doen?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:54

Ik durf het je niet te zeggen.
"Bent u uw rijbewijs kwijt (verloren of gestolen), dan doet u aangifte bij de politie. De politie maakt een proces-verbaal op. In dit proces-verbaal staan de omstandigheden waaronder u uw rijbewijs bent kwijtgeraakt. Daarna kunt u bij de gemeente een nieuw rijbewijs aanvragen."
Dit staat op de site van de politie. Ik gok dat je anders misschien problemen krijgt bij het inleveren van de oude pas bij afhalen nieuwe pas wanneer jij uiteindelijk je rijbewijs auto hebt gehaald.
Ik zou het dus wel doen. Zekere voor het onzekere. :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:54

Waarom tot morgen wachten voor ID? Ik zou gelijk gaan :).

Heb je je rijbewijs nodig? Zoja, aanvragen. Zoniet, dan kan je wel wachten.

Over je vezekeringpas zou ik niet moeilijk doen. Neem je papieren mee en dan is het goed. Meestal vragen ze, indien nodig, om een polisnummer en waar je bent verzekerd. En met een beetje pech moet je toch eerst betalen en moet je het later terugvragen bij de verzekering. Als je in het ziekenhuis komt, dan is je polisnummer het belangrijkst.

Ik zou me meer zorgen maken om mijn ID en bankpas :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:55

getsie wat een ongelukkig moment!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:55

zap schreef:
Waarom tot morgen wachten voor ID? Ik zou gelijk gaan :).

Heb je je rijbewijs nodig? Zoja, aanvragen. Zoniet, dan kan je wel wachten.

Over je vezekeringpas zou ik niet moeilijk doen. Neem je papieren mee en dan is het goed. Meestal vragen ze, indien nodig, om een polisnummer en waar je bent verzekerd. En met een beetje pech moet je toch eerst betalen en moet je het later terugvragen bij de verzekering. Als je in het ziekenhuis komt, dan is je polisnummer het belangrijkst.

Ik zou me meer zorgen maken om mijn ID en bankpas :j

De politie mevrouw aan de telefoon zei dat ik beter kon wachten, als ik mijn ID morgen voor 14.00 uur met spoed aan vraag dan heb ik deze de volgende dag binnen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 15:56

Sani schreef:
Ik durf het je niet te zeggen.
"Bent u uw rijbewijs kwijt (verloren of gestolen), dan doet u aangifte bij de politie. De politie maakt een proces-verbaal op. In dit proces-verbaal staan de omstandigheden waaronder u uw rijbewijs bent kwijtgeraakt. Daarna kunt u bij de gemeente een nieuw rijbewijs aanvragen."
Dit staat op de site van de politie. Ik gok dat je anders misschien problemen krijgt bij het inleveren van de oude pas bij afhalen nieuwe pas wanneer jij uiteindelijk je rijbewijs auto hebt gehaald.
Ik zou het dus wel doen. Zekere voor het onzekere. :)

Dan zal ik dan sowieso doen als ik dit morgen ga doen voor mijn ID!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:56

Aangifte zeker doen! Moet volgens mij ook voor je ID namelijk...

Mijn portemonnee is gejat in bus op vakantie. Procesverbaal van de politie was mijn 'id' voor instappen in het vliegtuig. Was nog een hoop gedoe toen :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:56

Bij verlies of diefstal altijd aangifte doen, kan iemand anders er geen misbruik van maken, heb je echt geen idee waar je portemonnee kan zijn ?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:57

Balou_k schreef:

Ja. Want je hébt een rijbewijs, ook al is het nu kwijt, en je krijgt geen nieuw (met daarop ook je B) als je het rijbewijs wat je al had, of een proces-verbaal van aangifte van vermissing, niet kunt inleveren.

Houd er ook rekening mee dat voor je ID-kaart je niet alleen extra moet betalen voor het spoedtarief maar ook nog de vermissingsleges. Dit geldt ook voor rijbewijzen. Dus als je je nieuwe rijbewijs gaat aanvragen zul je meer moeten betalen.

Als je een nieuwe ID-kaart gaat aanvragen heb je ook een proces-verbaal van aangifte van vermissing nodig. En als ik me niet vergis is een spoedprocedure niet mogelijk als het document dat vervangen wordt vermist is. Heb je bij de gemeente wel aangegeven dat de ID-kaart vermist is? Of heb je alleen geïnformeerd naar de spoedprocedure?
Laatst bijgewerkt door Koper op 24-04-13 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:58

jeee lekker dan weer voor jou, net voor je vakantie :( ! Alsof je vaak nog niet stress genoeg hebt met pakken ect. :) succes en sterkte !

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 16:03

Koper schreef:
Balou_k schreef:

Ja. Want je hébt een rijbewijs, ook al is het nu kwijt, en je krijgt geen nieuw (met daarop ook je B) als je het rijbewijs wat je al had, of een proces-verbaal van aangifte van vermissing, niet kunt inleveren.

Houd er ook rekening mee dat voor je ID-kaart je niet alleen extra moet betalen voor het spoedtarief maar ook nog de vermissingsleges. Dit geldt ook voor rijbewijzen. Dus als je je nieuwe rijbewijs gaat aanvragen zul je meer moeten betalen.

Als je een nieuwe ID-kaart gaat aanvragen heb je ook een proces-verbaal van aangifte van vermissing nodig. En als ik me niet vergis is een spoedprocedure niet mogelijk als het document dat vervangen wordt vermist is. Heb je bij de gemeente wel aangegeven dat de ID-kaart vermist is? Of heb je alleen geïnformeerd naar de spoedprocedure?

De kosten voor ID-kaart zijn in totaal €105,- incl. spoed en vermissing. Heb ik al opgezocht voor onze gemeente!
Ik heb die kosten opgezocht op de website van de gemeente, en bij de politie kreeg ik te horen dat ik aangifte morgen moest doen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:06

Houd er dan ook rekening mee dat je het proces-verbaal moet meenemen naar het stadhuis. En als ik jou was zou ik toch even bellen om te vragen of spoed bij vermissing wel kan.

Als je toch morgen aangifte gaat doen zou ik meteen het rijbewijs ook aangeven. Hoef je maar één keer naar het politiebureau.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 16:15

Koper schreef:
Houd er dan ook rekening mee dat je het proces-verbaal moet meenemen naar het stadhuis. En als ik jou was zou ik toch even bellen om te vragen of spoed bij vermissing wel kan.

Als je toch morgen aangifte gaat doen zou ik meteen het rijbewijs ook aangeven. Hoef je maar één keer naar het politiebureau.

Heb zojuist gebeld, ik moet morgen voor 14.30 uur een spoed procedure aan vragen.
CZ is geregeld heb inderdaad een kopie van polis, en nieuwe pasjes komen binnen 5 dagen. Hier zijn geen kosten aan verbonden geloof ik.

Moet dus nog aangifte doen en pas foto's laten maken.. Joepie, geen idee waar.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:18

Geen fotowinkels in de buurt? Soms kan het ook op het gemeentehuis.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 16:24

zap schreef:
Geen fotowinkels in de buurt? Soms kan het ook op het gemeentehuis.

We hadden er een in het dorp maar deze is een jaar geleden gesloten.. Zal eens op google zoeken!
Wat een gedoe zeg. Van het CZ een mail terug, binnen 5 dagen de pasjes thuis en heb een kopie van mijn polis om mee te nemen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:27

Daphne, bij foto verschoore in Terneuzen kan je ze gewoon laten maken, neem aan dat je ook naar terneuzen moet om je id aan te vragen?

Hij zit aan het begin van de noordstraat, in de buurt van de bristol.

Wel balen zeg!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 16:35

nathalie_v schreef:
Daphne, bij foto verschoore in Terneuzen kan je ze gewoon laten maken, neem aan dat je ook naar terneuzen moet om je id aan te vragen?

Hij zit aan het begin van de noordstraat, in de buurt van de bristol.

Wel balen zeg!

Dat weet ik wel te vinden de Bristol!
In Sas van Gent zelf kan het ook spoed tot 12 uur. Terneuzen 14.30 uur.. Dus denk dat dat Terneuzen word. Daar gaat mijn vrijde middag en morgen vrije dag.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:39

Ik zou inderdaad naar Terneuzen gaan, heb je wat meer tijd :+

Links van de bristol, zit eerst nog een ijswinkel achtig iets, en daar naast volgens mij foto verschoorre :-)

Succes, hoop dat het nog op tijd is!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 16:42

nathalie_v schreef:
Ik zou inderdaad naar Terneuzen gaan, heb je wat meer tijd :+

Links van de bristol, zit eerst nog een ijswinkel achtig iets, en daar naast volgens mij foto verschoorre :-)

Succes, hoop dat het nog op tijd is!

Dankjewel!
Je krijgt sowieso een bewijs van aanvraag mee toch, kan ik daar Frankrijk niet in :)?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:43

Nop.......

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 16:44

nathalie_v schreef:
Nop.......

Suck..
Hoop toch stiekem dat er iemand mijn portemonnee terug vind/geeft..
Ik bedoel maar het woord BELONING staat op Facebook en papieren.

Wij Nederlanders zijn toch geld geil?

Wat hebben ze nu aan mijn portemonnee?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:45

Kunnen wij je misschien helpen bij de zoektocht via facebook door het te delen?