Parijs voor beginners..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Parijs voor beginners..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 23:06

Oke..we gaan naar Parijs.
We gaan waarschijnlijk met de auto, en verblijven in een appartement net buiten de peripherique.
Maar we willen misschien ook naar Disneyland, is dat te doen vanuit Parijs, met het openbaar vervoer, en wat zou dat kosten?
En als je geen Frans spreekt, kun je je dan wel redden in Parijs? Spreekt men een beetje Engels?

We hebben er zin in, maar zijn ook een beetje benauwd hahaha.

Bedankt,

Sani

Re: Parijs voor beginners..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:10

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:11

Engels is wel te doen, alleen zijn sommige fransen erg eigenwijs en antwoorden dan in het frans.. Gewoon verderlopen en iemand anders aanspreken ;) wij zijn 2jr geleden er ook heen geweest, jeugdhotel, wel leuk, metro en bus naar disney. Ik heb er erg genoten :)

Veel plezier!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 23:17

Parijs is mooi hoor, ook voor beginners :) Het is mijn favoriete stad, en ben er dan ook 7 of 8 keer geweest. Met de metro kan je overal makkelijk komen. Disneyland zit vlakbij, maar weet niet zeker of daar de metro naartoe rijdt of een bus. We gingen er met eigen vervoer naartoe namelijk. In engels kan je je ook prima redden daar :)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 08:50

We willen er ook de grote begraafplaats bezoeken, ligt die nog binnen de drie zones van de metro? Ik denk erover om een carte visite voor zone 1-3 te kopen, en dan een los ticket voor Disneyland. En is het s'avonds een beetje veilig binnen de peripherique? Omdat mijn vriend veel avondfotografie wil doen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:24

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:15

Een goede tip. Als je dingen wilt bezichtigen zoek dan alvast van tevoren op bij welke halte (vd metro) je uit moet stappen, en maak daar een lijstje van. Anders ben je je daar rot aan het zoeken. Ik had ook de laatste keer een lijstje gemaakt (waarom ik dat niet eerder gedaan heb :roll: ). Was even kijken waar we heengingen en wist ik direct waar we eruit moesten. Was de keren ervoor best wel zoeken zonder dat lijstje _O- Carte visite is inderdaad verstandig voor die zones. Bijna alles wat te bezichtigen is liggen in die zones (behalve Versailles).

Pere Lachaise is erg indrukwekkend :j . Heb daar ook een tip voor :P Als je daar bent en je gaat er echt een aantal graven bezoeken, maak dan een foto van de plattegrond die aan het begin staat. Je kan er zowat verdwalen als je daar loopt :D Eerste keer dat ik naar het graf van Jim Morrison kwam zijn we zo'n twee uur aan het zoeken geweest. Laatste keer dat we daar waren heeft mijn vriend maar een foto gemaakt van het bord en waren we er wel wat sneller :D

Ben wel jaloers op je... Ik wil er ook weer heen |( :P

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 14:10

Hahaha, wij vinden het vooralsnog vooral eng en spannend, zo'n stad! Stuur ons met een tentje de wildernis in en er is niets aan de hand..maar zo'n stad..!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:14

Komt goed joh! Het is heel makkelijk. En als je zo'n kaart koopt voor 3 zones, maakt het ook niet uit als je eens verkeerd gaat.

Zorg wel voor een foldertje van het metro/trein netwerk. Dan kom je overal :j.

Ligt je appartement wel binnen de drie zones?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 14:26

Dat hopen we.. Zal vanavond nog eens kijken want het is me nog niet helemaal duidelijk hoe de zones lopen. We kunnen de auto kwijt in de parkeergarage voor 8 euro per dag, als het goed is. Ik hoop dat ze Engels spreken, want ik wil de garage wel reserveren..wil niet met de auto de stad in hahaha!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:28

Welk appartement zit je?

met de auto de stad in is geen succes haha!

Oh, 1 tip! Zorg dat je het goede adres intikt in je navigatie (als je die gebruikt). En met goed bedoel ik dan de juiste wijken. Wij stonden dus midden in parijs op een verkeerde locatie. Straatnamen gebruiken ze wel meer dan 1x in Parijs :P.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 14:34

Oké...dat zien we dus ook niet meer zitten..helaas kan ik nog niet zien wat een treinticket kost in mei..weet het appartement zo niet, moet ik ff opzoeken straks. Bedankt....* durft nu helemaal niet meer met de auto te gaan ;-)..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:39

Jawel joh! Gewoon vantevoren even uitzoeken wat het goede adres is en je komt er gewoon hoor. En ook midden in Parijs hebben wij het gewoon overleefd met de auto ook al was het zeker niet de bedoeling.

Echt hoor er gaan jaarlijks ik weet niet hoeveel mensen naar Parijs. Waarom zouden jullie dat niet kunnen dan?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:44

Leuk mijn vriendin en ik gaan in de meivakantie naar Parijs, zitten in een stacaravan voor 6 personen, die dagen Disney, en ook Parijs in natuurlijk!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:51

En als je echt niet durft kun je toch ook altijd nog met het vliegtuig gaan? Ik weet niet wanneer je gaat, maar meestal als je ruim van te voren boekt zijn er tickets met echt goede prijzen.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:53

Wij zijn afgelopen zomer naar Parijs geweest. Het is echt een hele mooie en toegankelijke stad.
Zelf spreek ik misschien 3 zinnen Frans, en heb mij prima kunnen redden in het Engels. :)

En zoals Angeliekje hierboven ook al zegt, je kunt het beste alle info (adressen, metro-haltes, openingstijden enzovoorts) van te voren opzoeken en opschrijven, zodat je niet later moeilijk hoeft te doen met kaarten en de weg vragen e.d.

Zelf heb ik toen een ANWB-reisgidsje meegenomen, daarin staan ook van die handige dingen en er zit een plattegrond van de metro en de stad zelf in. Misschien is dat wel wat voor je? :)

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:38

eponine schreef:
Oké...dat zien we dus ook niet meer zitten..helaas kan ik nog niet zien wat een treinticket kost in mei..weet het appartement zo niet, moet ik ff opzoeken straks. Bedankt....* durft nu helemaal niet meer met de auto te gaan ;-)..

Voor het treinticket kan je aanvragen dat ze je een mailtje sturen zodra je hem kan boeken, zodat je de goedkoopste tickets kan kopen (35 euro, dus 70 voor een retourtje) :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:44

wij gaan in februari naar parijs, als we voor kaartjes kijken bij de thalys zijn we 228 euro kwijt (2 pers retour....)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:40

Parijs is een toffe stad, vind ik.

Als je lekker de toerist wilt uithangen dan zou ik zeker naar de 'standaard toeristische dingen' gaan want die zijn best de moeite waard, zeker als je die nog nooit hebt gezien. :)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 20:02

Het appartement heet clichy la garenne, vlakbij quai de clichy.
We willen op donderdag weg en maandag weer terug, dus 3 hele dagen, waarvan we 1 dag, wss vrijdag ivm de drukte, naar Disney willen. Ik heb zojuist gebeld met ns hispeed en die zeggen dat de trein 35 pp enkele reis kost, daar kunnen we zelf niet voor rijden lijkt me. Boeken kan pas 3 maanden van te voren. Als phantom fan moet ik beslist de opera zien, en verder nog ergens een toren bekijken..en de begraafplaats, sacrecoeur, montmartre, waarschijnlijk geen tijd voor Versailles. Ben ik nog een toeristending vergeten?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:06

Eiffeltoren, Champs-Élysées/Arc d'Triomphe, Place des Vosges en de Notre Dame zijn ook erg leuk om te zien. :)
En als je van lezen/boekenwinkels houdt is Shakespeare & Company (praktisch naast de Notre Dame) ook absoluut een aanrader.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 20:36

Ik hou van lezen, maar geen Franse boeken hihihi

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 20:56

Ik heb even gekeken en volgens mij zitten jullie nog in zone drie (of misschien nog net in 2). Hier is een duidelijk kaartje van alle treinstations. Metro staat hier niet op.

http://mypamperedpupz.com/January_Newsl ... ris-i2.gif

[edit] Versailles zijn wij wel geweest, maar kan je niet zo even heen. Daar ben je wel een dag zoet :j. Schrik overigens niet van de soms lange rijen. Het gaat over het algemeen snel! Hoe oud ben je? Want ik was 25 toen ik in Parijs was en kreeg bijna overal korting!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:02

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 21:22

Wij zijn beiden 38 jaar jong.. En met school ben ik ooit wel in Parijs geweest. Wat me vooral is bijgebleven is de enorme hoeveelheid zwervers. Maar toch willen we beiden erg graag de stad bezoeken. Ik denk dat we Versailles maar overslaan.