Met 6 meiden op vakantie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh__

Met 6 meiden op vakantie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 10:46

Inmiddels zijn we in de fase beland dat we eindelijk een datum hebben. Maar nu, waar willen we heen?
We zijn met 6 meiden, vrijwel allemaal student en dus niet zo rijk. Het budget is eigenlijk zo'n 600pp voor 10 dagen, wel met vliegtuig en het geld dat we daar uitgeven is niet bijberekend. 1persoon heeft een budget van 400pp. Vrij weinig dus.
De voornaamste eisen: zon, zee, en een leuke stad. Niet zo moeilijk zou je denken. Toch komen er steeds weer kleine 'eisen' bij.
We willen weg rond midden augustus en dan ongeveer 10 dagen.
Appartement of hotel maakt niet zoveel uit. Als ze er lekker eten hebben is All in ook prima (budget is dan wel iets hoger). Nu dachten we ook aan een vakantiepark, maar deze zijn vaak verder weg van de stad.
We zijn absoluut geen type Chersonisos, maar willen wel uitgaan.
Ik dacht zelf aan Turkije. Maar waar?
Ook Griekenland leek ons erg leuk. Nu zijn 3 van ons vorig jaar naar Kos geweest, erg leuk, maar willen het liefst iets anders. Kreta denk ik vooral aan Chersonisos. Waar op Kreta is dan wat voor ons?
Italie en Spanje geen ervaringen mee. Welke stad moeten we dan heen? Is het leven daar duur of goedkoop? Willen absoluut geen Costa brava en Salou ed.
Bulgarije willen we niet heen.

Al met al toch wel wat eisen voor het lage budget. We zijn dus erg benieuwd naar jullie opties, steden en ervaringen! Op dit moment is het vooral 'nee, dat is te duur' en 'nee, dat is geen leuke stad', of 'nee, daar zijn allemaal bezopen hollanders' :')

Gaan wij iets vinden wat in ons budget past en dat leuk is?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:49

Marmaris of Alanya in Turkije? Beiden een feestgebied waar je snel uit bent, een rustiger gedeelte en valt binnen 't budget.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:51

Wij zijn met een groep vriendinnen een week naar Cordoba (Spanje) gegaan, leuke stad, kan je ook tof uitgaan zonder dat er veel toeristen zijn. In de omgeving zijn hele leuke stadjes en dorpjes etc om te verkennen.

edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/C%C3%B3rdoba_(Spanje)

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:54

Misschien Sunnybeach (Bulgarije) of Siofok (Hongarije)?
Daar is het allemaal niet zo duur, en je kunt er leuk uit gaan!

Anders misschien Blanes?

Edit: lees net dat niet naar Bulgarije wilt :o
Waarom eigenlijk niet?
Laatst bijgewerkt door _Zeppelin op 08-01-13 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:55

Appartementen Solar da Oura in Praia da Oura (Albufeira) in Portugal! Op 5 minuten lopen van strand en winkel/uitgaansstraat. Ik ben er twee keer geweest, toen was het echt heel goedkoop en een perfecte ligging! :)

Veel succes met je zoektocht!

Anoniem

Re: Met 6 meiden op vakantie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:58

Lloret, hotel Santa Ana. Kost geen drol en je zit vlakbij het strand/centrum!

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:58

Rethymnon! Op Kreta. Gewoon een leuke toeristische plaats met vanalles te doen, en een zand strand! in de stad/centrum zijn leuke gezellige en goed bezochte tentjes om uit te gaan:) en ze hebben daar net iets buiten het centrum(loopbaar, al was het op mijn teenslippers niet heel fijn) genoeg wat prima binnen jullie budget valt. Ik weet helaas niet meer de naam van ons appartement, maar dat was een 6 persoonappartement en dat was echt mega! Was het oude huis van de moeder van de eigenaar. Toen gevonden op sunweb. Succes!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:23

Ik ga met 3 vriendinnen dit jaar naar Albufeira! ( Forte da oura ) Vertrek op 26 juli voor 605 euro pp incl reis en annulering verzekering!

Vorig jaar zaten we met zn 4e in Blanes voor 320 euro met de bus ( appartement lotus ). Qua zak geld heb ik in Blanes geloof 350/400 uit gegeven en echt niet rustig aan gedaan! Excursie pakket hadden we voor 119 euro daarbij hadden we dus elke avond/nacht entree in verschillende clubs! :D

Blanes was echt een top vakantie, heerlijk dorp ! Paar grootte discotheken maar alles zat lekker dichtbij! Wii zijn toen ook 1 dag naar Lloret geweest en dat vond ik echt 10x niks! Allemaal dronken en vervelende mensen, veels te groot en politie is daar niet normaal streng..

TIP: Boek bij gofun! Die is het voordeligst! Nadeel is dat je naar bijvoorbeeld Blanes niet kan vliegen..

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:01

Wij gaan half augustus met 6 meiden naar Mallorca. Apparement voor een week + vlucht is een kleine 400 euro pp. We gaan een appartement boeken iets buiten het uitgaansgedeelte, dus stad, uitgaan, cultuur, strand etcetera is allemaal in de buurt.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 18:18

Heel erg bedankt voor de leuke tips. We zijn alles aan het bekijken. Zitten leuke plekjes tussen! Kreta is erg mooi.
We willen niet naar Bulgarije omdat mijn zus daar is geweest. Die vond het vreselijk :')

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:21

het scheelt al heel veel als je eind augustus gaat (scheelt wel 100 euro met als je in juli gaat) :) wij gaan waarschijnlijk met 4 meiden eind augustus naar mallorca

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:23

Ik ben in Marmaris en Bodrum geweest alle 2 in Turkije. Erg leuke plaatsten. Vond Marmaris leuker dan Bodrum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:24

Mallorca is erg leuk :j en dan niet alleen de zuidstranden (Palma, Arenal etc) maar ook het oosten: Alcudia :j

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:29

Ik ben een jaar geleden naar Mallorca geweest, inderdaad heel erg leuk!
Wij zaten in Cala d'Or, heel erg mooi gebied met een strakblauwe zee en prachtige baaitjes. Heel leuk stadje ook, veel te doen en leuke mix tussen stappen en cultuur :)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 18:33

We kunnen helaas niet eind Augustus, scheelt inderdaad best wat!
Hebben leuke gezien in Marmaris en Mallorca. Marmaris is All in erg goedkoop.
Fijn dat jullie meedenken. De wereld is zo groot :')

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:38

Marmaris ben ik ook geweest, is erg leuk! Mooi uitgaansgedeelte en met een busje ben je zo in het naastliggende dorpje waar een mooier en rustiger strand is dan in Marmaris zelf.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:05

Bodrum/ Gumbet, heel erg leuk.
Ben daar 2 x geweest, beide keren heel leuk.
Alanya ook een keer geweest, een stuk goedkoper, maar ook minder leuk vind ik.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:13

Ik zou zeggen Mallorca! (El Arenal) Appartement Don Juan is erg goed! Wij hebben vorig jaar last minute geboekt voor zo'n 300 euro pp voor een appartement met 2 slaapkamers en 2 badkamers.

Ook in Mallorca zijn veel Nederlanders en Don Juan is echt een appartement met enkel Nederlanders, erg gezellig!

Je hebt leuke discotheken, leuke Nederlandse kroegjes. Ook zijn wij naar de BCM geweest, een grote discotheek op het eiland. Hier draaide Afrojack toen!

Wij zijn ook op Jeepsafari geweest, dan ga je meer het binnenland in. Daarna ga je naar een hele mooie baai <3. Later gingen wij nog naar een heel mooi rustig stukje zee met allerlei vissen en kon je snorkelen.

Verder zijn er hele leuke tentjes waar je lekker kunt eten voor weinig. Ook is er een leuk tapasrestaurantje met een Nederlandse eigenaresse. Ga je via Beach Masters, kan je daar voor zo'n 15 euro pp heerlijk eten!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:16

Tunesië is ook erg leuk! Bij gogo was all inn ook helemaal niet duur! Geloof rond de €600 pp!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:11

CCCCC schreef:
Ik zou zeggen Mallorca! (El Arenal) Appartement Don Juan is erg goed! Wij hebben vorig jaar last minute geboekt voor zo'n 300 euro pp voor een appartement met 2 slaapkamers en 2 badkamers.

Ook in Mallorca zijn veel Nederlanders en Don Juan is echt een appartement met enkel Nederlanders, erg gezellig!

Je hebt leuke discotheken, leuke Nederlandse kroegjes. Ook zijn wij naar de BCM geweest, een grote discotheek op het eiland. Hier draaide Afrojack toen!

Wij zijn ook op Jeepsafari geweest, dan ga je meer het binnenland in. Daarna ga je naar een hele mooie baai <3. Later gingen wij nog naar een heel mooi rustig stukje zee met allerlei vissen en kon je snorkelen.

Verder zijn er hele leuke tentjes waar je lekker kunt eten voor weinig. Ook is er een leuk tapasrestaurantje met een Nederlandse eigenaresse. Ga je via Beach Masters, kan je daar voor zo'n 15 euro pp heerlijk eten!

Heel herkenbaar allemaal, ben er 2 jaar geleden geweest! Kan dit alleen maar beamen, vond het ook erg leuk.
Tapas eten inderdaad aanrader!

Ons appartement was echt vreselijk, dit is na ons ook uit de verhuur gehaald. Denk aan, scheve balkons die op instorten staan, gaten in deuren, mierennesten, urine op de vloer en geen 1 dag warm water gehad. Bah! Oh en als klap op de vuurpijl hadden we uitzicht op een achterbuurt waar een man zichzelf stond te... 'vermaken'. -O-
Behalve het appartement was Mallorca leuk. :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:17

Wij zijn afgelopen zomer naar Golden Sands geweest in Bulgarije, voor 500 euro All In (8 dagen). Bulgarije is erg goedkoop & het uitgaan is leuk daar!

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:36

Ik zeg ook Mallorca! :D Ben er al 5 keer geweest. Het is erg gezellig, goedkoop, en Mallorca heeft veel te bieden. Als je voor het feesten gaat zou je naar El Arenal kunnen gaan (hotel Palma bay all in was vorig jaar voor 2 weken 700 pp) maar wil je iets minder zuipende jongeren om je heen zou je inderdaad naar Cala d'Or kunnen gaan (Cala d'Or Gardens zat ik toen) of naar Sa Coma (Protur Safari Park is een aanrader!) Van daaruit kun je met een taxi naar Cala Millor waar je wel aardig wat kunt stappen. De jeepsafari die start vanuit El Arenal is inderdaad een dikke aanrader! Je krijgt echt een kick als je in de vierwielaangedreven stand een afdaling moet maken met naast je niks meer dan nog een beetje rots...en dan de zee :P BCM is inderdaad een grote megadiscotheek wat leuk is voor een avondje. Mocht je naar El Arenal gaan dan zijn Shooters, Double Dutch en Veronica echt DE party places :D

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 12:47

Dankjulliewel voor de goeie tips!
Op dit moment denken we vooral aan Mallorca en Marmaris vanwege de prijs en jullie verhalen. Jeepsafari gaan we dan zeker doen!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:56

In marmaris is de excurcie Dalyan ook echt een aanrader! Dan vaar je met een heel leuk bootje naar de modderbaden en schildpaddeneiland. Met een beetje geluk zie je dan ook nog schildpadden.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:59

Ik heb heel goede ervaringen met Gran Canaria en Malta!