Au pair

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nobillity

Au pair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 22:17

Beste bokkers,

Ik loop er al heel lang over na te denken om te gaan werken als au pair in het buitenland.
Nu vind ik het heel erg moeilijk om een geschikte au pair organisatie te vinden. Want ik weet niet welke er goed aangeschreven is.
Dus nu dacht ik aan bokt en dacht misschien zijn er wel een paar bokkers au pair geweest.

Dus bij deze:
Met welke organisatie zijn jullie geweest en waarom zouden jullie die aanraden ??

Alvast bedankt,

Groetjes Ashley

1234

Re: Au pair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:31

http://www.travelactive.nl/au-pair/
Heb persoonlijk geen ervaring met deze site, maar vriendin heeft via deze site een werkvakantie in noorwegen gedaan. Die was er zeer tevreden over! Denk dat het met Au-pair ook wel goed geregeld zal zijn.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 22:58

met dit idee loop ik zelf ook al wel een tijdje rond, om gewoon na mijn studie dit een aantal jaar ofzo te gaan doen. zo zie je ook nog wat van de wereld ipv meteen op zoek te gaan naar werk in nederland.

ben ook wel benieuwd hoe alles dan in z´n werk gaat. dus ik volg :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:20

www.aupairinteractive.com, daar ben ik mee geweest. Vond het een heel goed aupairbureau, maar als je weet naar welk land je wilt kan je ook contact opnemen met een aupairbureau in het land zelf. De Nederlandse bureaus werken namelijk samen met bureaus in het buitenland, dus die in het buitenland zoeken ook een familie voor je en die mailen dat dan weer door aan de Nederlandse die het weer naar jou sturen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 23:33

Welk land wil je?
Ik ga met activityinternational.nl naar Amerika. Zij werken samen met Au Pair in America, de grootste au pair organisatie in Amerika.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 02:08

Probeer anders workaway.info eens. Geen echte organisatie die je helpt of waar je echt op terug kan vallen, maar staan leuke advertenties op. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 02:19

Ga zonder bureau, ik heb 200 euro oid betaald voor een Nederlands bureau en werd gekoppeld een gestoord gezin. Bureaunin NL kon niets voor me doen. In Londen heb ik toen zelf iets gezocht.

Zoek via sites als waarbenjij.nu en fb andere Nederlandse au pairs. Die kunnen je helpen met een leuk gezin.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 02:20

Loose schreef:
http://www.aupairinteractive.com, daar ben ik mee geweest. Vond het een heel goed aupairbureau, maar als je weet naar welk land je wilt kan je ook contact opnemen met een aupairbureau in het land zelf. De Nederlandse bureaus werken namelijk samen met bureaus in het buitenland, dus die in het buitenland zoeken ook een familie voor je en die mailen dat dan weer door aan de Nederlandse die het weer naar jou sturen.

Slechte ervaringen met Ria. Niet bereikbaar en weinig verantwoordelijkheidsgevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 02:23

lieveli schreef:
Ga zonder bureau, ik heb 200 euro oid betaald voor een Nederlands bureau en werd gekoppeld een gestoord gezin.

No surprise there :')

<3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 02:31

Je gaat elke dag meer op je schoonmoeder lijken. Ily

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:12

Ik had contact met een andere vrouw (omdat ik in het noorden woon), dus weet niet hoe Ria is. Maar als ik problemen had in het buitenland dan moest ik ook contact opnemen met het bureau in het land zelf, dus misschien verschild dat per land. Zonder organisatie zou ik ook niet doen, tenzij je echt hele goede afspraken maakt. Ik ken een meisje dat zonder bureau was en die moest heel veel werken en kreeg veel minder betaald en soms ook helemaal niet of moest ze heel lang wachten op haar geld enzo.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:19

Ik zat met een psychiatrische patient. Heek verhaal maar t komt er op neer dat Ria gewoon 3 maanden niet bereikbaar was. Ik kan goed voor mezelf zorgen maar stel dat ik een stuk jonger was. Dan had ik daar alleen op straat gestaan. Bureaus doen geen fiets als het fout gaat. Vandaar dat je beter via andere au pairs iets kunt zoeken. Jelemaal blind naar een gezin toe zou ik ook niet doen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:20

Spelfouten ivm mobiel bokken sorry

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 18:43

Lieveli, dat was jou ervaring. Wil toch niet zeggen dat het met alle mensen zo is gegaan.
Vind het zeker een grove nalatigheid, maar echt niet alle organisaties zijn zo.

Ts: welk land wil je graag naar toe?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:04

Inderdaad, dat verschild per bureau. Ik kwam dan bij een andere terecht in het land zelf, maar ik ken mensen die bij hetzelfde bureau zaten in het land zelf die ook problemen hadden en die werden wel geholpen. Dus via AI ben ik wel bij een goed bureau gekomen in het buitenland. Ken ook een Duits meisje die via de katholieke kerk was oid en die kon zelfs daar een week slapen tot ze een nieuwe familie had. Dus niet iedereen heeft slechte ervaringen met bureaus. ;)
Maar lieveli, had jij dan geen bureau ter plaatse? Want dan vind ik het ook wel raar dat dat via Ria gaat, zij kan die mensen nooit echt screenen als ze in een ander land zitten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 19:13

Ja dat had ik, maar die konden mij niet opvangen. En dat is het stomme, je betaalt voor een Nederlands bureau en wordt gekoppeld aan een bureau dat je niet kent. Al mijn au pair vriendinnen zaten daar zonder bureau. Ik heb mijn 2evgezin ook viavia gekregen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 12:54

LZP -> BEU

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 23:02

Ik wil graag naar Australië
Sorry voor de late reactie

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:30

Oh dat is wel een beetje ver zonder bureau :=

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:24

Travel Active gaat naar Australië. :)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 00:05

Nagini schreef:
Travel Active gaat naar Australië. :)

Is een vriendin van mij mee gegaan.
Maar ook zij heeft al veel ellende met gezinnen meegemaakt en geregeld bij vriendinnen overnacht.

Men denkt dat au pairs zomaar op straat te dumpen zijn.
Is ook zo in principe ook zo, al hoort het niet, maar er zijn maar weinig au pairs die er werk van maken wanneer dat gebeurd.

Het is een wereldje apart.
Je weet nooit wanneer je op straat gegooid gaat worden. :=
En dat maakt voor mij dat ik het nooit meer wil doen, ondanks dat het een van de beste tijden in m'n leven was.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 00:08

Hier hetzelfde!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 00:11

Jammer eigenlijk he?
Want het kan heel leuk zijn. Maar de ellende, nee, dat is het mij niet (meer) waard.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 00:23

Ja ik heb bij mijn 2e gezin een hele leuke tijd gehad. Maar als ik mijn vriendinnen niet had gehad dan had ik een week in een hostel moeten zitten. Of naar huis moeten gaan.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 00:25

Ik heb 2 jaar een fantastische tijd gehad.
Maar het einde was echt heel erg naar.
Jammer, ook voor de kinderen want die vinden het vreselijk.

Je moet wel echt vriendinnen maken, want dan heb je nog iets om op terug te vallen. :j