Grooooote showroom aan tenten gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_r20

Grooooote showroom aan tenten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 14:27

Komende maandag, tweede paasdag hebben wij een missie.

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* een TENT kopen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Tenminste dat is de bedoeling, alleen waar vind je nou wat (grotere) tenten bij elkaar en hoe maak je je keuze?
Dus ik braaf op google wat mooie tenten gezocht, van alles vergeleken en aan manlief voorgesteld. We gaan echter niet van een plaatje kopen dus we zoeken nu voor ons 2e paasdag uitje enkele grotere zaken waar we tenten kunnen bekijken. Mag overigens door het hele land, dan maken we er een gezellig dagje van ;)

Ik heb de Wit schijndel en obelink al gevonden,
jullie nog suggesties voor winkels

en suggesties voor tenten? (we zoeken een ruimte tent met 2 slaapcabines, waarvan 1 minimaal 2.20x 1.50 als afmeting moet hebben, lange man :') )

annmary

Re: Grooooote showroom aan tenten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:27

Vrijbuiter? Ben er zelf nog niet geweest, maar wil daar zo graag een keer heen! Zit volgens mij in Zaandam oid!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:30

In Brunssum is een grote campingwinkel, Stasser heet die als ik me niet vergis. Is misschien wel wat uit de buurt voor jullie.

Wat is jullie budget ongeveer? Volgens mij hebben wij ook nog een tent thuis liggen die te koop staat/weg mag, maar ik druf de afmetingen niet uit mijn hoofd op te noemen. In ieder geval wel met twee slaapcabines (groot/klein) een hoekje voor de keuken en een voortent (of mogelijkheid om binnentent uit te breiden zeg maar). PB maar als het interessant klinkt, dan kan ik thuis eens gaan zoeken voor de info/foto's.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:34

Vrijbuiter. :j

Ik heb een 5-persoons tent van Outwell (Nevada M), met twee slaapcabines, sta-hoogte en binnen veel ruimte zodat je bij slecht weer ook fijn in de tent kan zitten. Ik geloof niet dat dit model nog in de collectie zit, maar even voor het idee.

Afbeelding

Afbeelding

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 15:41

Bedankt voor de tips reacties!
Budget is afhankelijk voor wat je krijgt natuurlijk. Zowel grootte als kwaliteit. Wel is het de bedoeling dat de tent minimaal vijf jaar mee kan op vakantie.
De outwell tent zoals hier geplaatst mag nog wel slagen groter. Met een man vsnu twee meter en een erg fanatiek kind is wat ruimte binnen wel fijn ;-)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:50

Met z'n tweeën is dit echt een belachelijk grote tent. :)) Maar ik kan me voorstellen dat je met een kind erbij meer ruimte wil. Dit soort tenten is ook uit te breiden met een grote voortent.

Ik wil je wel aanraden om echt veel tenten van binnen te bekijken. Ga er in staan, liggen, met z'n tweeën, kijk goed naar het materiaal en de afwerking/waterdichtheid. Wij zijn na jaren in goedkope tenten dit keer gegaan voor kwaliteit en comfort.

Onze tent op locatie (Noorwegen). Voor het beeld, ik ben 1.69m. Wat je hier niet kan zien is dat de tent aan de linkerkant schuin naar beneden gaat, hij houdt dus niet op bij die laatste boog.

Afbeelding

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 15:54

Serieus, niet met pasen naar Obelink gaan hoor....mega mega druk daar altijd op dat soort dagen!

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:02

Al eerder geopperd: De Vrijbuiter! De vestiging in Gouda heeft veel tenten staan, ook flinke grote (waarvan wij bang waren erin te verdwalen ;) ).
Je kunt daarna evt nog doorrijden naar Outdoor XL in Barendrecht, die hadden voor ons gevoel haast alleen maar te grote tenten staan. Wij vonden de tenten bij Outdoor XL wel aan de prijs, maar dat is per persoon verschillend natuurlijk. Was wel allemaal goede kwaliteit.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:19

Wanneer je een tent zoekt die minimaal 5 jaar mee kan op kampeervakantie, zal ik toch kijken naar het 'wat duurdere' segment tenten. Ik raad je sowieso al af een tent te kopen met polyester buitendoek en 'ademend' polyester binnenkant, het wordt bloedheet in deze tenten als de zon erop staat, en verder zijn ze echt een stuk minder stevig. In al mijn kampeerjaren hebben we al zovaak dit soort tenten de lucht in zien vliegen. Verder is handig om te kijken naar een tent met een vast of afritsbaar grondzeil, mocht het een keer gaan regenen heb je sowieso droge voetjes.

In het verleden hebben wij een De Waard tent gehad, oersterk ding, voldoende hoogte en makkelijk op te zetten. Momenteel hebben we een BACO (3500, gok ik, tevens te koop) tent, door de aluminium boogstokken eenvoudig op te zetten. Beiden tenten waren van katoen, stevig dus en gemakkelijk schoon te maken zeker omdat de bovenkant van de BACO tent een ander soort katoen doek is.

Obelink zou ik vermijden met de paasdagen, loeidruk, en een tent kan je beter in rust uitzoeken en je goed laten adviseren :)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 16:28

Obelink gaat dan een streep door ;-)

We hebben een tentje gehad van polyester om het kamperen te proberen. Drie jaar van genoten, maar inderdaad erg warm. Nu met een kleintje is dat geen optie meer.
De Waard tenten zijn zeker prachtig! Die hebben we laatst bij de Vrijbuiter in Zaandam gezien.
We vonden de Redwood en Bardani tenten ook erg mooi en stevig eruit zien.
Maar naast de tenten die daar stonden willen we dus iets meer zien....

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:30

Citaat:
Verder is handig om te kijken naar een tent met een vast of afritsbaar grondzeil, mocht het een keer gaan regenen heb je sowieso droge voetjes.

Dat heeft die van ons ook (vast). Ideaal! +:)+

Geen tocht onder je tentzeil door, geen water dat naar binnen kan stromen, geen beestjes die je tent in kunnen kruipen. Echt een aanrader!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:33

Ik wilde net als MG_ Stassar zeggen in Brunssum: http://www.stassar.com/nl

Of eventueel Decathlon, die heeft ook een vestiging bij jullie meer in de buurt, namelijk aan de Arena Boulevard. Alleen weet ik zo niet, of de kwaliteit van de tenten dan ook wel goed genoeg is.

Beide winkels zijn 2e paasdag geopend :)
Succes!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:47

Om kamperen een jaartje te proberen voldoet een polyester tent inderdaad prima. De Waard zit een aardig prijsje aan vast, maar echt waar die dingen gaan zo lang mee! De andere merken die je noemt ken ik niet, maar anders even oriënteren welke merken jullie bevallen zo vanaf de internet. Wij hebben onze BACO via MP gekocht, is ook nog een optie en scheelt in prijs (kop is eraf zegmaar) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:31

Hoe ver wil je rijden? In Winterswijk heb je Obelink zitten, een grote zaak (had je zelf ook al gevonden). En volgens mij zit er ook een zaak op Kanaleneiland (bij Ikea, langs het tramspoor) in utrecht. Dat is een experience showroom van Eureka!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 17:32

Ik had obelink inderdaad ook gevonden, maar volgens kenners in dit toppic is het daar met pasen gekkenhuis ;-)
Die bij kanaleneiland zal ik eens proberen te vinden op google. Dank je wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:33

Ik vond Obelink zelf wel meevallen met pasen, ben daar wel eens heengeweest voor ruitersportspul :+

Ik denk dat je nergens heenwil wat tweede paasdag open is qua buitenwinkels, zal overal gekkenhuis zijn. :D

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 17:35

dat is inderdaad zo... maar ruitersportspul.... extra verleidelijk om dan die kant op te gaan hihi

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:36

http://www.karstententen.nl/ kan ik echt aanraden, superfijne tenten. Maar er hangt wel een prijskaartje aan.. Mijn ouders hebben er denk ik zo'n 10 jaar mee gecampeerd en toen nog 2e hands kunnen verkopen want hij was nog prima :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:38

Esther_r20 schreef:
dat is inderdaad zo... maar ruitersportspul.... extra verleidelijk om dan die kant op te gaan hihi

Weet niet of ze het nog hebben hoor :) op de site zie ik het niet meer staan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:41

De Waard.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:34

Zwerfkei in Woerden
Smitveld in Heemskerk

Wij hebben zelf een Vaude Badawi, met de extra luifel erbij erg veel leefruimte:

Afbeelding

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:36

@ Gaucho: daar drijf je uit bij een plensje water gezien je geen vast binnengrondzijl hebt. Althans, dat lijkt mij.. En je gaat natuurlijk kamperen voor de zon, maar je weet maar nooit wat er uit de hemel kan vallen, regio Spanje bijvoorbeeld wil het nog weleens met bakken naar beneden komen :j

witchking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:39

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:39

Afgelopen 3 jaar ca. 5 weken per jaar gekampeerd in Nederland, ook afgelopen zomer met een week zware regenbuien en nergens last van. We hebben wel extra grondzeil erbij. Buiten een beetje verkleuring van de zon is ie nog prima.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:41

Je zou ook kunnen kijken bij de kampeermarkt in eindhoven. Weet alleen niet of die met pasen open is.