Help! Welk Grieks eiland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisavE

Help! Welk Grieks eiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 21:59

Hoi :wave:

Ik wil van de zomer graag weer terug op vakantie naar Griekenland. Ben nu inmiddels 3 keer geweest, 1 keer naar Chios, 1 keer naar Samos en tot slot vorig jaar naar Karpathos. Ben helemaal gek op de sfeer daar; de vriendelijke mensen, het heerlijke eten en natuurlijk het heerlijke warme weer :j
Dit jaar dus zekers te weten weer, alleen: WELK EILAND?

Heb dit jaar echt geen idee welk eiland ik moet kiezen. Ik ga in ieder geval samen met mijn vriend, we hebben allebei nog geen rijbewijs. Leuke winkeltjes en restaurantjes vind ik altijd erg leuk, maar ben ook beetje voor de rust op vakantie dus Chersonissos wordt het sowieso niet :o

Hebben jullie misschien tips? Ervaringen? Alle suggesties zijn welkom! :)

Groetjes Lisa

Anne_26

Re: Help! Welk Grieks eiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:22

Ik ben zomer 2012 met mijn vriend naar Kreta geweest, naar het plaatsje Stalis.
Erg leuk dorpje! :D Het ligt tussen Chersonissos en Malia (de engelse chersonissos zegmaar :P ) in maar het is veel rustiger! Er zijn genoeg leuke winkeltjes en goede restaurants :) Verder vind ik de omgeving heel mooi en het weer in Griekenland is voor mijn gevoel ook beter dan in Frankrijk/Spanje :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 00:34

Corfu! :) moet je wel even de kant op van het zandstrand, want ik zat op een kiezelstuk en dat was niet echt prettig.

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:01

Griekenland <3

Kreta is natuurlijk een heel fijn en mooi eiland waar je heel veel kunt zien en leuke excursies kunt maken, wij hebben toen in het plaatsje Rethymnon gezeten, dit is helemaal aan de andere kant van het eiland ten opzichte van Chersonissos. Nergens last van gehad en ben toch zeker al een keer of 3/4 op Kreta geweest.
Rhodos is ook leuk (met heel goed openbaar vervoer overigens), als je graag een zandstrand hebt zou ik aan de oostkust gaan zitten, bijv. in Faliraki. In Ixia heb je vooral de wat duurdere hotels maar het is niet zo'n enorm gezellige buurt, staan veel hotels.
Kefalonia is ook een mooi en rustig eiland, wel met genoeg te doen en veel leuke haventjes/winkeltjes etc.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:22

Kos is ook een erg leuk eiland, :) vooral in Kos-Stad zelf

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:05

Island hoppen op de cycladen!
HET grote voordeel daar (vind ik) : bijna geen Nederlanders.afgelopen zomer daar in 3 weken maar 1 keer een keer ergens op strand iemand Nederlands horen praten. Heerlijk.
Ik ben ook op Kreta en Rhodos geweest maar vind die kleinere eilanden in de cycladen veel fijner.
Island hoppen is ook echt leuk.
Wij (ik en m'n beste vriendin) hadden alleen de heen en terug vlucht geboekt, en t appartement voor de eerste 2 nachten. Als je naar een ander eiland wilt vraag je van te voren even de boottijden op in de haven (bijv de avond van te voren), tickets koop je ook in de haven, meestal deden we dat pas een half uur voor vertrek. Dan lekker een uurtje of wat op de boot vertoeven (wat echt heerlijk is, helemaal boven op t dek in de zon, lekker windje erbij, zoute zeelucht, heerlijk! Maar je kan ook binnen in de airco gaan zitten :) ), en dan bij aankomst op t volgende eiland staan daar allemaal Grieken in de haven die appartementjes te huur hebben. Kwestie van van te voren bepalen welk deel van t eiland je wilt zitten (wil je in de grote stad, of juist aan het bekendste strand, of meer in een kleiner dorpje etc), dat schreeuw je richting de Grieken (je schreeuwt bijv gewoon de naam van t strand waar je wil zitten) en dan komen de Grieken met appartementjes in dat deel naar je toe en kun je wat uitkiezen.
De Grieken nemen je dan zelf in hun busje mee naar het appartement en brengen je bij je vertrek meestal weer naar de haven.

Wij zijn 3 weken geweest en hebben zo'n 6 eilanden gezien.
Elke eiland heeft weer z'n eigen sfeer, heel leuk.
Wij zijn binnen de cycladen gebleven maar je kan ook naar kos of Kreta bijvoorbeeld. Dus je zou ook nog een groot eiland kunnen combineren met een eiland op de cycladen.

Als je meer wilt weten over wat we allemaal gedaan hebben daar, of prijzen of wat dan ook dan hoor ik t wel, maar ik kan het echt iedereen aanbevelen!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:15

Ik ga van de zomer naar Rhodos! :D Met mijn vriend.

Vorig jaar op 'feest'vakantie geweest naar Kos-Stad, ook erg leuk.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:01

Zakynthos! :) Heel mooi eiland, prachtige baaitjes en stranden :)

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:00

Kreta is een mooi eiland en heeft veel meer te bieden dan alleen Cherssonisos!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:04

Wij hebben dit jaar Corfu geboekt. Een prachtig groen eiland, ik heb er iig heel veel zin in!
Paar jaar terug op Rhodos geweest, dat vond ik persoonlijk niet zo geweldig, echt zo'n dor eiland.
Wij gaan naar Agios Gordios, lijkt mij echt een prachtig (romantisch) plaatsje.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:07

Volgens mijn Griekse collega is Kefalonia het mooiste Griekse eiland... :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:07

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:50

Rhodos!!! Wij zijn daar 3 jaar geleden geweest. Hebben daar een quad en een motorscooter gehuurd en zijn het hele eiland over geweest. Vooral Prasonissi vond ik zelf erg mooi. Een strand met aan beide kanten zee, waarvan de ene kant heel wild water was en de andere kant heel rustig. Je kan ook een dagje naar Marmaris (turkije ) gaan en naar nog een paar Griekse eilandjes. Wij zaten helaas wel aan een kiezelstrand. De andere kant van het eiland heeft mooiere stranden met helder water. Ook een leuk Aquapark ( al hou ik daar zelf niet zo van :p ) maar is heel leuk opgezet tegen een heuvel aan, dus je hebt mooi uitzicht.

Ik zou zelf ook wel naar dat eilandje willen van de film Mama Mia.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 14:51

Corfu! Is erg mooi! (:

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 12:56

Ik hou dit topic even in de gaten! Wij willen ook graag naar Griekenland op vakantie (we zijn daar nog nooit geweest). We hadden nu een hotel gevonden in Kos, vlakbij Kos-Stad.

In de tijd dat wij willen gaan is Griekenland alleen wel erg prijzig!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 13:25

[BEU] Griekenland

Hier kan je vast veel tips vinden.
Ik vond Samos, Zakynthos en Lesbos erg leuk. Kos spreekt me niet aan en Corfu vond ik tegenvallen.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:00

Wij gaan al een paar jaar naar Kos, hotel Mitsis Ramira Beach. All inclusive met 2 zwembaden en een eigen kiezelstrand met ligbedden , schaduwkoepeltjes en een gezellige strand bar. Veel sport en spel, leuke animatie ook veel nederlanders en veel terugkerende gasten. Eten in buffetvorm, schoon complex. Met de fiets of de bus ben je zo in Kosstad . Wij gaan in het voorseizoen (mei/juni)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 05:11

Gezien de eilanden waar je al geweest bent, zou ik niet kiezen voor Kos, Corfu, Kreta of Rhodos. Die zijn toch allemaal veel toeristischer en drukker dan waar jullie al zijn geweest.
Ik zou eilandhoppen op de Sporaden, dit zijn o.a. de eilanden Alonissos, Skopelos en Skiathos. Prachtige groene eilanden met ieder zijn eigen charme. Skopelos-stad is echt te idyllisch en pittoresk. Skopelos heeft ook prachtige stranden.
Ik vind de Sporaden echt de mooiste eilanden van Griekenland en ik heb er al heel wat gezien.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 13:57

Ik kom ook even binnen vallen..
Ik wil dit jaar met mijn vriend een week op vakantie naar griekenland..
Maar waar... welk eiland? Ik ben nog nooit in Griekenland geweest..
Iemand tips?
ik zou ben op zoek naar een plek waar schattige haventjes en dorpjes/steden zijn
Lekker bakken in de zon en relaxen maar ook actieve uitstapjes (quad/motorrijden, watersporten enz.)
Lekkere restaurantjes en barretjes waar je lekker kunt eten en cocktails kunt drinken. Echt stappen hoeft niet wel paar leuke barretjes ofzo.
Iemand ideeën?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:32

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:34

Lesbos en Corfu ben ik geweest, allebei er mooi, niet te groot en niet teveel party-eiland.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:35

Kos is geweldig en érg mooi! :j

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 15:38

Ik ben zelf groot fan van Kos, geweldig eiland. (Ik ga bijna ieder jaar omdat ik er familie heb wonen)

Zou dan wel kiezen voor Tigaki of Marmari en niet voor Kos-stad als je ook wat rust zoekt. Vanuit Tigaki kun je zo naar Kos-stad fietsen maar het ligt een stuk rustiger. (er zijn wel voldoende restaurantjes en winkeltjes)

Ook zou ik persoonlijk niet kiezen voor all inclusive. Het eten is er niet zo duur en zo kom je op veel meer plaatsen dan wanneer je all inclusive zit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:03

Ik vind Kos echt verschrikkelijk, wat een Hollandse kolonie. En ook niet mooi in verhouding tot andere eilanden die ik gezien heb. Wat mij betreft een afrader.
Samos is leuk en mooi om naar toe te gaan en bv. Skiathos als je wat meer vertier wilt. Lesbos is ook leuk, Corfu daarentegen weer heel toeristisch. Het is net wat je zoekt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:13

Fitzroy schreef:
Ik vind Kos echt verschrikkelijk, wat een Hollandse kolonie. En ook niet mooi in verhouding tot andere eilanden die ik gezien heb. Wat mij betreft een afrader.
Samos is leuk en mooi om naar toe te gaan en bv. Skiathos als je wat meer vertier wilt. Lesbos is ook leuk, Corfu daarentegen weer heel toeristisch. Het is net wat je zoekt.

Niet iedereen zoekt echt de Griekse cultuur, sommigen vinden zo'n eiland/omgeving wel leuk.
Er zijn zat mogelijkheden op Kos als je houdt van zon, zee en strand. Je kan er lekker fietsen, wat opgravingen bekijken, met een buggy het eiland rond, een boottochtje, desnoods naar Bodrum, maken. Het is maar waar je van houdt. :D